Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Upravil jsem odkaz, zkusil jsem "Věnovat odemčený článek přátelům", ale jestli a jak to zafunguje netuším.

 

https://www.lidovky.cz/byznys/emisni-povolenky-poplatky-dan-benzin-nafta-plyn-uhli-vypocet-zdrazeni-ekologie-2027.A221221_041144_ln_ekonomika_hma&h=C7D4BE436BF87991336826D30FB48976

 

================

 

Asi to pořád není "ono", tak "vytisknuté do pdf. 

 

emisní povolenky na palivo.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite to uz bolo na fore publikovane,len pripominam ekosráčom a podobnym greendeal mamrdom,ktori si aj tak pojdu svoje a to aj v suvislosti s dojazdom,ktory ani v idealnych teplotnych podmienkach netrha rekordy a tesla pred krachom 👍 avizovanym p.Vrtalom  Automobilka přiznala, že výroba elektromobilů generuje o hodně víc emisí, realita bude ještě horší | Autoforum.cz   Dojazd elektromobilov v zime: Pozrite si rebríček, ktoré modely trpia v chladnom počasí - TopSpeed.sk   Zájem o nové Tesly se propadl na nevídanou úroveň, neprodaná auta se kupí na skladech, lze je mít hned | Autoforum.cz

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německá veřejnoprávní televize Deutsche Welle se s tím nemaže (rád bych viděl, zda-li by si to ČT u nás dovolila?) a bez skrupulí odvysílala dokument o elektromobilitě a nic pěkného tam pro její fanoušky a obdivovatele zas tak není. V odkazu máte možnost tento dokument v němčině zhlédnout, popř. v článku si obsah dokumentu přečíst.

 

https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/#dop_ab_variant=863810&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 12. 2022 na 11:25, 15degren napsal:

To jak EU pokřivila trh je vidět i na složení vozové parku. Řekněte co je ekologické na SUV? Vyšší silueta, větší a širší gumy, větší otěry, vyšší spotřeba, ale skončila výroba CitiGo a Fabia Combi. Zatím co prodeje SUV karoq,kamiq rostou. Co je to za ekologii? Nějak mi uniká pointa. Malé lehké auto se spotřebou 3l/100 se na trh kvůli emisním normám nedostane, ale 1.5t velká stodola, která se nevejde ani na evropské parkoviště se spotřebou 8-9l benzínu/100 není problém?

Logiku to pochopitelně má.

Bohužel je to logika EU:

Průměrné emise všech aut prodaných jednou značkou v zemích EU smí být max. 95g CO2/km.

Jinak se platí pokuta do kasy EU ve výši EUR 95 za každý gram a vyrobené auto nad tento limit.

Moc se ale neví, že to platí při normované váze osobního auta (kategorie M1) 1380 kg.

Za každých 30 kg nad nebo pod limit se 1 g limitu přičítá nebo odečítá.

Takže benzínové Sandero (1084 kg pohotovostní hmotnost) má limit 85,1 g,

zatímco Espace dCi (1840 kg) má podstatně splnitelnější limit 110,3 g.

Snižování hmotnosti je jednou z nejúčinnějších možností jak skutečně (nejen v testovacím cyklu) spotřebu snížit.

Ovšem politici nám to nastavili jinak.

Takže malá auta a miniauta už z výroby vypadávají a obří vehementy nastupují do výroby místo nich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 12. 2022 na 7:58, ritch napsal:

 

No ale ty emise problém nejsou, protože ty elektro auta jsou určená pro 10 % populace EU.

Podle dosavadní cesty si stojím za tím, že elektroauta nejsou nástrojem EU jak dosáhnout bezemisní dopravy, ale jsou nástrojem jak lidem vzít osobní mobilitu. Většina lidí mít na to prostě nebude a spalováky postupně vyštípají z trhu i ty staré aby jsme tu náhodou dalších 50 let nejezdil ve starých autech. Takže i když víme že emise z elektrovozového parku jsou paradoxně celkově vyšší než ze spalováku, tak je to vlastně úplně fuk, protože to to taky nikdy nešlo.

