Přejít na obsah

Výměna motorového oleje


s-tony

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, vormen napsal:

Nic proti, ale kdybych vyrabel auta, tak bych nechtel opravovat na svoje naklady motory, kam nejaka socka nalila pancovanej olej z Ruska v originalnim obalu. Na druhou stranu by ale meli prodavat za cenu ve vysi 150% a ne vic.

Já bych řekl, že je snažší a produktivnější pančovat olej v sudu než ve flašce. A taky to je odběrateli víc jedno, když to neleje do svého auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, zwan napsal:

A votom to je, když ho prodávat za cenu 500% tak lidi co to platí ze svého hledají jinou cestu...

Přesně...kdyby si nadhodili 100% ceny, tak nebudu ztrácet čas zjišťováním, kde co koupit. Jenže AS jsou zvyklé, že jim tam jezdí celé fleety, u nichž to nikdo neřeší. Já si pak přijdu, jako bych hodil 2 litry do krbu. Zajímalo by mě, jestli jsou takové ceny běžné i u jiných značek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím, nedávno jsem pořídil nového Rapida a dnes jsem kontroloval (poprvé) hladinu oleje po prvních 1000 km. Při prvním vysunutí šla měrka vytáhnout s mírným odporem (takovým, jaký bych standardně očekával). Po zkontrolování oleje jsem ovšem měrku zasunul úplně bez odporu, což mi přišlo zvláštní. Zkusil jsem tedy měrku znovu vytáhnou a tentokrát ZCELA bez odporu. Stejně dopadl i 3., 4. pokus, abych se ujistil, že ji vracím správně (byť nevím, co by se na tom dalo dělat špatně). Otázka tedy zní, je to v pořádku? Poměrně mě to vyděsilo, jelikož je tam zcela na volno a představuji si co to může udělat za neplechu při prvním startu. Díky!

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Patrik1971 napsal:

Podla mna ju mas iba nespravne otocenu.Vrchna,ta zlta cast je totiz prave tak prisposobena,ze pri spravnom zasunuti sa oprie o kryt motora a je tam akoby zafixovana a ide pomerne tazko,s odporom von.Skus ju teda pootocit.

To jsem samozřejmě zkoušel, jak píšu (více pokusů). Navíc vím, ze jsem ji vrátil stejně natočenou, jako byla původně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rapid1.0 já to Fabie mám tak, že když vytáhnu měrku poprvé od vypnutí motoru, tak jde ztuha. Každé další vytažení už zlehka (pokud nenastartuju). Zkus si zase vytáhnout, až někam s autem pojedeš a už by měla jít zase ztuha. 

Editováno: , autor: Bikes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Bikes napsal:

@Rapid1.0 já to Fabie mám tak, že když vytáhnu měrku poprvé od vypnutí motoru, tak jde ztuha. Každé další vytažení už zlehka (pokud nenastartuju). Zkus si zase vytáhnout, až někam s autem pojedeš a už by měla jít zase ztuha. 

Díky za informaci. Konzultoval jsem to ještě se známým, prý je to normální. Při prvním startu po vytáhnutí měrky se v motoru vytvoří podtlak, který jí opět "přitáhne" a při další kontrole půjde opět ztuha. Pro mě novinka, u služebního 2.0 tdi je to řešeno jinak - jsou tam takové 2 pacičky, které se při zasunutí zaháknou, tak jsem to nemohl porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zhruba v létě se chystám na první výměnu oleje při nájezdu cca 5-7 tis km. Auto jezdí 6 dní v týdnu více méně pouze po městě, jednou za týden výjezd 130 km. Olej jsem ze začátku uvažoval 504.00, 5W-30 (asi Total Quartz, či obdobná střední cenová, vzhledem k plánované výměně oleje každý rok při nájezdu cca 12-14 tis km/rok). Vzhledem k mé skladbě cest jsem ale začal přemýšlet i nad řidší originální náplní 508.00 0W-20 (tady bych volil asi Castrol Edge). No a abych to neměl lehké, dočetl jsem se, že někteří dávají i 504.00 0W-30 (zde pokoukávám po Shell Helix Ultra). Z mých laických znalostí se domnívám, že ten 0W-30 by měl být takový rozumný kompromis mezi výše zmíněmými alternativami. Jaké by bylo Vaše doporučený, vzhledem ke mému ježdění? Díky :-)

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je důležité dodržet normu VW, u octavie leju LL olej Shell VW 504/507.00 cca 10 let. U Rapida nemám důvod značku měnit a servis mi po 0w20 mi dal 5w30 příslušné VW norny.

Nevím proč, ale v diskusích jsem nejen tady na Castrol četl negativní recenze. Při tvém nájezdu si tím moc lámeš hlavu, prostě olej vyměň jednou za rok.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Je tu někdo, kdo měnil v Rapidu olej, aniž by to byl origo, nebo Castrol? A přesto dodržel normu VW 504 00 / 507 00 ? Zajímá mne, zda se dá použít jiný, levnější olej, který splní specifikaci a přesto nebude motoru nijak škodlivý? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Dodržíš-li normu, interval výměny rok/15 tis km, tak s koupí levnějšího oleje chybu neuděláš. Jinak Originální olej 5w-30 této normy = Castrol, jen v obalu VW. A Castrol = čistý průměr co do kvality. Tam se platí hlavně za značku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny.

