Přejít na obsah

Brzdy


MPX

Doporučené příspěvky

Tak sem si dnes po 4 letech a 50 000Km menil brzdove desticky. Jde to v poho. Sundat kolo, 2x torx (pod plastovou krytkou). Vyndat, vymenit, u ridice napojit konektor kontrolky a zase zpet. Prace na 30 minut. Ted musim trosku opatrnejs, nez si to uplne sedne, ale pohoda.

Jen me trosku sere, ze se kontrolka rosvitila a desticky laji jeste 5-7mm. Je to sice o centak min, nez nove ,ale i tak sem na nich mohl jeste min rok jezdit. Pokud by je nekdo zadara chtel na dojezdeni, tak je rad venuju. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Cafte ludia, chcel by som sa spytat taku vec, ze : Dnes som sa chcel pozriet ci sa mi predne brzdove dosticky nedotykaju platniciek, auto som vyzdvihol a otocil prednym kolesom a zacali sa obavy. Je to normalne ze predne koleso sa toci tazsie ako zadne ? Vyskusal som si to aj na otcovej fabii a taktiez sa predne koleso toci tazsie. Jedna sa o fabiu 1.2 51kW. Za odpovede vopred dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

já sem se rozhodoval pro fábku zrovna jak to vyšlo,a podle mojí uvahy ten řidič byl pako stejnýho ražení,jak jsou někteří tiráci co skončí v baráku pod kopcem.Když auto nebrzdí,tak nejedu,i na motorce před jízdou zkouším brzdu.Myslím,že někdo nemůže překousnout,že fabka má lepší brzdy jak xx dražší auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co víc - ten článek je skoro 3 roky starý (vydáno 29. 01. 2008 v 17:55), takže i kdyby to byla pravda, že u škodulí nějak vynechávají brzdy, dávno už by se o tom něco provalilo. Na schopnost koncernu utajit takový lapsus (pokud by skutečně takový nastal) nevěřím - z toho by byl škandál rozmáznutej přes celou Evropu a polívčičku by si přihřál každý, komu leží VW jako jeden z největších světových producentů aut v žaludku. Prostě to ber jako pokus shodit někoho před veřejností - a dost zákeřně provedenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se svoji fabkou nemam problem. Minulej rok jsem jezdil celou zimu na puvodnich brzdach a s origo hliniky a zadny problem (auto vyrobeno 03/08) takze nejak priblizne tak co byl tendle clanek. Tuto zimu na jincich brzdach a stejnych hlinikach a zadny problem. Je mozny, ze se jim do brzd po dobu jizdy neco dostalo, ale to je mozne u jakehokoliv auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celoročně mi auto stojí venku, jezdím do hor, po břečkách atd. a ještě ani jednou se mě todle nestalo. Ano, pravdou je, že když vyjíždím po dééélším stáni, tak lehce, hlavně v zimě zatlačím na brzdu - může tam zůstat námraza, nějaké zbytky ledu, či nečistoty, tak si říkám, že tím bych to měl rozhýbat, ale jinak pohoda. Nevěřím, že by byly brzdy špatné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vpředu mám 288/25 intercooling a vzadu obvyklé bubny - a vzhledem ke "garáži" u chodníku a občasnému delšímu stání mi taky občas trochu reznou... Je to poznat hlavně když se vyjede po 3-4 dnech odstavení a poprvé se škrtne o brzdu - to zaškroustání odrbávající se rzi je nezaměnitelné. Někdy se to protáhne a škrundá to ještě kilometr-dva, pak se rez zbrousí a je klid.

Že bych ale někdy nezastavil tam, kde potřebuju - to se mi stalo naposledy se šádynkou, 27.prosince 1998 brzo dopoledne u pumpy na obchvatu Třebechovic pod Orebem (I/11) na příjezdu od Týniště nad Orlicí - silnice vysolená do mokra, já zpomalil z 90 na cca 50, vyjel jsem z pruhu a už jsem bruslil, všude okolo to bylo zrcadlo lesk jak blesk... Dodneška nevím, jak jsem ten slalom mezi stojany pumpy, nosníky střechy, obrubníky, klecí s LPG lahvemi a kandelábry vybral, ale zastavil jsem se za rohem před vchodem do bistra kolmo k chodníku jako by se nechumelilo, vylezl z auta - a ležel jsem jak škrkavka na mrazu, protože mi ujely fajfky a rozplácnul jsem se jak žaba na rynku. Vzápětí zpoza toho rohu vylítla pumpařka, která si už už myslela, že jí vletím do veřtatu - a že neslyšela žádnou ránu, běžela se podívat co se stalo...

