Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

To není EGR, ale kombinovaný ventil (reguluje tlak vzduchu od toho sekundarního větráku).

Zkouška - kombinovaný ventil by neměl být při lehkém fouknutí ústy profouknutelný. Pokud foukneš naplno, měl by malinko propouštět (nepoužívat žádný kompresor...). Každopádně u příruby může být zanesený karbonem - rozebrat a vyčistit.

Takže EGR nemáš a pak tedy ani váhu vzduchu. Pokud nemáš na klapce pripojenou kovovou trubku, tak je to tak.

VAG KKL na OII není to pravé ořechové. Vím, že se s tím načte motor i chyby...ale je to hodně omezené. Nejlepší na OII je HEX-CAN.

Jinak si myslím, že bude v háji asi Lambda před KAT nebo ti to asi někde přisává vzduch.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten bude nejspis v haji, nebot jsem ho v lete cistil (byl seknuty v jedne poloze)..jenom ta jeho cena me odrazuje, cca 1600.- Dnes jsem prisel k autu, nastartoval a videl jsem ze mi prave na prirube (plast rubka-ventil) hazi kapky vody, jako by to spis slo od motoru. Kdyz jsem odpojil platovou hadicku a dal jsem si tam ruku, tlak vzduchu sel spis smerem k cerpadlu..Je mozny, ze to byla jen kondenzacni voda vlivem rozdilnych teplot. Na klapce kovovou trubku nemam ;) S tim kabelem - o vikendu to projedu HEX-CANem podle navodu a uvidime :) Lambdu pred katalizatorem mam novou (cina-elit.cz) ale ten vzduch je klidne mozny, ze prisava, jen prijit na to kde.. Pojistky vedle baterky jsem dneska kontroloval a jsou v poradku. Pred 2roky mi to skoro neudelalo emise na benzin, pristi tyden musim znovu, tak uvidime :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se bavíme o kombinovaném ventilu, mohl by to být onen problém. Ventil myslím propouštím jen jedním směrem a to do motoru a to ještě regulovaným tlakem (ústy lehce neprofoukneš, silněji už ano)

Zkusil bych ho vycistit benzínem a možná promazat sprayem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

Je mozne, ze po 6 rokoch zacne 1.6MPI papkat trosku olej ? Ked idem dlhsie trasy(300km tam a spat) hlavne na hory, tak podla mierky zozerie tak 2dl oleja za mesiac. Je to normalne, alebo s tym treba nieco robit. Vsimol som si to niekedy v Nov. 2011, ked mi MFD zahlasil nizku hladinu oleja. Olej mi menili v 02/2011. Pred tym sa to ani raz nestalo, vzdy to vydrzalo do dalsej vymeny(30.000km alebo 2 roky). Dik

Editováno: , autor: Carlito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz:

Mám proměnlivý interval. Do první garančky (ve 30tkm) jsem nemusel olej dolévat. Po této garančce, po návratu z chorvatska nutno dolét (to bych i pochopil), ale teď zas a to jsem po dálnici až tak nejezdil (nyní mám najeto cca 55000). Ale co mi nejvíc vadí je bílá emulze na víku na dolévání oleje. Nedávno jsem si toho všiml. Co vím tak na krátké vzdálenosti tam ta pěna bývá, ale já ji tam mám i když valim 50km v kuse... Bílá emulze signalizije že se dostává voda do oleje ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím

Pročetl jsem téma ale nejsem moudrý ohledně výměny oleje respektive jaký typ.Motor mám v okyně nepůvodní, auto má rv 2005 ale motor byl vyroben říjen 2010, kupoval jsem ho jako necelý rok starý ale i tak nevím kolik má najeto.Hned po dosazení motoru do auta tam nalil znamej jakýsi ARAL 10W-40 což podle fóra asik neni to nejideálnější.Chtěl bych se zeptat, zda při další výměně už pokračovat v 10W-40 nebo bude lepší přejít na 5W-40.Oleje dávám měnit kolem 13000 km.Na motoru najeté zatím 8000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánove,

momentálně řeším krom problému s DO a komfortní jednotkou, kdy se DO nechce slinkovat, i problém s podivným zvukem, který trvá chvíli po studeném startu. Předtím tam určitě nebyl a nechtěl bych něco prošvihnout, auto jinak jede v pořádku a krom občasného kolísání otáček (bude vidět i v tom videu) jede dobře (Vag.com bez chyb) ...

