Přejít na obsah

Projektorová světla


ntr23

Doporučené příspěvky

Viete prečo má veľa ľudí HID sady? Lebo svetlá Fabie stoja aj s Osram Night Braker Plus akurát tak veľký prd. Viem, lebo mám ich v aute aj ja a nestačia mi. Takže vôbec sa nečudujem ak si niekto dodatočne montuje xenóny. Jediná vec ktorej sa čudujem je to, že sa ešte nenašiel žiaden výrobca ktorý by vyrábal aj homologizované xenónové svetlá aj so všetkým čo k tomu treba. Za takú sadu svetiel by som dal aj 1000 €...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když HIDy v normální parabole jsou megaprasečina, tak HIDka v projektoru je relativně zkousnutelná. Jde tam o to, že ten projektor už je primárně určenej pro použití bodovýho zdroje světla a jeho clonění v potřebným směru bez nutnosti dalších clonicích pomůcek přímo v baňce žárovky. Je tam problém s legislativou, která požaduje rychlý náklonový čidlo na zadní nápravě pro eliminaci nablikání do očí protijedoucím při propružení na čemkoliv a ostřikovače na vnější plast - ale fakticky xenonový zdroj v projektorový svítilně není žádná špatnost, stejně ještě v nedávný minulosti žádný xenony neměly automatickou rychlonivelaci - a to je montovaly přímo fabriky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím že už jsem s tím otravný, dá se říct, že s tím souhlasím - když HID, tak alespoň v projektorech, ale raději vůbec - ale když jsem měl Passata B5,5, tak měl xenony - svítily, naklápěly se, prostě originál. Pak byly jiné Passaty řady B5,5 které xenony neměly - tato řada Passatů měla ale vždy čočková světla. No co dobráky nenapadlo (většinou taxikáře), do světel bez xenonů dali HID. A oslňovali. Když jsem v protisměru potkal (nebo stále potkám) Passata této řady a oslňuje xenony, tak má vždy jen dané výbojky do původních světel pro žárovku. Čím to je nevím. Buď je mají seřízené výš, jezdí pořád naložení a nesklápí, nebo je zdroj světla ve výbojce jinde, než zdroj světla v žárovce, tedy se pak světlo odráží jinam a nebo je prostě světlo i tak konstruováno na nižší výkon (žárovky) a když se tam dá zdroj s vyšším výkonem, tak to prostě "praží" až moc. Nevím, každopádně vše je lepší než Fabia 1. generace s HIDy. :D

Jinak u toho Passatu to byla spíš pomalonivelace, ale třeba při naložení kufru, natankování, nebo třeba jen akceleraci sklápěla spolehlivě. Na druhou stranu zas světla zvedala, když jsem brzdil, to bylo fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...když potkám Passata této řady a oslňuje xenony, tak má vždy jen dané výbojky do původních světel pro žárovku. Čím to je nevím. Buď je mají seřízené výš, jezdí pořád naložení a nesklápí, nebo je zdroj světla ve výbojce jinde, než zdroj světla v žárovce, tedy se pak světlo odráží jinam a nebo je prostě světlo i tak konstruováno na nižší výkon (žárovky) a když se tam dá zdroj s vyšším výkonem, tak to prostě "praží" až moc....

Je to jedině tím "článkem mezi volantem a sedačkou" a ničím jiným - zapomíná se na regulační kolečko. Jinou polohou světelnýho zdroje to není, protože HID výbojka je konstruovaná tak, aby samotná xenonová baňka (= "hořák výboje") velká asi 3,5-4mm je umístěná do místa, kde má původní halogenová žárovka vlákno, takže geometrie samotný optiky je dodržená. Je to taková kulička velká jako nabobtnalý pšeničný zrnko, namontovaná na izolační nosník vystrčenej z patice směrem dovnitř do reflektoru.

Vyšším výkonem xenonu ani namodralou barvou světla to taky není - ten projektorovej světlomet bude oslňovat, i když v něm budeš mít jen plamínek karbidky. Funguje totiž přesně jak je to myšlený jeho názvem = PROJEKTOR, což znamená že soustřeďuje světlo do úzkýho kužele čočkovou optickou soustavou a v případě potkávacího světla do toho paprsku vkládá mechanickou clonu - a je jedno, jestli pevnou, nebo pohyblivou. Pokud je správně nasměrovanej = má správně udělaný stranový i vejškový nastavení se správně manuálně nastavenou korekcí sklonu auta podle naložení, nemůže oslňovat.

