Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Na aliexpress.com lze koupit přídavné těsnění spáry mezi předními a zadními dveřmi. Lze ho najít např. po názvem Universal Automobile B Column Type Sealing Strip Car Vehicle Door Noise Sound Insulation Anti-Wind Weather Seal Strip. Odkaz na stránku, kde jsem kupoval já https://www.aliexpress.com/item/Universal-Automobile-B-Column-Type-Sealing-Strip-Car-Vehicle-Door-Noise-Sound-Insulation-Anti-Wind-Weather/32774328991.html?shortkey=6vYjmIfQ&addresstype=600. Těsnění je narážecí typu Pirelli s těsnícím jazykem.

 

Montáž je jednoduchá:

- vycvaknout konec podokenní lišty

- nasadit zkušebně těsnění, ale nedorážet

- označit konec těsnění na hraně dveří

- odstříhnout, stačí silnější nůžky a trefit se mezi segmenty kovových výztuh těsnění. Doporučení - řez je nutné vést šikmo, tzn. těsnící jazyk nechat v délce těsně nad spodní hranu dveří, ale narážecí profil musí být výrazně kratší. Jinak bude drhnout o práh! Nutno vyzkoušet otevřením zadních dveří, případně upravit. 

- konec těsnění zakápnout gelovým vteřinovým lepidlem, vhodným na pryž, aby se zatáhl řez a kovové výztuhy nerezly (jsou jen z povrchově neupravené oceli)

- narazit na lem dveří. Spoj není potřeba mazat, nestalo se mi, že by se barva z hrany odřela a to jsem těsnění sundaval několikrát kvůli doladění tvaru konce.

- těsnící jazyk opatrně oddělit od narážecí části těsnění, některé kusy mohou být z výroby spojené blánou. 

- promazat nějakým vhodným přípravkem na ošetření pryže.

- jazyk přetáhnout přes narážecí část směrem dopředu, pak to funguje naprosto spolehlivě bez zadrhávání a nutnosti s dveřmi třískat.

tmp_1411-IMG_20170306_221132-28436457.thumb.jpg.6b77f9f5981c41c31b13706800584532.jpgtmp_1411-IMG_20170306_221218-224978078.thumb.jpg.03ede677619c46f71d904b9ea5dd5bc3.jpgtmp_1411-IMG_20170306_221241-168449027.thumb.jpg.811082cfb78764f52b4926b681686a74.jpgtmp_1411-IMG_20170306_221246-2004295539.thumb.jpg.bed4e1e0795bef9c9f058b99ceb78f33.jpgtmp_1411-IMG_20170306_222503-1043888067.thumb.jpg.8a660aa8f6661e720d010346e827ba13.jpgtmp_1411-IMG_20170306_222729899543509.thumb.jpg.f4bbca816f14f1cf004a5b53ac3c85d9.jpgtmp_15383-tapatalk_1491756287962268370842.thumb.jpeg.c6d4328e17f6041db30ae58f70ca6ff3.jpegtmp_15383-tapatalk_1491756291271-1281092212.thumb.jpeg.b50a589cbcdc37b19a367e2c5be345c6.jpeg IMG_20170518_220835.thumb.jpg.b68e14db1c466d874077e9d334767a80.jpgIMG_20170518_220756.thumb.jpg.82448bd5ec70a030c6e6e1f46a69f9c8.jpg

IMG_20170518_220642.thumb.jpg.e377d3337e239c8ca7eb7dd9becde3b8.jpg

 

 

Editováno: , autor: miklisek
  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Vloženo (editace)
před 14 hodinami, miklisek napsal:

Do prvního příspěvku přidány detailní fotky spodního zakončení profilu.

áááá, ty mi čteš myšleny. 

Tahle fotka je hodně potřeba. Já když jsem to tam dával, tak jsem samozřejmě konec zastříhl zaroveň s dveřma. Jenže guma je tlustší jak dveře což znamená,že se dotýká při otevírání zadních dveří sloupku a vrže a pokud to vyjde tak blbe jako mě, že zároveň s koncem končí i kovová příchytka, tak se odře lak :)

Editováno: , autor: Rypicong
Vloženo

Víte co je smutné? Že toto bylo standardem stejně jako mnoho dalších věcí (např. těsnění motorového prostoru z přední hrany, kde dostává auto přímý nápor bordelu za deště a sněhu... ) Doma si to s radostí doděláváme a máme z toho radost a přitom to byly ověřené věci, které v rámci úspor někdo seškrtal... Je to k pláči...

