Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jenom taková perlička co se taky může stát ...

Přehráli jsme klientovi SW, vše OK. Po obdržení informace, že jsou dostupný nový volanty jsme volant objednali. Nestačili jsme se divit co nám přišlo, a to volant na auto bez systému TA. Po přehrání SW se totiž přepíšou PR čísla a to až do ETKY, takže to brala, že to auto TA systém nemá.

A pak se z toho neposerme :-D

 

 

Jinak kdo ještě nečetl, je to už zmedializováno: ČT24

Upraveno od ohavlis

Ahoj kluci. Dokážete potvrdit nebo vyvrátit, že problém "TA nedostupný" je už nyní novou verzí SW volantu definitivně vyřešen?

Zejména jak píše ohavlis, že se do servisu vrací auta i s novou verzí... .

Jsem před objednáním Karoqa a kvůli těmto problémům zvažuji jestli TA ano nebo ne.

Díky moc!

Zatím jsem v očekávání výměny. Přestože mi diagnostiku včetně vyfocení ŘJ v autorizáku, kam vždycky jezdím, dělali už v listopadu a poslali ji do Boleslavi, museli mi ji v úterý udělat znova, aby mohli volant objednat. Údajně se zatím nikdo po výměně tohoto nového volantu, který je ale k dispozici až letos, s nedostupným TA neozval. Ale uvidíme, zatím je to dost čerstvé a málo komu se ta hláška objevovala hned u nového auta, to přišlo až časem. 

Tohle trvá tak 6-12 měsíců než se to projeví. Jsem zvědav, kolegův Superb už je jak zvonkohra, takže je také objednán na výměnu. U mého Kodiaqu, kterému je cca 9 měsíců se to zatím projevuje sporadicky...tak uvidíme jestli se jim to povedlo vyřešit nebo ne.

U mňa je zatiaľ kľud, ale mám 10/2019 a jazdím iba občas... 

A aj keď jazdím, tak travel assist používame iba občas, lebo mi vadí ako mi kecá do riadenia. 

Čiže nemám ani možnosť zistiť, či mi to blbne... 

U teba aj kľud zostane, 2019 ešte nemajú kapacitné volanty. Aj preto je to "otravnejšie".

@r_e_n_e pokud by to blblo, zjistíš to. Ono to hlásí nedostupnost TA ikdyž není aktivní. Tedy člověk nastartuje a než jen vytáhne auto z parkovacího místa to na něj 5x pípá že je TA nedostupný. Nicméně otázka je, zda tam vůbec TA je, MR20 myslím ještě měli staré volanty.

Upraveno od Martab

TA určite mám...  Je to už facelift model 2020

IMG-89a1fb01ce1bf7d8056012bb2bb2acc3-V.jpg

Upraveno od r_e_n_e

Ale nemáš kapacitný volant. A to je dôvod prečo nemáš tento problém. Na druhú stranu s ním treba viac pracovať aby ten systém vyhodnotil že sa vodič venuje riadeniu. Kapacitný volant tento problém vyriešil lebo prítomnosť rúk na volante overujú kapacitné čidlá a netreba s ním na dlhšej rovine jemne točiť. Lenže ako sa pri nových technológiách stáva prišli aj nové problémy. 

11.11.2019 měla oficiální premiéru Octavia 4. generace která přinesla nový dvou/tříramenný volant. Tedy SIII z 10/2019 nový kapacitní volant s TA mít nebude. Možná tam dochází k drobnému nedorozumnění, kdy těsně po FL byl v ceníku pod pojmem Travel Assist: Rozpoznání dopravních značek (Travel Assist) (pouze s navigačním systémem) za 2000 (ceník 2020). Až pozdější ceník obsahuje
image.thumb.png.fbfda7daffd649653314e1b2fdcefd2e.png
image.thumb.png.4992db722cb92540e8c24acf51705595.png

problém způsobuje právě ta položka Adaptivní vedení v jízdním pruhu (Lane Assist+) která obsahuje kapacitní volant. (např v Kamiqu a Scale to byla položka ASISTOVANÁ JÍZDA 2.0)

Tak teraz ste ma zmiatli, lebo mám lane assist a mám aj side assist. 

Mám aj assistant jazdy v kolóne a tiež aj núdzového asistenta. 

