Přejít na obsah

Zkušenosti z přechodu z Octavia III na Octavia IV


pinkano

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Zase to tu nějak ožilo. Kromě toho, že každý druhý start nefunguje kamera a asistentni nárazu, ani hlasové, ani kamerové, je potřeba restart auta, updaty nefungují, tak dnes nová chyba, že nefunguje asistent rozjezdu do kopce :) Pokaždé když nastartuju auto, tak se těším, co za novou chybu vyjede :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdy porovnávám v 1.5 TSI 110 kW. Měl jsem O3 a teď OIV a rozdíl je znát jak v hlučnosti, tak i účinnost je pocitově horší.

Jo a abych nezapomněl ještě jeden rozdíl. V O3 jsem nikdy neviděl zprávy typu:

- Proaktivní ochrana cestujích je nedostupná

- Závada: start-stop

- Funkce parkování je nyní nedostupná

- Lane Assist je nyní nedostupný

apod.

 

Vím, že tomu stejně většina lidí, co v tom střepu nejeli, nebude věřit, ale klidně ten krám kupujte. Léčba šokem je většinou účinná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych ji raději zrušil protože po O3 to bude šok v ovládání a to bude řečí …

To auto bych řekl je vhodné kdo Octavii nikdy neměl a nevadí mu moderní technika, jinak spíše jednoduché tech. starší model jakékoliv značky.

Ještě je to problém třeba 3,4 měsíce odstavené auto. Brzdy, plošky pneu, lak a oživit vůbec to auto …

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

- ta malá brzdová světla taky nechápu... může být až nebezpečné 

- jako krok zpět vidím i přesun předních blinkrů od venkovního kraje do středu k chladiči (ve výbavě bez příplatkových Matrix LED).

- výdechy klimatizace vedou studený vzduch přímo na ruku na řadící páce

- nemá slot na SD kartu

- náhodné chyby infotainmentu / elektroniky 

+ vyhřívané čelní sklo bez viditelných drátků

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Emil-Z

- ty malá brzdová světla jsou bohužel trend, jak postupně většina modelů má vzadu LED světla. Předpisy splňovat musí, jinak by na dnešních autech nebyly. Ten, kdo se nevěnuje řízení, nebo nedodržuje bezpečnou vzdálenost v tom kufru stejně skončí, bez ohledu na velká nebo malá světla.

- blinkry - ten "krok zpět" Škoda neudělala u Octavie 4, ale u Octavie 3 FL, která je začala mít do středu.

- SD karta - stejný osud jako CD přehrávače v autech, USB A porty pod. To není budoucnost. Nemůžeš chtít staré věci v novém modelu, který má vydržet na trhu následujících 5-6 let.

- aktuální verze SW 1806/1810 jsou vnímány dost pozitivně a prý odstraňují velký počet chyb. Co máš ty za verzi?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všude o tom píší, kritizují, ale srovnávací video nikde není.

Ráno ne obvyklá situace - zima, prší

Požadavek - zapnout klimu na odvlhčování skla, výhřevy seslí, vypnout SS ( jedu jen 5km). To skřípnutí po startu je od boty, svíticí závada, že chce po 893km benzín 😀)

V O3 i F3 je to na 4 kliky, tady na 5. Nemyslím si, že je to na hejťení všude možně, nemusí člověk používat 2 ruce, je to na jednom místě.

 

Směrovky více k masce - někdo to má kvůli desingu, ta v zrcátku svítí dostatečně. Jak by to vypadalo, kdyby ten strukturovaný plast byl u kraje …
SD karta - k čemu. Streamovat z mobilu nebo fleška USB C mi stačí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klimatizace nefunguje hned po startu, já čekám tak minutu, často se to sekne a nenastartuje vůbec, případně fučí tak jak byla nastavená před vypnutím motoru, čili studený vzduch, protože motor není zahřátý. Minulý týden nová hláška, chyba asistenta rozjezdu do kopce :) Samozřejmě v kopci. Ne, že bych ho potřeboval, ale každý měsíc poznám novou hlášku :) Asistent parkování není dostupný každé cca třetí parkování.. kamera mi nevadí, ale kdyby jel alespoň ukazatel vzdáleností zvukově, ale ani ten nejede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Gater To vypadá, jako bys byl už v možná blízké budoucnosti, kdy si koupíš auto bez funkční výbavy a za zprovoznění různých systémů budeš muset napřed online zaplatit.

Ovšem ve Tvém případě je velká chyba v tom, že už jsi za ně zaplatil při koupi a nikdo Ti neřekl, že ani tak to nebude 100 % fungovat :kol-72:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 4. 11. 2021 na 15:27, Jan R. napsal:

Spíše do sekce koupený problém ... A verze SW?

Verze je to 1668. Už dvakrát to bylo přehráváno v servisu a nějak se mi nechce věřit, že to potřetí pomůže. V servisu slyším pokaždé akorát výmluvy a prázdné kecy o tom jak to řeší a brzy to bude OK. Jenže za rok nedokázali opravit vůbec nic. Prostě Škoda slov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

pokud bych se vrátil k tématu - automatická světla jsem měl už na O3, tam byl v návodu o dost detailnější popis jak fungují. A jelikož to tak bylo, tak jsem celkem přestal hledat kontrolku a u O4 mi neschází (popis zahrnoval třeba ty zmíněné stěrače, ale i rychlostní tabulky pro různé režimy a jejich vlastnosti).

