Jump to content

    Recommended Posts

    Zdravim panove, jsem v patove situaci. Do nedavna jsem jezdil f3 tsi na operak, ted ji ovsem diky vybave zdrazili a nejsem v pozici kdy bych si mohl tsi dovolit. Zvazuji tedy mpi, jenze se bojim, abych se z toho nezastrelil, nikdy sem tim nejel. Ale zena ma juniora htp 40kw a tchan roomstera htp 51kw. Oboji v legalnich rychlostech jezdi docela obstojne ( zvlast junior je opravdu sviznej ). Otazka zni, zvladnu v tom vylety i delsi cesty ? Rocne najedu kolem 18 tis. Preci jen 44kw ale z litru a kroutak horsi nez felicie, nedovedu si to moc představit. Diky za zkušenosti

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    HTP měl a teď má MPI třeba @Malta ale je to hodně o preferencích a chce se to tím určitě projet. 44kW MPI má @White_line a oba jsou spokojeni pokud vím. Jednu 1.0 TSI 70kW a 1.0 MPI 55kW má @Petr AMF a MPI si chválí.

    Za sebe, měl jsem (mám) HTP 40kW, teď mám 1.2 TSI 81kW. Celkem 3x jsem měl půjčené 1.0 MPI 44kW v CitiGo/UP! a připadalo mi to vždy hrozně slabé ve srovnání s HTP (první MPI jsem měl půjčené ještě v době kdy jsem neměl TSI, druhé dvě až potom), najel jsem v nich dohromady kolem 3500km. Ale zkoušel jsem to měřit a téměř všechny měření pružného zrychlení byli srovnatelné s tím HTP 40kW v FI. Ale ve Fábii má MPI kratší převody než v CitiGo, takže by to mělo být OK. Na druhou stranu se s tím MPI jezdilo velmi příjemně a když si člověk zvykl, že pocitově to nejede, tak v rámci běžných limitů se s tím jezdilo příjemněji než s HTP.

    Co se týče ceny, jaký máš rozpočet, nelze využít některých akcí na skladové auta? (teď jsem zrovna viděl zajímavé nabídky na poslední před FL kusy v doprodeji )

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no prošel jsem si haťapkama ve verzi 47kW (AZQ), Room 51kW (BZG) a teď mám MPi v 55kW verzi. Ano pocitově díky nízkému krouťáku bych řekl MPI na zrychlení nejhorší, ale zvykl jsem si, protože je to vykompenzováno obrovským rozsahem otáček ve kterých motor jede. Na rovinatém terénu se dá jet stále na pětku jak v obci tak pokud nepotřebuješ vystřelit, tak i mimo obec. Jak říká moje dcera, co teď drandí jedničkovou fábču, mám prý poloautomat, prý si za normálních okolností vystačím pouze s pětkou :). Ale jinak se s motorem dá jet bez trápení v rozmezí 1500 otáček až do 6500, což u předchozích HTP nejde. Jedničková pod 2500 netáhla, musela se více točit (kolem 3t ideál), ale v 6100-6200 nastoupil omezovač. Room zase dobře sbírá odspodu i pod 2000, ale v 5 000 otáčkách zmrtví. Takže ve výsledku mi z toho vychází F III nejlépe, protože ani při dálničním tempu 130-135 nežere, bere ze všech nejméně a to mám řádně ověřené, neboť se všemi auty jsem byl několikrát v Bulharsku (nějakých 1650km jedna cesta). Ale říkám, mluvím z pozice toho, že jezdím stabilně 14 let atmosférickými tříválci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Diky za odpovedi, pokud to bude aleson na urovni te 40kw htp, asi to vezmu. Rad bych si koupil neco sveho, ale to mi ted nevyjde kvuli zarizovani hypo. Mam na vyber bud active 44kw nebo style tsi 70kw na rocni operak, do ted sem jezdil jen ambition 1.2 tsi a 1.0 tsi vse 81kw. Bohuzel to z nabidky vypadlo. A za cenu toho stylu mohu mit v podstate dve ty mpi fabie😀 asi to zkusim hlavne kvuli cene. I kdyby, je to porad jen na rocni smlouvu. A vylozene negativni veci o tom lidi nepisou. Hned me napadlo se tu ozvat protoze vim, ze hodne clenu si mpi koupilo. Auto pujdu objednat na konci kvetna, bude nekdy unor brezen 2020. Jako zamestnanci mame delsi cekaci lhuty. Pak pridam svoji zkusenost 🙂 diky moc za odpovedi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no aby do té doby nezařízli mpi nadobro