Nejvíc za sebe bude mluvit video, které jsem nahrál sem - http://youtu.be/WHDS9hmAwnU

Nevíte, co to může být? Řemen u alternátoru předpokládám ne, protože zvuk jde z pravé strany. A jak je na konci videa slyšet, zvuk jako pila se prostě vypne.

Předem díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Lancelot, tohle je sekundarní čerpadlo vzduchu na emise (resp rychlejší zahřátí katalyzátoru) Po vypnutí otáčky jakoby kolísnou (řídící jednotka při tomhle sekundárním režimu podle mě davkuje víc paliva).

Na špatný čerpadlový motor to nevypadá. Tohle je spíš netěsnost na koncích těch plastových trubek, nebo jsou prasklé. Jsou tam 2 trubky, tedy 4 spoje.

Už jsem opravoval i to čerpadlo, resp ten obal je ze 2 kusů a je po obvodu snýtovaný. Nýty se uklepaly a foukalo to mezi.

Osobne jsem dlouho jezdil i bez tohohle sekundarního emíka (měl jsem prasklou 60tkovou pojistku v motor.prostoru) a až na chybu v jednotce to prakticky jezdilo stejně a možná i za menší spotřebu.

post-4187-0-96999100-1329375060_thumb.jp

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar, hosi. Mam najazdene 112000 km a v 120000 km ma caka servis. Chcem sa spytat tych co maju 1.6MPI 75kw kod motora:BSE , ci v tomto kilometrovom najazde uz menili rozvody, alebo ci mam este pockat do 150K km, alebo to mam dat vymenit uz teraz. Dik :help:

Editováno: , autor: Carlito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já mám 1,6 BSE v Touru 2011 a je to Audi . Proti té 1,4 v romsteru nevím , ale ve FI ten 16V se zdál živější . Jinak nemám na něm kryt ( holt tour ) Má cenu ho tam dát ? bude to tišší a nebude se špinit nebo co ?

Editováno: , autor: hanesek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně si polepšíš, 1.6 mi přijde proti 1.4 55kW v FI jako raketa.

A v tom srovnání 1.6 OII vs. 1.4 R je na tom OII lépe jak papírově, tak určitě i subjektivně to bude lepší - větší obsah, krouťák i výkon. Váhově jsou na tom auta obdobně, OII Lift má snad jen 60kg navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to hanesek:

Kryt na motoru je podle mě k prdu, dělá to hezkou estetiku.

Ono to porovnávání aut a motoru je hodně záludné. Ona OII je o cca. 160kg (podle výbavy obou aut) těžší než FI. Zkus dát do FI ještě navíc 2 lidi o hmotnosti aspon 80kg a pak to zkusit porovnat.

FI 1,4 55,74kW - 1060kg

FII 1,4 55,63kW - 1060Rkg

1,2TSI - 1220kg

OI 1,6MPI - 1206kg

OII 1,6MPI - 1235kg

to Lancelot:

Jde o to, jestli porovnával 55kW nebo 74kW? Ale i tak by ta OII proti FI 74kW práve kvůli hmotnosti = kroutáku měla mít navrch nebo minimálně podobně.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Dusan.k:

Je to tu kompletne rozpisane . Precitaj si toto tema od zaciatku. Mne sa priemerka pri 130km/h pohybuje cca od 6.8 do 7.5 l/100km . Ma na to samozrejme vplyv aj zatazenie auta a odpor vzduchu(truhla, bike, atd.) , vtedy sa kludne dostanes aj na 8.5 - 9.0 l/100km . No a dalsia vec je, ze ked ti tachometer ukazuje 130 tak v skutocnosti ides 122(namerane cez GPS) ;)

Editováno: , autor: Carlito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a taky jak která dálnice. Když jsem jel do chorvatska 4 lidi + náklad, prakticky jenom po dálnici na tempomatu podle GPS 132km/h, tam i zpět nějakých 1800km, spotřeba 7,4 l/100km.

Ale když jedu do Brno-Praha po tom našem hajzlu hnusném kterému říkají dálnice, tak klidně 8,5l (je fakt že mě to nutí jet rychle jenom v levém pruhu- míň drncá)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...