Přejít na obsah

Z ničeho nic nejde nastartovat


Milanka

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. Mám Fabii 1,9 SDI z roku 2001. Jezdil jsem doteď bez problémů. Mám najeto 46 600 km. Začátkem listopadu jsem nemohl nastartovat. Vypadalo to jako vybitá baterka. Nastartovali jsme pomocí kabelů a cestou mi svítila kontrolka servořízení. Dojel jsem k servisu, tam mi udělali diagnostiku a zjistili něco přerušeného. Dobili trochu baterku a přerušení už se neukázalo. Tak jsem dojel domů, druhý den koupil novou baterku, pohoda. Za 3 dny během jízdy začala blikat červeně kontrolka mazání spolu se zvukovým signálem. Po prozkoumání stavu oleje a s černými myšlenkami jsem dojel domů. To se opakovalo během 10 minut jízdy ještě dvakrát. Další den jsem zjistil, že je uvolněné čidlo. Koupil jsem nové za 145 korun a namontoval. Dva dny jsem jezdil v pohodě. Dnes jsem byl na nákup v hypermarketu a když jsem chtěl nastartovat, situace se opakovala z počátku listopadu. Znovu nešlo nastartovat. Startér vydal jen slabý zvuk. Zašel jsem do stejného autoservisu Škoda, přijel jsem s mechanikem a pomocí kablu jsme znovu nastartovali. Zase svítila kontrolka serva. Říkal, že můžu pokračovat v jízdě a objednal mě za dva dny. Během cesty domů pomalu shasínalo palubní osvětlení, stále nešlo servo a začala svítit kontrolka airbegu. Jel jsem jen s parkovacími světly. Když jsem vjel do poslední levotočivé zatáčky a přitom mi to drclo kolem do díry, jako by se to zlepšilo, akorát kontrolka serva pořád svítila. V garáži jsem vypnul motor a znovu nastartoval, kontrolka už nesvítila. Tak co teď s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je po startu motoru v síti příliš nízké napětí, tak se servo nerozjede a svítí kontrolka. Servo začne pracovat až při dalším nastartování (pokud už bude napětí OK). Píšou to i v návodu k obsluze. Takže bych spíš hledal zradu v dobíjení a nebo ve shnilém svazku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny. Mám Fabii 1,9 SDI z roku 2001. Jezdil jsem doteď bez problémů. Mám najeto 46 600 km. Začátkem listopadu jsem nemohl nastartovat. Vypadalo to jako vybitá baterka. Nastartovali jsme pomocí kabelů a cestou mi svítila kontrolka servořízení. Dojel jsem k servisu, tam mi udělali diagnostiku a zjistili něco přerušeného. Dobili trochu baterku a přerušení už se neukázalo. Tak jsem dojel domů, druhý den koupil novou baterku, pohoda. Za 3 dny během jízdy začala blikat červeně kontrolka mazání spolu se zvukovým signálem. Po prozkoumání stavu oleje a s černými myšlenkami jsem dojel domů. To se opakovalo během 10 minut jízdy ještě dvakrát. Další den jsem zjistil, že je uvolněné čidlo. Koupil jsem nové za 145 korun a namontoval. Dva dny jsem jezdil v pohodě. Dnes jsem byl na nákup v hypermarketu a když jsem chtěl nastartovat, situace se opakovala z počátku listopadu. Znovu nešlo nastartovat. Startér vydal jen slabý zvuk. Zašel jsem do stejného autoservisu Škoda, přijel jsem s mechanikem a pomocí kablu jsme znovu nastartovali. Zase svítila kontrolka serva. Říkal, že můžu pokračovat v jízdě a objednal mě za dva dny. Během cesty domů pomalu shasínalo palubní osvětlení, stále nešlo servo a začala svítit kontrolka airbegu. Jel jsem jen s parkovacími světly. Když jsem vjel do poslední levotočivé zatáčky a přitom mi to drclo kolem do díry, jako by se to zlepšilo, akorát kontrolka serva pořád svítila. V garáži jsem vypnul motor a znovu nastartoval, kontrolka už nesvítila. Tak co teď s tím?

