Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Pointa je v tom, že povinná elektromobilita v rámci EU nijak neovlivní globální ekologii. Naopak vygeneruje enormní množství úplně zbytečného CO2 při výstavbě stovek tisíc dobíjecích stanic, posilování infratstruktury, zahlcení krajiny větráky a soláry, výrobou ohromného množství e-aut, která budou muset povinně nahradit spalovací auta i v případech, kdy by si lidé spalováky chtěli nechat.

 

Tohle vše bude stát extrémní částky, o které my všichni výrazně a citelně zchudneme, ztrátu konkurenceschopnosti, výrazné sociální problémy... Ohromná spousta lidí bude dřít stará spalovací auta do úmoru, protože jenom v ČR jsou stovky tisíc lidí, kteří na auto mají třeba jen 50 tis. Kč... Stačí se projít po jakékoliv české vesnici, která není satelitem vězšího města. Převažují 15-20 let stará auta. A to se jedině zhorší.

 

A to vše jen kvůli nulovému přínosu a přesunutí problému na jiné geografické místo.

 

A fanatici "věří", plkají prázdné fluskule "bude se muset vyřešit..." a nejsou schopni zodpovědět ani ty nejzákladnější otázky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád dokola - samotné EV klima nezachrání, ale dosti přispěje k celému balíku na podporu klimatické neutrality

 

Nikdo ožebračen nebude. Kvalita života se neměří počtem aut. 

 

Proč auta stárnou? V roce 2000 bylo 3,4mio aut v ČR dnes je 6,2mio. Lidi mají těch aut víc a víc. A ta  stará auta slouží jako druhé nebo třetí auto. 

 

Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak.

https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/435609-bohati-elektromobilem-chudi-pesky-vazne-se-blizi-konec-dostupnych-aut

 

není potřeba na vše pohlížet tak černě, strach není nic dobrého 

Editováno: , autor: silarm
  • Pozitivní 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zákazem spalovacích motorů nesouhlasí 77 procent Čechů:

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-se-zakazem-spalovacich-motoru-nesouhlasi-77-procent-cechu-40429654#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest222_hitovani_v_komentarich_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Zajímal by mě (pokud ho někdo sežene) podobný průzkum mezi obyčejnými lidmi i v jiných zemích EU, tedy nějaký aktuální,  po tom nedávno  schváleném zákazu aut na fosilní paliva, vyjma tedy těch syntetických paliv. Je jasné, že Češi jsou opravdu hodně skeptičtí k elektromobilům a vůbec ke smyslu jejich zavádění, ale že by občané i ve tzv. vyspělých západních zemích byli až tak uvědomělí a většinově preferovali elektromobily, tak to si nemyslím ani trochu. Stačilo jim (např. v Německu) jen o něco pokrátit dotace na nákupy elektro a prodeje hned  klesly. Pokud chce EU pořád jen něco dotovat ( a nejenom to elektro), tak se pravděpodobně brzy "předotujem" z kapitalismu   do nového socialisticko-dotačního systému....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, silarm napsal:

Pořád dokola - samotné EV klima nezachrání, ale dosti přispěje k celému balíku na podporu klimatické neutrality

 

 

 

Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak.

 

 

 

Sám dle tvých odpovědí si nejseš  jistý jak to dopadne a možná  to dopadne taky tak,  že opravdu klima nula, nula nic a auta prostě dostupná pro průměrného občana nebudou . Na druhou stranu musím ocenit, že někteří zastánci elektromobility tvrdí, že určitě  bude klima 100%  lepší a určitě budou auta i nadále v pohodě dostupná, ty až tak ne, ale dalece od toho nejseš. 

Takže vidím to tak, že jistotu nemá ani jedna strana, i přesto do toho jdeme tzv.na plné koule, hlava, nehlava...... Ale proč to nezkusit, že? Třeba to vyjde a kdyby náhodou ne, však se to zase nějak zdůvodní, nebo že by zase mlčící ryba....?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

29 minutes ago, silarm said:

Pořád dokola - samotné EV klima nezachrání, ale dosti přispěje k celému balíku na podporu klimatické neutrality

 

Nikdo ožebračen nebude. Kvalita života se neměří počtem aut. 

