Jump to content
Jan R.

Karoq a konkurence

Recommended Posts

V 6. 6. 2020 na 19:57, DušanV napsal:

A to je právě to, co se mi na Mazdě líbí. Minimalistický displej se všemi podstatnými informacemi a krásná, přehledná a jednoduchá přístrojovka, žádný copcit ala TESLA.  Krása pohledět. Řidič se soustředí na jízdu a né na řešení, jak navázat za jízdy spojení na Mars. Tohle řešení Mazdy mi přijde moderní a přehledné, to co předvádějí současné nové modely např. BMW, Peugeotu, VW, Škoda aj. v rámci digitalizace a přehlednosti přístrojovky je pro mne osobně hrozné.

 K ostatnímu se ohledně Mazdy nevyjadřuji, protože to bych v ní musel sedět a hlavně jezdit, ale tohle jsem do diskuse chtěl přidat. 


Mazda je parádně vybavené auto a nevypadá špatně, nicméně o nájezdech a následnem servise některých součástí až někde za 150000km se může Mazdě, oproti Škodě, jen zdát. Především brzdy, spojka atd. Další velkou achylovou patou je u Mazdy lak/metalíza - to, jak po pár měsících provozu nového auta vypadá metla u Mazdy, je na pováženou. Kamínky metalízu neškrábou, ony doslova "otrhávají" kousky laku/metalízy. Proto koupit novou Mazdu a nedat si na kapotu a střechu fólii, to pak budete jenom brečet :-( Kdo nevěří, zeptejte se těch, co Mazdu mají. U mě zkušenost s Mazdou 6 r.v. 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zajímavé info.

Kolik by jsi chtěl aby vydrželi brzdy? 🤫🤭. Já je u všech aut co jsem kdy měl a to jich bylo fakt hodně tedy ty soukromé měnil brzdy od 80 do 110 tis km. Což některý Superby i fabie musí o dost dřív 😂. Viz problémy s kotouči 😋

Na ten lak kouknu u ročních vozů 👍😉 ale zatím jsem u žádné šestky žádný masakr neviděl. Osekaný lak máme na všech škodovkach v rámci opotřebení. A na cx30 fakt nikdo fólií dávat u nás nebude. Je to Auto ne modla 😎

A v týdnu mám zamluvenou na zkoušku 6 tak se schválně kouknu na lak i brzdy

Edited by Joker 85

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.auto.cz/faceliftovany-seat-ateca-prijizdi-s-bohatou-nadilkou-nove-techniky-134827

 

 

Sourozenec už má facelift 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

V 80tis dělat brzdy? Tak to moc dobrej řidič nejsi.  Já teď dělal na octavii ve 170 tis a to jen předek,páč zadek má ještě necelých 0,5 cm. Kotouče většinou mění ti co je přebrzdí!!! Kolega dělá Mazdy a že by o nich mluvil v superlativech? No nevím. Jinak Mazdy trpí na korozi asi jako dačia za komanču. Tu přivezli už shnilou na vagonu. Kamarád má cx 5 a už mu měnili motor a elektriku. Takže bych s těch oblaku radši sestoupil níž. Každá značka má své a neexistuje bezproblémové auto.  Tak trochu mi připadáš jako dealer Mazdy :-)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Joker 85 napsal:

Zajímavé info.

Kolik by jsi chtěl aby vydrželi brzdy? 🤫🤭. Já je u všech aut co jsem kdy měl a to jich bylo fakt hodně tedy ty soukromé měnil brzdy od 80 do 110 tis km. Což některý Superby i fabie musí o dost dřív 😂. Viz problémy s kotouči 😋

Na ten lak kouknu u ročních vozů 👍😉 ale zatím jsem u žádné šestky žádný masakr neviděl. Osekaný lak máme na všech škodovkach v rámci opotřebení. A na cx30 fakt nikdo fólií dávat u nás nebude. Je to Auto ne modla 😎

A v týdnu mám zamluvenou na zkoušku 6 tak se schválně kouknu na lak i brzdy


Mám Octavii 1.6 TDI 77 kw, r.v. 2014. Přední destičky jsem měnil při 115 000 km a ve 140 000 km jsem měnil desky a kotouče vzadu. Aktuálně mám najeto 145 000 km. Na mé modré metle mám jemné škrábance od kamínků, kdežto kolega na Mazdě 6 má na předku už několik "odštěpků" své červené metalízy. A možná to chce, pokud jsi tak nedůvěřivý, aby ses koukl i na internet, kde se o tom docela taky píše. BTW: brzdy byly jen jeden z příkladů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lak a Mazda 3 vs. Toyota Corola (5:50 cca): https://youtu.be/mpUMs-irNFE?t=354

