Jump to content
Lu.skin

Reklamace ojeteho vozidla

Recommended Posts

Zdravim. Shrnu to. Servisuji kolegovi fabii 1. Koupil ji pred 3 mesici, za 35000kc, podle me primerena cena. Po 1 mesici jsem zjistil vicko oleje s emulzi, nebral jsem na to ohled, auto je na Lpg. Emulze se ale objevovala porad dokola, chl.kap. se mirne ztracela. Po 3 mesicich auto jede na 3 valce. Chyba zapalovani 2.valce. prodavajici pridal papir, na kterem je napsano, co se kdy menilo, posledni zaznam je vymena svicek a kabelu. Ted ten problem. Prodavajici musel o zavade vedet, nejspis se opakovala, protoze jsem zjistil podlepene kontrolky na pristrojove desce. Ve tme lehce prusvitaji. Podle meho nazoru se jedna o tezke poskozeni motoru a elektroinstalace s podvodem podlepeni kontrolek, aby to novy spotrebitel nepoznal. Moje otazka, ma kupujici narok na vraceni vozidla z duvodu podvodu a vraceni penez? Dekuju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, v tomto případě tě prodávající uvedl v omyl a úmyslně zatajil vážnou závadu vozu, o které kdyby si věděl, tak by si vůz zřejmě nekoupil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano. Ale neresi to mou otazku. Na zaklade toho, da se vymahat vraceni penez? Budu mit vypracovany soudni znalecky posudek, pravnika k ruce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomu rozumim, ale je mi jasne, ze byvaly majitel vymeni svicky a kabely, auto zase 3 mesice pojede a pak bude po zaruce a vrak na zahrade. Proto to chci resit razne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena auta je tak nízká, že právník a soudní znalec ji převálcují svými nároky ještě před prvním soudem. Problém je, jak dokážeš, že prodávající o tak vyřešené opravě věděl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je jedno, jestli to věděl či nevěděl. Vozidlo má zjevně nějakou "skrytou vadu" - otázka jakou, bude ji třeba přesně určit. Jinak

Cena vozu ale opravdu nedává příliš velký prostor pro vyvinutí nějakého nátlaku. Byl to bazar, nebo soukromý prodej?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl to soukromy majitel, pravnik je zdarma:-) nastesti. Ve smlouve ma napsano, ze prodava bez zaruky(bohuzel pro nej, tenhle vyraz pravne neexistuje-vozidlo by muselo byt prodano jako soubor nahradnich dilu apod.), tak samo ma napsane, ze neruci za najete km, takze tomu cloveku neverim, nemuzu vyloucit i jine skryte vady, na ktere jsem jeste neprisel. Tomu cloveku neverim. Prodal jsem hodne aut, ale vzdy jsem vysolil kde jaky problem, protoze je to slusnots a kupujici se mnou vzdy byli spokojeni. Ja bych tohle cekal od kazdeho, ale bohuzel, kazdy ma jiny styl. Kazdopadne, vyhozenych 35.000kc je jedna mesicni vyplata a tu hodit na vrakoviste je skoda. Ma to byt druhe auto v rodine a zatim to vypada, ze to bude rodinna pokladnicka:-D nastesti ne moje, jen mam za ukol tenhle problem vyresit. Jen jedna mala rada pro vsechny, nekupujte nic od lidi, kterym neverite nebo jsou nejakym zpusobem pochybni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A k predeslemu prispevku, cena vozu nedava prostor... uprimne, ja bych radeji vratil 35.000kc, na sve naklady odstranil problem a auto prodal opravene. Protoze cas straveny po policii, soudech, vynalozene penize, ktere bych musel zaplatit, protoze je to prokazatelne, mi za tech 35.000 urcite nestoji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V první řadě to není spor o 35 tis., ale o cenu opravy (5 tis. - 7 tis. - 10 tis.?)

A upřímně, pokud se dotyčný vyzná, tak tě i s právníkem a znalcem pošle do háje a začne dělat mrtvýho brouka - což ho nebude stát žádnou energii. Jediná šance je pak soud  a ten rozhodně zadarmo už nebude. No a jeho výsledkem po třech letech letech může být, že prodejce má závadu odstranit či poskytnout adekvátní slevu, A to všechno s dovětkem, že nikdo z účasníků nemá nárok na úhradu soudních výdajů. A i kdyby rozhodl o zrušení kupní smlouvy - budete to auto po třech letech vracet? bude někde stát a čekat, jak to celé dopadne? Až tam budeš mít právníka, tak ti tohle určitě vysvětlí.

