Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

no nevím u 1.0 tsi je ten airbox trochu jiný …..

děkuji za vyčerpávající odpověď, teď snad budu vědět jak na to.

 

  • 1 měsíc později...

Všechno jsem si tu přečetl, mám s novým Rapidem sb 1.0 81 kW najeto teprve 800 km, tak se seznamujeme a zajíždím. Měl jsem i Fabii 1.2 HTP a nový motor mi ji v nízkých otáčkách zvukem hodně připomíná. Poslední 2 Škodovky jsem tedy měl 3 válce :). Zatím spokojenost, ale Yarisek 2016 1.33 73 kW, který má teď manželka, je hezky zajetý a Rapid zatím lehce ztrácí. Trochu mi ta atmosféra ještě chybí. Cesta do práce 50/50 dálnice a okresky mi spotřeba ukázala i 5,0 l. S Yarisem jsem měl celoroční průměr 5,9, dálnice 130-140. Co je super, je větší nádrž, mohl bych atakovat nájezd 1000 km.  

371C1A27-F2F3-4649-9342-45C87AEE58A6.jpeg

Po cca jakém nájezdu jste měli pocit, že motor je už dobře zajetý a jede s max výkonem? Změní se po zajetí i nějak charakteristika? Teď po cca 1000 km motor vytočím někdy k 3 tis, jinak k 2500, dole mu zatím moc nechutná pod cca 1800, takže není zatím moc velký rozptyl otáček. Někdy jedu třeba na 4 2 tis. otáček a rádce radí zařadit 6. V nízkých otáčkách jsou víc znát vibrace, přijde mi, že motoru se líbí 2 tis a víc, ale po zajetí se to možná změní.  

 

S velkou změnou nepočítej, obecně se 1.0 TSI moc nelíbí pod těch cca 1800ot., kór u Fábie bez dvouhmoty. Rádce řazení je třeba úspěšně ignorovat :)

Já bych řekl, že od začátku se změnil snad jen původně hrubší zvuk, ale nejezdím s Rapidem denně. S tím, že se motoru líbí od 2 tisíc nahoru, můžu jen souhlasit. Rádce řazení neřešit.

Také nemám pocit, že by se cokoliv nějak zásadně změnilo (najeto 30 000 km). 1 800 otáček považuji za minimum.

Ahoj,mám najeto 2400km a pod 2000 otáček to chce fakt lehce na plyn a nedupat na to,na 2000 už to táhne krásně a bez kloktání ?,v obci na 50km/hod je ideální dat trojku a zapnout tempomat....rádce řazení je lepší nesledovat ?

 

Rádce řazení mě baví už od začátku :) ten snad po mě chce abych ten motor poslal do kytek už na startu :D

 

Jinak já mám zatím najeto 330km 1.0TSI 81kW. Hodně se s motorem seznamuji. Držím 2000 - 3000 otáček. Jen když musím zpomalit a řadim za dva mám pod 2000 ale musím trochu déle držet spojku a zároveň přidávat plyn, no už jsem si trochu ten rytmus vychytal, takže mi auto neposkakuje. Jinak na retardérech řadím spíše za 1, záleží v jaké rychlosti jej projedu. Obecně jakmile mám na tachometru pod 14km/h ( to už bych se u dvojky dostal pod 1500 ) dávám za jedna. To je pro mě největší nezvyk, zde je poznat, že ten objem chybí. Ale jinak si nestěžuji v ostatních případech auto tahá jak blázen :) 

Když auto tahá, tak taky ale docela papá :). Mám najeto teprve nějakých 1300, projev se ale zlepšil v nižších otáčkách, motor se uklidnil a když mu dá člověk čas, tak se bez špatného zvuku vytáhne i z nižších otáček. Už jsem se naučil trefit správné  rychlosti, abych byl ideálně min na 2 tis., holt tady člověk musí víc řadit. Maximální výkon určitě nechybí, pokud člověk šlápne na podlahu, tak to prostě jede. Je trochu složitější jet tak, aby to bylo ještě úsporné a člověk neměl pocit, že jede nudnou jízdou.

  • 2 týdny později...

Chtěl bych poprosit, zda by někdo nasdílel plán servisních prohlídek na Rapid 1,0 TSI (kód motoru DKR). Kdysi to bývalo součástí servisních knížek, které člověk k novému autu dostal. Nyní je to elektronicky a celkem by mě zajímalo, co se po jakých kilometrech má dle výrobce kontrolovat, měnit atd (náplně, svíčky, filtry, klima, podvozek atd. atd.). Nedaří se mi to nikde po webu dohledat. Popř. si to nějak poskládám, pokud by byl servisní plán pro stejný motor v jiném modelu... Snad to není supertajné :D

Díky

  • 1 měsíc později...

