Pawouk Vloženo 15. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 15. Prosinec 2023 Pánové, na dohadování se o spotřebě jsou zde jiná témata. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slovacik Vloženo 18. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2023 Treba zatvoriť oči dať si do ucha štuple, zaistiť sedačku, jazdiť sám dole kopcom v zákrutách sa nenastrasit ked odskoci zadna naprava na nerovnosti a je to fakt ideálne auto. Keď su v bazároch po 3 r. Tak budú isto kvalitné a ľudia sa ich zbavili z lásky ku škodovke 1 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
altra Vloženo 4. Března Sdílet Vloženo 4. Března Škody Scala se v bazaru nebojte, ušetří dost peněz. Tříválci se nebraňte Co skončil populární Rapid, musela Škoda přijít s modelem, který by vyplnil mezeru mezi Fabií a Octavií. Scala se začala prodávat v lednu 2019, a i když to není žádné terno (vysoké ceny, rostoucí popularita kategorie SUV), ještě se dočkala faceliftu a snad na trhu dalších pár let vydrží. Jestli však bude někdy nástupce, to je ve hvězdách. V Německu se v loňském roce prodalo nijak slavných 7 000 kusů, u nás necelých 10 tisíc aut. Jak vybírat Scalu v bazaru? Model využívá koncernovou platformu MQB a je dost podobný s Golfem. Má dokonce delší rozvor než Golf VII (2 649 mm proti 2 620 mm). Motory rovněž pocházejí z koncernových skladů. Vedle tříválce 1.0 TSI v několika verzích je k dispozici i čtyřválec 1.5 TSI, prodával se i diesel 1.6 TDI. Samozřejmě lze mít automat DSG, v nabídce byla i verze na CNG. Nejlevnější Scaly padají k 200 tisícům korun, ale takové mají najeto už klidně přes 200 tisíc km. Kilometrovým rekordmanem je kus s motorem 1.0 TSI a 231 tisíc km, který tak najezdil přes 50 tisíc km ročně. Vozy s nájezdy do 100 tisíc km se dají koupit od 280 tisíc Kč, ale záleží na motorizaci a výbavě. Naprostá většina ojetin má pod kapotou benzinový motor, na diesely připadá jen asi 10 procent nabídek. Zhruba třetina aut má automatickou převodovku, což je docela vysoký podíl. Atraktivní čtyřválce 1.5 TSI s lepší výbavou a vyšším výkonem koupíte od 290 tisíc Kč, ale kusy s nájezdem do 100 tisíc km pořád stojí zhruba 360 tisíc Kč a víc. Do 300 tisíc Kč se dá sehnat i Scala s nájezdem do 50 tisíc km. Málo jeté kusy s nájezdy do 30 tisíc km stojí zhruba od 340 tisíc Kč, ale jestli se vám to zdá moc, tak aktuálně stojí nová faceliftovaná Scala v základní verzi 460 tisíc Kč, silnější provedení tříválce 1.0 TSI je o dalších 20 tisíc Kč dražší. Patnáctistovka začíná až ve vyšším stupni výbavy u 560 tisíc Kč, za automat se připlácí 40 tisíc Kč. A s dieselem Scalu už nekoupíte, ten skončil v prosinci 2020. Nové skladovky se už pod 400 tisíc vyskytují vzácně, počítejte tak s 440 tisíc Kč. Bazarovky s nízkým nájezdem stojí o 100 tisíc Kč méně, což už smysl dává. Nejrozšířenějším motorem je tříválec 1.0 TSI, který se koncernu VW povedl. Mechanicky je to spolehlivý motor, a pokud nezanedbáváte olejový servis a běžnou údržbu, měl by vydržet. Díky dvouhmotnostnímu setrvačníku, vylepšené spojce, upravenému managementu rozjezdových adaptací a dalších modifikacích s ním už není popojíždění za trest. Celkově to jede lépe, než byste do litrového tříválce řekli. Nejlepší je hledat starší verzi motoru s kódy začínajícími na DK (DKLA 70 kW, DKRF 85 kW a DKJA 85 kW), které ještě vyhoví starší verzi emisní normy Euro 6 a mají lepší reakci na plyn. Pocitově prostě jedou lépe než dynamicky shodné verze prodávané později. Ty mají kódy DLAA (81 kW) nebo DLAC (70 kW). U nich jsou reakce emisně uškrcené. Plynová Scala G-TEC s aktuálními cenami plynu (35 až 50 Kč za kg) smysl asi nebude dávat nikomu, i když by to byla zajímavé verze. To ocení jen někdo, kdo si může dotankovat například v práci na firemní kartu, když společnost provozuje třeba plynové autobusy