Jenže víme všichni, jak je to s jedničkovou fábulijí a jejíma H7+H3 světlama - 90% řidičů fábulije 1. generace na regulaci sklonu světel absolutně sere jak na placák a jezdí fest s minimálně metrákem v kufru a se světlama zvednutýma na úhel pro prázdný auto. Že by se patřilo jim za to dát minimálně litr pokuty a sebrat papíry aspoň na půl roku - o tom žádná. Ale protože xenon je ještě ostřejší než klasika halogen, jakmile není "košer" nastavenej, je to v protisměru peklo - a o to určitě legislativě šlo, když uzákonila požadavek automatický regulace sklonu xenonů podle sklonu auta, protože ty starší xenony (v luxusních autech výroba kolem roku 1990 a později) oslňovaly už když když jich ještě na cestách bylo jak za krejcar plutonia - právě proto, že na manuální regulaci sklonu každej sral a sere dál...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chci se zeptat, jak náročná je výměna obyčejných světel za projektorové u Fabie II po FL?

Osobné používám ve všech autech Osram Silverstar, výkon i cena vyhovuje.

Řeším stejnou otázku, co obnáší výměna klasických světel na H4 za projektorová? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K takovému dotazu bych řekl asi toto:

1) Pokud výměnu provedete, je jenom za účelem lepšího vzhledu. Jak tu již několikrát zaznělo, H7 světlomety nesvítí rozhodně lépe, spíš naopak. Pokud chcete, aby vypadala fabie lépe, udělá vám výměna svou službu, pokud jdete po lepším účinku světel, zapomeňte na projektorová světla. Nemusíte ani dočítat můj příspěvek :D

2) Kus za kus vyměnit světla nejdou, resp. jdou, ale nebude fungovat kompletně (dálková světla budou fungovat jen jako světelná houkačka, navíc pouze se zapnutými hlavními světlomety, nikoliv s denním svícením). Pro správnou funkčnost je potřeba doplnit relé (instalaci prováděl autorizovaný servis Škoda)

3) V mém případě jsem instaloval světlomety Monte Carlo, které využívají technologii z modelu předFL, tudíž nevím, jestli je při záměně za klasické "stříbrné" H7 ještě nutné provést další zásahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemýšlím nad koupí fII předFL ale pořád musím přemýšlet nad svetlama. H4 se mi nelíbí a hlavně mi vadí, že po přepnutí na dálky je před autem tma, což byl jeden z důvodů proč jsem u současného auta měnil lampy s H4 za lampy s H1+H1. Sice to lze částečně eliminovat mlhovkama ale neni to ono. A u projektoru H7 mam strach, že mi tam bude hodně chybět dalkova parabola. Bohužel FL, u kterého je to asi nejlépe vyřešeno, si nemohu dovolit.

S FII jsem bohužel neměl moznost se projet ale když to tu procitam, tak opravdu nevím jestli pri nákupu ma smysl zohlednovat určitý typ světel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca 14 dní z5 jsem náhodně měnil známé žárovku H4 v běžným světlometu FII - NALEVO, motorizace HTP... A měl jsem u toho pocit že asistuju u porodu kočky a musím otáčet koťata aby prošly. Výměna mi trvala snad 1/4 hodiny. Ta baterka spolu s air-boxem je tam namaštěná tak hovadsky, že bych "soudruha konstruktéra" nechal udělat pár takových výměn denně, aby si uvědomil, co to je pojem "opravitelnost". Mám šikovný prsty, léta jsem modelařil a jsem hooodně obourukej (spoustu věcí umím stejně šikovně pravou i levou), ale tohle byl opravdu POROD...

Když jsem měnil svoje projektorový H7, měl jsem za 5 minut vyčenžovaný obě a ještě uklizeno po hrabání se v kufru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak rika navod, "nektere zarovky neni mozno menit na silnici a je potreba se obrati na servis" :kol-25:  Zlata OII, kde se proste vynda cely svetlo a je to :kol-47:

Blacky, a teď mi pověz, jak by se na tuhle větičku tvářil nějakej zatvrzelej Pomáhač a Chránič, kdyby trval na tom, že podle zákona 361/2000Sb a předpisů s ním souvisejících včetně pozdějších novelizací "... je řidič povinen závadu na osvětlení vozidla odstranit okamžitě na místě zjištění a pokud tak není schopen učunit, nesmí takové vozidlo pokračovat v jízdě..." ??????

Ano, přitom už se po našich silnicích pohybuje X desítek a možná stovek tisíc vozidel, u kterých to skutečně není možno udělat na místě - ať už proto, že se k žárovce je nutno dostávat přes podběh, vyndáním celýho světlometu nebo proto, že jsou tam použitý xeny a ty by si neodborník radši měnit sám neměl - a to za celou tu dobu naši předražení posranci a serátoři = tvůrci zákonů nedokázali aplikovat do paragrafovýho znění ... Hnus velebnosti, du blejt!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo no, zákony prostě mají nějakou tu setrvačnost... :-) Buďme rádi, že před autem nemusí běhat kluk s červeným praporkem, aby se zabránilo plašení domácího obyvatelstva a zvířectva při průjezdu pekelného stroje.

 

Ostatně minulý týden jsem četl, že v Mississippi oficiálně zrušili otroctví až letos. Před tím chyběl na zákoně správný podpis nebo co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...