Přejít na obsah

Škoda SCALA


Petrzi

Doporučené příspěvky

Ja som kupoval Scalu dva dni pred zvýšením cien a deň predtým, než sa dala ešte objednať na tento rok, takže za daň 20%. Mala by mi dôjsť v priebehu decembra. Konkrétne som kúpil drive plus, 1.0 TSI 85kw manuál, asistentov naviac, pár ďalších drobností za pár stoviek €, a nakoniec ma to vyšlo aj po štedrej zľave od predajcu (700€) zatiaľ bez servisného balíčka ~21550€.
Octavia by mi bola zbytočne veľká a drahá. Plánujem si nechať Scalu na dlhú dobu tak som ju chcel mať pekne vybavenú. Na výkon si nepotrpím. Akýkoľvek motor by bol pre mňa zlepšenie po HTPčku 😂
Najprv som išiel k predajcovi najbližšie mne. Ten mi auto predstavil, povysvetloval, spravil cenovú ponuku. Zľavu mi nevedel poskytnúť, lebo ževraj už aj z jeho marže ide dole pri týchto drive výbavách. Nechal som si spraviť cenovú ponuku u pár ďalších predajcov a prišli mi odpovede so zľavami 200, 500, 700€. Niektorý vedeli auto vybaviť aj o mesiac skorej aj keď išlo do výroby. Nechcem sem písať konkrétnych predajcov, keby chcete, píšte súkromnú správu. Ale ja som kupoval auto v galante 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, csabac napsal:

@MartabTá scala čo som nahodil mala ale len 1,0T silnejší motor. A keď som dorovnal výbavu podľa drive ovce, cena ju prevýšila. Nehovoriac o kategórii väčšom aute v prospech ovce.

nemám ty výbavy přesně nastudované, ale Scala Drive Plus mi přijde lépe vybavená než Octavia Drive a přitom ta Scala je levnější. Takže bude asi záležet na těch příplatcích...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak presne v sobotu keď som bol v GA v servise som pozeral interiér novej scali a ostatné. Som len krútil hlavou, že textil na palubovke. Ako dobre to vypadá teraz, ale nechcem vidieť tú pracholapku o 3 roky. Jedine superb to tam nemal z tých čo som pozeral. Možno to potiahli pod spoje aby nič nevŕzgalo :)

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jakub2000 na tú dph akurát tak doplatia predajcovia aut. stačí zájsť za hranice a v ČR je 21%. Ja som opačne kupoval v ČR a daňovú povinnosť uplatňoval vtedy v SR (20%). Vôbec nie je problém rámci EU s týmto. Plus v ČR sú ceny škodovky nižšie cca o 1000 eur v prepočte. Ja som mal zľavu  medzi 3-4 tisíc eur ;) (asi vedeli prečo :D) tá zľava tu, to ti ponúkne každý druhý predajca. Tak dúfam budeš spokojný a pravú stranu showroomu uvidíš len pri garančkách.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Připadá mi to jako úplná blbost: jak může auto, které je v záruce, vykazovat ve stáří do 3 let závadu, kvůli které neprojde na STK? Navíc si dnes každý pořizuje za pár korun záruku prodlouženou.  Spíš bych řekl, že je majitel lajdák a netlačí servis k nápravě.

Editováno: , autor: marskama
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@marskama veľmi jednoducho, servis to nevie odstrániť/ alebo vada sa neprejavila -obľúbená fráza počas reklamácie. Stačí ak ti SOS vykáže chybu, bude nefunkčný a máš závažnú vadu. Reklamoval som len SOS 2 roky, 2x vymenená riadiaca jednotka a stále to sporadicky hlási vadu, či bez vady, ale nesvieti na zeleno. Takže na 5 ročnom aute to servis nedokázal vyladiť na 100%. Padajúce operadlo som reklamoval asi 5x. Prvé reklamácie ma poslali do prdele domov, že taká vada isto neexistuje. Takže prvé 2 roky som sa s tou vadou nikam nepohol. ďalšie čo by u mňa zachytili, ak by sa zamerali na to a vedeli o tom. A takto by sme mohli ísť ďalej, prečo 2-3 ročné auto vykazuje toľko technických nedostatkov. A za ďalšie, koľko bežný užívateľov si všimne z tých vád aspoň polovicu? 10%, 5%, ?

Takže ak si nevšimnú, servis nepríde, ooo toto sa sere v tom aute, aj toto, vymeníme Vám to na záruku. Pri tých kvantách čo točia v servise a vracajú sa im, sú radi ak sa ho zbavia a ide von od nich.

Myslím si, že VW má takýchto systémových vád viacej a stačí ak niekto tú TUV zoberie seriózne, zamerá sa na nejaké tie chyby a už to ide do štatistiky.

 

A ďalšia vec, fleet autá, autá ako moje čo ročne spraví 50-60k.

Ak by nebol covid, že som doma na HO rok aj čosi, auto by malo u mňa 250K km cca.

Za 2-3 roky sú to 100-150k. Takže ak zoberieš firemné, čo spravia ešte viac, záruka im padne po 1,5-2 rokoch aj ak je predĺžená. A firma potrebuje auto čo jazdí, nie zamestnáva servis.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váš příběh s autem, samozřejmě, zde z fóra znám. Já soudím podle svých zkušeností (nebo členů rodiny a známých) a ty jsou přes 25 let v jediném AS (jiný nebyl potřeba) ukázkové 🙏. Reklamoval jsem jen zasekávající pás spolujezdce a taky jsem musel dlouze přesvědčovat, než pochopili. Ale pochopili 😀.Autu bude 5 a vše šlape v pohodě.

