Přejít na obsah

Brzdy


naschd

Doporučené příspěvky

Ahojte, 

otazka ku koutucovym brzdam. Aj vam tak skripu ? Skusal som precitstit roznymi dvoma roznymi cisticmi priamo na brzdy , nepomohlo , ani wapka omytie . Pribrzdujem stale to pisti. 
Nasiel som rozne komentare k tomuto , niekde pisu ze to treba len vycistit, niekde ze su to nekvalitne kotuce alebo platnicky, niekde ze to je vadny komponent.  Auto to robilo uz od novoty v podstate myslel som ze sa to nejak zabehne alebo co . Najazene cca 6000km . 
Zatial mi to ziadne auto nerobilo nepamatam si uz na tych predtym ale u F3 bola prva vymena 120t km a zvukovo sa neprejavovali niak ...
Jedine na bicykli kde nepomohlo nic ine len vymena.  Trochu mi vadi ked dobrzdujem a skripe to jak stary vergel nebol som na takyto standard zvyknuty  z F3  :

Vie mi to prosim niekto erudovany vysvetlit ?   

Pripadne majitelia F4 mate rovnaku skusenost ? 

Stav kotucov v zadu : 
tym ciernym flakom nechapem neslo to vycistit niak takze upodozrievam tie  (edit: som si isty ze na F3 to tak nevypdalo niekde by som nasiel aj fotku mozna , lebo som sa bavil so zamym ktory mi tvrdil ze on musel menit brzdy na inej znacke po 30t km co som povazoval za kravinu a platil si ich sam mimo zaruku lebo mu povedali ze opotrebenie rsp ze s tym nespravne brzdil ci co (ani to nechapem ako sa da ) ) ... na rozdiel od prednych tie sa lesknu , skusal som prebrzdit aj rucnov brzdov nech je vacsia zataz na zadnych kotucoch ci sa to vybrusi aj cokolvek co som nasiel online ( okrem oleja pravdaze lebo aj taku blbost som uz videl ) 

Dakujem za odpoved.

338860536_1331824537377295_1354280118964646256_n.jpg

Editováno: , autor: naschd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi uplne nerozumiem naco by som to robil ked auto brzdi v podstate pri min. stlaceni brzdneho pedalu ? Preco by som mal nejak extremne prudko brzdit ? Myslim ze to je nebezpecne pre mna prip. aj pre ostatnych ucastnikov cestnej premavky v prip. ze by bol niekto za mnou napriklad.  Na FIII som vobec nepotreboval brzdit ako debil , teda ako opisujes ty , inak to nazvat neviem ... nechapem preco by som sa tak mal spravat v cestnej premavke ...  ale to nieje temou

Editováno: , autor: naschd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi je to myslene tak,ze ked iba tak tie brzdy lechtas,tak sa dobre neocistia a mozu vydavat kadejake zvuky.Zodpoveda tomu aj vizualny stav tvojich brzd.Odporuca to myslim aj navod,ze brzdy treba na zaciatku pred jazdou a hlavne po dlhsom stani riadne brzdenim ocistit.Hlavne ten zadok proste brzdi malo.Ak to zanedbas,bude sa to iba zhorsovat.Kolko mas najazdene?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Patrik1971 dakujem za odpoved , no .. brzdim normalne ja neviem , niekedy treba viac pribrzdit niekedy menej nikdy som sa pri ziadnom aute nad tym nezamyslal ... pri F3 vypdali tie brzdy nalestene jak psove gule aj vzadu ... a nepistali ... 
 
Najazd ako som pisal 6000 tedka uz asi aj  7000-8000 , bol som zvedavy ci to proste uz tedka montuju taketo a nie som sam a mam sa na to vykaslat a aj iny F4 kari  to maju rovnako a proste ako citam aj pri inych veciach sa setri na vsetkom oproti predoslej generacii a teda aj ine zadne brzdy / material / cokolvek alebo to je nieco ine prip. vadny kus prip. to casom prestane ... neni som mechanik netusim predtym som to nemal takto a dokopy sa nic nezmenilo na tom ako jazdim, kde parkujem .... atd (iba auto)  ...  

ale diki za koment  a ako to mam teda precistit ? rsp kde najdem ten navod ? 

edit: teda pardon, ak myslis toto: 
Vlhke, namrznute solou zanesene alebo skorodovane brzdy mozu sposobit znizenie brzdneho ucinku ( okej nie som mentalne retardovany to mi doslo )  ... 
Ak to dovoluju podmienky cestnej premavky ocistite brzdy prerusovanym brzdenim ... okej na svojej trase mam hned dve krizovatky cize ich parkticky hned ako asa rozbehnem z 50 musim ocistovat  ... lebo idem na 0) ... 
 

Editováno: , autor: naschd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No iba vyraznejsim brzdenim,inak ich od korozie neocistis.

