Přejít na obsah

dodatečný nástřik podvozku + dutin ?


kkaktus_Baxton

Doporučené příspěvky

Otázka je co to znamená cena pár tisíc. Já to nechal dělat u FI a Feldy a na každým to stálo 1500 kč (mechoš na vesnici)

U feldy to byla trošku prevence a u FI nutnost bo sem si vodřel spodek. 

 

Pokud ti nenaplácaj vejfuk a nezaserou auto, tak tím fakt nic nezkazíš a získáš lepší pocit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ja se letos na dutiny a podvozek chystam. Precetl jsem ceska i zahranicni fora a mam nekolik poznatku kterymi se budu ridit. V prvni rade, pokud ma clovek misto kde to udelat a je aspon trochu manualne zrucny, je lepsi si to udelat samo-domo. A to hlavne z duvodu prvotniho ocisteni od pripadne rezi a necistot. Nikoliv kuli financni uspore.

Co se tyce rezi, tak pokud jsem lajdak, vezmu ocelovy kartac a oskrabnu to nejhorsi. Pripadne flexu- tam ale zase uberu spoustu okolniho a jinak nenapadeneho materialu. A to si myslim je spatne take u dnesnich aut, ktera jsou konstruovana na co nejnizsi vahu a tak nemaji naddimenzovany material jako tomu bylo u aut z devadesatych let. Na zrezla mista, tam kde to jde, bych sel osobne chemicky. Viz treba pripravek uvodu odkazu zde :

Odkaz na pripravek zde v CR https://pripravky-rez-vodni-kamen.heureka.cz/deacavil-f-rozpoustedlo-mocoveho-a-vodniho-kamene-750-ml/

Dalsim dulezitym bodem je vyber zpusobu nastriku a volba pripravku. Pokud jde o zcela nove auto, tak si myslim, ze je velice dulezite zachovat v dutinach voskovy film. Nemam vubec nic proti konkoru smichanym s vazelinou a podobne, ale nikoliv u noveho auta. U Feldy si naopak myslim, ze rucne vyrobena smes z ruznych oleju a podobne muze byt naopak lepsi nez vosk do dutin. Jako medium do dutin pouziju https://autokosmetika.heureka.cz/3m-08919-vosk-na-dutiny-transparentni-1-l/ a https://tmely-silikony-lepidla.heureka.cz/soudal-incoat-ml-wax-ubs-1l/

Dalsim kriteriem je zpusob plneni. Myslim, ze rozdil mezi strikaci pistoli a speyem neni vicemene zadny pokud ke je ke spreyi dlouha hadicka s rozprasovacem na konci a to vetsina pripravku nema. Ja proto koupil tuto pistoli specialne urcenou na dutiny od bratru slovaku. Jinak na ebayi radove dvakrat drazsi. Odkaz na pistol zde: https://gude.gude.sk/pneumaticke-pistole/7705-pistol-striekacia-dbp-1100-4031765270113.html pistole by dle recenzi mela mit tu vyhodu, ze nasavaci trubici vytahne take husci konzistenci podobnou medu, kecupu ap. To pry levnejsi pistole neumi.

Pak uz je to jen o oddelani krytek a postupovat od dilu k dilu pekne postupne kolem auta. Pekna prace na leto nebo jaro na zahrade :)

 

Co se tyce podvozku samotneho. Po hrubem a nasledne pripadnem chemickem ocisteni budu volit vrchni pripravky na bazi bitumenu. Jako zaklad pouziju zinkovou antikorozni zakladovou barvu https://barvy-kov.heureka.cz/pharmol-zinkova-antikorozni-barva-zink-hell-1l-proti-reznuti-a-korozi-kovu-vcetne-oceli/. pekne dve vrstvy zakladniho nastriku :)  Vrchni nastrik timto : https://autokosmetika.heureka.cz/valvoline-tectyl-bodysafe-600-ml/ A to dalsimi dve poctivymi vrstvami :) 

 

