ferokulda Vloženo 9. Listopad 2022 Vloženo 9. Listopad 2022 U těch přípravků na stlačení pístků píší, že otáčet s pístkem se musí u brzd s integrovanou ruční brzdou. Co znamená integrovaná ruční brzda? Je to elektronická (kterou Fabie nemá)? shrek_85: Tím přípravkem jsi ty pístky jen zatlačoval, nebo i šrouboval? Citovat
shrek_85 Vloženo 9. Listopad 2022 Vloženo 9. Listopad 2022 Podle mě integrovaná ruční brzda znamená, že jedny kotouče/destičky/třmeny se kromě provozní brzdy používají i pro tu parkovací. Uvnitř třmenu je nějaký samostav, díky kterému se nemusí dotahovat lanko ruční brzdy podle toho, jak se sjíždí destičky. I když jsem to měl rozebrané na třmenech, co jsem vyhazoval, nepochopil jsem, jak přesně ten mechanismus funguje. Když jsem dával nové destičky, tím přípravkem jsem pístky točil a zatlačoval zároveň. Točil jsem vždycky doprava a na obou stranách (LZ i PZ kolo) se to chovalo stejně. 1 Citovat
Thief1 Vloženo 9. Listopad 2022 Vloženo 9. Listopad 2022 To znamená... zadná kotúčová brzda kombinovaná s ručnou ako je aj použitá vo Fabii. Prikladám odkaz Youtube. Citovat
Martinak34 Vloženo 10. Listopad 2022 Vloženo 10. Listopad 2022 před 16 hodinami, 15degren napsal: Není třeba nic, stačí zatlačit. Šroubování platí jen pro elektronickou brzdu. Zajímavé, dělal jsem brzdy už na několika škodovkách a vw a zadní pístky jsem musel šroubovat. I na manželčině Fabii III jsem musel šroubovat :-) Citovat
shrek_85 Vloženo 10. Listopad 2022 Vloženo 10. Listopad 2022 @Martinak34Předpokládám, že jsi taky šrouboval levý i pravý třmen stejným směrem (ve směru hodinových ručiček)? Citovat
Martinak34 Vloženo 10. Listopad 2022 Vloženo 10. Listopad 2022 (editace) Asi jo. Nemám na to žádný spešl přípravek, ale používám francouzský klíč (na stlačení pístku) a blitzky na otáčení pístku :-) Samozřejmě vše s opatrností. Editováno: 10. Listopad 2022, autor: Martinak34 Citovat
FFA Vloženo 4. Prosinec 2022 Vloženo 4. Prosinec 2022 Ahojte, ako casto menite brzdovu kvapalinu? V servise mi menili po 60 000, dalsia vymena teda po dalsich 60 000? Dakujem Citovat
dodge Vloženo 4. Prosinec 2022 Vloženo 4. Prosinec 2022 Lhůta výměny brzdové kapaliny jsou tři roky. 1 Citovat
shrek_85 Vloženo 4. Prosinec 2022 Vloženo 4. Prosinec 2022 Podle dílenské příručky je první výměna po 3 letech od výroby, potom se mění každé 2 roky. 1 Citovat
Pawouk Vloženo 5. Prosinec 2022 Vloženo 5. Prosinec 2022 Přesně tak: Po 3 letech, pak každé 2 roky – Výměna brzdové kapaliny Citovat
FFA Vloženo 7. Prosinec 2022 Vloženo 7. Prosinec 2022 OK, vdaka za info. Zaujimave je, ze mne ju menili az po 4 rokoch, prave pri servise pri 60 000km. Citovat
lucky.jack Vloženo 7. Prosinec 2022 Vloženo 7. Prosinec 2022 (editace) U MR 2021 to změnili a první je už po 2 letech. A pak každé 2 roky. Editováno: 7. Prosinec 2022, autor: lucky.jack Citovat
FFA Vloženo 7. Prosinec 2022 Vloženo 7. Prosinec 2022 Hlavne info ale je, ze menit kazde dva roky, to mi staci, dakujem. Citovat
Petrulin1 Vloženo 12. leden 2023 Vloženo 12. leden 2023 Pánové prosím, víte o odkazu na youtube, nebo článek, kde by bylo v kostce ukázáno, či vysvětleno, jak vyměnit zadní kotouče a destičky na F3, 2015,81kw? Nemůžu nic kloudneho najít. Prošel jsrm i web Wirera. Bude to asi podobné na nějakých VW, nebo Seat. Nejsem začátečník, minulá auta jsem si podvozkově servisoval sám. Ale nikdy neuškodí mrknout na nějaký postup. Vlákno jsem poctivě prošel celé, jediný fígl, co jsem objevil, je při stlačovani pístu zároveň i lehce šroubovat. Ale zajímaly by mě šrouby, co povolit apod. Myslím, že bych vše zvládl sám, ale jak říkám, není špatné něco shlédnout, nebo přečíst. Díky moc. Citovat