No pri uvedenych km by som skusil byt neoblomny a reklamoval to ako zavadu.Ja som tak na Superbe 3kovom uspesne vyreklamoval hlucne brzdy,sice vymenili iba platnicky pri 10 000 km,ale az do predaja pri 64000 km sa tento problem uz nezopakoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,tak jsem přehazoval zimní kola na letní a nestačil jsem se divit jak vypadají přední kotouče brzd.Je tam prostě hrana jak cip.Jezdim na pohodu,žádný brzda plyn.

Myslíte, že by to šlo zreklamovat? v rámci záruky.Auto rok a půl staré nájezd 20000km

F4 Mpi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som reklamoval . Nema to vplyv na vlastnosti. Nedostal som ani protokol o kontrole ani nic. V inom servise kam som chodieval som z kontroly dostal aspon protokol ( brzdy , geometria a pod.) V tomto konkretnom ani tuk... Kedze som mal moznost jazdit celkom dlho na F3 aspon si porovnam zivotnost aj brzd . 

 

U mna predne brzdy vypadaju ok zatial uvidim po tych 20 000 ako tu bolo spomenute pomaly sa tam blizim ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

I já jsem řešil se servisem skřípající brzdy (přední) při dobržďování z malé rychlosti. Zvuk jak stará postel, který šel především do interiéru. I garanční technik, který si sednul na spolujezdce mi potvrdil, že cítí vibrace pod nohama. Nicméně s tím nic nedokázali udělat, jen to, že je vyčistili a pod., 2 dny ok, pak nanovo. Nicméně jsem se pak (tzv. mimo záznam) dozvěděl od jednoho technika informaci, že o tom automobilka (potažmo servisy) vědí, a že za to může mateřský VW. Údajně se jedná o nějaké množství brzdových destiček, které sice nejsou nebezpečné, ale snižují jakýsi konfortní zážitek z toho auta právě tím pazvukem, a posunuli je do Škodovky. Logicky jsou v "nejlevnějším modelu", tedy ve Fabii. Fabia MK je nemá, má jiné brzdy.

 

Dalším projevem těchto ne úplně povedených destiček je jejich pískání v zimě. Teplota okolo nuly a sucho.

 

Bohužel to nejde reklamovat, automaticky vám servis sdělí, že je to vlastnost a nemá vliv na bezpečnost vozidla.

 

Editováno: , autor: JackD82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zaver, vykaslal som sa na to.
Skusil som este nahodit tie kryty kolies ci to nepomoze mensiemu znecisteniu brzd z vonka a teda to nebude skripat. Skripe to tak ci tak jak stary vergel.  Dostali ma aj ine veci ktore uz ani neriesim, je to spotrebak a nemam na to cas. Riesenim je uz nekupovat skodovku ked to takto flakaju dat sancu inym vyrobcom alebo ist vyslovene po cene ( renault , dacia ) kedze ked to provnam dostanete za menej penazi rovnako muziky .
Cize k teme brzdy pokial sa nezmeni dodavatel alebo neurobia nejaku zmenu kvality smerom k lepsiemu tak sa to neoplati riesit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám otestovanou kombinaci desky i kotouče Zimmermann v celkové hodnotě na motora.cz necelých 1400 KČ (2X kotouče a sada destiček).

Mám na nich odjetý nyní rok a 25K km. Až budu o víkendu přehazovat gumy, pošlu fotku. Vypadají pořád jak nové.

Během výměny jsem precizně odstranil všechnu rez a bordel ze všech částích třmenu. Třmen jsem přelakoval a vyměnil vodící čepy včetně prachovek.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak slíbené foto zadních brzd - Zimmerman kotouče i destičky - roční provoz:

 

IMG_4186.jpeg

IMG_4187.jpeg

 

Bohužel podle ceny už se nedá dnes vůbec orientovat o kvalitě to nic neříká. Minulý rok jsem musel vyhodit zvlněné ATE přední kotouče včetně destiček, které stále nekřesťanské prachy. Špatným provozem jsem je určitě nezničil. Textary fungují do dnes.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To vypada paradne , tak az pojdem do servisu a nahodou ich bude treba uz menit ( aj ked nepredpokladam skorsu vymenu ako po 120tkm tak sa mi zda to bolo u predchadzajuceho takze to je este daleko )  tak sa spytam ci mi tam nemozu dat take ako si pisal , ale to estebude nejaky ten cas. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Mám auto od prosince a mám problém s parkovací brzdou. Musím dotahovat hodně vysoko, jinak nebrzdí vůbec, dá se to někde dotáhnout (bez větší demontáže), nebo musím do servisu? A je už někde ke stažení servisní příručka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lanovod bude mít někde pod loketkou šroub. Lepší je to vyřešit přímo vzadu, protože tady vpředu má šroub nějakých 5 mm a jsi na maximu.

 

Řádně brzdit je třeba, nejdřív brzdí předek, pak až zadek - málo kontaktu s destičkou = koroze, fleky, nepravidelné ojetí apod. Občas zatáhnu při zpomalování ruční brzdu, aby se to trochu obrousilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...