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Záleží kde s ní budeš jezdit, s mpi jsem jel do jeseníku i vozíkem a v pohodě, problém jsou dlouhé kopce, musíš před kopcem rozjet a pak popřípadě podřadit. Nicméně osobně bych active nechtěl z důvodu potahu na sedáčkách a autorádia. Aspoň autorádio si objednej swing s bluetooth, základní rádio bych nechtěl. Pokud budeš jezdit naložený, a stále mimo město tak tsi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Thepromise jen se proboha z toho nezastřel,😉 že to Mpi nepotáhne jako Tsi.  Asi každý z nás budeme mít lehce svíravě blažený pocit, když nám naše auto vystřelí na 100-vku za 3 sekundy a maximálkou pojede 300km/hod. Ale na takový stroj  musí mít člověk peníze, že..........🙂

    Ale teď vážně. Celý můj motoristický život jezdím se škodováckými motory. Konkrétně od 1.2 OHV 37Kw, přes 1.3 OHV 50kW, dále 1.2 HTP 44kW, dále 1.2 HTP 51 kW, dále 1.2 Tsi 63 kW, po dnes 1.0 Mpi 55 kW.

    Samozřejmě z nich nejlépe tahal ten Tsi 63 kW. No a hned za ním byl co se týče svižnosti 1.2 HTP 51 Kw. Ten můj nynější 1.0 Mpi by byl hypoteticky na 3. místě společně s 1.2 HTP 44 kW, tedy aspoň co se týče subjektivního vnímání živosti a tahu motoru. Ale co se týče tzv. řidičské ovládací pohody, tak ten nynější MPi suveréně u mne vede. Ano musí se vytáčet aby jel, ale ta vzájemná sladěnost motoru, převodovky a ovládání spojky je z mých dosavadních aut nejlepší. To takové moje dřívější Tsi si o tom mohlo jenom nechat zdát. Samozřejmě všechno to jsou jen moje subjektivní pocity, ale opřené o dost najetých kilometrů. Pokud se dopředu budeš pocitově cítit blbě, že budeš mít  jen Mpi,  a není na tzv. výkonější bourák, tak s tím nikdo nic neudělá, to je jen o hlavě. Můj soused v paneláku má nové Volvo  XC90 a na mne s mým Mpi pohlíží jako na nýmanda. No a já si říkám Ty chudáku.......... pokud tvůj život je založený na tomto, tak si ho tedy užívej..................

    • Upvote 6

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @DušanV: Přesně, před současnou 1.2 TSI 66kw jsem osedlal, myslím, tyto motorizace ve Fabiích: 1.2HTP 40kW, 1.2 HTP 51kW, 1.4 16V 55kW, 1.9 TDI 74kW(?), 2.0 MPI 85 kW. No a popravdě nejuniverzálnější motory jsou asi ta čtrnáctistovka a 1.2@51kW - ve městě to nemá nepřirozený průběh výkonu a mimo město zase dostatek a celkem lineární zátah... Ale celkově jsem se vždy popasoval s každým motorem i s nejslabší HaŤaPkou, ano, nedá se s ní moc předjíždět, ale na druhou stranu cestovní rychlost se s ní dá udržet bez problémů, když to auto není naložené na maximum.