Bez ohľadu ako sa to volá lebo v tom je už skutočne docela pekný chaos platí že od začiatku zavádzania asistenčných systémov na udržanie v jazdnom pruhu bola vždy potreba overovať bdelosť vodiča aby tento systém nebol zneužívaný. V počiatkoch si to pýtalo len cítiť hoci aj malý odpor v riadení. Lenže našli sa borci ktorý napríklad zapichli fľašu s vodou do volantu aby ten systém oblafli a potom to dopadalo aj takto.

https://www.youtube.com/watch?v=sEpVvxKN-WI

Následne sa sprísňovali podmienky na overovanie bdelosti napríklad tým že ten zásah vodiča musel byť intenzívnejší aby takéto fľaše vo volante to neobchádzali. To malo negatívny dôsledok v tom že tieto systémy sa stali až otravné lebo napr. na dlhej rovine keď nebolo treba ani pohnúť volantom pípali "prevezmite riadenie". Svetlo na konci tunela predstavuje kapacitný volant ktorý vie cez čidlá vo volante zistiť prítomnosť rúk na volante bez toho aby s tým volantom bolo nutné pohnúť alebo naň vyvíjať nejakú silu. A práve pri týchto kapacitných volantoch sa po určitom čase objavuje neduh že tie čidlá časom asi jemne zmenia svoje vlastnosti a ich riadiaca jednotka tento stav ktorý nastane vyhodnotí ako chybu čo sa zapíše do pamäti závad a vyvolá hlásenie "TA nedostupný". Tento stav po chvíli odznie TA je opäť dostupný až kým sa ten kolotoč nezopakuje znova. A intervaly výskytu sa môžu prejavovať sporadicky až extrémne často.  Superb ten kapacitný volant dostal až začiatkom roka 2021 ak si správne pamätám. Takže u teba tento problém nemôže nastať lebo ešte nemáš kapacitný volant.

 

 

Upraveno od abeljozef

Martab: A driv byl jeste Traveller Assistant, jeste za dob OIII…

Zdravím pánové.

Chci se zeptat když zmáčknete tlačítko TA na volantu a jedete např. v obci 55km/h  udržuje se tato rychlost a nebo klesne na předepsanou rychlost v obci 50km/h?

Vždy klesne na předepsanou rychlost a já si ji pak tlačítky na páčce tempomatu koriguji na 53 km/h v obci, na 97 km/h mimo obec a na 138 km/h na dálnici (pokud tedy chci dodržovat maximální povolené rychlosti).

 

Záleží zda má auto i prediktivní tempomat, pokud má jen obyčejné ACC, nastaví se rychlost která je právě na tachometru (pokud již ACC nebyl aktivní v době stisku TA).

Auto má pACC. Dá se tedy říct, že je to jako kdybych zatáhl za páčku tempomatu směrem k sobe?

Upraveno od japok

Auto moze mat pACC, ale ci sa predikcia pouziva alebo nie, sa nastavuje v nastaveni ACC. Bez ohladu na TA.

@deto samozřejmě ze pACC lze deaktivovat v nastavení, ale pokud je funkce pACC neaktivní, chová se to viz výše.

Upraveno od Martab

Dobře.

Takže auto má pACC  nastaveno v menu na aktivní. 

Během aktualni jízdy tempomat nebyl ještě zapnut.

Po stisku TA tlačítka na volantu prevezme aktuální rychlost a nebo nastaví danou rychlost např. ve vesnici 50km/h?

Upraveno od japok

Z mojej skúsenosti prevezme aktuálnu rýchlosť, no nepostrehol som presne kedy (buď pri najbližšej značke, alebo za križovatkou) ti zmení automaticky na predpísanú rýchlosť. 

 

Niekedy ma to vytáča, lebo auto dosť aktívne pribrzdí do predpísanej rýchlosti. Ocenil by som plynulejší prechod. 

Upraveno od r_e_n_e

@r_e_n_e Ještě jednou, ty v autě nemáš to co je TA dneska, který má samostatnou klávesu na volantu. Ty můžeš maximálně zapnout tempomat páčkou pod volantem, ale nemáš na volantu tlačítko na aktivaci TA.

Či to mám páčkou pod volantom, alebo tlačidlom na volante, je funkcia totožná. 

Sleduje to značky, sleduje to čiary a sleduje to vozidlo pred tebou. 

Takže problém zo senzormi vo volante vyriešili úpravou jednotky vo volante HW23. Keď nepomohol Flash gw na sw AR ,ani úplata zákazníkov na 1rok APP konekt zadarmo alebo odkódovanie TA  tak hackli modul KLR. Toto mi pripomína aféru s Dieselgate. Len koncern akosi zabúda že KLR senzor je aj pre EA.

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.