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video částečně vypovídající o kvalitě laku , bral bych i takové srovnání laku těch japonců se současnou produkcí VW AG, kdyby tedy někde existovalo. Tloušťka laku je dosti objektivní porovnání a ty pavučinové škrábanečky na Mazdě oproti Toyotě jsou markantní, holt pořád platí, že není všechno zlato, co se třpytí.  Asi ne nadarmo to Toyota úspěšně válí po celém světě. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, jen kdyby tam byl VAG a byl to místní test, měl bych trochu stavu o objektivitu [emoji53]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdo objevil s tloušťkou laku Ameriku 😂.. jinak...nic nového pod sluncem. Samozřejmě lidi co se kolem lakování pohybují ( autority v oboru ) nepotřebují ani měřák protože zrovna u ty Mazdy to je i vidět že lak mám místy menší vrstvu a stejně tak rozeznají do minuty originál lak s výroby od lakování od profesionála.

Teď jsem se akorát vrátil s Mazdy a samozřejmě mi to nedalo se nepodívat na stav laku u 4 předváděcích vozů Mazda 😉 který jezdí neoficiálně do automyčky dost často😂 ....normálně auta bez Barvy a laky pryč takže někdy to nepozná ani obyčejny člověk 😂😂nemohl jsem si to odpustit 😉

Ano Mazda má menší vrstvu laku hlavně u metalízy a je měkčí, ale při běžném použití pro normální člověka nepostřehnutelné. 

Njn asi musela dát slušnou práci popřípadě štěstí najít  tak hezky ošetření Auto 🤫👍. Ano je to jednodušší to takhle sprasit omýváním u Mazdy , ale hlavně k tomu pomáhá ta barva která ukáže co jiné schovají. Každý se může zastavit sám v Mazdě a kouknout na laky u předváděcích vozů 😋🥰

Toyota samozřejmě v hodně věcech vede o tom vůbec žádná.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Abych jen Mazdu cx-30 nechvalil tak se mi moc nelíbí třeba způsob uložení zadních pružin na podvozku atd a nějaký další technické řešení jako například přední kotouče, které nejsou zajištěné šroubkem proti uvolnění při sundání kola jako u většiny škodovek atd... Takže za určitých okolností se může mezi kotouč a náboj dostat bordel třeba při přezouvání a pak po prudkým brzdění hrozí zvlnění kotouče.

( U mě vyřešeno za hodinku práce ) Jinak Mazda používá destičky ATE . 

Za co má Mazda o proti škodě u mě hodně velký plus je pozice pedálu a volantu které jsou vůči sedačce rovně.

Karoq volant doleva a pedály do prava 😂😂😂.Pravděpodobně za to může Modulární platforma. Volant má doleva většina posledních modelů od škody a to buď více nebo méně...(v závislosti na druhu sedačky v daném modelu)

Mazda má platformu minimálně pro každou třídu a dokonce si myslím že pro každý model.

Už proběhla zkušenost se servisem Mazda. V rámci záruky výměna baterie bez řečí a do druhého dne kvůli nedostatečné kapacitě. 

Edited by Joker 85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda používá "Skyactiv-Vehicle Architecture", stojí na ní miminálně CX-30 a řada 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jj ale nepoužívá stejnou pro 3 , 6 , cx5 atd jako škodovka.

3 a cx-30 má stejnou a v tom nevidím problém nebo důvod mít odlišnou.

 

Edited by Joker 85

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

tloušťka laku u trojky

 

Edited by Bikes
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Síla laku z továrny se u většiny aut pohybuje v průměru těsně kolem hranice 100 , 90 - 110 μm.

Dle značky, barvy ,modelu, a továrny dle se lakuje.

Edited by Joker 85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do pred-FL neslo dat tazne z vyroby ani nezavisle topeni. Holt Spanele nemaji zimu a do Pyreneji maji asi jina auta :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ateca pred FL měla i možnost nezávislého topení, minimálně v určitém období. Leon ne. Zřejmě to bylo dané jen tím, že je to dvojmodel s Karokem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz jsem si Atecu asi pred 2 mesici zkousel konfigurovat, tak jsem to tam nikde nenasel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...