 

Proč auta stárnou? V roce 2000 bylo 3,4mio aut v ČR dnes je 6,2mio. Lidi mají těch aut víc a víc. A ta  stará auta slouží jako druhé nebo třetí auto. 

 

Elektrická auta budou podle řady lidí znamenat konec automobilismu pro obyčejné lidi. Na první pohled tomu nelze nic moc vytknout, vždyť elektromobily jsou aktuálně tak drahé, že si je koupí málokdo. Ve výsledku to ale vůbec nemusí být pravda. A dost možná se stane spíš pravý opak.

https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/435609-bohati-elektromobilem-chudi-pesky-vazne-se-blizi-konec-dostupnych-aut

 

není potřeba na vše pohlížet tak černě, strach není nic dobrého 

Utopická demagogie, zas a znovu.

 

To tvé "dosti" je v řádu jednoho procenta celosvětově. Tedy v oblasti statistické chyby. Nás všechny to bude stát obrovské peníze, pro stovky tisíc až miliony Čechů to bude znamenat buďto konec nebo velmi výrazné zkomplikování osobní přepravy (vesnice, sídliště), většina obyvatel díky tomu reálně zchudne. Kvůli neznatelnému efektu a chiméře falešné ekologie.

 

Ano, je to pořád dokola, protože lidská tupost nezná hranic.

 

Žiješ v naivitě a neznalosti a ignoruješ všechny racionální argumenty, které ti tu píše mnoho lidí. Tak se do puntíku přesně chovají fanatičtí zaslepenci. Ekonomicky neřešitelné nabíjení na sídlištích je eko, budování statisíců dobíjecích stanic je eko, komplet přebudování elektrické infratsruktury v celé EU je eko, zasvinění krajiny větráky a soláry je eko stejně jako jejich výroba, problémy spojené s masivním dobíjením po návratu z práce, kterým už některé státy čelí, neexistují atd.

 

Běž se podívat na reálnou českou vesnici. Tvá představa, že stará levná auta mají lidé až jako 2. či dokonce 3. auto v rodině, je stejně mimo jako tvoje dětsky naivní myšlenky o tom, jak e-auta spasí svět. Většina rodin tu má 2 auta - první je na úrovni jedničkové Oktávky, Focusu II. generace apod. Druhé auto je typově Felda, Corsa B max. C. Drtivá většina aut lidí, co pracují na vesnici nebo v přilehlých malých městech si kupuje auta do 50 tis. Kč. 

 

Asi bych chtěl být svědkem situace, kdy by povrchní blbeček plný těhle zaslepených manter přišel k nám na malé vsi do hospody a začal chlapům svá moudra vyprávět. Je to na stejné úrovni inteligence, jako vypouštění pneumatik, lepení se k silnici nebo polévání Mony Lisy jogurtem či co to bylo. Bohužel Evropa se jako celek díky vyprázdnění tradičních hodnot velmi radikalizovala do levého středu až doleva a proto nyní čelíme naprosto absurdním a bezprecedentním vlnám ekologického populismu, který z podstaty věci ničemu reálně nepomůže, ale Evropu zruinuje ekonomicky i strategicky.

 

To, co ty manipulativně nazýváš strachem, je ve skutečnosti jen racionální pohled na existující realitu. A netýká se to zdaleka jen ČR. Maďarsko, Polsko, chudší regiony Itálie nebo Španělska jsou nemlich to samé.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím že žádné průzkumy podpory EV v zemích EU není potřeba hledat... Bude tam korelace k prodejům nových EV- jisté ovlivnění dotacemi bych zanedbal.  Mladí to podporují víc, starší zůstávají konzervativní. Město spíše sympatizuje, vesnice méně. Velké investice to už jsou, ale já tam vidím i budoucí zisk. 