 

V každém případě bych s dotyčným vyjednával. Je to ta absolutně nejjednodušší cesta. Máte nárok na slevu, případně opravu. Něco jiného, je na jeho dobré vůli a těžko se toho budeš domáhat u soudu. A na policii zapomeň, tu to zajímat nebude.

 

A co to je za motor? Není to náhodou 1,4 mpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i jak má napsanou smlouvu - bez záruky a počtu najetých km - jak mu můžeš dokázat, že o tom věděl a podlepil kontrolky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to 1.4 16v aua, bez civek, jen jedna pro vsechny. Je  to neprijemna situace. Kdyby se neztracela voda a nebyl zakarbonovany motor, vymenim svice, kabely, civku a pocitam s tim, ze auto pojede dal. Toto je spotrebni zbozi. Ale po procitani internetu, cim vsim to muze byt: svicky, kabely, cuvka, to je jasne, ale pricina muzou byt nizke tlaky, ty se jeste nemerily, tedy vadne kruhy, to by uz znamenalo g.o. motoru, kde se celkove dostanu na 3/4 ceny auta, protoze nema smysl delat polovicni praci a po roce znova, z toho jsem uz vyleceny. Vzhledem k te emulzi problem s hlavou, tesneni, nic mene kdyz bude pala dole, udelal bych ji celou, k tomu pripoctu rozvod, olej, filtry, nejaka prace, jsme u 20.000kc. Bohuzel, je to smutne, ale je to pokladnicka. Proto si myslim, ze nejlepsi cesta je dostat zpet penize, pan at si to opravi a znovu proda. Jen otazkou je jak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 47 minutami, psurn napsal:

A i jak má napsanou smlouvu - bez záruky a počtu najetých km - jak mu můžeš dokázat, že o tom věděl a podlepil kontrolky

Ja nemusim nic dokazovat, on je za to zodpovedny. Kdyz ja ted to auto prodam, beru odpovednost ja, chapes:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumím ti, ale nejsem právník. Jen se mi zdá, že to prodával jako hodně ojeté auto s tím, že za nic neručí a dotyčný si to vědomě koupil. Pokud to jde jen na 3 válce, tak to již není skoro pojízdné a mělo by to jít do půl roku nějak vyreklamovat.

Edited by psurn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle me 35000kc je adekvatni cena fabie z roku 2003, ktera je provozuschopna. Na oko nevypada spatne, ale kdyz nekdo podlepi kontrolku motoru, neco tim kryje. To je na tom to blbe. Nebyt podlepena, tak to auto opravuju a vydelam si nejakou korunu, ale proslo mi rukama hodne aut a vim, ze bych se u toho spalil. To je na tom to nejhorsi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se se vložím do "pranice".

Něco se tu píše o podlepených kontrolkách, hádám tedy že svítí chyba motoru. Teď mám otázku, zkontrolovat funkčnost kontrolek při zapnutí zapalování patří mezi základ, to si toho nikdo při koupi nevšiml? Lajdácká prohlídka a pro kupujícího ponaučení. 

Ale abych jen tak netlachal. S takhle "nefunkčními" kontrolkami by auto neprošlo STK. Měl předchozí majitel auto na poslední STK?. Jestliže ano, musel tedy něco o úpravě kontrolek vědět a dokázat skrytou vadu by neměl být problém. 

Ale ještě sem něco napiš o tom autě, jakej rok, najeto...... ať máme trochu představu, jaká cena by mohla být odpovídající.

edit: už vidím, rok 2003

Edited by tomik.cesko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podlepené kontrolky jsou evidentní snaha něco zatajit. AUA se dle servisní příručky montoval jen do jara 2002. Něco tady smrdí.