 

Tak jsem si v sobotu provedl první výměnu oleje na RAPIDu 1.0 TSI (GPF). Auto jsem kupoval nové s výhledem, že nám v rodině vydrží 10 let. No a jestli to má vydržet jezdit 10 let v dnešní době, kdy výrobci přesně konstruují a vypočítávají životnost (ani ne málo, ale ani moc dlouho), tak jsem se rozhodl pro (byť mnohými zpochybňovanou) výměnu oleje po prvních pár, ale zato asi nejdůležitějších, kilometrech. Takže najeto 2.800 km. Olej jsem uvažoval 0w-30 normy VW 504.00, ale po osobním doporučení pana Vaculíka ze Světa motorů jsem nakonec zvolil normu VW 508.00, takže 0w-20, která už tam byla z výroby. Tento olej budu vybírat i nadále. Pokud by snad měl motor v budoucnu problém se spotřebou oleje, přejdu na normu 504.00 a olej 5w-30, čímž by se spotřeba oleje měla eliminovat/snížit. Opačně by to samozřejmě byl problém.

Teď už k samotné výměně:

1)      K vyvýšení vozu jsem použil plastové nájezdové rampy s nosností v páru 4 tuny (https://www.ahprofi.cz/najezdova-plastova-rampa-par.htm). Při světlé výšce vozu + výšce těchto ramp mi vznikl manipulační prostor pod motorem cca 35-40  cm, což bylo pro výměnu oleje naprosto dostačující.

image0.thumb.jpeg.b65ab33b86f4a2c3185b38d71403867b.jpeg

2)      Sundání plastového motorového krytu – 8 x torx,

3)      Umístění plastové nádoby na olej pod očekávaný proud oleje (olej pod tlakem vystřelí) (https://oleje-pema.cz/zbozi/vana-na-olej-7l-yato_146413)

4)      Povolení výpustního šroubu a vypuštění oleje proběhlo zhruba 30 min po předchozí kratší jízdě tak, aby nebyl horký, ale ani úplně studený.

5)      Nechal jsem olej vykapat cca 2 hodiny. V průběhu vykapávání oleje jsem povolil olejový filtr (u 1.0 TSI se nachází vpravo dole a je krásně přístupný). Pozor, i když už z vany nekape skoro žádný olej, ve filtru ještě něco zbývá.

6)      Nový olejový filtr original VW (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04e115561h-olejovy-filtr-1-0mpi-1-0tsi-1-5tsi-skoda-19639.html?gclid=EAIaIQobChMIyJCx8bzT6AIVkUTTCh0chABwEAQYASABEgKXQfD_BwE) Před našroubováním nového filtru jsem natřel tenkou vrstvou oleje jeho gumové těsnění. Filtr jsem utáhnul co mi síly stačili – pouze rukou.

IMG_5549.thumb.jpg.330c0f6d33c5ec941e0df3ac54039b72.jpg

7)      Když už přestal kapat olej z výpustního otvoru, dal jsem nový šroub vč. těsnícího kroužku (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-skoda-30645.html?gclid=EAIaIQobChMIlqjulLzT6AIVgdDeCh0TrgFrEAQYASABEgJzUPD_BwE a https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0138157-tesnici-krouzek-skoda-22753.html)

8)      Fáze nalévání motorového oleje. Koupil jsem Mobil 1 ESP x2 0w-20 VW 508.00 (https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-x2-0w-20-1l_174460) Na kompletní dolití jsem potřeboval 3,9 litru (těsně pod horní hranici rysky). Nalil jsem asi 3,5 litru, a zbylé 4 deci jsem doléval s postupným kontrolováním rysky, abych nepřelil. Olej je stejně zelený jako originál z výroby.

9)      Po dolití jsem nastartoval a nechal motor běžet na volnoběh necelou minutu. Poté jsem zkontroloval olejový filtr a výpustní šroub, zda těsní. Po pár minutách jsem naposledy zkontroloval hladinu oleje na rysce. Pak byl čas na vrácení plastového krytu motoru.

10)   S palubním počítačem jsem nedělal nic, jelikož na další („oficiálně první“) výměnu oleje pojedu do autorizovaného servisu za rok.

 

Sumář celkových nákladů:

Mobil 1 ESP x2 0w-20 – 5x 1 litr (245 Kč/litr) – 1.225,-- Kč

Olejový filtr VW – 180,-- Kč

Vana na olej – 59,- Kč

Šroub – 65,-- Kč

Těsnící kroužek – 48,-- Kč

Nájezdové rampy – 990,-- Kč/pár

 

Cena samotné výměny oleje (tedy bez 1 litru oleje, který jsem pořídil jako rezervní na případné dolévání, bez nájezdových ramp a nádoby na olej) – 1.273,-- Kč. Při použití oleje normy VW 504.00, třeba Shell Helix Ultra Professional 0w-30, by výměna vycházela ještě o nějakých 400,-- Kč levněji (tedy +- do 900,-- Kč, což je pakatel. Teď mají zrovna na uvedených stránkách na tento olej akci při ceně 145 kč/litr, takže nevím, jaká zase bude cena po skončení akce).

Celková doba výměny oleje kolem 3 hodin, z toho čistého času tak hodinku, když nepočítám dobu kdy vykapával olej a já sledoval přítulku, jak se mi stará o mašinu. :-)

IMG_5571.thumb.jpg.868622de10f4b1ac54f882344e0e74c2.jpg

 

Toto není návod, pouze popis mnou provedených prací. Olej jsem si v autě měnil poprvé v životě, takže věřím, že se najdou tací, kteří budou mít vychytanější postup. V takovém případě ocením rady, tipy, fígle apod. Ale třeba někdo ocení některé popsané kroky, či odkazy na potřebný materiál.

 

Ať nám to maže!

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...