Doufám, že ČR nebude stát zase bokem, jak třeba se zavedením eura.  Myslím, že je lepší se zapojit.  

 

Ano stoprocentní jistotu, jak to dopadne nemám. Třeba nás čeká ještě zásadnější změna individuální dopravy než je pouze BEV. 

 

Jsem jen přesvědčen, že se musíme maximálně pokusit o klimatickou neutralitu. O tom není pochyb. Jestli někomu chybí přímý důkaz, ať se prosím zamyslí nad řetězcem těch důkazů nepřímých

 

Polévat obrazy, blokovat dopravu lepit se k silnici, je blbost. To naštve spoustu rozumných lidí. Stejně, tak jak rozbit někomu v hospodě hubu za jiný názor.     

 

 

 

 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, silarm napsal:

Nikdo ožebračen nebude. Kvalita života se neměří počtem aut. 

Možná počtem aut ne, ovšem je spousta jiných statků (energie > teplo, voda, bydlení, přeprava, doprava, ceny zboží včetně potravin...) na které rozhodně bezemisní fantasmagorie vliv mít bude. 

Myšlenka by to byla moc pěkná, nicméně když do toho nejde celý svět je to tak nějak zoufale málo.

Anebo si snad myslíš že když budou lidé chudnout, budou je ještě nějaké emise zajímat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, silarm said:

Nikdo ožebračen nebude. Kvalita života se neměří počtem aut. 

Tak tohle pojď vyprávět na téměř každou menší ves s autobusovým spojením v úterý a únoru lidem, kteří denně dojíždějí za prací třeba přes hranice okresu. Pokud povinná elektromobilita donutí lidi zbavit se svých dvou 20 let starých aut (ano, to je dnes úplně běžná situace většiny lidí na vesnicích) a těmhle lidem nezbyde nic jiného než být bez aut, protože na e-auto mít nebudou, tak jim přijď říct, jak se kvalita života neměří počtem aut...

 

Mluví z tebe nebetyčná lidská tupost a hloupost, nedostatek znalostí, přehledu a schopnosti chápat věci ne naivisticky izolovaně, ale jako propojený celek.

Už jsem to jednou psal - ty možná patříš mezi ty "moudré", kteří sami sobě dobrovolně prodraží stavbu domu z 6 na 60 milionů Kč jen proto, aby ušetřili 1 % energetické náročnosti. Ale to není cesta ani k ekologii, ani k prosperitě (ekonomické a společenské). Je to cesta destrukce a rozvratu.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mem okoli si hodne lidi koupi Octavii Combi v nafte vylitanou z firmy najeto kolem 150tisic km za cca 250-300tisic Kc a jeste se okoli divi kde berou tolik penez. Bezna rodina co bere bezny plat na malem meste ci vesnici nakup EL auta nechape a ani nemuze. LCD monitory si take drive kupovali jenom bohaci a az po delsi dobe se ta technologie dostala dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn, LCD, jenže tam to byl jaksi přirozený vývoj. Ne vynucený zákazy... EU se nějak vymkla původnímu směru - pro tohle všechno, co se tady poslední roky děje (od Lisabonské smlouvy, přes všelijaké šikanování, zákazy a příkazy, až po ekošílenství), jsem rozhodně v referendu nehlasoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to je přesně ono. Pokud by se průběžně budovala infrastruktura, bezemisni nebo nízkoemisni zdroje energie, postupné zlevnění výroby vývojem nových technologií atd... Pak by se na eauta postupně přešlo tak nějak automaticky a dobrovolně... Jako se z koní a povozu přešlo na auta se spalovacími motory... Ale tím, že se to takhle násilně tlačí a v podstatě řeklo, co je a co neni eko, tak se i výrazně zpomalil nebo úplně zastavil vývoj jiných technologií a alternativ, protože se ukázalo prstem na bev. Pak ani není důvod nějak moc ty bev zlevňovat, protože prostě není proč. Mají monopol. S ničím nesoupeři a můžou si držet vysokou cenu protože je to bez konkurence... 

