Publikováno Květen 25, 20196 r Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Objevuje se mě rez okolo zadních kotoučů. Upozornil mě na to známý automechanik, který mě měnil pneu. Je to pouze vzadu, v předu nic. Divil se a tvrdil, že asi jezdím s autem naloženým pouze vpředu a zadní kotouče tak tolik nebrzdí. Jak tomuto předejít ? Najeto mám 56t km, stáří auta je 3 roky. Docela mě to vyděsilo, když jsme nad tím stáli u auta k milionu. Je pravda taky, že auto je negarážované a stojí klidně několik dní bez pohybu před domem, jeslti se brzdy zanesou a nejsou dostatečně obruošvané. Díky za rady Upraveno Květen 26, 20196 r od Pawouk Upraven název tématu.
Květen 25, 20196 r Obcas pri jazde dole kopcom zatiahni zlahka rucnu, hlavne bacha ak za tebou niekto pojde. Upraveno Květen 25, 20196 r od atlan
Květen 25, 20196 r @stastikp Zial, bezny problem S3. Ja som menil komplet zadne brzdy v 37t km. Momentalne to vyzera celkom okej, ale je pravda, ze som zacal jazdit viac ofenzivne. @atlan Na S3 zlahka nejde zatiahnut nic. S3 ma elektronicku rucnu brzdu.
Květen 25, 20196 r Uz to tu je rozoberane v inej teme. Ja mam aktualne 39 000km a su uz na vymenu. A to ze by som jazdil ofenzivne? Na O2 som mal zadne brzdy cca 290 000km bez vymeny.
Květen 25, 20196 r Občas jdi tvrdě na brzdy nebo ostřeji do zatáčky (zásah ESC), aby se trochu zapotily zadní kotouče. Pak se taky vyleští.
Květen 25, 20196 r už se s tím toho moc dělat nedá. Hrubý povrch má na svědomí rychlejší úbytek destičky a tím pádem na daném místě hůře dosedá, čímž to má prostor reznout. Ta koroze je také hloubková - rozleštit se podaří maximálně povrchová vrstva, která časem odpadne zcela. Jediné, co se dá dělat jsou nové destičky + kotouče stočit na soustruhu - ale to má význam pokud je soustruh k dispozici zdarma.
Květen 25, 20196 r A pokud na kotoucich zbyva rezerva na minimalni normovanou mocnost, a pokud kotouc take soustruznik rozlesti (vetsinou neudela), jinak zustane hruby a pokud se rychle nezalesti brzdenim, opet tam vznikne hloubkova koroze.
Květen 25, 20196 r A co podrzet tu rucku za jizdy? Ja uz to na chvili zkousel (musi se tam to tlacitko drzet) a vypada to, ze to brzdi hodne. Treba by to pomohlo.
Květen 26, 20196 r Jinak "rucka" u S3 funguje za jizdy na vsechny 4 kola, ne pouze na zadni, jako u klasicke rucni brzdy.
Květen 26, 20196 r Já to vzal na hulváta flexou. Ale pak to chce upravit i destičku, aby bzdila i na té obroušené ploše.
Květen 26, 20196 r To je asi "nemoc" škodovek, na O3 jsem to měl také. Nakonec jsem vyměnil za děrovaná Bremba a mám klid.
Květen 26, 20196 r Já si myslím, že je to spíš problém destičky. Je moc měkká, rezavá tečka v ní vydře drážku a pak už se to jen zhoršuje. Pomohly by tvrdší destičky, ale jak je poznat? Nikde jsem žádné údaje o tvrdosti nenašel. Já teď mám nějaké Roadhouse a docela dobrý.
Květen 26, 20196 r Staci si precitat a zistis,kde je pes zakopany.Ferda to tam vysvetluje a ma snad aj riesenie.
Květen 26, 20196 r Autor Zkusil jsem to projet a probrzdit i pres rucku jak to slo elektronickou. Neprijde me to lepsi spis me prijde, ze se vytvorily nove ryhy. Nejhorsi je stav vlevo vzadu. Zatim nepozoruju zadny piskani, huceni brzd ani jiny projevy. Spis jsme na to zatim prisli opticky. Dik za odkaz proctu tema. Upraveno Květen 26, 20196 r od stastikp
Květen 26, 20196 r To reseni maji byt desky od textaru a to řada Textar Q? Epad zatím nikdo nezkoušel, ne?