nebo dodávky. Pro soukromníka bez domácí plničky to však smysl už nedává. Navíc je tu zmenšená benzinová nádrž (jen na 9 litrů), která vystačí tak na 150 km reálného dojezdu, než budete hledat zase další pumpu. Scala má typicky variabilní servisní intervaly. Doporučujeme přejít na pevný rytmus s prohlídkou a výměnou oleje po roce nebo 15 tisících km, ať vás auto nežene v květnu na prohlídku a v červnu pro olej. Používá se už jen olej SAE 0W-20 plnící normu VW 508.00, i když lze přejít i na olej 0W až 5W-30 plnící VW 504.00, pokud zůstanete u pevných intervalů. V motoru jsou čtyři litry oleje. Svíčky se mění každé čtyři roky nebo 60 tisíc km, nezapomeňte také každé dva roky nechat vyměnit brzdovou a spojkovou kapalinu. Čtyřválec 1.5 TSI je tabulkově zajímavý motor a v bazarovkách se bude lidem líbit. Je cenově dostupnější než u nového auta, mívá pěknou výbavu a je to čtyřválec. 150 koní a manuál je vlastně sportovní kombinace, zvláště když je třeba ve stylové verzi Monte Carlo. Proč ne, toto bude vždycky atraktivní auto. Mechanicky je to slušný motor, ale kvůli emisím nepůsobí tak jadrně jako starší 1.4 TSI 103 kW například z Octavií, kterým se na brzdě často naměřilo přes 110 kW a i větší škodovka s takovým motorem jela moc pěkně, navíc s reálnou spotřebou klidně do 6 litrů na 100 km. Patnáctistovka je trochu udušená, ale koně tu pořád jsou. Jen ji musíte držet pod krkem. A pak auto pojede za 7 až 8 litrů, za 5,5 l/100 km pojedou jen šetřílci. A to si klidně mohou koupit rovnou litrový tříválec. Největší hrozbou jsou opět přetažené výměny oleje, selhat ovšem může třeba i nastavovač proměnného časování ventilů na vačkové hřídeli a už se musí řešit i úniky chladící kapaliny (místo obyčejného termostatu je zde těleso s elektronicky ovládanými ventily). Zanedbané motory také trpí na zanášení sání karbonem, chce to jezdit mimo město, používat kvalitní aditivované palivo a stejně počítejte s tím, že kolem 100 tisíc km to bude chtít preventivně sundat sání a vyčistit nánosy karbonu mechanicky. U patnáctistovek se také řešilo škubání při jízdě, pro což byla vydána aktualizace řídící jednotky. Snad už by to mělo být opravené. Ještě se občas vyskytuje vadný snímač tlaku paliva, kdy auto vůbec nestartuje, nebo škubá a nejede. U šestistupňových manuálů může docházet i k úniku oleje z převodovky do prostoru spojky, to se týká všech motorizací. Servisní intervaly patnáctistovky jsou stejné jako u tříválce, jen je tu 4,3 litru oleje. S doporučenými oleji je to stejné jako u tříválcových motorů, takže při přechodu na pevný interval lze přejít na starší normu VW 504.00. Jinak do motoru patří VW 508.00. Pokud jde o rozvodový řemen, tak do 200 tisíc km s ním problémy nejsou a jen se kontroluje. Někteří si ho nechávají kolem 200 tisíc km preventivně měnit, v technickém předpisu na to interval stanovený není. Docela zajímavý je tady diesel 1.6 TDI, který by se mohl líbit těm, kteří jezdí delší trasy a spíše mimo město. Mechanicky je to spolehlivá jednotka, známý problém přepalování chladící kapaliny se ho už prakticky netýká. Jestli se někdy něco rozbilo, tak kvůli absolutnímu zanedbávání údržby. Bohužel se však Scala nevyhnula povinnému AdBlue (SCR katalyzátor pracující s roztokem močoviny) a to je jediná věc, se kterou mohou být do budoucna problémy (čidla, čerpadla, vstřikovače, poškozené kabely). Dokonce se tu už musí řešit netěsnosti kapaliny. Diesel má standardně nastavené variabilní intervaly, určitě je zkraťte na maximálně 20 tisíc km nebo jeden rok. V motoru je 4,7 litru oleje, používá se olej SAE 0W-30 plnící tovární normu VW 507.00. Hojně se rozšířil i automat DSG, zde zmenšená skříň DQ200 se suchými spojkami a sedmi rychlostmi. Už se to zlepšilo a s převodovkou nejsou takové problémy, ale životnost spojek pořád bude záviset na stylu jízdy a způsobu používání. Olej se tu standardně nemění, ale nebylo by od věci nechat jednou za čas vyměnit olej v ozubeném soukolí (1,7 l oleje SAE G 052 512) a také v řídící hydraulice převodovky (0,9 l oleje G 004 000). Vážné problémy Scalu netrápí a je to dobré auto. Zlobí jen soustavně modul nouzového volání eCall, zamrzá infotainment a někteří lidé si stěžují na problémy s přehráváním hudby. Ale očekáváme, že Scala bude jako každá jiná moderní škodovka. Pokud se o ni budete v rozumné míře starat, bude aspoň po mechanické stránce spolehlivě fungovat. Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-scala-ojetina-bazar-autobazar.A240205_104626_automoto_mom#cxrecs_s 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo 5. Června Sdílet Vloženo 5. Června 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LuBe79 Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října Dnes vysel dalsi clanek: https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta-auta-ojeta-skoda-scala-tsi-dsg-nastupce-rapidu-kufr-spotreba-zavady-servis-21013522 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fsociety19x Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října z toho clanku by som vypichol ze veru scala nie je golf, lebo golf s tym kufrom daleko pod 400 litrov sa na scalu veru nechyta a celkovo mi to prislo ze ju celkom dost hanili napriec celym clankom. na druhej strane list zavad co tam bol popisany ma celkom prekvapil a skor oproti veciam ktore sa ledva vyskytuju tam mali dat veci ktore sa vyskytuju pravidelne a teda okrem brzd ktore vedia rychlo odchadzat aj vrzgajuci interier a to dake zvlastne podozrenie co majitel spominal ohladom celneho skla pretoze to je fakt ze scala ma celne sklo z blata a napr zo starsim rapidom sa to neda porovnat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října Za mě po skoro 5 letech a 70 tis. km Scala nejlepší auto a ten zmiňovaný Rapid jí nesahá ani po prahy Tenkrát koupená za 350, dnes prodám za 320. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října (editace) Clanok mne otvorit nejde. Ale brzdy ze su blato, sklo, to by som ako slabinu taku ja nehodnotil. Brzdy maju vyssie opotrebenie, ale ziadna tragedia sa u man nekonala. Ani brzdy ani sklo. Ako tragediu by som nazval spracovanie, elektriku-infotaiment, sos. Toto su najvacsie nedostatky. A potom tie klasiky, sedanka sklapajuca sa, zatekajuce 3. brzdove, hmlovku zadnu mali viacery, ci to odrazko dole. Za mna je to auto pre tych ktorym je jedno ci su dake vady, alebo tym, ktory nemaju problem to riesit. Za mna najhorsie auto z tych co som mal. A teda to som mal i ople, co kazdy vravel, ze su kazove. A tam problemi teda neboli 😕 Editováno: 24. Října, autor: csabac 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října (editace) @vormen Co se Scala/Rapid týče souhlasím, Scala je lepší, ale ne nejlepší. Co se týče prodeje, tak jsem zvědav co si za 320 koupíš?! 🙂 Ona má koruna trochu jinou hodnotu než pře pěti lety. 😞 Upravuji, protože jsem zprvu přehlédl to "nejlepší" Editováno: 24. Října, autor: Dodi 15 text 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fsociety19x Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října (editace) samozrejme ze scala ako celok je lepsia ako rapid ale co viem realne porovnat kedze mame doma obe auta je prave to celne sklo. rapid mame uz ani neviem kolko 7 rokov? a nie je na nom ani skrabancek zato scala ma kopu vrypov od kamienkov a este k tomu aj hned po prvej zime skrabance bud od skrabky alebo sa cosi dostalo pod stierac a ide to cez pol skla a co tak pocuvam netyka sa to len scaly ale asi sudruhovia zacali setrit na celnom skle u novsich skodoviek. co sa tyka kvality interieru no tak tam ma rapid urcite navrch resp palubna doska a aj vyplne dveri vratane kluciek aj po tolkych rokoch