    Spíš bych se tazatele zeptal, jaké je jeho zamýšlené použití: jezdit nějakou okresku, sem tam delší štreky, denně to drtit po dálnici, co to dá, a nebo nahopsat patnáct tisíc po městě? Pouze v případě denního dojíždění někde po dálnici nebo silnici první třídy v kopcích bych uvažoval o TSIčku - alespoň moje 1.2 (vím, jsem mimo téma) se mi zdá pro hopsání po městě/okreskách ne úplně vhodná.

     

    A ještě taková technická: pokud je tazatel na štíru s penězi, proč jde do operáku? Je to skutečně nejvýhodnější strategie v jeho pozici?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    poloautomat :D, souhlas jezdím stejně, v rapidu jen kvedlám s fofrklackem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak ono je to jen o tom co člověk očekává, já jezdím tak 50% dálnice a 20% město a nikdy jsem neměl problém, ani s HTP 40kW ani se současným TSI. A ani když jedu opět s HTP, tak mne to nijak neuráží, prostě jen je třeba počítat s tím, že se to auto chová jinak.

     

    Prostě chce si to projet, zda ti to bude vyhovovat, každý má jiné preference a jezdí jiné trasy.

    • Upvote 3

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 2 hodinami, Johny.z napsal:

    @DušanV: Přesně, před současnou 1.2 TSI 66kw jsem osedlal, myslím, tyto motorizace ve Fabiích: 1.2HTP 40kW, 1.2 HTP 51kW, 1.4 16V 55kW, 1.9 TDI 74kW(?), 2.0 MPI 85 kW. No a popravdě nejuniverzálnější motory jsou asi ta čtrnáctistovka a 1.2@51kW - ve městě to nemá nepřirozený průběh výkonu a mimo město zase dostatek a celkem lineární zátah... Ale celkově jsem se vždy popasoval s každým motorem i s nejslabší HaŤaPkou, ano, nedá se s ní moc předjíždět, ale na druhou stranu cestovní rychlost se s ní dá udržet bez problémů, když to auto není naložené na maximum.

    Spíš bych se tazatele zeptal, jaké je jeho zamýšlené použití: jezdit nějakou okresku, sem tam delší štreky, denně to drtit po dálnici, co to dá, a nebo nahopsat patnáct tisíc po městě? Pouze v případě denního dojíždění někde po dálnici nebo silnici první třídy v kopcích bych uvažoval o TSIčku - alespoň moje 1.2 (vím, jsem mimo téma) se mi zdá pro hopsání po městě/okreskách ne úplně vhodná.

     

    A ještě taková technická: pokud je tazatel na štíru s penězi, proč jde do operáku? Je to skutečně nejvýhodnější strategie v jeho pozici?

    Protoze pristi rok stavim dum, operak se nebere jako uver, coz bude pri mem zadani o hypo zasadni.  Jsem skodovak, jako zanestnanec mam výhodnější pujceni vozu jako benefit. Jenze ted je to hodne zkrouhle, motorizace a vybava. Muzu mit jen active mpi 44kw za 2700kc mesicne s 1% spoluucasti bez jakekoliv moznosti konfigurace nebo 1.0 tsi style 70kw ale uz za 4 tisice. A to je rozdil 😀 udela to rocne 15 tis. A to na ulici nenajdes, zvlast kdyz se plati za auto, ktere neni vase. Pokud je tu nekdo skodovak, asi vi jake nabidky jsou k dispozici. Jinak sem se uz rozhodl, vemu si to mpi, prostě to zkusim i kdyz najedu dost km a i po dalnici. Vsak ja nejsem zadnej agresor. Pak se podelim o zkušenosti 😀 btw. Kdybych mel neco koupit za sve, mozna se kouknu po dacii, ten gigantickej kombajn do 300tis... Az vypadne fabka v kombiku, jina moznost pomalu ani nebude.

    • Upvote 4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na rok bych ani to ani neřešil a vzal to levnější. Nic od toho nečekej a nebudeš zklamaný. Prachy radši dát do baráku.