 

Já si vždy vzpomenu na super film když sleduji dění kolem emisí a EU...

Sůl je škodlivá tudíž je nezákonná.

Vše co je škodlivé je nezákonné. 

čokoláda, benzín,
nevýchovné hračky a kořeněná jídla.
Potraty jsou nezákonné,
stejně jako těhotenství bez povolení.

Editováno: , autor: 15degren
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred chvíľou krásny príspevok v Televíznych novinách o ďalšom pláne ekologizácie - nevidel som začiatok šotu, tak neviem či len na Slovensku s tým prišiel nejaký mudrlant.

Po vzore Rakúska budú mať autá so spaľovacím motorom obmedzenie rýchlsti na diaľnici pravdepodobne na 100kmh, elektromobilov sa to nebude týkať. Argument je nižšie spaliny v miestach, kde sú zvýšené obsahy splodín už dnes a vraj o 50% poklesol počet nehôd.

 

Komentár odborníkov a novinárov:

- mnoho áut má dnes pri 100kmh vyššiu spotrebu a teda CO2 stopu než pri 130kmh

- 2.5 tonové elektroauto bude mať povolené jazdiť 130kmh so snáď 3-násobnou CO2 stopou než ľahké a rovnako veľké benzínové auto

- na slovensku nie je takmer problém s nehodami na diaľnici ale na cestách 1. a 2.triedy

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren ale ano,zbavit plebs osobnej mobility,len ta vacsina sa nechava euroliberalno progresivnymi mamrdmi opijat suchym rozkom aj co sa emisii tyka,ktorymi sa to snazia obhajit.Vytriezvenie a dosledky tohto ekomarazmu v horizonte 10tich rokoch budu krute,pokial sa im podari pochovat to co v europe 10 rocia fungovalo s minimalnym podielom znecistenia z globalneho aspektu.

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, 15degren napsal:

 

No ale ty emise problém nejsou, protože ty elektro auta jsou určená pro 10 % populace EU.

Podle dosavadní cesty si stojím za tím, že elektroauta nejsou nástrojem EU jak dosáhnout bezemisní dopravy, ale jsou nástrojem jak lidem vzít osobní mobilitu. Většina lidí mít na to prostě nebude a spalováky postupně vyštípají z trhu i ty staré aby jsme tu náhodou dalších 50 let nejezdil ve starých autech. Takže i když víme že emise z elektrovozového parku jsou paradoxně celkově vyšší než ze spalováku, tak je to vlastně úplně fuk, protože to to taky nikdy nešlo.

Jsem téhož názoru. Konečně jsi to napsal bez těch tvých rádoby ironických obezliček, kterým tady skoro nikdo nerozumí. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, OpelInsi napsal:

Pred chvíľou krásny príspevok v Televíznych novinách o ďalšom pláne ekologizácie - nevidel som začiatok šotu, tak neviem či len na Slovensku s tým prišiel nejaký mudrlant.

Po vzore Rakúska budú mať autá so spaľovacím motorom obmedzenie rýchlsti na diaľnici pravdepodobne na 100kmh, elektromobilov sa to nebude týkať. Argument je nižšie spaliny v miestach, kde sú zvýšené obsahy splodín už dnes a vraj o 50% poklesol počet nehôd.

 

Komentár odborníkov a novinárov:

- mnoho áut má dnes pri 100kmh vyššiu spotrebu a teda CO2 stopu než pri 130kmh

- 2.5 tonové elektroauto bude mať povolené jazdiť 130kmh so snáď 3-násobnou CO2 stopou než ľahké a rovnako veľké benzínové auto

- na slovensku nie je takmer problém s nehodami na diaľnici ale na cestách 1. a 2.triedy

 

 

Myslím že jsi taky vůbec nepochopil myšlení vaší vlády. Vaše vláda je ještě horší než ta česká banda kokotů co se o všem hádá, ale shodne se na jediném, potřebuje prachy, nějaké emise jsou vaší vládě totálně u zadku, už jen proto že z pohledu Evropy, jsou vaše emise z dálniční přepravy doslova prd v moři ani to ne.