Vloženo (editace)

IMG_20170518_220642.thumb.jpg.e377d3337e239c8ca7eb7dd9becde3b8.jpg

Původní zakončení lišty (je vidět na fotce vlevo) je vysunuto z lemu dveří a na jeho místě je horní zakončení nového těsnění.

 

 

Editováno: , autor: miklisek
  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 3 roky později...
Vloženo (editace)

Dnes jsem dokončil dotěsnění bočních dveří po celem obvodě. Na B sloupku mám již skoro rok těsnění, které zde popisuje miklisek. Nalepil jsem těsnění A sloupku (CZK 26.33  40%OFF | Universal Noise Isolating Seal 2 Meters/Set Auto Rubber Seals Car Door Seal Strip
https://a.aliexpress.com/_mrXe4Em) jedná se o "Z" profil z odkazu a doplnil krátká těsnění při slozpcích u prahu - "P" prfil z odkazu. Krátké kousky P profilu jsem lepil pořádnou oboustrannou 3M páskou a drží fest, pěkně navazují na těsnění z výroby. Výsledkem je zas trochu tišší zvuk zavření dveří a snad i čistší vnitřek prahů 🙂.

20220724_115504.jpg

20220724_115459.jpg

20220724_115522.jpg

Editováno: , autor: tom01
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Když už to pár let někteří používáte, nepozorujete také nějaké negativní jevy?

Jako třeba, že by se naopak špína někde hromadila, nebo že by to dřelo lak (vzpomeńme na odřený lak od těsnění u zadních dveří)?

Vloženo

Mám to cca rok, pravda moc s Rapidem nenajezdím (střídám s jinými auty), ale nic negativního nesleduji. Naopak, kultivovanější zavírání dveří, čisté prahy, možná i trochu nižší hluk od dveří.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo
V 24. 7. 2022 na 15:20, tom01 napsal:

Dnes jsem dokončil dotěsnění bočních dveří po celem obvodě. Na B sloupku mám již skoro rok těsnění, které zde popisuje miklisek. Nalepil jsem těsnění A sloupku (CZK 26.33  40%OFF | Universal Noise Isolating Seal 2 Meters/Set Auto Rubber Seals Car Door Seal Strip
https://a.aliexpress.com/_mrXe4Em) jedná se o "Z" profil z odkazu a doplnil krátká těsnění při slozpcích u prahu - "P" prfil z odkazu. Krátké kousky P profilu jsem lepil pořádnou oboustrannou 3M páskou a drží fest, pěkně navazují na těsnění z výroby. Výsledkem je zas trochu tišší zvuk zavření dveří a snad i čistší vnitřek prahů 🙂.

20220724_115504.jpg

20220724_115459.jpg

20220724_115522.jpg

Kolik si toho bral 1x to Z a 1xP? Nedával jsi to i na zadní dvěře?

Vloženo

@Kent Ano bral jsem 1x Z a 1x P, obojího jsou 2 metry, ještě ti zbyde. Z toho P profilu sděláš na ty konce dveří jen kousek, použil jsem tento profil ještě na spáry mezi bočními dekly palubky a vnitřním těsněním A sloupku dveří. Tím P profilem jsem doplňoval těsnění předních dveří při A i B sloupku, jak je na foto a samozřejmě obdobně i na zadních dveřích při B sloupku. Je třeba se trošku pohrát s opracováním zakončení těch těsnění, aby při otvírání a zavírání se netřely o práh a vycházely přesně k těm ostatním těsněním. Ideální jsou malé nůžky na manikůru a odlamovací nožík.

 

Zlepšilo se odhlučnění, vnitřek prahů se méně špiní a všechno těsnění drží, jak má :-) Na ty krátký kousky si kup oravdu kvalitní 3M pásku, dobře odmasti lepené plochy a lep to až bude opravadu teplo a plech bude vyhřátý. Když před nalepením teplým fénem přefoukneš i lepidlo na té oboustrance po stržení ochranné folie, nic tím nezkazíš. Po nalepení nech auto na slunci cca hodinu s otevřenými dveřmi, ať lepidlo těch pásek pěkně přilne k podkladu.

Vloženo
V 19. 5. 2017 na 18:45, miklisek napsal:

IMG_20170518_220642.thumb.jpg.e377d3337e239c8ca7eb7dd9becde3b8.jpg

Původní zakončení lišty (je vidět na fotce vlevo) je vysunuto z lemu dveří a na jeho místě je horní zakončení nového těsnění.

 

 

To nárážecí pirelli těsnění mám nahoře nasazeno bez vysunutí toho zakončení okenní lišty, nějak se mi to povedlo. Kdyžtak vyfotím někdy a nasdílím foto.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...