Jako dalsim dulezitym krokem je aspon podle me zakrytovani podvozku krytem motoru a v pripade Fabie 3 take dokoupeni krytu lanovodu 6R0825201 a 6R0825202. A samozrejme origo zasterek za 350Kc jeden par. Protoze aspon podle me neni ochrana podvozku jen kuli soli a vode, ale take kuli odletavajicim kaminkum ktere zasterky vetsinou zachyti. Nehlede na tom, ze pouziti zasterek je mnohem ohleduplnejsi k ostatnim ucastnikum silnicniho provozu hlavne za deste nebo po piskovym posypu v zime na suchu.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tak čtu, tak pro jistotu přidám nějaké praktické zkušenosti, protože tohle smrdí průserem :D 

Přípravek na dutiny je nutné pečlivě vybrat a nejdříve odzkoušet, jak smrdí. Některé vosky změní odér auta na mnoho let a zejména v lětě to může být uvnitř  nesnesitelné.

Pistole na dutiny určitě není totéž, co sprej. Kvůli většímu tlaku se vosk z pistole dotane opravdu všude. Sprej je více méně k ničemu, maximálně nějaká lokální oprava. Ale pozor - malými skulinkami pistole stříká i do interiéru - hadičku nasadíš zezadu do prahu a vylítne to až pod palubku, takže vnitřek je nutné komplet přikrýt, jinak na něm bude vosková mlha - na první pohled neznatelná, ale časem se to začně špinit, může to i naleptat plasty. Úplně nejlepší by bylo interiér vystěhovat - hlavně koberec od toho bude z druhé strany zaneřáděný a většina krycích plastů.

Pokud vosku dáte příliš, rozpustí to původní nástřik a většina toho odteče kanálky na zem = výsledkem je snížená antikorozní ochrana.

 

Dodatečná antikorozní ochrana by se nikdy neměla dělat naslepo. Naopak by měla být zacílena výhradně na problémové partie - přiznám se, že u FIII netuším jaké to jsou, nějaké ale určitě budou.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za postrehy Wittmanne. S jakym voskem na dutiny mas osobne nejlepsi zkusenosti?  Psal jsi ze nektere smrdi az nekolik let. Co jsem se docetl tak snad nejvic smrdi Resistin ale i ten co pisou lidi po nekolika dnech vycpi. Ty vosky by snad nemely byt tak agresivni. Ale rad si necham poradit se znackou. K pistoli uvadim, ze zalezi na tom jaky tlak mas nastaveny ve vyrovnavacci nadrzi na kompresoru. Pokud das 7 atm tak si myslim ze vylitnou i tapy na druhem strane auta :D  dve az tri atm by mely byt v pohode. V plechovce je neco kolem dvou atm..

Super napad s prikrytim toho interieru pro sichr. Udelam.

Jen nechapu, proc si myslis, ze by se antikorozni ochrana nemela delat celkova ale jen na vybrana mista.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to spíš zbožné přání,než pravda,že bych na jednom konci fouknul do práhu a měl vystříkané celé auto?Uvědomujete si,kolik je tam různých dalších otvorů,kterými mi ten tlak uteče okamžitě pryč?Na druhé straně může maximálně vyletět z těch dutin  trochu nějakého prachu,který tam je a na kterém může být stopa původního vosku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

konkrétní značku vosku nemám, naposledy jsem to dělal před lety na felicii a už tehdy jsem nějaký zápach neřešil. Od feliciie výš už dodatečný nástřik dutin nemá význam. Po několik dnech vyvane ten "dobrý" vosk. Ten "špatný" smrdí prakticky navždy.

 

Rezistin ML smrdí podle toho čím se naředí.

 

Vosky nejsou nějak extra agresivní, ale všechny jsou na bázi nějakého nepolárního rozpouštědla (opak polární vody), takže rozhodně reagují.

