Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

chtěl jsem se zeptat. Objevuje se mě rez okolo zadních kotoučů. Upozornil mě na to známý automechanik, který mě měnil pneu. Je to pouze vzadu, v předu nic. Divil se a tvrdil, že asi jezdím s autem naloženým pouze vpředu a zadní kotouče tak tolik nebrzdí. Jak tomuto předejít ? Najeto mám 56t km, stáří auta je 3 roky. Docela mě to vyděsilo, když jsme nad tím stáli u auta k milionu. Je pravda taky, že auto je negarážované a stojí klidně několik dní bez pohybu před domem, jeslti se brzdy zanesou a nejsou dostatečně obruošvané. Díky za rady

DAEC0780-4EE3-4D14-A367-DA9B35CF03DD.jpeg

Upraveno od Pawouk
Upraven název tématu.

Obcas pri jazde dole kopcom zatiahni zlahka rucnu, hlavne bacha ak za tebou niekto pojde. 

Upraveno od atlan

@stastikp Zial, bezny problem S3. Ja som menil komplet zadne brzdy v 37t km. Momentalne to vyzera celkom okej, ale je pravda, ze som zacal jazdit viac ofenzivne.

 

@atlan Na S3 zlahka nejde zatiahnut nic. S3 ma elektronicku rucnu brzdu.

Uz to tu je rozoberane v inej teme. Ja mam aktualne 39 000km a su uz na vymenu.

A to ze by som jazdil ofenzivne? Na O2 som mal zadne brzdy cca 290 000km bez vymeny.

Je to bohuzel normalni jak u SIII, tak u Kokodaku.

Občas jdi tvrdě na brzdy nebo ostřeji do zatáčky (zásah ESC), aby se trochu zapotily zadní kotouče. Pak se taky vyleští.

už se s tím toho moc dělat nedá. Hrubý povrch má na svědomí rychlejší úbytek destičky a tím pádem na daném místě hůře dosedá, čímž to má prostor reznout. Ta koroze je také hloubková -  rozleštit se podaří maximálně povrchová vrstva, která časem odpadne zcela.

Jediné, co se dá dělat jsou nové destičky + kotouče stočit na soustruhu - ale to má význam pokud je soustruh k dispozici zdarma.

A pokud na kotoucich zbyva rezerva na minimalni normovanou mocnost, a pokud kotouc take soustruznik rozlesti (vetsinou neudela), jinak zustane hruby a pokud se rychle nezalesti brzdenim, opet tam vznikne hloubkova koroze.

A co podrzet tu rucku za jizdy? Ja uz to na chvili zkousel (musi se tam to tlacitko drzet) a vypada to, ze to brzdi hodne. Treba by to pomohlo.

Jinak "rucka" u S3 funguje za jizdy na vsechny 4 kola, ne pouze na zadni, jako u klasicke rucni brzdy.

Já to vzal na hulváta flexou. Ale pak to chce upravit i destičku, aby bzdila i na té obroušené ploše.

To je asi "nemoc" škodovek, na O3 jsem to měl také. Nakonec jsem vyměnil za děrovaná Bremba a mám klid.

Já si myslím, že je to spíš problém destičky. Je moc měkká, rezavá tečka v ní vydře drážku a pak už se to jen zhoršuje. Pomohly by tvrdší destičky, ale jak je poznat? Nikde jsem žádné údaje o tvrdosti nenašel. Já teď mám nějaké Roadhouse a docela dobrý.

Staci si precitat a zistis,kde je pes zakopany.Ferda to tam vysvetluje a ma snad  aj riesenie.

 

  • Autor

Zkusil jsem to projet a probrzdit i pres rucku jak to slo elektronickou. Neprijde me to lepsi spis me prijde, ze se vytvorily nove ryhy. Nejhorsi je stav vlevo vzadu. Zatim nepozoruju zadny piskani, huceni brzd ani jiny projevy. Spis jsme na to zatim prisli opticky. Dik za odkaz proctu tema.

Upraveno od stastikp

To reseni maji byt desky od textaru a to řada Textar Q? Epad zatím nikdo nezkoušel, ne?

Q+ bych podle vseho mel mit. Ale jsou tam jenom chvilku, asi ctvrt roku a za tu dobu najely par km.

Pred mesicem jsem koupil rocniho S3 2.0tsi 162kW primo z Boleslavi, najeto 8tis km a pripada mi, ze zadni brzdy nejsou uplne ok. Na S2, co jsem mel predtim, jsme menil brzdy po vic jak 200tis km.

20190526_210331.jpg

Alespoň ten tmavší flek by to chtělo očistit, oškrabat, ten je vyšší než okolí a vydírá destičku a ta pak dělá celý kruh na kotouči. Destička by taky chtěla srovnat do roviny. Ale myslím, že by se to dalo zachránit.

Ahoj, moje zkušenost se zadními kotouči:

 

2015, 2.0TDI 140kW 4x4 AP, L&K

 

V 9/2018 při cca 85.000 km měněny zadní kotouče+destičky v autorizáku. Trochu brzo, na staré oktě to bylo v 200k, na S II 2010 při 150.000 stále ty původní, ale co už.

V 4/2019 při 99.600 (stále záruka) se mě zdálo, že to vzadu hodně drhne, zvláště při brždění při rychlosti nad 50km/h. Pohledem stav stejný, jako popisováno výše. Po 15.000 km na nových kotoučích!

 

Takže reklamace, ještě zbývá 400 km do konce záruky :-). A ano, prý mě to v autorizáku vymění v rámci záruky. Sice neměli skladem a já musel zase odcestovat, ale přislíbena výměna na záruku až se ozvu, což bude tento týden.

 

P.

 

Jak jsem již psal jinde, s kotouči jsem měl problém od nova. Nejprve se kroutily/vibrovali, po nátlaku na asi 15tis vyměněny, bohužel před zimou. Na jaře byly už zase hlučné, ale jen hlučné, tak jsem poprosil při výměně kol o "vyčištění", ale auto jsem při 27tis. dostal opět s novými kotouči a deskami, což mě potěšilo. Od té doby najeto ca 10tis a zatím ok, problém příjde až v zimě. H

 

V 28. 5. 2019 na 0:33, Petula napsal:

Ahoj, moje zkušenost se zadními kotouči:

 

2015, 2.0TDI 140kW 4x4 AP, L&K

 

V 9/2018 při cca 85.000 km měněny zadní kotouče+destičky v autorizáku. Trochu brzo, na staré oktě to bylo v 200k, na S II 2010 při 150.000 stále ty původní, ale co už.

V 4/2019 při 99.600 (stále záruka) se mě zdálo, že to vzadu hodně drhne, zvláště při brždění při rychlosti nad 50km/h. Pohledem stav stejný, jako popisováno výše. Po 15.000 km na nových kotoučích!

 

Takže reklamace, ještě zbývá 400 km do konce záruky :-). A ano, prý mě to v autorizáku vymění v rámci záruky. Sice neměli skladem a já musel zase odcestovat, ale přislíbena výměna na záruku až se ozvu, což bude tento týden.

 

P.

 

 

Tak včera jsem byl v autorizáku, zadní kotouče i destičky vyměněny v rámci záruky.

 

Ja som do 40 000km nemal problem (11 mesiacov) a poslednych 3 000km zacali problemy ako popisujete vyssie.

Dosiel som do servisu a bez slova na zaruku (a na pockanie) vymenili.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.