absolutne ticho, ziadne drncanie ziadne pukanie, proste nic. tie materialy tam vsetky držia doslova ako klincami a kladivom pribite kdezto na scale coho sa clovek dotkne tak sa "hybe" a vacsinou aj vydava nejaky zvuk. taktiez preferujem ked je v kufri bocne oblozenie plastove a na piatych dverach tapacir tak ako to ma rapid, bohuzial scala to ma presne naopak... co sa tyka brzd scaly tak tam patrim medzi ludi, ktori asi mali stastie a s najazdom cez 36k su prakticky ako nove. skoda ze scala nema prievlak na lyze, alebo aspon komplet sklapatelnu spolujazdcovu sedacku. ta sice byvala v ponuke ale kto vie ci ju este vobec ponukaju a fakt ze som ju nikomu nevidel. inak je scala super auto a MQB platforma jej urcite pomohla. aj ked co sa tyka elektroniky tak ta je robena akoby ani MQB nebola ale skor na styl rapidovskej platformy PQ 26. aspon ze ma ta scala asistencne systemy Editováno: 24. Října, autor: fsociety19x chybka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MIgráček Vloženo 24. Října Sdílet Vloženo 24. Října před 10 hodinami, vormen napsal: Za mě po skoro 5 letech a 70 tis. km Scala nejlepší auto a ten zmiňovaný Rapid jí nesahá ani po prahy Tenkrát koupená za 350, dnes prodám za 320. To jsi byl ty, kdo tehdá kupoval scalu na dva pokusy, nebo si tě s někým pletu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 25. Října Sdílet Vloženo 25. Října já ne, ale vím, co myslíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boonno Vloženo 30. Října Sdílet Vloženo 30. Října V 24. 10. 2024 na 20:45, fsociety19x napsal: samozrejme ze scala ako celok je lepsia ako rapid ale co viem realne porovnat kedze mame doma obe auta je prave to celne sklo. rapid mame uz ani neviem kolko 7 rokov? a nie je na nom ani skrabancek zato scala ma kopu vrypov od kamienkov a este k tomu aj hned po prvej zime skrabance bud od skrabky alebo sa cosi dostalo pod stierac a ide to cez pol skla a co tak pocuvam netyka sa to len scaly ale asi sudruhovia zacali setrit na celnom skle u novsich skodoviek. co sa tyka kvality interieru no tak tam ma rapid urcite navrch resp palubna doska a aj vyplne dveri vratane kluciek aj po tolkych rokoch absolutne ticho, ziadne drncanie ziadne pukanie, proste nic. tie materialy tam vsetky držia doslova ako klincami a kladivom pribite kdezto na scale coho sa clovek dotkne tak sa "hybe" a vacsinou aj vydava nejaky zvuk. taktiez preferujem ked je v kufri bocne oblozenie plastove a na piatych dverach tapacir tak ako to ma rapid, bohuzial scala to ma presne naopak... co sa tyka brzd scaly tak tam patrim medzi ludi, ktori asi mali stastie a s najazdom cez 36k su prakticky ako nove. skoda ze scala nema prievlak na lyze, alebo aspon komplet sklapatelnu spolujazdcovu sedacku. ta sice byvala v ponuke ale kto vie ci ju este vobec ponukaju a fakt ze som ju nikomu nevidel. inak je scala super auto a MQB platforma jej urcite pomohla. aj ked co sa tyka elektroniky tak ta je robena akoby ani MQB nebola ale skor na styl rapidovskej platformy PQ 26. aspon ze ma ta scala asistencne systemy Tak nevím, máme doma taky scalu a rapid a rapid mi nepřijde lepší vlastně v ničem. Teda krom velikosti kufru, ten je v rapidu vážné obří Ale dále, sklo je poškrábané pravda asi trochu méně, ale za mě je to pod mou rozlišovací schopnost. Brzdy má scala za mě teda dramaticky lepší. Ale možná záleží na verzi, to co máme doma má ještě vzadu bubny. A právě interiér je za mě ve scale úplně o vesmír jinde. Nic nemáme ochytané, poškrábané atd. Skoro ve stavu nového auta (po pěti letech). Rapid je už docela odrbaný. Vrzání nás na scale nikde netrápilo, takže nemůžu sloužit Na druhou stranu, když sednu ještě do O3, kterou máme v rodině taky, tak tam je to zase o něco lepší a hlavně interiér na vyšší úrovni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.