Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

Ale vždyť o tom tdy již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho :-)

 

Např. kritika Lane Assistu - vemte si, že dost často pruhy nepozná ani řidič. Na dálnicích je často přechodné značení zcela blbě. Co s tím tk udělají asi algoritmy.

 

Prediktivní tempomat ještě horší situace. Polovina značek zcela nesmyslných. Mlha je oproti tomu brnkačka a ani tu nezvládá.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez snahy rozpoutávat flame - sleduješ to natolik podrobně, že to můžeš spolehlivě tvrdit? Včetně právě mlhy, deště atd.? Jak říkám, s časným spínáním problém není, protože stačí řádně zatažená obloha. Ale kolik uživatelů to vůbec má nastaveno a tuší o tom.

 

Technokrati tady budou mínusovat jako o život, že se jim člověk otřel o modlu. Ale když jim to dělá dobře..

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je normální, pokud je to mlha už za světla, tak se senzoru zdá, že je dostatek světla a světla nesepne, nechá jen denní svícení. Dělala mi to i O3, přitom jsem měl nastavené časné spínání světel atd. Jak tu někdo uvedl, asistenti jsou jen asistenti, odpovědný je hlavně řidič, který by měl adekvátně reagovat vzniklé situaci 🙂

  • Díky 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k tej kontrolce na světla: blbý je, když někdo zruší AUTOmatiku svícení (s oblibou to dělají v servisu). Pak jezdím vždy nějaký čas bez svícení... = chtělo by to spíše upozornění, že auto "nesvítí" :) 

Editováno: , autor: Emil-Z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U OIV se automatika zapíná sama, u ostatních (starších) modelů při nedostatku osvětlení a vypnutých světlech pohasne podsvícení budíků (zůstanou svítit jen ručičky) nebo se na VirtualCocpitu zobrazí hláška. Takže upozornění tam je i u starších modelů (auta s MQB elektronikou) docela výrazné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak stav počítadla ujetých kilometrů je opravdu vidět jen při vypnutém tempomatu. Protože ho mám od začátku zapnutý, nemohl jsem přijít na to, jak to zobrazit. Proč je to tak debilně a v manuálu o tom není ani čárka, ví snad jen nejvyšší pan Mladý Boleslav.

Jinak aktuálně začala blbnout lampička nad zadními sedadly. Pořád dokola se samovolně rozsvěcí a stmívá. Asi to programovalo nějaké diskotékové pako.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Gater s tim tempomatem jsem ti to psal uz 14 dnu zpatky (jen jsem nevedel jaky tempomat mas). Taky mi to pri predani nikdo nerekl - resp. mi naopak rekli, ze bez takto preple packy adaptivniho tempomatu nebude fungovat front assist... A ja pak za 2 hodiny prijel na foceni auta kvuli pojisteni, doslo na nutnost fotky stavu kilometru a ja 5 minut netusil jak to zobrazit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi připadá, že se tak nějak předpokládá všeobecná znalost těch škodováckých záludností, ale když to neznáte, tak nemáte šanci na některé ovladače přijít.

Ještě teď si vzpomínám na první jízdu v octávce, když jsem jako na potvoru potřeboval zapnout zadní mlhovku na dálnici, protože viditilnost byla fakt bídná. Snažil jsem se kroutit tím kolečkem, ale že je vytahovací mi v tu chvíli fakt nedošlo. V takové chvíli proklínáte celý koncern...A že nejdou zvlášť zapnout zadní a přední mlhovky je jen třešnička na dortu. (přední jsem potřeboval tak 2x v životě za chumelenice)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý koncern má něco, kdo je zvyklá jezdit s VW, přijde mu vytáhnout kolečko jako uplně normální a bude nadávat na ovládání na některé z páček, kdo je zvyklí na něco jiného, bude zase nadávat na koncern.

Nechci se nikoho dotknout, ale toto už je fakt hledání problémů kde nejsou, resp označování za problémy jen koncernu, co je problém vždy když člověk přesedá mezi značkami...

