Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Ano, to je možné.

Nicméně je to naprosto nerentabilní, nehledě na to, že (nevím jak na Slovensku, ale bude to asi obdobné), tohle nejde jednoduše zlegalizovat.

Jako u všech těchto dotazů, doporučím jediné rozumné řešení - koupit místo mpi něco silnějšího.

takže bolo by to možné ale neni to legálne? nešlo by to ani nejako legálne spraviť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže bolo by to možné ale neni to legálne? nešlo by to ani nejako legálne spraviť?

kvôli tomu sa pýtam že to turbo by mi zrejme aj znížilo spotrebu a pridalo nejaký ten výkon alebo potom chip....čo by bolo lepšie..pretože auto som len teraz kúpil a ešte dva roky ho budem splácať tak nejako to vylepšiť :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kvôli tomu sa pýtam že to turbo by mi zrejme aj znížilo spotrebu a pridalo nejaký ten výkon alebo potom chip....čo by bolo lepšie..pretože auto som len teraz kúpil a ešte dva roky ho budem splácať tak nejako to vylepšiť :(

Děláš si z nás legraci, nebo opravdu nemáš ponětí která bije?

Technicky je to pochopitelně řešitelné, ale vydat něco jako Kč 100 tis., abys uspořil na spotřebě?

Jaký chip?

Máš v autě řídící jednotku, která neumí regulaci turbodmychadla, tak jak ji to chceš naučit, když tam taková datová pole prostě nejsou?

K té spotřebě:

Každý kůň chce své palivo.

Ovšem kůň skutečně používaný a ne kůň disponibilní.

Pokud budeš mít 1,6T s výkonem 160k, není to samo o sobě důvod aby se tvoje spotřeba změnila - abys jel teď po rovině a za bezvětří 120 km/h na to potřebuješ tak 35 k.

Ty ale budeš potřebovat i po úpravě, tak kde by měla být jaká úspora?

Ovšem pokud budeš trvale a beze zbytku využívat 160k místo toho abys využíval 102k, bude tvoje spotřeba odpovídajícím způsobem vyšší.

Ne nižší.

K technice:

- vytvoříš cestu vzduchu od airboxu s filtrem do kompresoru turbodmychadla, odtamtud přes mezichladič stlačeného vzduchu do pléna před sacími kanály motoru

- pak další od výfukových kanálů přes turbinu turbodmychadla, katalyzátor a tlumiče ven z auta

- motor bude potřebovat přestavbu na snížení stupně komprese, použití trysek na postřik dna pístů tlakovým olejem pro účinnější odvod tepla, větší vstřikovací trysky paliva, adaptér na účinný chladič motorového oleje, úprava mazání, abys měl tlakový olej pro mazání a chlazení turbodmychadla a vratku od něj do vany

- a to nejtěžší - regulace turbodmychadla, takže regulace waste-gate ventilu a blow-off ventilu, úprava kabelového svazku pro přidání uvedených regulačních prvků

- a řídící jednotka - současná je ti k ničemu, protože snímá zatížení motoru podle klapky, zatímco ty potřebuješ takovou, která umí snímat zatížení podle plnícího tlaku (takže i odpovídající MAP senzor) a kdybys to chtěl mít vyvoněné, tak by měla umět pracovat i s MAF senzorem

Na tvém místě bych se poohlédl po jiném vačkovém hřídeli a odpovídajících datech k němu.

Ale třeba tě opravdu zajímá jen přeplňovaný motor a nastíněné problémy a ceny ti nevadí...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Tonda-B:

JOP :kol-47:

to 01thomas:

..nehledě na to, takto předělaný motor je vlastně nechtěným prototypem, takže je možné, že i když to vše správně poskládáš a nastavíš, motor to nemusí ani ty 2 roky vydržet, páč na to není kovanej (stavěnej).

Někde jsem tu dával i video na předělávku asi starší Audi A3 1,6 74kW, kde tam napáchali kompresor. Jak dlouho tato úprava vydrží, kolik to stálo peněz, času a zkušeností...určitě hodně. Jestli tímto disponuješ, šup na to.