Květen 26, 20196 r Q+ bych podle vseho mel mit. Ale jsou tam jenom chvilku, asi ctvrt roku a za tu dobu najely par km.
Květen 26, 20196 r 5icz už máš také S3?? Textar Q+ má pouze antivibrační podložku, ale určitě budou lepší něž originál Ferodo. https://textar.com/osobni-automobily/tlumici-podlozka-textar-q/?lang=cs Na EPAD mám zálusk, ale zatím po 4500km je zadek OK, jak to začne reznout, dávám zmíněný EPAD. https://textar.com/osobni-automobily/textar-epad/?lang=cs Upraveno Květen 26, 20196 r od xtrack
Květen 26, 20196 r Pred mesicem jsem koupil rocniho S3 2.0tsi 162kW primo z Boleslavi, najeto 8tis km a pripada mi, ze zadni brzdy nejsou uplne ok. Na S2, co jsem mel predtim, jsme menil brzdy po vic jak 200tis km.
Květen 27, 20196 r Alespoň ten tmavší flek by to chtělo očistit, oškrabat, ten je vyšší než okolí a vydírá destičku a ta pak dělá celý kruh na kotouči. Destička by taky chtěla srovnat do roviny. Ale myslím, že by se to dalo zachránit.
Květen 27, 20196 r Ahoj, moje zkušenost se zadními kotouči: 2015, 2.0TDI 140kW 4x4 AP, L&K V 9/2018 při cca 85.000 km měněny zadní kotouče+destičky v autorizáku. Trochu brzo, na staré oktě to bylo v 200k, na S II 2010 při 150.000 stále ty původní, ale co už. V 4/2019 při 99.600 (stále záruka) se mě zdálo, že to vzadu hodně drhne, zvláště při brždění při rychlosti nad 50km/h. Pohledem stav stejný, jako popisováno výše. Po 15.000 km na nových kotoučích! Takže reklamace, ještě zbývá 400 km do konce záruky :-). A ano, prý mě to v autorizáku vymění v rámci záruky. Sice neměli skladem a já musel zase odcestovat, ale přislíbena výměna na záruku až se ozvu, což bude tento týden. P.
Červen 1, 20196 r Jak jsem již psal jinde, s kotouči jsem měl problém od nova. Nejprve se kroutily/vibrovali, po nátlaku na asi 15tis vyměněny, bohužel před zimou. Na jaře byly už zase hlučné, ale jen hlučné, tak jsem poprosil při výměně kol o "vyčištění", ale auto jsem při 27tis. dostal opět s novými kotouči a deskami, což mě potěšilo. Od té doby najeto ca 10tis a zatím ok, problém příjde až v zimě. H
Červen 7, 20196 r V 28. 5. 2019 na 0:33, Petula napsal: Ahoj, moje zkušenost se zadními kotouči: 2015, 2.0TDI 140kW 4x4 AP, L&K V 9/2018 při cca 85.000 km měněny zadní kotouče+destičky v autorizáku. Trochu brzo, na staré oktě to bylo v 200k, na S II 2010 při 150.000 stále ty původní, ale co už. V 4/2019 při 99.600 (stále záruka) se mě zdálo, že to vzadu hodně drhne, zvláště při brždění při rychlosti nad 50km/h. Pohledem stav stejný, jako popisováno výše. Po 15.000 km na nových kotoučích! Takže reklamace, ještě zbývá 400 km do konce záruky :-). A ano, prý mě to v autorizáku vymění v rámci záruky. Sice neměli skladem a já musel zase odcestovat, ale přislíbena výměna na záruku až se ozvu, což bude tento týden. P. Tak včera jsem byl v autorizáku, zadní kotouče i destičky vyměněny v rámci záruky.
Červen 12, 20196 r Ja som do 40 000km nemal problem (11 mesiacov) a poslednych 3 000km zacali problemy ako popisujete vyssie. Dosiel som do servisu a bez slova na zaruku (a na pockanie) vymenili.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.