Co mi ale vadí je ovládání mlhovek. U staré O3 člověk po hmatu poznal, jestli zatáhne o jednu a nebo o dvě, tady je řada tlačítek, která jsou po hmatu stejná a rozhodně nepoznám, jestli jsem rozsvítil přední, nebo zadní mlhovku, nebo dokonce přepnul světla potkávací. Musím se u toho koukat na budíky a dost pracně číst celej ten text. To je za mlhy docela zážitek.

 

Rozhodně negativně hodnotím změny v kufru. Je to soustava drobností, které zásadně otravují život. Ve staré O3 byly cargo elementy na straně "do kufru", v nové O4 jsou na straně "do přihrádky". To je opravdu špatné místo. Vzhledem k tomu, že je člověk používá v době, kdy má prázdný kufr, tak nikdy nebyl problém je vyndat. V nové verzi to problém je, protože přihrádka je plná drobností. Ale mnohem větší problém je je tam vrátit. Drobnosti se nasypou na místo elementů a člověk musí vyklidit celou přihrádku, než najde ten poslední zbloudilej kousek, kterej brání vrácení. U staré O3 jsem měl v kufru pod deklem "vanu" (nevím jak se to jmenuje, prostě plastová vana tak 10 cm hluboká, 20cm široká). Za den jsem do ní házel drobné nákupy a večer jí doma vyložil celou a vyprázdnil. U nové O4 je kus stanové celty, u které jsem nepřišel na to, k čemu se hodí. Když tam dám nákup, tak vypadne do boků, když tam dám mokrou bundu, začne plesnivět. Nosit domů se to nedá a pro rozložení potřebuji obě ruce, takže to nelze s nákupem.

 

Velmi smutné je předstartovávání start-stopu. Ve většině případů v koloně jedu za nějakým nervózou, který se posunuje po 10cm a zastavuje na přechodech, takže mi auto neustále startuje.

 

To, že nejde vypnout automatické zamykání, které je v návodu označené jako teoretické riziko, to je hodně dobrý úlet.

 

A že se nezobrazuje zařazená rychlost, to je smutné. Chápu to tak, že auto je introvert a snaží se mi o sobě říci co nejméně, zatímco se snaží o mně zjistit co nejvíce a poslat to na server do cloudu. To je dnes moderní.

 

... je to dlouhé, tak to asi nikdo nebude číst.

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

OIII kombi 1.4 DSG 110kw > OIV kombi 110Kw v manualu, 

Za mne downgrade. Jedine, co mozna o kus lepsi jsou tak ty LED matrix lampy, i kdyz jsem je mel matrix na OIII, tak tady jsou lepsi. 

OIV vice plave, hur jede, prijde mi, ze na okreskach je to horsi se stabilitou.  

A pomerne mi ta OIV zere o kus vic, ja vim, je tam filtr pevnych castic.

Tam kde ja jsem s OIII jezdil za 6.8, tak tady stejna trasa, stejne po plynem 8.5 v klidu. 

O infotaimentu pomlcim, takova bum cink parodie na system. Kdyby to koupili nekde hotovy, bylo by to asi lepsi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě O3 110kW TDI manuál Style > O4 110kW TDI DSG Style. Doba dodání 4 měsíce.

Mám ji zatím krátce, obával jsem se hlavně jak to bude s infotainmentem, ale zatím bez jediného problému, vše je k dispizici hned po startu, žádné chyby, v pohodě. Ovládání je úplně jiné než u O3, ale zvykl jsem si rychle. Ano vadí mi absence tlačítka pro start-stop, vadí mi ovládání klimatizace, ale co už, tak to je.

Určitě lepší světla (matrix), spotřeba zatím horší, ale to přikládám syrovému motoru. Aerodynamický hluk mi přijde podobný, jízdně +/- taky, ale nepoužívám to jako sportovní auto, to taky není. Pravdou ale je, že O3 už jsem znal a věděl jsem kdy přijde limit, tady mi to chvíli trvalo, nějak jsem tomu autu nevěřil. Možná to má co dělat s jiným posazem, je vyšší než v O3. Jo a sedačky, v O3 jsem měl ty sportovní - taky žádná sláva, ale tady mám jen základ a ty jsou fakt nic moc. Asi jsem si měl připlatit - ale 65tis za ergo seats mi přišlo fakt hodně.

Jinak výdechy klimy mě taky vadí, stejně jako nespolehlivé Qi nabíjení. O to mi ani tak nejde, ale - když se telefon nabíjí Qi, ukáže se hláška a za chvíli zmizí. Když se ale z nějakého důvodu nenabíjí, tak tu hlášku musím potvrdit. Nechápu proč.

Konečně má Kessy i na zadních dveřích. Zadní kamera je k ničemu když zaprší a rozlišení taky nic moc. Zklamání je z virtual cocpitu a jeho malých možností nastavení a zobrazení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...