A to je to, co tady většině lidí prostě vadí...

Editováno: , autor: JirikHL
Překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem netušil, že je tolik lidí, co jim tak leží na srdci rozvoj venkova. Taky mám trvalé bydliště na vesnici, tak jsme rád za takové ochránce. Svět je zlé místo, navíc pod diktátem Bruselu. Opravdu vás potřebujeme. 

 

Všechno co píšeš se děje. Buduje se infrastruktura, zdroje, zlevňují technologie. Za stejnou dobu co octavia zdražila o 200tKč tak tesla o 200tKč zlevnila. Auta se nevyměňují hned 1:1. Je to postupná změna.  Myslím roce 2035 bude i nějaký trh s ojetinami BEV s rozumnou cenou a rozumnou cenou nové bateris. Navíc i po roce 2035 není definitivní konec se spalováky. Rok 2035 je pomyslný milník. A dost možná v roce 2035 po spalováku neštěkne u nás na vsi ani pes :)  - myšleno doslovně. 

 

nechtěl jsem to tu vytahovat, ale myslím, že tady máme taky silnou lobby fosilního průmyslu. Někteří lidé mají jako zaměstnání, aby ve veřejném prostoru šířili názory, co jim řeknou jejich chlebodárci na golfových či tenisových hřištích: 

https://denikreferendum.cz/clanek/35054-fosilni-lobby-je-hlavnim-a-zamernym-vinikem-energeticke-krize

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já na venkově bydlím taky a bez auta pro mě a pro manželku bysme byli v prdeli.

 

Apořád dokola: Ať se buduje, ale ať se to nechá přirozenému vývoji. To je jak vyskočit z letadla se zamotaným padákem a doufat, že než dopadneš, ho rozmotáš. Normální člověk ho rozmotá a pak teprve skočí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, silarm napsal:

To jsem netušil, že je tolik lidí, co jim tak leží na srdci rozvoj venkova. Taky mám trvalé bydliště na vesnici, tak jsme rád za takové ochránce. Svět je zlé místo, navíc pod diktátem Bruselu. Opravdu vás potřebujeme. 

 

Všechno co píšeš se děje. Buduje se infrastruktura, zdroje, zlevňují technologie. Za stejnou dobu co octavia zdražila o 200tKč tak tesla o 200tKč zlevnila. Auta se nevyměňují hned 1:1. Je to postupná změna.  Myslím roce 2035 bude i nějaký trh s ojetinami BEV s rozumnou cenou a rozumnou cenou nové bateris. Navíc i po roce 2035 není definitivní konec se spalováky. Rok 2035 je pomyslný milník. A dost možná v roce 2035 po spalováku neštěkne u nás na vsi ani pes :) - myšleno doslovně. 

 

nechtěl jsem to tu vytahovat, ale myslím, že tady máme taky silnou lobby fosilního průmyslu. Někteří lidé mají jako zaměstnání, aby ve veřejném prostoru šířili názory, co jim řeknou jejich chlebodárci na golfových či tenisových hřištích: 

https://denikreferendum.cz/clanek/35054-fosilni-lobby-je-hlavnim-a-zamernym-vinikem-energeticke-krize

 

 

Tak jistě, známá provařená ekofirma Patočka a jeho noviny. :kol-128: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"EU při osmi procentech současného podílu na světových emisích může přijmout ještě ambicióznější závazek a „nemít na rukou krev“. Výsledkem může být ještě rychlejší pokles evropského podílu na světovém HDP a emisích. Zbrzdíme globální oteplování o nějaké pěkné číslo, tak na druhém místě za desetinnou čárkou. Můžeš být první, ale nikdy nebuď sám."