     

    • Upvote 4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jeste jedna otazka, umi to mpi vlevo od volantu jak se vypíná stopstart vypnout i asr? Ten protiprokluz kol?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám u Mpi rádio Swing a tam to ASR vypínám přes něj, což je zdlouhavé na proklikávání, i když jak často to potřebuješ vypnout, že. Pokud budeš mít základní model Active, tak tam u toho  rádia Bolero, nebo jak se to rádio jmenuje, tak tam  to asi půjde tím tlačítkem vedle tlačítka Start/Stop. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Bolero je to nejvyšší rádio bez navigace ve Fabii, tam se to vypíná taky přes menu (resp bylo, po FL ho již Fabie mít nemůže). Active má Blues a tam je vypnutí ASR přes tlačítko vlevo od volantu, stejně tak se tam resetuje tlak pneu.

     

    Ale to už úplně nepatří do tohoto tématu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je dost paradox, že, dle mého, lepší ovládání má základní výbava.:doh

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 2 hodinami, thepromise napsal:

    Protoze pristi rok stavim dum, operak se nebere jako uver, coz bude pri mem zadani o hypo zasadni.  Jsem skodovak, jako zanestnanec mam výhodnější pujceni vozu jako benefit. Jenze ted je to hodne zkrouhle, motorizace a vybava. Muzu mit jen active mpi 44kw za 2700kc mesicne s 1% spoluucasti bez jakekoliv moznosti konfigurace nebo 1.0 tsi style 70kw ale uz za 4 tisice. A to je rozdil 😀 udela to rocne 15 tis. A to na ulici nenajdes, zvlast kdyz se plati za auto, ktere neni vase. Pokud je tu nekdo skodovak, asi vi jake nabidky jsou k dispozici. Jinak sem se uz rozhodl, vemu si to mpi, prostě to zkusim i kdyz najedu dost km a i po dalnici. Vsak ja nejsem zadnej agresor. Pak se podelim o zkušenosti 😀 btw. Kdybych mel neco koupit za sve, mozna se kouknu po dacii, ten gigantickej kombajn do 300tis... Az vypadne fabka v kombiku, jina moznost pomalu ani nebude.

    Jsem taky skodovák a je to pekně osekaná nabídka. Sám jsem chtěl pro manželku fabii v automatu a už není... Ber to MPI tak mu dáš loknout a bude jezdit jak TSI :D 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 4 hodinami, Lancelot napsal:

    To je dost paradox, že, dle mého, lepší ovládání má základní výbava.:doh

    Ano máš pravdu, těmi tlačítky je to pro řidiče opravdu lepší ovládání, ale dnes rozhodují módní trendy a dnes je trendy  ve vyšších výbavách tablet přes celý řidičův horizont. Takže místo jednoho stisku si aspoň 4 x stisknu monitor  toho tabletu, než dosáhnu toho samého účinku.

    Ale asi již mimo téma, že.😐

    Budu se opakovat, ale doporučuji Mpi, kupujte nebudou.........😏

    Prý budou jen elektromotory...............😁😁😁

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jestli vam mohu prozradit firemni tajemstvi z meho oboru, coz je vyroba převodovek, tak by mpi melo byt i v nove fabii a jako ibiza ci polo by melo mit 59kw. Bohuzel se rozlucte s kombikem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ano, to je tím že používají stejnou platformu. Jen současná fabie používá převodovku MQ100 a Ibiza a Polem MQ200. Otázkou spíše je, zda i současná Fabie ještě dostane ten MPI EVO s 59kW.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nechápu rozhodnutí pro novou fabku bez kombi. Prodeje mají dobré, holt si potom budu muset koupit jinou značku. Kamig pro nás na nic, malý kufr a scala také nic moc. Na octavku novou mít nebudu. Snad AŠ přehodnotí.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Vcera mi pani volala, ze se jim uvolnila jedna skladovka ( asi nekdo zrusil objednavku ), a moje fabca jde do vyroby necekane 24 kalendarni tyden. Ke konci cervence bych ji mel mit doma. Podelim se tu o první pocity s tim 60ponikovym drakem :) a hned porovnam s juniorem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×