wirer Vloženo 13. leden 2023 Vloženo 13. leden 2023 Lebo ja som brzdy nemenil a auto sa predalo pri 139 000km s povodnymi. Stiahni si dielensku priricku, zaklad tam popisany urcite bude Citovat
shrek_85 Vloženo 13. leden 2023 Vloženo 13. leden 2023 Ano, v dílenské příručce to je popsané dobře. Je tam mimo jiné napsané, že při každé demontáži se mají dávat nové šrouby pro přichycení třmenu k vodícím čepům. Při výměně destiček se mají dávat i nové meziplechy, po kterých ty destičky chodí. Ještě bych doporučil namazat vodící čepy (tím, co tam patří, aby to nežralo manžetu). Na tom spodním vodícím čepu je menší vůle a, když se přidře, tak brzdy pískají při couvání. Musel jsem to mazat mimo výměnu destiček a zbytečně jsem vyhodil peníze za další sadu šroubů. Taky bych doporučil očistit a nastříkat krycí plechy. Drží je ty stejné šrouby, co drží čep nápravy. Když ty krycí plechy zreznou a musí se měnit, tak se pak zbytečně vyhodí další peníze za nové šrouby a dvanáctihranné matice. 2 1 Citovat
Karel_FM Vloženo 20. Únor 2023 Vloženo 20. Únor 2023 Zdravím, jsem tu novej. Mám od novoty čtyři roky FIII MPI 44 kW 23tkm, prakticky od začátku, když bylo vlhko, tak pískaly přední brzdy, po ujetí pár km to přestalo. Tuto zimu ale začaly dost silně pískat a nepřestalo to nikdy. Tak jsem je rozebral, vyčistil, namazal uložení destiček tukem na brzdy, srazil hrany destiček, očistil pilníkem plochu. Zlepšilo se to hodně, o dost lépe to brzdí, ale pořád to trochu píská. Dá se s tím ještě něco dělat? Citovat
mihaal Vloženo 22. Únor 2023 Vloženo 22. Únor 2023 Ahoj, omlouvám se za případně blbý dotaz, ale - koupil jsem ženě roční fabii a překvapilo mě, že přední destičky jsou při parkování přitisknuté ke kotouči (např. u mého Superba mi přijde, že je mezera). Je to tak OK, nebo to máte jinak? Děkuji Citovat
McMatej Vloženo 22. Únor 2023 Vloženo 22. Únor 2023 Jde auto utlačit? Jestli ano, tak to není přitlačené. Stačí minimální mezera, je jedno jestli 0,05 mm nebo 1 mm. Citovat
shrek_85 Vloženo 22. Únor 2023 Vloženo 22. Únor 2023 Na té fotce mi nepřijde nic divného. Není u toho Superba jen zkosený náběh na okraji destičky? Velké mezery mezi kotouči a destičkami nejsou žádoucí, protože to prodlužuje mrtvý chod brzdového pedálu. Citovat
mihaal Vloženo 23. Únor 2023 Vloženo 23. Únor 2023 Děkuji za vaše ohlasy. Auto utlačit jde, takže jen hledám chyby, kde nejsou...:-) Citovat
Martab Vloženo 27. Únor 2023 Vloženo 27. Únor 2023 (editace) Neřešil někdo už zkroucené brzdy na FIII (288x25mm)? Na STK naměřili házivost těsně pod hranou, bohužel se to asi zhoršuje, momentálně jde cítit při lehkém přibržďování změny v brzdném účinku (chvíli to brzdí více, chvíli méně). Přikládám fotky, materiálu je zdá se stále dost Když se to párkrát "probrzdí" (silné brždění), na chvíli se to zlepší (nezmizí uplně), ale po nějaké době odstavení je problém opět zpět. Brzdy asi bude třeba nechat vyměnit, jen se obávám, aby k tomu nedošlo opět, nějak nevím, čím by se toto mohlo stát (nájezd cca 120tis km, 6let). Editováno: 27. Únor 2023, autor: Martab Citovat
houmr Vloženo 27. Únor 2023 Vloženo 27. Únor 2023 @Martab ja som pred rokom menil predne brzdy z tohto dovodu. Na STK namerali ovalitost na jednom kotuci. Pri brzdeni to ani nebolo citit, iba pristroj nameral. Kotuce a dosticky na predku mali este rezervu na dalsich 40-50tkm, ale vymenil som ich, aby bol pokoj na STK. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.