Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

U těch přípravků na stlačení pístků píší, že otáčet s pístkem se musí u brzd s integrovanou ruční brzdou. Co znamená integrovaná ruční brzda? Je to elektronická (kterou Fabie nemá)?

shrek_85: Tím přípravkem jsi ty pístky jen zatlačoval, nebo i šrouboval?

Podle mě integrovaná ruční brzda znamená, že jedny kotouče/destičky/třmeny se kromě provozní brzdy používají i pro tu parkovací.  Uvnitř třmenu je nějaký samostav, díky kterému se nemusí dotahovat lanko ruční brzdy podle toho, jak se sjíždí destičky.  I když jsem to měl rozebrané na třmenech, co jsem vyhazoval, nepochopil jsem, jak přesně ten mechanismus funguje.  Když jsem dával nové destičky, tím přípravkem jsem pístky točil a zatlačoval zároveň.  Točil jsem vždycky doprava a na obou stranách (LZ i PZ kolo) se to chovalo stejně.

To znamená... zadná kotúčová brzda kombinovaná s ručnou ako je aj použitá vo Fabii. Prikladám odkaz Youtube.

před 16 hodinami, 15degren napsal:

Není třeba nic, stačí zatlačit. Šroubování platí jen pro elektronickou brzdu.

Zajímavé, dělal jsem brzdy už na několika škodovkách a vw a zadní pístky jsem musel šroubovat. I na manželčině Fabii III jsem musel šroubovat :-)

@Martinak34Předpokládám, že jsi taky šrouboval levý i pravý třmen stejným směrem (ve směru hodinových ručiček)?

Asi jo. Nemám na to žádný spešl přípravek, ale používám francouzský klíč (na stlačení pístku) a blitzky na otáčení pístku :-) Samozřejmě vše s opatrností.

 

160004735.jpg213174666.jpg

Upraveno od Martinak34

  • 4 týdny později...

Ahojte, ako casto menite brzdovu kvapalinu? V servise mi menili po 60 000, dalsia vymena teda po dalsich 60 000? Dakujem

Lhůta výměny brzdové kapaliny jsou tři roky.

Podle dílenské příručky je první výměna po 3 letech od výroby, potom se mění každé 2 roky.

Přesně tak:
Po 3 letech, pak každé 2 roky – Výměna brzdové kapaliny

OK, vdaka za info.

Zaujimave je, ze mne ju menili az po 4 rokoch, prave pri servise pri 60 000km.

U MR 2021 to změnili a první je už po 2 letech. A pak každé 2 roky. 

Upraveno od lucky.jack

Hlavne info ale je, ze menit kazde dva roky, to mi staci, dakujem.

Kamiq rovnake problemy s kotucmi.

 

  • 1 měsíc později...

Pánové prosím, víte o odkazu na youtube, nebo článek, kde by bylo v kostce ukázáno, či vysvětleno, jak vyměnit zadní kotouče a destičky na F3, 2015,81kw? Nemůžu nic kloudneho najít. Prošel jsrm i web Wirera. Bude to asi podobné na nějakých VW, nebo Seat. Nejsem začátečník, minulá auta jsem si podvozkově servisoval sám. Ale nikdy neuškodí mrknout na nějaký postup. Vlákno jsem poctivě prošel celé, jediný fígl, co jsem objevil, je při stlačovani pístu zároveň i lehce šroubovat. Ale zajímaly by mě šrouby, co povolit apod. Myslím, že bych vše zvládl sám, ale jak říkám, není špatné něco shlédnout, nebo přečíst. Díky moc. 

Lebo ja som brzdy nemenil a auto sa predalo pri 139 000km s povodnymi. 

Stiahni si dielensku priricku, zaklad tam popisany urcite bude

Ano, v dílenské příručce to je popsané dobře.  Je tam mimo jiné napsané, že při každé demontáži se mají dávat nové šrouby pro přichycení třmenu k vodícím čepům.  Při výměně destiček se mají dávat i nové meziplechy, po kterých ty destičky chodí.  Ještě bych doporučil namazat vodící čepy (tím, co tam patří, aby to nežralo manžetu).  Na tom spodním vodícím čepu je menší vůle a, když se přidře, tak brzdy pískají při couvání.  Musel jsem to mazat mimo výměnu destiček a zbytečně jsem vyhodil peníze za další sadu šroubů.  Taky bych doporučil očistit a nastříkat krycí plechy.  Drží je ty stejné šrouby, co drží čep nápravy.  Když ty krycí plechy zreznou a musí se měnit, tak se pak zbytečně vyhodí další peníze za nové šrouby a dvanáctihranné matice.

220326-auto--P1220670.JPG

220326-auto--P1220669.JPG

220326-auto--P1220634.JPG

220326-auto--P1220631.JPG

  • 1 měsíc později...

Zdravím, jsem tu novej. Mám od novoty čtyři roky FIII MPI 44 kW 23tkm, prakticky od začátku, když bylo vlhko, tak pískaly přední brzdy, po ujetí pár km to přestalo. Tuto zimu ale začaly dost silně pískat a nepřestalo to nikdy. Tak jsem je rozebral, vyčistil, namazal uložení destiček tukem na brzdy, srazil hrany destiček, očistil pilníkem plochu. Zlepšilo se to hodně, o dost lépe to brzdí, ale pořád to trochu píská. Dá se s tím ještě něco dělat?

 

 

Ahoj, omlouvám se za případně blbý dotaz, ale - koupil jsem ženě roční fabii a překvapilo mě, že přední destičky jsou při parkování přitisknuté ke kotouči (např. u mého Superba mi přijde, že je mezera). Je to tak OK, nebo to máte jinak? Děkuji

IMG_5006.JPG

Jde auto utlačit? Jestli ano, tak to není přitlačené. Stačí minimální mezera, je jedno jestli 0,05 mm nebo 1 mm.

Na té fotce mi nepřijde nic divného.  Není u toho Superba jen zkosený náběh na okraji destičky?  Velké mezery mezi kotouči a destičkami nejsou žádoucí, protože to prodlužuje mrtvý chod brzdového pedálu.

Děkuji za vaše ohlasy. Auto utlačit jde, takže jen hledám chyby, kde nejsou...:-)

Neřešil někdo už zkroucené brzdy na FIII (288x25mm)? Na STK naměřili házivost těsně pod hranou, bohužel se to asi zhoršuje, momentálně jde cítit při lehkém přibržďování změny v brzdném účinku (chvíli to brzdí více, chvíli méně). Přikládám fotky, materiálu je zdá se stále dost
image.thumb.png.c955ea6f3bb3187cca98bc895c1a3085.png image.thumb.png.2cb5d16f80ab1593f558a1dd13e41c9a.png

 

Když se to párkrát "probrzdí" (silné brždění), na chvíli se to zlepší (nezmizí uplně), ale po nějaké době odstavení je problém opět zpět.

Brzdy asi bude třeba nechat vyměnit, jen se obávám, aby k tomu nedošlo opět, nějak nevím, čím by se toto mohlo stát (nájezd cca 120tis km, 6let).

Upraveno od Martab

@Martab ja som pred rokom menil predne brzdy z tohto dovodu. Na STK namerali ovalitost na jednom kotuci. Pri brzdeni to ani nebolo citit, iba pristroj nameral. Kotuce a dosticky na predku mali este rezervu na dalsich 40-50tkm, ale vymenil som ich, aby bol pokoj na STK. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.