  • Líbí se mi 6
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, návod si rád přečtu a často se i něčemu přiučím. Ale někdy na to není prostě čas a jsou situace typu "tady máš auto a za dvě hodiny musíš být někde úplně jinde". Pokud bych jezdil jen škodovkou, tak si to asi ani neuvědomím, ale když auta střídáte, tak si najednou uvědomíte, že jsou auta, kde je všechno tak nějak logické, intuitivní a po hned ruce a na druhé straně taková, kde hledáte i po týdnu ježdění...

No a potom jsou taková, kde se ovládání v rámci koncernu liší pěkně model od modelu. Např. tempomat u Passatu pěkně na volantu a u O4 pořád na páčce pod volantem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, milanosc napsal:

Toto je názorná ukázka dnešních uživatelů automobilů.Nikdo si nepřečte návod,kde je vše jasně popsáno. Za rozsvícení světel  buď denního svícení, nebo potkávacích světel vždy zodpovídá řidič!!!!! Ne pomocný asistent.

Vzhledem k tomu, že jsem dostal stručnou verzi, tak tam všechno není. Ano, lze si stáhnout PDF do PC, ale to zase nemám na parkovišti. Ptal jsem se na rozdíly verzí, nikdo neodpověděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 10. 2020 na 19:05, langusta napsal:

...mlha a potkávací světla nic, jako dalších x aut.

Nevím jak škodovky (tak nějak historicky, od cca 2010, kdy dedikované (žárovky, ne tlumené po startu) DL zavedli - pokud si pamatuji, tak ve F2 FL, pak O2 dtto,...), ale hromada úplně nových aut automatické přepínání na pokávací světla nemá ani dnes!! Je to jasně vidět i za přechodových stavů - stačí bouřkový mrak, dlouhodobě zataženo + krytí lesem, tunel aj. a je to hned vidět. Opravdoví střelci jezdí DL i v 6 ráno na podzim (a ano, v autech ne starších jak 3 roky)!! Samozřejmě se starám jen o produkční zapojení, o oslňující ledky z benzínky se starám až v okamžiku nehody a šetření PČR.

Já osobně jezdím automat (kolečko), ale když vím, že pojedu lesem, tunelem,... (což je ale 90% cest, ne úseků, ale tras), tak dávám obrysovky, neboli to stejné jako "DL svícení vzadu a řasy", viz kodovací téma. Jinak v noci jezdím na poloze tlumených, protože automat na dálkové pěkně oslňuje - opět, na většině tras jsou to "okresky první třídy", čili mnoho kopečků, kde mě řidič kamionu z dálky vidí, ale já jeho (světla) ne, protože jsou krytá vozovkou, zatáčkou... Krom toho silnčky úzké a zatáčkovité, takže pro ten automat problém. Když už jsme u náodu - nevyznám se v položkách Light Assist, doba spuštění "časný" a automatické denní svícení (teď nepíšu přesnou formulaci z iftmtu). Jdou tam naklikat pitomé kombinace, takže všechno mám "on" a modlím se, aby to dělalo, co chci. Položka "časné" se doufám týká pouze automatu na tlumené (tzn večer, smráknutí), nikoliv na časné/pozdní vypnutí světel dálkových (?) Jedu stejně manuál, protože automat vypíná pozdě, takže (když) tomu pomůžu páčkou, tak se ale zrovna posune z polohy "A" do trvale dálkových. LOL. CO bylo špatně na dvou/trojčinné páčce?? K sobě sv. houkačka, od sebe aretace na dálkové a z aretace k sobě vypnout. S tímhle jsem se setkal v 30 starém VW a dotyčný ovladatel volantu tím pádem nevěděl, že jede trvale na dálkové (tam byla navíc houkačka a dálkové v jednom tahu páčky) - kontrolku ignoroval, takže tohle přišlo z vagu.