Na vašem autě se patrně "vyřádilo" hodně šotků 😐.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@marskama tak ja si myslím, že to nie je len moje auto. susedou aerton bol tiež často tam a už má miesto neho iné. takže ak to zrátam z 3 vw produktov z ulice s vekom od 2-5 rokov boli všetky tam už na reklamáciách. SOS u všetkých :) a iné somariny. takže za mňa systémové chyby.

 

k tým TUV by bolo fajn ale vidieť aj tie vady...či ešte niečo ostalo v rezerve, čo som nemal na aute :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

hodně mě zajímalo, jak Scala přišla k takovému hodnocení v TÜV Reportu a skončila na 109. místě. Jaké závady asi odhalili?? Rozbil jsem prasátko a za 5 EUR si koupil AutoBild s TÜV Reportem.

 

V reportu hodnotí společně Scalu a Rapid. U Scaly kritizují především nadměrné opotřebení brzd. Nic, co bychom nevěděli, že?

 

Špatné hodnocení mají i potkávací a zadní světla. Přesně jsem nepochopil, jaké má Scala problémy se světly. Máte nějaké negativní zkušenosti s osvětlením? Ve fóru jsem zaznamenal kondenzaci vody v předních světlech, nic víc.

 

Dále zmiňují 4 svolávací akce na Scalu, týkající se eCallu a švů potahů sedadel.

 

Přikládám 2 stránky z AutoBildu. Snad neporušuji autorská práva. Jelikož neumím dobře německy, použil jsem strojový překlad googlem, který také přikládám. Berte překlad s rezervou. (V tabulkách je Rapid přeložen jako „Rychlý“)

 

Mimochodem, Kamiq je na 101. místě a Superb společně s Fordem S-Max těsně před Scalou na 107. místě.

tuv-report-scala.pdf tuv-report-scala-cz.pdf

Editováno: , autor: HonzaW
  • Díky 3
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svetla su nahovno nastavene od vyroby. Jedine to. A to myslim teraz full led. Staci 2,5 otocky hore impusom a budu skvele ;)

Nebude tie svi potahu padajuce operadlo sedanky?

Lebo to ja beriem ako bezpecnostne riziko. Potah mi menili tiez, ale po 4 rozoberackach operadla, lebo to nevedeli spravit.

Tak ale aspon vidiet ten rozdielny pohlad na veci v nemecku a u nas.

Inak dnes som pozeral vw. Preco vlastne kjupovat scalu, ked lepsie vybavena octavia vide tak isto, golf v zaklade (vybava na urovni drive a vyssie scala) s 1,5tsi slabsia verzia vide na 20,5k.

A ta uzasna scala vo vybave na 22-23 :D

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, csabac said:

Inak dnes som pozeral vw. Preco vlastne kjupovat scalu, ked lepsie vybavena octavia vide tak isto, golf v zaklade (vybava na urovni drive a vyssie scala) s 1,5tsi slabsia verzia vide na 20,5k.

A ta uzasna scala vo vybave na 22-23 :D


Ja som sa rozhodoval medzi golfom variant, octáviou combi a scalou. Pre mňa bol hlavný komfort ktorý som našiel v drive plus a príplatkových balíkoch na scale. V Golfe a Octávií by som to dosiahol až niekde pri 27k, zatiaľ čo pri Scale za 21,5k. Octavia má síce drive, ale tam mi veľa vecí chýba. Samozrejme, nemám tam 1.5L ani DSG, ale pre mňa sú toto veci na ktorých mi nezáleží. Veľkosť auta je pre mňa viac než dostačujúca. Ja som mal so škodovkou zatiaľ len dobré skúsenosti, na Fabií Combi 2 HTP nabehaných 230k bez väčších problémov, v rodine tiež veľa škodoviek bez problémov.
Bol som na testovacej jazde i30, a vôbec sa mi to nepáčilo. Som hlboko navyknutý na koncernové autá, a v tom hyundai bolo všetko inak ako by som si to predstavoval na novom komfortnom aute.
Po jednej skušobnej jazde na Scale som vedel, že to je to auto čo si kúpim. Vybavil som si ho tak aby mi tam nič nechýbalo.
Nuž, uvidíme ako budem spokojný keď mi budúci týždeň príde. Skúsim sem alebo do samostatného vlákna dať recenziu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Scalu téměř 5 let a najeto něco pod 80 000 km. Mimo problémů s infotainmentem (které se vyřešily aktualizací, i když to nějakou dobu trvalo) jsem jiné problémy neměl. Světla seřídili v servisu hned na začátku, možná někomu dělá problém výrazný přechod světlo / tma u LED světel. Sedačka držela, brzdy původní a nevypadaly, že by potřebovaly brzkou výměnu. "Celoživotní" spotřeba pod 5,1 l/100 km (u 1,5 TSI 110kW), mezi každou výměnou oleje jsem dolil cca 0,7 l. Kdybych si nevyhlídnul vybavenější Octavii, Scalu bych si ještě nechal. Měl jsem tam skoro všechno, co jsem chtěl. Vlastně jsem litoval jen absence automatické převodovky. K adaptivnímu tempomatu ten automat prostě pasuje.

Editováno: , autor: KennyMc
Opravil jsem chybu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...