Přejít na obsah

Zahřátí motoru TDI


janstavela

Doporučené příspěvky

Ak tam je G13, tak platí to čo písal dfga, určite by som to riešil čo najskôr. Výmena vodnej pumpy, preplach systému a nakoniec dať do systému G12evo.
Preplachom myslím to, že by som dal destilku, pojazdil by som týždeň, možno dva, potom vypustenie, zase destilka, zase by som pojazdil aspoň dva týždne a nakoniec by som už dával G12evo. Ide leto, takže najbližších pár mesiacov určite nebude problém jazdiť s destilkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To riziko prepaleni G13-ky znam,mam koupeny G12 evo od Sheronu a chystal jsem se na proplach chemií a destilkou. Topi skvele,voda je ciste ruzova bez usazenin,takze by to bylo spis preventivne. Sere me,ze jsem mohl udelat proplach a vymenu kapaliny a takhle povesim auto na zvedak na cele dopoledne. Ted zase dilema,jestli rozvody original a nebo Ina,at nezacne pumpa treba za dva roky zase blbnout.... O penize nejak extra nejde....,ale aby se v tom clovek porad nehrabal. To byly zadni tlumice,brzdy,casove narocne odhlucneni....porad otevrena kapota nebo na heveru.😀Auto za ctyristapade,usmevne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se Supem nemám tolik zkušeností, ale u Audi B8 2014 jsem je dělal kolem 170 tkm preventivně, chtěl jsem mít klid a když se starý řemen porovnal s novým, tak nebyl téměř viditelný rozdíl, klidně to do těch 210 mohlo vydržet. I v Audi mi říkali, že zbytečně plaším, že mají zkušenost, že dřív začne téct vodní pumpa, nikdy jim u tohoto modelu nepraskl řemen během předepsaného intervalu na km a roky. Clona u Supa je skvělá na zimu a rychlé ohřátí motoru, ale holt je to kurvítko.... a vyosené napínací kladky jsou ostuda Škodovky. Omlouvám se za OT.

Dneska cestou do práce v 18 hod. max 96 st. C a to jen chvíli, jinak kolem 90, ještě se nestalo, že by šla rafika za 90. Nebýt aplikace, tak ani nevím, že chodím ke stovce...normálně bych s tím jezdil dál a v létě asi uvařil, pokud teda clona visí...podezření mám, ale jistotu úplně ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne si myslim, ze rozmezi realne teploty chladici v rozsahu 85-95°C je naprosto normalni. I ukazatel teploty je proste tak proste nastaveny, aby se ani nehnul a zbytecne tak neplasil uzivatele.

Na SIII jsem live data pro teplotu chladici kapaliny nezkousel logovat, ale na VeCe bylo v palubaku mozne otevrit skyte debug menu a tam byla i realna teplota chladici kapaliny. V lete a pod zatezi tam byvalo klidne i pres 100°C a vse bylo v pohode.

Je treba si uvedomit, ze chladici okruh je pod tlakem, takze teplota varu chladici kapaliny je az za hranici 120°C. Pokud je chladici kapalina ruzova, cista a bez slemu z prepaleneho glykolu, tak bych tipnul, ze clona bude v pohode.

 

Pripadne muzu zkusit natocit live data pro CRLB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jedu od mechanika,docela jsem ho pobavil s tou teplotou,rikal presne to,co OnMiT312. Sam jezdi passatem B7,kde clona neni a rikal,ze podle diagnostiky mu to chodi taky tak a at nepanikarim. Proplach s chemií at udelam,G12 evo dobra volba misto G13 a pak at cekam,kdy zacne pumpa tect a nebo se rafika vyrazne odchyli od 90-ky k cervenemu. Co se dival do servisky,tak byly dolevany pouze dve deci G13 a i tak je expanzka jak nova bez usazenin a kapalina ciste ruzova i po 120 tkm. To by pry pri nefunkcni clone dlouho nevydrzelo. Rozvody original sadu nedoporučuje,pry tam skodovka laborovala s ruznymi dodavateli skrz opakujici se problemy s remeny a kladkou...

Edit:jestli muzu poprosit o ty hodnoty teploty v zatezi ,jen pro jistotu. Dekuji OnMiT312. Taky si myslim,ze tyhle teploty v "tlakaci" jsou v toleranci,aspon zatim. Pařáky nas teprve cekaji...

Editováno: , autor: spyke1973
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pohodě, informace jsou dulezite... Zitra udelam proplach a dam evo. Rozhodl jsem se pro uz tady popisovanou variantu s odpojenou vraceckou do expanzky a postupnym dolevanim. Snad se proplachnou vsechny okruhy...