 

Netuším jak jsou vystříkané dutiny u FIII, ale u starších modelů se dole v prazích či dveřích běžně dala najít několika milimetrová vrstva. Tu nemá smysl něčím dále navyšovat. Naopak to může nějak blbě zreagovat. V první řadě to tu vrstvu naleptá a může to všechno odtéct. Pokud je původní nástřik měkčí, než nový, tak se to časem začne trhat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, DAVID7001 napsal:

Není to spíš zbožné přání,než pravda,že bych na jednom konci fouknul do práhu a měl vystříkané celé auto?Uvědomujete si,kolik je tam různých dalších otvorů,kterými mi ten tlak uteče okamžitě pryč?Na druhé straně může maximálně vyletět z těch dutin  trochu nějakého prachu,který tam je a na kterém může být stopa původního vosku.

to není tak, že by z toho vyletěl proud vosku, který před sebou tlačí všechen bordel. Stříkací pistole na dutiny udělá jemnou voskovou mlhu (to ta plechovka právě neumí) a ta uniká všemi otrvory. Ono se z toho jakoby kouří, jako kdyby jsi tam hodil cigáro. Celé auto nenastříkáš, protože na konci prahu už je toho vosku málo, nicméně tam nějaký "dohulí".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si snad poridim endoskop a prvne se podivam :)  Argumentu plne rozumim. A taky jsem jen lajk takze ma dedukce nemusi byt spravna.  Presto si ale myslim, ze naneseni druhe vrstvy na jiz z vyroby osetrene dutiny nemuze vadit- pokud se zvoli vosk. Ten totiz musi mit plus/minus stejne vlastnosti jako vosk z vyroby. Tim padem si myslim, ze by nemel puvodni ochranu naredit, rozleptat, nebo dokonce smyt. Ale nechci se hadat, vsechno je mozne. K Jeziskovi si budu prat endoskop od manzelky tak dam vedet. At nevarime z vody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mlhu by to mělo stříkat od začátku.Na takovou konzistenci by měl být ten vosk rozředěný .To že je v těch dutinách větší vrstva dole,to je také normální,tak to bude vždycky.Výrobce tvrdí,tvrdil to už i u těch Felicií,že do dutin je vstříknuté přesně naprogramované množství vosku,které není třeba obnovovat.S tím má každý vlastní zkušenost...Všichni víme,že některé ty dutiny asi moc dobře vystříkané nebudou,viz třeba ty komplikované práhy s výztuhami . Nějak si tu dutinu prohlížet zevnitř nemá smysl.Tady jde spíš o to,přijít s nějakým vhodným nástřikem,který bude dobře vzlínat a neublíží tomu továrnímu.Osobně jsem vždycky používal Rezistin,buď samotný,nebo smíchaný s něčím,olejem,Konkorem a ředil ho normálně benzínem a vždy to za pár dní vyčpělo.Dutiny to chce ale samozřejmě stříkat v létě,až bude auto rozehřáté.Že by to nějak vypláchlo ten původní vosk,toho bych se nebál.Naopak by bylo ideální,kdyby se to spojilo dohromady.No a jelikož si člověk nikdy nemůže být jistý,že se ten vosk dostal všude,tak čas od času nástřik obnovovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DAVID7001 diky za reakci. Cim se ten Rezistin micha aby byl ridsi? Polkud nejakym redidlem,tak toho bych se prave celkem bal v souvislosti s tim stavajicim voskem z vyroby. Pokud je teda spravna informace, ze v novych autech je dnes v dutinach vosk, mel by tam nasledne take vosk prijit. Jaka znacka se pouzije  je uz druhotny a nepodstatny. Krom teda toho zapachu ktery byl zminovany vyse. Kazdopadne pujdu na to zpusobem jaky jsem popsal v mem prvnim prispevku zde a dam za nejaky cas vedet. Boroscop si i tak budu prat pod stromecek takze prilozim i fotodokumentaci. Protoze rozlousknuti tohoto tematu me celkem zajima. Fabia snad neni me posledni auto v zivote a v pripade jasnych dukazu bude pristi aplikace nastriku jednodussi :) 