Jinak od tý doby jsem se zatím zastavil vždycky tak, že vše zůstalo v celku - se šáde, s Formanem i s Roomem. Nevím ani o nikom dalším, kdo by měl popsané potíže s brzdami - samozřejmě, pokud měl dost kapaliny a dost obložení. Takže bych tu v prvním příspěvku nalinkovanou kritiku považoval spíš za hoax než za seriózní zprávu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, ty zkušenosti z článku mohu potvrdit.při každodenním používání rumunstra a parkování venku v zimě, sněhu, břečce apod. prostě to auto na začátku jízdy nebrzdí.litý kola v zimě nemam a ani jsem nebyl v myčce a ani neprojel kaluží.prostě auto stálo celou noc před barákem a ráno po rozjezdu byly brzdy fiasko.asi jako když šlapu do peřin.pomohlo pouze několikanásobné prošlápnutí brzdového pedálu na doraz a pak už to brzdilo normálně.čim dál víc mam pocit, že to auto je naprostej zmetek.netopí, nebrzdí, hlučný...jen o něco lepší felície.takovej výrobek na nic, no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám vo výbave Active vpredu väčšie kotúče aj brzdiče

Není to o výbavě, ale motorizaci/modelu. Po FL mají všechny 77kW kotouče na čtyřech kolech a vpředu C54-II (288x25)

ekkar: pokud máš předu větší brzdy, je to:

  • atyp (jako některé služební auta škody vyrobené těsně po faceliftu - bubny u 77kW a naopak kotouče u 1.6/55kW
  • přestavba
  • divný

ad brždění: se rzí se setkávám furt, musí se trochu obrousit. s vodou je to jako u jiných brzd - musí se prvně dostat pryč voda a až pak to začne brzdit. superb má osušování brzd, ale vůbec to nikde neuvádí ve veřejných materiálech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bojler - je koupený a otypovaný jako N1, byl "flotilovej" - 1 z 5 stejných, ale má hodně prokombinovanou výbavu - některý věci jsou z Classic, jiný z Comfortu, ze salónu vyjížděl na hlínách s Bridgestonama (kódový štítek hlásí Alu kola, přední mlhovky, hagusy, guma Bridgestone byla funglovka i na rezervě!) = myslím že při objednávání někdo hooodně potrápil konfigurátor. Ty přední brzdy jsou fakt velký, kdyby tam byly původní, šly by i na předek ráfky 5J14 - já je tam nedostanu, musím mít 6J15, když jsem orientačně měřil svinovákem kotouč přes náboj, naměřil jsem necelých 29cm - a jsou vnitřně chlazený. Takže opravdu asi ten atyp - jinak MR2008, vyrobeno 12/07. Ale brzdí to excelentně, minulý týden jsem musel produpnout pedál až na lopatky na prakticky holým ledu a autí brzdící přes ABS sice smykem, ale naprosto korektním a rovným zastavilo metr za audinou našeho direktora, který zastavil a začal z ničeho nic couvat v jednosměrce ve vjezdu do firemního parkoviště... :kuk::kuk::kuk:

A k těm brzdám nezabírajícím po navlhnutí - copak nikomu už v autoškole neříkali, že prostě při prvním rozjezdu po odstavení venku je potřeba si brzdy vyzkoušet a "prohřát" krátkým přibržděním?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Blacky: No to doufej, brzdy FII a Roomstera na predni naprave jsou stejny jako u FI.

Ja bych rekl, ze teda tam ale panove udelali pokrok, protoze ubrzdit s prazdnou FII 1,2TSI 100-0 km/hod za 39 metru, je fakt slusny ... chapu, ABS hraje svou roli, ale ne zas takovou, precijenom ABS ma chranit od nestability pri brzdeni a zachovani jizdnich vlastnosti a ne zkracovat brzdnou drahu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted byly na brzdach zmeny, je vetsi valec, nova verze ABS atd. Pravdou je, ze papirove je treba v domaci FIC stejna brzda se stejnou verzi ESP (256x22, FS-III, ESP 8.0) jako v druhem Roomsteru (to stejne, akorat vzadu misto bubinku kotouce), rozdilem jsou "pouze" kotouce vzadu a brzdeni se vubec neda srovnat. Mozna je to zdani, protoze ve Fabii se musi na brzdovej pedal mackat hodne silne. Ne ze by to nebrzdilo, ale R subjektivne brzdi mnohem víc "agilněji". Mimochodem, reagujes na víc jak 4 roky starej prispevek :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

mám Room. a když couvám a chci zabrzdit, tak se ozve od přední osy jakoby úder, nebo rána. Hlučnost této rány je odvislá od rychlosti, kterou couvám. Tedy malá rychlost = slabá ranka. Vyšší rychlost = hlučnější rána. Setkali jste se tím také někdy na svých autech?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám Room. a když couvám a chci zabrzdit, tak se ozve od přední osy jakoby úder, nebo rána. Hlučnost této rány je odvislá od rychlosti, kterou couvám. Tedy malá rychlost = slabá ranka. Vyšší rychlost = hlučnější rána. Setkali jste se tím také někdy na svých autech?

cau, mam neco podobneho na FabII 1,2TSI, prijizdim k domu, najedu si do kopecka, abych se otocil a nemusel radit zpatecku, necham to trosku sjet a slapnu na brzdu a PRD, podle me je to urcita vule toho uchyceni a ted bud celisti, nebo kotouce, ono kdyz s tim predtim brzdis porad jenom dopredu, tak pohyb zpet tam urcite nejakou vuli ma, tak se posune a vyvola tuhle ranu ...

souhlasi tady njaci odbornejsi panove se mnou?

pokud ne, tak mam ten sami problem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...