Přejít na obsah

přídavný výhřev kabiny


Eflik

Doporučené příspěvky

Blíží se zima a tak je třeba začít řešit teplíčko v kabině. Známý má felcku a ta mu topí v podstatě hned po nastartování, moje fábka ani ťuk, ani při vnitřní cirkulaci. Zná někdo nějaké řešení? Napadl mně přídavný ventilátor s topením, ale netuším jestli něco takového existuje. Nebo máte jiné triky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani jeden extrém nie je dobrý - ani keď sa motor dlho zahrieva, ani zahriatie za pár 100 metrov...

Mal som 1.4 44kw, tam to trvalo 1,5-2km, kým sa pohla ručička a začala kúriť. Teraz mám 1.2 47kw a tam to trvá dlhšie, konkrétne 2,5-3km, merané za rovnakých podmienok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přídavné topení, no problem, třeba Webasto je super, www.webasto.cz, cena od 21 900,-Kč ;) Možno i s dálkovým ovládáním, předehřáté a odmražené auto, nemusí se škrabat okna... ;)

Ale jestli Ti pozdě nebo špatně topí Fabča, problém bude asi někde jinde. Což takhle třeba termostat? :unsure:

Editováno: , autor: Wassermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přídavné topení, no problem, třeba Webasto je super, www.webasto.cz, cena od 21 900,-Kč ;) Možno i s dálkovým ovládáním, předehřáté a odmražené auto, nemusí se škrabat okna... ;)

Ale jestli Ti pozdě nebo špatně topí Fabča, problém bude asi někde jinde. Což takhle třeba termostat? :unsure:

Mám 1.4 44kW a ta topí snad po 500 metrech. Jasně, záleží na okolnostech, ale např. oproti Astře našich luxus:-)

A jinak nezávislé topení, konkrétně Eberpacher, můžu jen doporučit. V autě ho mám už víc než rok a je krásné sedat do vyhřátého auta, nic v zimě neškrábat, startovat naprosto bez problémů...navíc dálkáč takže si zapnu nebo i naprogramuju na kdy chci, nelituju těch peněz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamarad to ma udelany tak,ze ma v kufru normalne takovy to topenicko co se da koupit v elektru s tou vrtulkou ma to na kovove konstrukci a normalne privod 220V.V zasuvce kde to ma zapojeny ma casovy spinac ktery nastavi a nez prijde rano k autu tak ho ma vyhraty a jeste k tomu nemusi skrabat okna ;) delal to ale z duvodu,ze nemohl v zime otevrit dvere tak lezl kufrem coz uz se mu nechtelo tak to vyresil tim topenim...ale pokud parkujes nekde na sidlisti tak asi tezko potahnes prodluzku do bytu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přídavné topení, no problem, třeba Webasto je super, www.webasto.cz, cena od 21 900,-Kč  ;) Možno i s dálkovým ovládáním, předehřáté a odmražené auto, nemusí se škrabat okna...  ;)

Ale jestli Ti pozdě nebo špatně topí Fabča, problém bude asi někde jinde. Což takhle třeba termostat?  :unsure:

Mám 1.4 44kW a ta topí snad po 500 metrech. Jasně, záleží na okolnostech, ale např. oproti Astře našich luxus:-)

Jj, rád věřím, ale Elfikovi to zřejmě nefunguje nějak standardně, když si stěžuje, že ani s vnitřní cirkulací ani ťuk... ;) Tak bych u něj přece jen možná tipoval třeba ten termostat, ale snad se tu objeví a trochu nám ten problém blíže osvětlí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ze nefunguje, to jo, ale oproti te felce je to neporovnatelne. Je to hodne zavisle na teplote motoru, cili minulou zimu v tech mrazech jsem nesmel z kopce vyradit, to mi spadla teplota motoru a topeni mi prestalo topit. Myslel sem si ze tam je nejaka spirala, ale asi je to napojeno jen na obech kapaliny v motoru. Tak sem uvazoval o nejakem doplnujicim pridavnem a levnem zarizani na bazi dejme tomu "fenu". Napadlo me koupit 12/220 prevodnik a na to napojit proste topny ventilator :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi.

Napájí se, el. energie pro větrák a zapalování, se bere z baterie vozidla, jinak teplo je samozřejmě ze spalování paliva.

Ve Fabii je topení umístěné před pravým předním kolem v podběhu nebo jak to popsat přesněji. Ovládání pak buď v kabině nebo dálkové jako přívěsek na klíče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi.

Napájí se, el. energie pro větrák a zapalování, se bere z baterie vozidla, jinak teplo je samozřejmě ze spalování paliva.

Ve Fabii je topení umístěné před pravým předním kolem v podběhu nebo jak to popsat přesněji. Ovládání pak buď v kabině nebo dálkové jako přívěsek na klíče.