Z mej zkusenosti je to prehnilej svazek kterej vede do motoroveho prostoru, nevim proc se tro deje ale byvaji perhnile draty v ohybu v motorvem prostoru u kostriciho bodu, skonroloval bych jestli jsou v poho!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna bude servo v haji, v lepsim pripade jen snimac. Ale na to by v servisu meli prijit...

Dřív než to dám do servisu, jsem vyměnil snímač servařízení (1890 Kč). Ale proč mi to už dvakrát vybilo baterku? To mi není jasné. V garáži nastartuji normálně, zajedu kam chci, pak to vypnu a už nenastartuji. Takže, druhou baterku do kufru! Před výměnou snímače servořízení mi při otáčení volantem pohasínala světla. Teď světla nepohasínají. Zatím to mám na zvedácích. Zítra zkusím vyjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

čus, to servo je skutečně choulostivé na napětí ,když je slabá bat. tak to nejde.JAk říká Strojv.to vybijení baterky je často tím svaskem.Koukni do servisky do "záznamů servisu" jestli tam máš provedenou svolávací akci (97J7 nabo G7J7 --nejde to po nich přečíst).Když nemáš odmotaný svazek tak se tam drží voda a dráty uhnívaj.Zajímalo by mě od kdy to škodovka vyřešila už ve výrobě (zkusím to zjistit).

čágo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi chytrý asi tak stejně jako já. Taky jsem ho rozbalil až v listopadu letos. Dívám se, až na ty pomačkané izolace se zdál být dobrý. Proto jsem učinil jiné kroky, o tom píšu výš, ale když bez výsledku, zkusil jsem přetrhnout jeden tenčí drátek. Šlo to jako bych přetrhl papír a uvnitř v izolaci mě čekalo překvapení. Místo měděného drátu tam bylo cosi zeleného, na kousky polámaného, co ani trochu nepřipomínalo drát. Takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Taky se chystám zkontrolovat svazek, mám březen 2001, svazek je dle servisky odmotanej říjen 2004, ale doteď není pověšený (značkový servis tvrdí, že nic nezavěšuje, že oni všem odmotávají). Žádné problémy zatím nejsou, jen při zapnutých stěračích občas mohutně problikne palubka, ale dělá to JEN při zapnutých stěračích (snímač serva to není, ten mám už třetí).

Jak zkusmo zkontrolovat, zda je svazek OK, stačí jen pohledem? nebo do nich nějak šťourat? Ale aby se potom nerozesraly :unsure:

Editováno: , autor: Xp3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... čawte... mal som podobný problém... zhnitý zväzok v motorovom priestore. Bilancia : signalizácia Lamda sonda - 4x výmena.... potom som šiel za "Jožkom Ferkom kombajnistom".... pseudo mechanik.... rozrezal izoláciu, vyčistil tech. benzínom... prefúkal... a fungovalo to. Keď som bádal po príčine / v káblovom zväzku to doslova hnilo a nemohol som prísť na príčinu odkiaľ sa tam vzala voda/ tak som prišiel na to, že voda sa tam dostala po spadnutí spojky na ostrekovač zadného skla. Takže voda stekala do zväzku a nie na okno. Kábliky sú medené, takže vo vlhkom prostredí rýchlo oxidujú a menia svoj odpor, takže vybijú baterku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Taky se chystám zkontrolovat svazek, mám březen 2001, svazek je dle servisky odmotanej říjen 2004, ale doteď není pověšený (značkový servis tvrdí, že nic nezavěšuje, že oni všem odmotávají). Žádné problémy zatím nejsou, jen při zapnutých stěračích občas mohutně problikne palubka, ale dělá to JEN při zapnutých stěračích (snímač serva to není, ten mám už třetí).

Jak zkusmo zkontrolovat, zda je svazek OK, stačí jen pohledem? nebo do nich nějak šťourat? Ale aby se potom nerozesraly :unsure:

Tak jsem dnes s kámošem vyhodil ten zpíč*nej airbox a kouknul na svazek. A hle co oko nevidělo :huh: svazek ne jen že je odmotaný ale je i zavěšený úplně stejným šmejdem jako tu fotil Pava. Před kámošem jsem vypadal jak kokot, bo jsem mu líčil jak se autor. servis vykrucoval že mi nic zavěšovat nebude.

Fakt už nechápu :wacko::blink:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...