 

Na druhou stranu, popsané "problémy" ještě samy o sobě neříkají nic o vážné závadě. Emulzi na víčku může způsobit nalití long-life oleje. Chladicí kapalina se může ztrácet netěsnostmi. Problémy zapalování můžou dělat u auta na LPG nesprávné svíčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesný rok nevim, mam pocit 2002 a modelovy rok 2003, stk delal predchozi majitel(asi nemusim mluvit o tom, jak to na stk chodi, sam mam znamosti), olej jsem preventivne menil ja osobne 5w40 od totalu, najeto max 1500km, to mozna i prehanim a podle dokumentu od predchoziho majitele byl meneny za ten samy cca 5000km zpetne, ale prevence je prevence. Ja nerikam, ze ten motor je zakonite na odpis, ale verit se tomu fakt neda. Svicky podle dokumentu byly meneny i s kabely pred cca 6 mesici. Divné je, ze auto od ledna do ted jezdilo celkem normálně. Krom kolisani otacek, vetsiho hluku. Muj nazor, predchozi majitel vymenil svicky a kabely, zalepil kontrolky a svicka se vlivem spatne funkce motoru poskodila a zacala delat problemy. Auto zacalo chvilkama cukat, pak najednou nejelo vice nez 40km za hodinu. Auto kupoval kolega sam, s tim,ze autum vubec nerozumi a ja si toho po case vsimnul, ale vim, ze nektera auta kontrolku motoru nemaji. Epc jsem si vsimnul uz predtim, protoze na palubni desce lehce prusvita E, ted vecer ve tme kdyz jsem pripojil diagnostiku, nasel zavady jsem se poradne dival na pristrojovku a v miste kde je kontrolka motoru jde videt ze lehce prusvita. Nechci nic rozebirat, dokud se nic nevyresi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najeto, nepodlozeno podle pp 202000km, v kupni smlouve je 200. Koupeno myslim v lednu. Motor aua 55kw 16v jedno trafo, s kabelama ke svickam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já se udivuju, co všechno jsou lidi ochotni koupit. Zrovna v lednu jsem prodával svoji Fabii 2007 max výbava v bezvadným stavu. Nikdo ji nechtěl, tak jsem ji nechal jednomu překupníkovi za 45 i s druhou sadou kol. A někdo s vidinou lacinýho ježdění na LPG je ochotnej takhle zaplatit za vrak. kol100 

No stejně si myslím, že odstupovat od smlouvy nikdo nebude, tak se vrhni do oprav, změř tlaky, sundej hlavu a budeš vědět jak moc se to ježdění na plyn vyplatí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se bude dit, kdyz se sepise reklamacni protokol a auto se odveze byvalemu majiteli? Ma moznost nejak odmitnout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

reklamační protokol? Nejsi v obchodě, kupuješ od sobě rovného. Nemůžeš ani využít institut "slabší strany sporu". S bazarem by bylo podstatně lepší pořízení. A to tě ani nechci strašit, co se bude dít, pokud je ten člověk v exekuci a tím pádem nesmí nakládat se svým majetkem. Prověřili jste si ho před koupí vozu v registru exekucí?

 

V první řadě musíš vědět, co tomu autu je. A ta vada musí být takové povahy, aby se dalo předpokládat, že ji vůz měl již v době prodeje. Zatím lze s jitotou konstatovat pouze to, že byla přelepená kontrolka. To není vada nijak fatální a její odstranění je celkem jednoduché.

 

Nechápu moc konstrukci, že kvůli "zásadní vadě motoru" odcházejí svíčky. Jaká vada by se takto projevila? Co přesně to píše na dignostice? Velkou slabinou bude LPG.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnostika pise dlouhodobe nastaveni paliva bohata smes, valec 2 detekovana chyba zapalovani. Podle me, unika chladici kapalina do valce, tim se poskodi svicka, dalsi vec zakarbonovana hlava, muze byt pricinou gufer ventilu nebo kruhu. Ten motor ma nejlepsi za sebou, coz se s tim najezdem da cekat. Nebudu to hrotit, auto se mu odveze a snad se k tomu nejak postavi. Nebavi me resit takove chujoviny. Nebyt to dobry kamarad, vyseru se na to uplne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zkoušel jsi ty svíčky prohodit? Také to mohou dělat vstřiky, opět se to dá zjistit jejich prohozením. Kapalina u tohoto motoru velmi často teče přes pumpu - lze poznat podle růžového nádechu rozvodového řemenu. Ale jak jsem už psal, hlavní slabinou je LPG.

Popravdě, kdyby jsi za mnou přišel s takovouto od boku střelenou "diagnozou", tak se s tebou vůbec nebudu bavit, v domění, že jsi se tři měsíce vozil a nyní už tě auto omrzelo. Dej vědět, jak dopadnete.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...