Soudě, peníze na to nemáš (auto splácíš, a chceš usměvně ušetřit na benzínu),zkušenosti taktéž, jinak by ses tu takhle neptal.....takže rada, ač i já nejsem profík tohoto oboru, bych být tebou na tuto úpravu zapomněl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky blesku to není stopro vidět, ale pokus o EKO cestu cca. 50 km průměr dle PP 4.7 l/100 km v benzínu. Prostě fantazie:). Jinak se mi podařilo min. jednu nádrž nechvátat a soustředit se a dostal jsem se na kombinovanou spotřebu 6.6 l/100 km v LPG, což je úplná fantazie, akorát už se to cestování dá nazývat pouze přesunem:), ale tankovat po 680 km 44.5litru LPG za 750,-Kč bylo velmi příjemné.

post-73389-0-55657000-1350252304_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To je normalni že to žere olej.Je to v záběhu a 1.6tky tim byly pověstne že ho berou.Mělo by si to ještě "sednout".Doli olej podle normy VW 502.00,505.00.Předpokladam že je tam 5W-40 z výroby.V servisu ti stejně nic jiného neporadi jen abys ho dolil

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálka dolij, nědělal bych z toho vědu, dle příručky je spotřeba oleje normal, myslím že tam dokonce píše kolem 1L na 5tkm. Možná i více. Jinak zálěží na oleji, já když auto koupil (jeté)a odvez ho k mechanikovi na výměnu, řekl, že lije jen castrol (nejlepší zkušenosti)a nic jiného, jenže octa byla jetá na shell. Během 6tkm jsem dolil skoro 2 litry oleje, tak jsem přešel na shell a už 10tkm od výměny a nic, jinak u mýho auta záleží na jízdě. Co jsem pozoroval, tak když držím do 4t otáček, tak neubyde ani kapka, jakmile někde dost spěchám, tak hned koukám, že olej mizí, sice po troškách, ale mizí :). Jo a není to přestavbou LPG na kterou se všichni vymlouvaj:)

Jinak moje zkušenost pramení z dlouhé cesty z Holanska cca. 1.000km v kuse, tam skoro žádný úbytek (kontroloval jsem, protože jsem auto měl chvíli a po zkušenostech s Castrolem) a zpátky permanentně 140-150km/hod dálnice domů a doléval jsem necelý půl litr.

Editováno: , autor: mirek2007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezajetý diesel se chová prvních min 20tis km lenošně. Pokud to auto bylo nové a nezajeté, nedivím se, že se Ti to zdálo lenošné. Myslím tím 1.6 TDI. Mimochodem: Jak můžeš šlapat TDIčku na krk, když to není zahřáté? Navíc tehdy, když se rozhoduješ, co si vybrát za motor. Každopádně jsi určitě velkou chybu neudělal tím, že jsi si vybral benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě loni v Chorvatsku zasvítila kontrolka ale na rysce už nebylo nic.Pak jsem vyměnil motor, protože mi to žralo při dálniční jízdě 1l/1000 km (drážka ve válci, spečené pístní kroužky).Na novém motoru mám najeto 25 000, blíží se mi druhá výměna oleje.Známej mi tam leje nakej mogul 10w-40 a neubyla ani kapka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nemáte někdo zkušenosti s touto závadou na OII, 1,6 MPI? Před časem mi začaly kolísat volnoběžné otáčky ve chvíli, kdy jsem za jízdy vyřadil rychlost a jel na neutrál třeba z kopce, atd. To začly otáčky "lítat" v rozmezí 1000-2000 otáček a chvíli trvalo, než spadly na správných cca 700. V servisu načtena sporadická závada 17811 - Systém zpětného vedení výfukových plynů. Následně vyměněn EGR ventil. Otáčky už nekolísají, ale stejně, při vyřazení nespadnou hned plynule na těch 700, ale jakoby se zadrhnou někde mezi 1300-1500, tam chvíli zůstanou a pak pomalu klesnou dolů. Co jsem zkoušel jiné OII s tímto motorem, tak tam po vyřazení klesnou plynule a skoro hned. Přijde mi, že mi i trochu stoupla spotřeba. Momentálně ani v servisu netuší, co by se mohlo dít. Při načtení je motor bez závad. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...