Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
hlr

Řazení zpátečky

    Doporučené příspěvky

    Jak se radi zpatecka u 5stupnovych prevodovek motoru 1.0 MPI a TSI? Je to stejne, jak u 6stupnovych, tedy zamacknout a zaradit jednicku? Nebo se radi zpatecka jako sesty rychlostni stupen?

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Diky za info. Tak to je skoda ze to maji nekonzistentni :( 

    Editováno na hlr

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ale z toho obrazku neni zcela jasne, jak to ma motor 1.0 TSI. Ale vlastne vylucovaci metodou to vypada, na ten prvni obrazek.

    Editováno na hlr

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mám dotaz, mám Fabii III 1.4 tdi 66kw a při zařazení zpátečky tato vydává zvuk jako by šla bez spojky. Je to běžný  u těchto motorů? V servisu mi řekli že je to v pořádku a že to dělají všechny auta tak teď nevím.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zpátečka nemá synchron, takže, dokud se točí kola (ta s penumatikami), tak se proti sobě točí i nesynchronizovaná (ozubená) kola v převodovce a při zařazení zpátečky chrastí. Dělá to FI i FIII (u FII nemám zkušenost, ale 100:1 také).

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U 1.0 TSI i při stání, každé druhé zařazení zpátečky hned po startu jde přes zuby.

    1.2 TSI, po stání nacpat jedničku chce dvakrát vymáčknout spojku, tak 6 z 10 startů.

    Takže asi vlastnost.

    Když to srovnám s FI 1.4 16V, tak jsou ty nové převodovky horší, tam mi zpátečka blbla velmi sporadicky.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U 6 stupňové DQ200 (1.2 a 1.0 TSI) je na řazení zpátečky i TPI, ale u 1.4 TDI je myslím převodovka jiná, nepletu-li se.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 20 hodinami, Martab napsal:

    U 6 stupňové DQ200 (1.2 a 1.0 TSI) je na řazení zpátečky i TPI, ale u 1.4 TDI je myslím převodovka jiná, nepletu-li se.

    Neměl bys to TPI někde?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuji :) 

    Tohle mi přesně dělá že nejde často dořadit zpátečka :/

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Za málo :)

    Tak přeji ať se to povede dobře vyřešit :) 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zial mne sa to doteraz nepodarilo vyriesit. To, co tu hodil @Martab nie je TPI. je to len vystup z technickej konferencie. Naposledy mi v servise nechali otvorenu reklamaciu a maju sa mi ozvat ked budu mat to tpi k dispozicii

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 15. 6. 2018 na 15:26, Martab napsal:

    @JUICE. Jasně.

    image.thumb.png.6ec2300f431ae983f0217fe7e7fd76d9.png image.thumb.png.a82366b29ecd6371fb45564687bc19eb.png

     

    V návaznosti na Martaba a jeho pdf týkající se obtíží při řazení zpátečky. "Našel" jsem instrukce podle čeho mají technici posuzovat funkčnost/ nefunkčnost, viz odkaz.

     

    Pracovní návod k posouzení obtíží při řazení zpátečky u převodovky MQ200

    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když řadím zpátečku, tak v 80% případů jde přes zuby.

    Čím to může být??

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U těchto převodovek celkem normální. Zkus déle mezi přeřazením na zpátečku počkat nebo vícekrát vyšlápnout spojku.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A úplně zastavit auto před tím, než ji tam začneš cpát.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Alebo to skus reklamovat. Mne to reklamovali a odvtedy mam pokoj. Inac, skusaju radit spiatocku 50krat. Ak to ide viac ako 15krat tazko tak je to na vymenu

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @Johny.z uplne postatie nepomoze...  ked prijdem domov a manzelka mi ide otvorit branu, tak auto stoji cca. 10 sekund. Zaradim spiatocku a ide cez zuby.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Taky se přidávám. Auto vždy v klidu min. 5 sec. a 8 z 10 řazení to tam rvu přes zuby. Rapid 1.0 TSI 81 kW 6 - kvalt. Najeto 13000 km. Na Astře staré 10 let s 250 000 km jsem nikdy nešel přes zuby.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    I když auto stojí a motor běží, kola v převodovce se točí. Zkus po sešlápnutí spojky (až na podlahu) vteřinu - dvě počkat až se kola zastaví.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To jsem taky zkoušel. Zkoušim páku mačkat hodně nebo málo, ale nic nepomáhá. Jak jsem napsal většinou štréjchnu zuby. Rychle to dám na neutrál pustím spojku a druhý pokus. Druhý pokus je vždy OK.

    Editováno na Lukitos

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×