PS: V pripade, kdy je potreba nosnik nebo cokoliv jineho osetreneho voskem z vyroby rozcisnout flexou si myslim, ze vosk vlivem teploty roztaje a jednoduse se vypari nebo ztece. Proto je alespon podle me ruzne po forech a od ruznych lidi tolikrat zminovany, ze vosk jako ochrana v dutinach je na nic. Ale je to jen muj nazor a nemusi byt spravny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějaký vosk v těch dutinách bude určitě.Můžeš si někde zespodu vydloubnout nějakou tu plastovou zátku a sáhnout tam prstem.A ten vosk se nevypaří ani teplem.Kdybys chtěl takový práh flexou řezat,tak to bude smrdět,jak se bude ten vosk rozpouštět a pálit.Namíchat takovou vhodnou směs je hotová alchymie.Každý má svůj recept.Pokud někdo do toho vosku přidává olej,tak to dělá proto,aby to lépe vzlínalo spárami a zůstávalo to "živé".Jinak Rezistiny existují dva.Car a ML.Car je hustší černý,určený na spodky a ML je řidší hnědý,určený do dutin.Ovšem v podstatě to je ten stejný.Dost lidí doporučuje,také to tak dělám,používat ten hustší a rozředit si ho sám.Získáš tak víc nástřiku za méně peněz.Normálně se ředí syntetickým ředidlem,ale nechá se bez problémů použít obyčejný Natural.Ten se po nástřiku vypaří.Také poslouží k umytí pistole.U Fábie 3,u kterých se ještě  neví o problematických místech, bych se asi zaměřil při stříkání na klasická místa Škodovek.Práhy,spodky dveří,lemy blatníků,páté dveře u osvětlení SPZ...Na podvozku kam bych se dostal.Vnitřky ramen,náprav...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naturalem myslíš benzin, co se prodává u pumpy? Úplně pominu, že je silně toxický (vstřebává se i pokožkou). Horší je jeho mísení se vzduchem (ve stříkací pistoli), když trefíš správný poměr benzin/vzduch, tak ti to může velmi snadno vybouchnout.

Rezistin se nejlépe ředí klasickým technickým benzinem. A podle mě smrdí. Mám veterána žigula, který byl tímto ošetřen před více než 20 lety a v létě se musí nejdříve vyvětrat. Nadruhou stranu ke starým autům socialistické provenience rezistinový odér prostě patří.

Určitě bych do toho nedával olej - tím se totálně zničí ten původní vosk. A v té dutině už nebude nic držet. To jsou metody z minulého století. Navíc to může uškodit například kabelovému svazku, co vede podél prahu (olejem zasažená izolace rychleji stárne = tvrdne)

A bacha není vosk jako vosk - liší se teplotou tání. Přesněji řečeno při stejné teplotě je každý jinak amorfní. Třeba ten rezistin (ale platí to i o jiných voscích) jsou po zaschnutí poměrně tuhé - v létě do něj bez problémů uděláte otisk prstu a neslije se to. Na staré Fabii jsem ale třeba měl takový žlutý, když se v létě do dveží opřelo sluníčko, tak to dělalo něco jako rosol - jako hustá lazura - nestéká to, v pohodě to drží na svislé ploše, ale když do toho šáhnete, tak je to vlastně tekuté. Pokud bych práh vystříkal čistým ředidlem, tak je to celé dole.