Vůbec nejde o to snížit u vás na dálnicích emise, protože prakticky žádné dálnice nemáte a těch pár stovek KM co máte, je ještě pod radarovým měřením a zde volně navážu na tvůj myšlenkových pochod proč chce vaše vláda omezení rychlosti na dálnicích pro spalovací auta. 

 

To máš to samé jako když před 4 roky posunuli měřící úsek v Holešovičkách až na most barikádníků. Ten úsek byl původně měřený kvůli hluku v obydlené oblasti.... ale je fakt že zvýšená rychlost na mostě může rušit ryby nebo bezďáky pod mostem to jsem si neuvědomil... a sakra ja myslel, že to posunuli proto že už tam neměli výběr peněz tak chtěli zase řidiče nachytat o 200 metrů dřív na mostě.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo vidím že autor článku čte mé příspěvky zde na forum. 

Když se na to z hlediska vývoje dívám, tak narodit se v 60-70 letech byl historický životní jackpot. Tyto ročníky měli naprosto nejlepší možný průběh život ve svobodném světě.

Vyrůstali za socializmu, byly ekonomický činní v době klondajku po revoluci, užili si bohaté léta v ČR a ještě mají a budou mít solidní státní důchod.

Všichni co se narodili před nebo po, žijí o proti těm to ročníkům ve sračkách.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Pawouk napsal:

On ten socialistický model plánované ekonomiky nikdy pořádně nefungoval, nevidím důvod aby řádně a navěky fungoval dle regulí a norem EU. I se SSSR se říkalo, že  navěky a nikdy jinak (třeba i v rámci RVHP), no a  fungovalo to jen 40 let a  i ta tisíciletá třetí říše fungovala ještě méně, ale tohle všechno byly diktatury. To, co se kolem nás dnes ekonomicky a politicky v Evropě děje, se nemůže normální cestou dlouho udržet. Buď přistřihnout křídla ještě více (jak dalece to bude od té diktatury?), nebo to časem shoří jak papírový čert. A ta  připravovaná, časem možná  až totální  elektromobilita je jen jeden ze stupňů, který nás tam pomalu, ale jistě směřuje.

Editováno: , autor: DušanV
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to, nebo nebude gigantický omyl sázky české vlády na gigafaktory? Začínají se mimo jiné objevovat ve veřejném mediálním prostoru částky, čítající cca 9 miliard Kč, které by měla investovat ČR, abychom  si nechali u nás vybudovat   další montovnu.

 

image.thumb.png.cdebf1607514fb7f25a5498197f81131.png

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Obvykle tu dáváš odkazy na solidní osobnosti, to si ale o Ing. Noveským nemyslím.

Víceméně veřejně dostupné informace, jsou spojený s jeho veřejným životem zapleteným do politiky. I jeho webovky ho idealizují, které si ale vede sám.

Podle mě se nedají jeho názory brát v potaz, evidentně je generuje pro svou potřebu. Nebude objektivní.

 

Aktuální cena energií je částečně výsledkem snahy EU a částečně přehřátého trhu, ale z historický dat víme, že v Evropě je to od stěny ke stěně a balanc je jen krátkou dobu.

Myslím si že energii trh sám časem vyřeší, když se do toho nebudou montovat cenové stropy a politika.

Evropě totiž žije v průměru poměrně inteligentní obyvatelstvo, které nemá sebedestruktivní chování jako třeba africké nebo latinskoamerické lidské druhy a snažíme se své prostředí dle dostupných možnostech udržet v rovnáze.

