Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak musím říct, že poslední dobou mě tenhle motůrek ze sekačky začal dost bavit, minule jsem se nestačil divit, když jsem do celkem prudkýho kopce na dvojku sešlápnul plyn až na podlahu, tak auto úplně vystřelilo.

A i přes zkušenosti lidí, že naložený auto vůbec nejede, tak minulý týden 5 lidí + bagáž v kufru a nemůžu říct, že by to bylo nějak extra na autu znát.

Nedávno jsem zase naložil plnej kufr (nechtěl jsem, ale nebylo na výběr) betonovýma dlaždicema na zahradu, řekl bych nějakých 200 kg. Až na to, že si auto trochu sedlo, tak jsem skoro necítil, že něco vezu.

hlavně je spousta odborníků co v tom ani neseděla a vše ví. Já jezdím víceméně sám trasu 130km s 1.0 70kw rapidem u kterého mě udivuje spotřeba, nejsem zrovna šetřící typ a ve 4 lidech ke slanýmu rybníku s plným kufrem paštik už taky nikdy nepojedu.

Za mě maximální spokojenost a nadšení.

Do teď jsem měl 55kw bez turba, takže v tuhle chvíli si každou jízdu neskutečně užívám, to auto je pro mě střela :)

Moje dojmy po cca 1500km su velmi dobre.

V porovnani s O3 tdi ide hlavne zasadne potichsie, spotrebu vidim realne na dlhodobych 5,5 litra (co bude cca 0,7 litra viac ako pri TDI).

Dynamika, pruznost, kultivovanost - vsetko bez namietok.

Pri starte mozno to "nahrievanie" na vyssich otackach si mohli odpustit, ale inak spokojnost.

Dotaz - když se rozjedu na jedničku a hned na to, třeba v 2tis otáčkách sešlápnu spojku, tak se někdy ozve jakoby lupnutí. Setkal jsem se s tím na více autech. Jen mě zajímá co to vlastně je. 

Silentblok převodovky. 

Dík, takže to křupání tedy není nic neobvyklého. 

  • 5 týdnů později...

Tak ani po čtyřech tisíc km jsem nepřišel na to, proč někdy při rozjizdeni auto doslova vystřelí a někdy je rozjezd "normální". To vystřeleni není tedy až tak moc časté a zezacatku se mi to stávalo častěji. Jestli je tam nějaká tenká hranice sešlápnutí spojky + plyn, kdy motor dostane pokyn okamžitě plný výkon..? Nedokážu si to vysvětlit. Jinak v podstatě nemám co vytknout. 

  • 3 měsíce později...

Nová Scala 1.0 TSI EVO 81 KW

Vzduchový filtr je již “bokem” a mělo by se jednat o stejný filtr jako používá 1.5 TSI.

8FB963B4-A7F7-49E3-A030-D8501D1F42B3.jpeg

A to je lepší řešení?

Jasný, v pohodě, jen mě to zajímalo, zda je to výhoda. 

Výhoda je to, když si budeš filtr měnit sám. Protože to řešení v krytu motoru je  dost krkolomný ve srovnání s boxem vedle. Jinak na EVO jsem zvědav co do spolehlivosti, přece jen natáčecí lopatky turba, složitější ovládání ventilů a přitom stejný výkon :) je vidět, že se jedná jako vždy pouze o eko vo.eb. 

  • 2 týdny později...

Ahoj 
Teď v zimě kdy jsou teploty kolem nuly jsem začal pozorovat znatelně vibrace do volantu při cca 2400 otáčkách. Pneumatiky jsem nechal znovu vyvážit, tam je vše ok. Mám zimní nokiany na plechových discích. V podstatě je to cítít i při stání pokud vytocim právě k těm 2400 otáčkam. Na letních hliníkových jsem si tohoto nevšiml. 
Vím že když jsem měl Fabii tak tam byl znát rozdíl ve zvuku motoru právě pri přezuti na zimní plechy. Může být i toto dáno těmi koly nebo je něco špatně v motoru?

Upraveno od Mav07

Pri prezutí na zimné plecháče som zistil presne toto isté. Neriešim to.

Ja mam Kleber na plechoch a tiez som si myslel ze su zle vyvazene , nechal som prevazit a nic sa nezmenilo Ked sa to uz rozbehne vsetko je ok . Ale minulu sezonu som si to nevsimol a nezda sa mi zeby to tak bolo.

  • 5 týdnů později...

Poslední dobou si všímám při cca 2000-2100 otáčkách a zařazené trojce takového jemného cuknutí když pomalu přidávám plyn. Ale asi se to stávalo od začátku, jen teď jak se na to zaměřuju, tak to víc vnímám. 

Stává se vám to také? 

Nene tohle se mi ještě nestalo, vše plynulé. Ale už asi 2x se mi stalo, že po nastartování to nemělo otáčky a nedalo se to s tím v podstatě rozjet. Po zdechnutí a znova nastartování, už to bylo v pohodě.

Tak to se mi ještě nestalo. Dnes jsem ještě víc pozoroval při 2 tis otáčkách a jemném zrychlování, tak se to malé cuknuti stává i na čtyřku. Ale když šlápnu na plyn trochu více, tak je zrychlování plynulé. 

Takže je to asi na všechny stupně, ikdyz jsem to zaregistroval jen na 2,3,4. Trochu jsem po tom pátral a vypadá to na tu tzv. turbodíru. 

Poslední dva dny sleduji po studeném startu a spadnutí ručičky otáček na 1200 asi po sekundě mírné poskočení ručičky o cca 50 a okamžité spadnutí opět na 1200. Nikdy předtím se mi to nestalo. Ihned jsem si vzpomněl na splašené otáčky volnoběhu na HTP, ale takhle až to snad nezajde. :-D

Dotaz tedy zní, zda to někdo má taky, případně kvůli čemu se tak děje?

Je to dost možné že se mi to děje taky, ale popravdě? Od té doby, co jezdím s tímto motorem, jsem si už na zvýšené otáčky po startu zvykl a abych si všiml rozdílu 50 otáček? To fakt ne :-D Navíc pozoruji, že ty otáčky jsou někdy 1400, někdy 1200, podle mě to souvisí se současným počasím (u nás na severu Čech -17 až -20 po ránu). Víc to neřeším. Auto jezdí, žádná kontrolka problém nesignalizuje a otáčky vždy po 30-45s spadnou na 950-1000. Víc si myslím, že není třeba řešit :-) 

Tak pokud nemáš puštěný radio nahlas, tak si toho jde snadno všimnou, nejen, že koukáš na otáčky, ale i jde slyšet motor, že se malinko "vytočí", ale je to fakt ani ne o 100 ot/min.

Jen se to teď začlo dít prvně, takže proto se ptám. Asi ty teploty, no...

  • 3 měsíce později...
  • 3 měsíce později...

Čaute, 

 

v svetoznámom časopise "world of motors" vyšla porovnávačka megan 1.0tce a scala 1.0tsi a z čisto motorického hľadiska VW prekonal súpera dynamikou na plnej čiare a to pri nižšej spotrebe. Celkom ma to prekvapilo lebo prvá verzia co mala 85kw šla ešte lepšie ako toto nové 81kw vyhotovenie ktoré je v teste. A vzhľadom na to že sú tu na fóre minimálne dvaja ľudia (síce v O3) co majú vyše 100 tis. km (druhý dokonca cez 150 tis. km) by som sa ani tej spoľahlivosti až tak neobával. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.