A byva to napojene i na vodu motoru - jako jestli to ohřeje i trochu motor.

Nějake ceny (na tdi), firmy - nějake doporučeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autě mám namontovaného Eberspachera ale protože mám garáž tak ho vůbec nepoužívám. A když parkuju mimo tak při odjezdu není čas čekat až se ohřeje. Zapnu vyhřívaní sedaček sednu a jedu. Poněvadž je v autě aut. klima tak auto přes elektrickou spirálu v klima jednotce hned topí. Po 200m vlažný, 400m už teplý a po 600m fakt teplý luft. Funguje tak, že půl ohřáté vody jde do topení a druhá půlka do hlavy motoru. Elektrika sprechra je přes pojistky a ovládaní malým digi displejem vedle zapínaní světel. Ropa je přímo z nádrže tenkou plast. hadičkou s podávacím čerpadlem pod nádrží. Šprech je v motor. prostoru nad turbem. Je tam tak natlačený, že tam ani ruku nestrčíš. Cena sady do Fabky je asi 25 000 bez práce. Víc info na netu eberspracher. Čus :)

FABIA combi 1.9 TDi elegance

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi.

Napájí se, el. energie pro větrák a zapalování, se bere z baterie vozidla, jinak teplo je samozřejmě ze spalování paliva.

Ve Fabii je topení umístěné před pravým předním kolem v podběhu nebo jak to popsat přesněji. Ovládání pak buď v kabině nebo dálkové jako přívěsek na klíče.

A byva to napojene i na vodu motoru - jako jestli to ohřeje i trochu motor.

Nějake ceny (na tdi), firmy - nějake doporučeni.

Jasně, je to napojené na vodu, jinak by to nehřálo. Motor je po 30 minutách topení na provozní teplotě a v autě tak kolem 25 až 28°C, záleží na vnější teplotě.

Cena topení kolem 23 tis. Kč, dálkové ovládání kolem 8 tis. Kč (není nutné, jde o pohodlí) a montáž kolem 10 tis. Kč.

Jinak je to Eberspaecher Hydronic a do Škodovek se ještě montuje Webasto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je prave to ceho jsem se bal. Investice prez 20 000, to se mi zda moc. Nepotrebuju mit v aute teplo nez tam nasednu, chci mit teplo jakmile nastartuju motor, coz jde lehce prez topeni spiralou, pokud se topi motorem neni v mrazu sance. Ale letos nebude asi zadna zima, porad nad nulou, zacinam litovat ze sem prezul na zimaky <_<

Editováno: , autor: Eflik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kompromisní řešení (a velmi osvědčené) je elektrický ohřev DEFA. Auto se připojí spec. zásuvkou na síť 220V (čili použitelné jen pro ty, kteří parkují za plotem). Mini komp v kabině spustí automaticky předehřev dle venkovní teploty. Možné je i manuální spouštění. Systém ohřívá vodu v chladicím systému, dobíjí baterii a vlasním ventilátorem vyhřívá kabinu - cca 23st. C. Cena i s montáží 15.000,- Kč. Distribuje MOLPIR. Mám už dvě zimy a absolutní spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s klimou nemá nic společného! Tu elektrickou "dečku" mají myslím jen fábie TDI. Pokud nemají klimu,tak se to ovládá tím,že otočíš ovladačem na topení až do maxima a tam je mikrospínač,který tu "dečku zapne. U aut co mají klimu to dělá automaticky když je pod 10°C. A myslím si ,že by to šlo dodělat. I kdy si myslím že pro benzína je to zbytečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kompromisní řešení (a velmi osvědčené) je elektrický ohřev DEFA. Auto se připojí spec. zásuvkou na síť 220V (čili použitelné jen pro ty, kteří parkují za plotem). Mini komp v kabině spustí automaticky předehřev dle venkovní teploty. Možné je i manuální spouštění. Systém ohřívá vodu v chladicím systému, dobíjí baterii a vlasním ventilátorem vyhřívá kabinu - cca 23st. C. Cena i s montáží 15.000,- Kč. Distribuje MOLPIR. Mám už dvě zimy a absolutní spokojenost.

15000???nepřehnal jsi to.Webasto to vyrábí taky za cenu okolo 4500,-Kč

za 15000 pořídíš jeté Webasto nebo Ebespacher.

Jedno skoro nové mám doma a zvažuji,či ho namontuji či né.Kluci co ho mají říkali,že pokud jezdíš pouze krátké,docely rychlé to ždímé baterku,proto zvažuji montáž.Jedu li dlouhou tra´t,je mi jedno jestli to zatopí hned nebo po pár km,ale jezdím dost krátké tratě,což by se mi líbilo mít vyhřáté auto,ale zase baterka jde rychle do kytek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...