 

Edit. Tak proveden proplach a vymena za evo,ten postup s odpojenou vraceckou funguje dobre,navic jsem si dal barel s destilkou na stul vedle auta a samospadem hadickou plnil expanzni nadobu. V podstate jsem to jen hlidal,aby se to nezavzdusnilo. Kdyz tekla cista voda,tak jsem to projel a znovu popisovany proplach. Pak uz se misto destilky lil za behu koncentrat. Mel jsem strach,ze mi pujde za chvilku koncentrat z prepadu,nez ho tam dostanu 4 litry,ale volnobeh nemísí tak rychle,takze tam vesly 4 litry,aniz by mi koncentrat utikal prepadem pryc. K poradnemu promichani dojde az jizdou,proto i ta jizda s cistou destilkou a bylo videt,ze expanzka zase lehce zruzovela. Tento postup je zvladnutelny i doma pred barakem a i ekologicky,kdy smes z vracecky chytate do kybla a nechate ekol.zlikvidovat. Zitra na cestu do prace si vezmu na doliti,ale asi nebude potreba. Jo a sacek se silikatem jsem vyhodil jeste pred proplachem a uz ho tam nedaval.

Editováno: , autor: spyke1973
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Prosim vas, aka ma byt teplota chladiacej kvapaliny pocas jazdy, resp. kedy sa ma spinat termostat?  Ked som pouzil diagnostiku s live data, tak teplota skakala 90-95-105C. Je to tak ok? Co som pozeral na suciastke termostatu na nete, tak tam je ze by sa malo spinat pri 92C. Prehrieva sa mi obcas motor(130C) do kopca a snazim sa zistit ze preco. Diky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne ako pise DFGA, nespoliehal by som sa, ze ved sa teplota vrati naspat do "normalu", kedze vsetko nad normal skodi motoru.
Ja som to riesil hned, kedze nasledne by som asi menil trochu viac veci :D

kedze som mal vtedy 120tis, rovno sa urobili rozvody

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad to nebude uplne OT ale na Fordu je teplota bezne 90-102 stupnu a raficka se ani nehne. Jsou to bezne teploty modernich motoru takze bych neplasil dokud se opravdu nehne i raficka kdy ta teplota je opravdu pres. Na Superbu nesleduju live data, nevim jestli na radiu v Offroad menu ukazuje live teplotu tak se mi nehne z 90 takze z toho usuzuju ze ne a je to "uzivatelska" teplota kdyz proste vse mezi 85 - 100 je proste 90 aby lidi neplasili 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 1. 2024 na 10:10, Martin_V napsal:

presne ako pise DFGA, nespoliehal by som sa, ze ved sa teplota vrati naspat do "normalu", kedze vsetko nad normal skodi motoru.
Ja som to riesil hned, kedze nasledne by som asi menil trochu viac veci :D

kedze som mal vtedy 120tis, rovno sa urobili rozvody

Podívej se do vyrovnávací nádobky.

Jestli je v ní růžová nebo už hnědá chladící kapalina.

Pokud hnědá, ucpává radiátor topení a přilepuje kroužek na vodní pumpě.

A zajímavé je samozřejmě i kolik máš najeto.

Vyměnit rozvody i s vodní pumpou by bylo fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked uz budes menit vodnu pumpu a mas uz okolo 100 tisic (mozno aj nieco pod) tak rovno nech sa spravia aj rozvody. Cize pocitaj, ze rovno aj novu chladiacu kvapalinu ti bude treba. Uz som pocul o novej vodnej pumpe aj okolo 50 tisic, to je samozrejme skoro na rozvody si myslim...

Zas ked si si kupil take auto, nemozes na tom setrit, lebo sa ti to vrati este v horsom....

 

Ale ved @Martin Ninaj napis kolko mas nabehane a podla toho sa uvidi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

keby mám taký traktor tak tam lupnem pumpu bez clonky a pokoj  , kto je fajnšmeker a má peniaze môže kúpiť aj originál z T6 alebo Craftera akurát ten magnet tam bude musieť nechať na kábli zapojený niekde mimo lebo sa nedá osadiť do pumpy ako na tých neorigo bez clonky ...  ale tieto pumpy často odídu aj na vysypanom ložisku čo clona/bez clony neovplyvní ... tých 150tis km interval je taký rozumný , samozrejme 90% áut tečie gufero na klukovke a takisto veko ventilov .... celkovo vydarené vozy 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

120k ma nabehane. Ale uz to aj pri normalne jazde hadzalo teploty na 130, takze auto je odstavene, bol som v autorizaku na diagnostiku, tam mi napisali ze mi mozu vymenit vodnu pumpu, ale netusim, ci to budu menit aj s rozvodami ci nie. Auto davam reklamovat na skryte vady, kedze aj mechatronika prevodovky odisla zrazu po predchadzajucej vymene oleja v prevodovke, tak cakam ako sa lizingovka vyjadri a potom dam opravit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Iba sa spytam, ty mas auto vyrobene niekedy v druhej polke 2017? Lebo sa to tu riesilo ze sa to stava pri DSG7 vyrobenych v tomto obdobi, ked si dali automatizovat SW...
Tak podla mna autorizak ide cestou minimalnych nakladov, tak by som necakal, ze ti urobia aj rozvody.
Mne sa to stalo presne pri 120t km a daval som robit komplet (nie, nebol to autorizak)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auto je dodane 06.2018 neviem, kedy bolo presne vyrobene. Stalo sa to pri 121t km. Uvidim ako sa vyjadri lizingovka, ci to preplatia. Ak si to budem robit sam, urcite to nebudem davat robit autorizaku a spravim inde kompletne aj rozvody, preplach, g12+ atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...