Ještě dál jsou v tom to směru asijské národy, kde zase ale chybí individualita. To je i důvod proč asijské a evropské národy jsou a budou nejúspěšnější, minimálně v dohledné době, bez ohledu na vnější vlivy.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám sem k dispozici článek, po jehož přečtení mně osobně, ta v dnešních časech až šíleně a silově  protlačovaná ekologie čím déle, tím více nedává místy až tak moc smyslu. Tak jako kdysi ekologové a ekopolitici hojně protlačovali biosložky do paliv a pak to brali zpět (nesmysl při  přeměňovaní potravin na paliva a s tím spojené problémy), tak dnes zase zjišťují, že tzv. rychle rozložitelné bioplasty (opět taktéž vyráběné zhusta z potravin), které nahrazují klasické plasty z ropy, jsou možná větší zlo, než ty plasty klasické.  Prostě ode zdi ke zdi, tak jako pro mne je dnes ode zdi ke zdi elektromobilita.  Něco se zakáže a po čase se zjišťuje, že to nové je ještě horší, než to zakázané.

To samé, jako když po zákazu vjezdů dieselových aut do určitých měst, se po čase měřením zjistí, že příslušné emise, které vypouštěly ty zakázané diesely, jsou  v těch dotyčných lokalitách  ještě horší.  Tady se pracuje snad jen s domněnkami?  Někdo si nechá provést studii (výsledek může kolikrát být i podle toho, kdo ji zadá a zaplatí?) a pak se domnívá, že to a to opatření  to změní ve smyslu ekologie k lepšímu. Nalijí se do toho obrovské peníze, upraví se příslušná legislativa, pomocí médií se nechá zpracovat veřejné mínění a jen tak mimochodem po čase vyjde najevo, že to bylo zase k ničemu.

Jen tak pro doplnění k ekologii, jsem si  z údajů obsažených v článku,  v rychlosti spočítal, kolik že to vyprodukuje 1 kamión všech těch  mikroplastů z otěru svých pneumatik. Při ročním nájezdu cca 200.000 km, což u tiráku v mezinárodní přepravě nemusí být velký problém, to vychází cca 100 kg uvolněných mikroplastů  do okolí! Taky ekologie, nechtějí teď ekologové snad zakázat i mezinárodní kamiónovou dopravu veškerého zboží? Nebo, že by si dle dalších vypracovaných studií usmysleli, že to budeme vše  posílat snad jen drony a po čase se zjistí, že to je ještě větší nesmysl, než ten zákaz kamiónů? Mně to připadá, že čím více do toho  ekologové vrtají, tím více dnes nesmyslů tvoří a politici se tím bezhlavě řídí, protože si na tom vybudovali svou kariéru..... 

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-ekologove-otocili-bioplasty-jsou-mozna-vetsi-problem-nez-plasty-221896#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, neujíždí nepřebernými předpisy, směrnicemi, zákony a kolikrát smyslu zbavenými nařízeními svázané Evropě, tak trochu technologický vlak? Např. Čína dala do provozu velké bateriové úložiště, pro potřeby až 200.000 lidí, které nepotřebuje nedostatkové a drahé lithium, ale prvek vanad. Bohužel do autobaterií elektromobilů se vanadová baterie nehodí, vzhledem k malé energetické hustotě.  Dle článku se i ostatní svět snaží, ale třeba v Evropě  jsme  v tomto  ve stádiu skoro laboratorních pokusů. Jestli chceme Čínu dohnat, (a jako, že pro smysluplné uplatnění Green Dealu velká bateriová úložiště Evropa pravděpodobně potřebuje), tak  stejně si zas tak nemůžeme být jisti, jestli to má v případě vanadu smysl. On se  těží  hlavně v Číně, Rusku a JAR, takže zase jen další surovinová závislost na nestabilních nebo potencionálně výbušných  regionech. 

Nějak ta surovinová základna potřebná pro elektromobilitu a celý ten plánovaný GD je značně nestabilní, obtížně a draze dostupná, přemýšlela o tomto  Evropská komise a EU, nebo se zase střílelo jen od boku? 

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-cina-ujela-svetu-prvni-obri-baterie-bez-lithia-ma-energii-pro-200-tisic-lidi-221931#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...