Tohle jsou poslední 4 věty z článku, na který sem dával  odkaz @stanmar a který vyjadřuje, jak se v současnosti s velkou pravděpodobností věci mají a jak ostatní svět (mimo EU) hledí a staví se k omezování emisí a jak se nás "snaží"  všemožně podpořit . Doporučuji pro @silarm a @McMatej, aby si to přečetli (a nejenom  oni), abychom všichni pokud možno pochopili jak nás v tom pomalu, ale jistě nechávají se sami vymáchat. Tedy snad kromě USA, ale i ti v tom investují  hlavně doma a vždy z toho musí vycházet plusově, pokud ne zrovna finančně tak  aspoň geopoliticky, no a taky otázka, jak budou pokračovat po příštích prezidentských volbách, tam není jisté skoro nic.

Ať se na to snažím dívat ze všech stran, tak nenacházím nic, co by Evropě a EU nějak zvlášť prospělo. Za cca 20-30 let různých protiemisních konferencí  se  převážně  dospělo jen  ke konsensu typu "slibem nezarmoutíš", nebo se i písemné závazky převážně moc nedodržovaly. Buď se ani nedaly dodržet, nebo jednoduše na to státy ty peníze neměly, nebo jednoduše nechtěly dát.

I v tom Egyptě to Timmermans musel jasně vidět, ale  asi z nějakého  osobního principu a egoismu politika neměl odvahu couvnout, nebo aspoň to v Evropě pozdržet. Viděl, že se domluvit nedá a tak se zatnul a připravil nám tím když to nazvu kulantně "divnou" budoucnost.  Takže rozjíždíme něco velkého skoro sami a všem do světa vytrubujeme, že se musí přidat a doma se nám raději už říká, že se ostatní již přidali......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bum ho, další pecka uvedena do života.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-doprava-a-topeni-podrazi-eu-schvalila-nove-emisni-povolenky-229941

 

Zdraží zase prakticky úplně všechno, ale aby prostý lid tak moc nekřičel, tak mu milostivě něco dají z klimatického fondu. Tady nebudou mít lidi ani na topení, natož aby si kupovali předražená auta - v tomto případě jakákoliv...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

53 minutes ago, silarm said:

To jsem netušil, že je tolik lidí, co jim tak leží na srdci rozvoj venkova. Taky mám trvalé bydliště na vesnici, tak jsme rád za takové ochránce. Svět je zlé místo, navíc pod diktátem Bruselu. Opravdu vás potřebujeme. 

 

Všechno co píšeš se děje. Buduje se infrastruktura, zdroje, zlevňují technologie. Za stejnou dobu co octavia zdražila o 200tKč tak tesla o 200tKč zlevnila. Auta se nevyměňují hned 1:1. Je to postupná změna.  Myslím roce 2035 bude i nějaký trh s ojetinami BEV s rozumnou cenou a rozumnou cenou nové bateris. Navíc i po roce 2035 není definitivní konec se spalováky. Rok 2035 je pomyslný milník. A dost možná v roce 2035 po spalováku neštěkne u nás na vsi ani pes :)  - myšleno doslovně. 

 

nechtěl jsem to tu vytahovat, ale myslím, že tady máme taky silnou lobby fosilního průmyslu. Někteří lidé mají jako zaměstnání, aby ve veřejném prostoru šířili názory, co jim řeknou jejich chlebodárci na golfových či tenisových hřištích: 

https://denikreferendum.cz/clanek/35054-fosilni-lobby-je-hlavnim-a-zamernym-vinikem-energeticke-krize

 

 

Patocka jako zdroj "verohodnych" informaci :-D . Tos zabil... ;-) .

 

To uz je slusna zoufalost :-D . Stejne jako imperativ "kdo neprosazuje zeleny fanatismus, je placeny lobby fosilniho prumyslu".

 

Aneb opet stejny scenar: naprosta neschopnost reagovat na nadnesene realne problemy, ktere nasilna elektromobilita prinasi. Jen bezzuba propaganda prazdnymi hesly a naivita 12leteho ditete, ktere pro stromy nevidi les.

 

Proto vas poblbane fanatiky nikdo rozumny nebere vazne - sami sebe diskvalifikujete z rozumne diskuse timhle saskovanim se "sociology"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...