Tak jsem psal do Světa motorů...

Rozborka Rapida by měla být v čísle 25...

Tak jsem zvedavej, jak dopadne...

  • 2 týdny později...
V ‎7‎.‎12‎.‎2018 na 9:33, bobanHTP napsal:

Zdravím, chtěl jsem se jménem mého souseda zeptat na vibrace motoru 1.0 TSI 70kw v Rapidu 2017. Kolem otáček 2200-2400 jsou cítít docela silné vibrace až do volantu. Nezáleží jestli jedu nebo ne, klidně jak stojím a vytočím tyhle otáčky. Zkoušeli jsme můj Rapid 1.2 TSI 66kw a ten to nedělá. Je něco špatně s tím Rapidem ?

 Ahoj, má problém s vibracemi ještě někdo? Případně @bobanHTP - jak to dopadlo? Jde mi o to, že cítím ve volantu silné vibrace v podobném spektru otáček, cca 2100-2500, nejvíce to je znát při akceleraci, ale zřetelné to je i při stání. Do 2000 bych je tak nějak čekal a jsou celkem mírné, nad 3000 už téměř neznatelné. Mám čerstvě 1.0 TSI 81 kw, za dva týdny najeto cca 2000 km, dá se čekat, že si to ještě "sedne"? Byl jsem s tím i u prodejce, s autem se projel přejímací technik a říkal, že je to v pořádku. Pochopitelně jsem u tříválce zázraky co se týče kultivovanosti nečekal, ale tohle mě trochu překvapilo.

Díky

Jarda

Upraveno od jarouš z Budějc
překlep

Myslím, že jsem něco podobného u nového auta (též 81kW) vnímal taky. Mám teď 30 tkm a buď to přestalo nebo jsem si zvyknul.

Ahoj chlapi, tak kamarád a soused nemá čas a tak si zvyknul :-),Dle mého to řešení nemá, má velmi málo najeto, aby mu prasknul silentblok uchycení motoru nebo převodovky apod...

 

Upraveno od bobanHTP

Mám na 70kw najeto cca 4.500km a žádný vibrace ve volantu, ale mám hlučné palivové čerpadlo a cvrliká mi AC, už vidím tu ochotu servisu s reklamací

A co takle  vyvazit kola?  Mozna jsi vymet nejakou diru....

@zwan  Ne ne, je to znát, i když stojím. Závisí to především na otáčkách a pak taky na množství paliva, které jde do motoru. Když plyn jenom "lechtám" je to snesitelnější, než když akceleruji. Mám možnost zkusit i nové Rapidy, co jsme kupovali do práce, tak uvidíme.

Díky všem.

Jarda

Ahoj Jardo tak přesně ty vybrace mám i já cca od 2100 ot do 2500 ot.Mám auto od března najeto 4300 km a nemužu si na to furt zvyknou.Jak přidam plyn tak to vybruje a i duní že musím furt polikat jak mi zalehají uši, nechapu lidi co tady píšou že ani nepoznaj že maj pod kapotou tříválce.Ted jdu reklamovat pískající klimu,někdy řadí  huř trojka a pětka a při přeřazení na dvojku to zaklepe jak prase a po přidání plynu to chrastí.Tak uvidim ci mi řeknou.Mam 81 kw.Vašek

Tak Jardo už jsi zkusil projet jine rapidy a jak to dopadlo

Ještě ne, ale počítám s tím. Nicméně co mi vysvětloval kolega, který má firemní auta na starosti, tak by to chvění volantu mělo být právě typickým projevem "kultivovanosti" tříválce. Každopádně se ještě ozvu.

  • 3 týdny později...

Tak konečne po třech týdnech auto doma ze servisu,klimatizace uznaná výměna kompresoru, klepání chrastění spojky ne že, to dělají všechny tříválce ale zajímavé je že na ty vybrace, dunění a cukání při přidání plynu nejdříve přehrály software ale nakonec zjistili že je vadný vstřikovač tak na záruku dali nové a auto je tižší a z minimálníma vybracema.Je to smutný auto nové 4500 km a už tohle. Tak snad jsem si to už vybral A BUDU MÍT KLID !!! Zdravím rapidaky Vašek

Co ti dali za kompresor, já jsem byl objednaný na pondelí, ale o týden to odložili prý nemocnost mechaniků. Budou měnit i hučící palivové čerpadlo a nechám při cca 6000km vyměnit olej, už se mi tam nechce znova jezdit. S vibracema naštěstí problém nemám, zatím.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.