Nejde dodělat kontrolka Headlight Symbol Images, Stock Photos & Vectors | Shutterstock na palubku u OIII?? Určitě tam je, dle pohledu na desku proti slunci.

 

  

V 12. 10. 2020 na 14:48, bojler napsal:

Bez snahy rozpoutávat flame - sleduješ to natolik podrobně,

Já ano, a několikrát bych už světla dávno rozsvítil, jednak kvůli viditelném sv. kuželu, jednak kvůli nebezpečně neosvětleným autům okolo, která najednou zapadnou do stínu/tmy.

 

V 15. 10. 2020 na 0:27, madmad napsal:

Po nastartování se vždy automaticky zapne režim auto...

Ne. Pokud to není povoleno v menu. Jmenuje se to "automatické denní svícení", potažmo asi LA (asi!)

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Gater napsal:

No a potom jsou taková, kde se ovládání v rámci koncernu liší pěkně model od modelu. Např. tempomat u Passatu pěkně na volantu a u O4 pořád na páčce pod volantem.

 

 

Tady další diskuse nemá smysl, protože cos napsal, to je úplný blábol. Jestli je něco dlouhodobě prakticky shodné, tak je to právě způsob ovládání mezi objemovými značkami koncernu. Modul ovládání oken, světel, nedejbože klimatizace, hlavní podvolantové páčky, kulisa řazení, vnitřní osvětlení atd. Zrovna ten tempomat je jedna z mála věcí, které jsou jinak. Mezi modely mě pak napadá už snad jenom odlišný způsob řazení u MQ100 a několik dalších drobností jako např. samostatná tlačítka pro mlhovky u Passatu B8. Pokud se pak budeme bavit o změnách mezi jednotlivými generacemi, tak i tam je jich minimum. Např. odpružená poloha dálkových světel nebo odpadnutí deaktivace tempomatu přeřazením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta změna v infotaimentu se týká jen toho, kdy se mají zapnout potkávací světla (přechod DRL -> potkávací).

 

Automatické dálko fungují už dlouho stejně:

https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2018_12/komunikacia-FLA-modulov.jpg.9a20ad9b4e690e416fa084d44bcf180d.jpg

Takže ty automatické dálkové očividně vypínáš špatně, nebo nevím, při přitáhnutí páčky dozadu maximálně blikneš houkačkou, ale nezapneš trvale dálkové. Pokud ti asistent nevyhovuje, není jednodušší než jej vypnout. Mimochodem, když jsme u toho, máš Matrix, nebo klasické světla?

 

Kontrolka dodělat samozřejmě lze, když je v panelu připravená průsvitka:

 

Ale jak píše @bojler tady to asi opravdu nemá smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bouchy: zkušenost s automatickým přepínáním dálkové/potkávací mám z předFL OIII s "černobílou" kamerou a prakticky totožnou. někdo tvrdí, že se člověk musí naučit automatice nezasahovat, aby právě nevznikaly zmatečné situace, které popisuješ. někdo tvrdí, že to funguje spolehlivě. možná je to u "smartlightassist" s vykrýváním sektorů a u matrix světel lepší.

 

já jsem to nakonec téměř nepoužíval. právě v kopcovitém terénu a na dálnici auto nechávalo nesmyslně dálkové nebo nesmyslně potkávací. na dálnici oslňovalo kamiony tam, kde poziční světla člověk dávno viděl. z principu pak systém nemůže fungovat tak, jak bych si představoval - dálkové před zatáčkou co nejdelší dobu a ještě před vyjetím auta jejich stažení tak, aby nebyl oslněný (ale zároveň o mě věděl).

 

co mě ale hodně překvapuje, že nejedeš na automatický režim spínání světel. při správně nastavené citlivosti je právě les, zataženo nebo tunel úplně v pořádku. zmate ho jen určitá situace v mlze nebo při sněžení (kdy jde z výšky světlo, ale do dálky viditelnost mizerná).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...