Listopad 9, 20222 r U těch přípravků na stlačení pístků píší, že otáčet s pístkem se musí u brzd s integrovanou ruční brzdou. Co znamená integrovaná ruční brzda? Je to elektronická (kterou Fabie nemá)? shrek_85: Tím přípravkem jsi ty pístky jen zatlačoval, nebo i šrouboval?
Listopad 9, 20222 r Podle mě integrovaná ruční brzda znamená, že jedny kotouče/destičky/třmeny se kromě provozní brzdy používají i pro tu parkovací. Uvnitř třmenu je nějaký samostav, díky kterému se nemusí dotahovat lanko ruční brzdy podle toho, jak se sjíždí destičky. I když jsem to měl rozebrané na třmenech, co jsem vyhazoval, nepochopil jsem, jak přesně ten mechanismus funguje. Když jsem dával nové destičky, tím přípravkem jsem pístky točil a zatlačoval zároveň. Točil jsem vždycky doprava a na obou stranách (LZ i PZ kolo) se to chovalo stejně.
Listopad 9, 20222 r To znamená... zadná kotúčová brzda kombinovaná s ručnou ako je aj použitá vo Fabii. Prikladám odkaz Youtube.
Listopad 10, 20222 r před 16 hodinami, 15degren napsal: Není třeba nic, stačí zatlačit. Šroubování platí jen pro elektronickou brzdu. Zajímavé, dělal jsem brzdy už na několika škodovkách a vw a zadní pístky jsem musel šroubovat. I na manželčině Fabii III jsem musel šroubovat :-)
Listopad 10, 20222 r @Martinak34Předpokládám, že jsi taky šrouboval levý i pravý třmen stejným směrem (ve směru hodinových ručiček)?
Listopad 10, 20222 r Asi jo. Nemám na to žádný spešl přípravek, ale používám francouzský klíč (na stlačení pístku) a blitzky na otáčení pístku :-) Samozřejmě vše s opatrností. Upraveno Listopad 10, 20222 r od Martinak34
Prosinec 4, 20222 r Ahojte, ako casto menite brzdovu kvapalinu? V servise mi menili po 60 000, dalsia vymena teda po dalsich 60 000? Dakujem
Prosinec 4, 20222 r Podle dílenské příručky je první výměna po 3 letech od výroby, potom se mění každé 2 roky.
Prosinec 7, 20222 r OK, vdaka za info. Zaujimave je, ze mne ju menili az po 4 rokoch, prave pri servise pri 60 000km.
Prosinec 7, 20222 r U MR 2021 to změnili a první je už po 2 letech. A pak každé 2 roky. Upraveno Prosinec 7, 20222 r od lucky.jack
Leden 12, 20232 r Pánové prosím, víte o odkazu na youtube, nebo článek, kde by bylo v kostce ukázáno, či vysvětleno, jak vyměnit zadní kotouče a destičky na F3, 2015,81kw? Nemůžu nic kloudneho najít. Prošel jsrm i web Wirera. Bude to asi podobné na nějakých VW, nebo Seat. Nejsem začátečník, minulá auta jsem si podvozkově servisoval sám. Ale nikdy neuškodí mrknout na nějaký postup. Vlákno jsem poctivě prošel celé, jediný fígl, co jsem objevil, je při stlačovani pístu zároveň i lehce šroubovat. Ale zajímaly by mě šrouby, co povolit apod. Myslím, že bych vše zvládl sám, ale jak říkám, není špatné něco shlédnout, nebo přečíst. Díky moc.
Leden 13, 20232 r Lebo ja som brzdy nemenil a auto sa predalo pri 139 000km s povodnymi. Stiahni si dielensku priricku, zaklad tam popisany urcite bude
Leden 13, 20232 r Ano, v dílenské příručce to je popsané dobře. Je tam mimo jiné napsané, že při každé demontáži se mají dávat nové šrouby pro přichycení třmenu k vodícím čepům. Při výměně destiček se mají dávat i nové meziplechy, po kterých ty destičky chodí. Ještě bych doporučil namazat vodící čepy (tím, co tam patří, aby to nežralo manžetu). Na tom spodním vodícím čepu je menší vůle a, když se přidře, tak brzdy pískají při couvání. Musel jsem to mazat mimo výměnu destiček a zbytečně jsem vyhodil peníze za další sadu šroubů. Taky bych doporučil očistit a nastříkat krycí plechy. Drží je ty stejné šrouby, co drží čep nápravy. Když ty krycí plechy zreznou a musí se měnit, tak se pak zbytečně vyhodí další peníze za nové šrouby a dvanáctihranné matice.
Únor 20, 20232 r Zdravím, jsem tu novej. Mám od novoty čtyři roky FIII MPI 44 kW 23tkm, prakticky od začátku, když bylo vlhko, tak pískaly přední brzdy, po ujetí pár km to přestalo. Tuto zimu ale začaly dost silně pískat a nepřestalo to nikdy. Tak jsem je rozebral, vyčistil, namazal uložení destiček tukem na brzdy, srazil hrany destiček, očistil pilníkem plochu. Zlepšilo se to hodně, o dost lépe to brzdí, ale pořád to trochu píská. Dá se s tím ještě něco dělat?
Únor 22, 20232 r Ahoj, omlouvám se za případně blbý dotaz, ale - koupil jsem ženě roční fabii a překvapilo mě, že přední destičky jsou při parkování přitisknuté ke kotouči (např. u mého Superba mi přijde, že je mezera). Je to tak OK, nebo to máte jinak? Děkuji
Únor 22, 20232 r Jde auto utlačit? Jestli ano, tak to není přitlačené. Stačí minimální mezera, je jedno jestli 0,05 mm nebo 1 mm.
Únor 22, 20232 r Na té fotce mi nepřijde nic divného. Není u toho Superba jen zkosený náběh na okraji destičky? Velké mezery mezi kotouči a destičkami nejsou žádoucí, protože to prodlužuje mrtvý chod brzdového pedálu.
Únor 27, 20232 r Neřešil někdo už zkroucené brzdy na FIII (288x25mm)? Na STK naměřili házivost těsně pod hranou, bohužel se to asi zhoršuje, momentálně jde cítit při lehkém přibržďování změny v brzdném účinku (chvíli to brzdí více, chvíli méně). Přikládám fotky, materiálu je zdá se stále dost Když se to párkrát "probrzdí" (silné brždění), na chvíli se to zlepší (nezmizí uplně), ale po nějaké době odstavení je problém opět zpět. Brzdy asi bude třeba nechat vyměnit, jen se obávám, aby k tomu nedošlo opět, nějak nevím, čím by se toto mohlo stát (nájezd cca 120tis km, 6let). Upraveno Únor 27, 20232 r od Martab
Únor 27, 20232 r @Martab ja som pred rokom menil predne brzdy z tohto dovodu. Na STK namerali ovalitost na jednom kotuci. Pri brzdeni to ani nebolo citit, iba pristroj nameral. Kotuce a dosticky na predku mali este rezervu na dalsich 40-50tkm, ale vymenil som ich, aby bol pokoj na STK.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.