A ještě k té aplikaci - pistole má sice dostřik asi metr a půl, ale správně se to má dělat tak, že se stříká jen na délku hadice. To znamená, že hadicí se musím dostat do každého místa dutiny - takže buď dlouhá hadice, nebo navrtání dalších otvorů. A je potřeba si někde nastudovat průžezy dutin - staré auta měly třeba prahy podélně rozdělené příčkou a i když byla děravá, tak se práh musel stříkat z vnější i vnitřní strany. Myslím, ale, že teď už se to tak nedělá, ale je zase složitější přechod do dutin sloupků. Dřív na to existovaly manuály, kam a v jaké délce zastrčit hadici, případně kam navrtat pomocné otvory - k dnešním autům už to neexistuje.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je videt chlapi ze o tom neco vite. Souhlasim, ze cokoliv s redidlem do stavajicich dutin (u novych aut) urcite ne. Az se k tomu dostanu vezmu na chalupe nekolik profilu. Obetuji ty penize abych koupil vic pripravku a kazdy osetrim necim jinym a necham na zahrade na desti. Po roce uvidime. Jak rikate, je to alchymie a kazdy ma svuj recept. Urcite bych ale hned v prvni fazi rozlisil, zda-li se jedna o nove auto s aplikovanym voskem a starsi, kde se to (mozna) resilo jinou smesi. Taky je asi rozdil, jestli uz jsou dutiny chycene atp.. Protoze pokud by uz nejaka rez v dutine pripadne existovala, ten vosk zase dobrej aspon podle meho nazoru uz nebude a bude naopak skodit, Protoze rez uzamkne a ta si bude jednoduse pusobit dal a rozsirovat se. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To právě vidíš obráceně. Pokud by snad někde nějaká rez byla,tak jí ten vosk zabrání v šíření. Rez je oxidace. Reakce se vzduchem. Když se zabrání přístupu vzduchu, zabrání se rezivění. Jinak Wittmann, pokud myslíš,že je takový rozdíl mezi benzíny,nehádám se. Ono to syntetické ředidlo je také složením velmi podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty woe, tech nekolik pripevku vyse me uplne desi :wacko:

 

@OtaHOtazka - proc chces proboha strikat dutiny novyho auta, ktere ma naprosto dostatecnou antikorozni ochranu? Kdyz mrknes na vysledky rozborky testu AutoBildu po 100tkm, vsechna koncernova auta maji dutiny prikladne osetreny a na konci testu bez znamky koroze. Ano, je to jen simulace dlouhodobeho provozu, ale jistou indikaci to da.

 

Z meho pohledu je to bez skutecne expertnich znalosti (i z pohledu chemicke snasenlivosti s puvodni ochranou) spise na skodu. Kdyz se o auto budes starat a pripadne zevni poskozeni laku ci ochranne vrstvy na podvozku vcas osetris, neni pro to nejmensi duvod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Maverick napsal:

Ty woe, tech nekolik pripevku vyse me uplne desi :wacko:

 

@OtaHOtazka - proc chces proboha strikat dutiny novyho auta, ktere ma naprosto dostatecnou antikorozni ochranu? Kdyz mrknes na vysledky rozborky testu AutoBildu po 100tkm, vsechna koncernova auta maji dutiny prikladne osetreny a na konci testu bez znamky koroze. Ano, je to jen simulace dlouhodobeho provozu, ale jistou indikaci to da.

 

Z meho pohledu je to bez skutecne expertnich znalosti (i z pohledu chemicke snasenlivosti s puvodni ochranou) spise na skodu. Kdyz se o auto budes starat a pripadne zevni poskozeni laku ci ochranne vrstvy na podvozku vcas osetris, neni pro to nejmensi duvod.

 

Tento argument beru. Dava smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť nikdo nikoho nenutí něco stříkat.Jen říkáme,že vosky existují.A to o té dokonalé ochraně,která vydrží celou dobu životnosti auta,to se v návodech k autům píše odjakživa.U Fábie 1 s rezavými práhy,lemy zadních blatníků a pátými dveřmi je to napsáno také.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba u té FI to nebylo kvůli poddimenzované ochraně dutin prahu. ty tam byli ochráněné dobře, ale v podběhu ze prostě drželo listí a všechno možné. U FI to vepředu povětšinou rezne směrem od podběhu DO prahu, né opačně, takže tam ani sebe líp ochráněné dutiny nepomohou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak - a jediná účinná ochrana bylo důkladné vyčištění prostoru za přední zástěrkou, případně nějaký nástřik do spáry blatník/práh. Ošetření vnitřku prahu by na to nemělo vliv. Jinými slovy, pokud přesně neznáš kritické místo, respektive konstrukční chybu, ta si ochranou "na slepo" moc nepomůžeš.

 

Dodatečné stříkání dutin se dělalo v době, kdy auta takto z výroby ošetřená nebyla. Dnes mi to přijde jako preventivní druhá vrstva laku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...