01thomas Vloženo 7. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2012 Ano, to je možné. Nicméně je to naprosto nerentabilní, nehledě na to, že (nevím jak na Slovensku, ale bude to asi obdobné), tohle nejde jednoduše zlegalizovat. Jako u všech těchto dotazů, doporučím jediné rozumné řešení - koupit místo mpi něco silnějšího. takže bolo by to možné ale neni to legálne? nešlo by to ani nejako legálne spraviť? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
01thomas Vloženo 7. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2012 takže bolo by to možné ale neni to legálne? nešlo by to ani nejako legálne spraviť? kvôli tomu sa pýtam že to turbo by mi zrejme aj znížilo spotrebu a pridalo nejaký ten výkon alebo potom chip....čo by bolo lepšie..pretože auto som len teraz kúpil a ešte dva roky ho budem splácať tak nejako to vylepšiť Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 7. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2012 (editace) kvôli tomu sa pýtam že to turbo by mi zrejme aj znížilo spotrebu a pridalo nejaký ten výkon alebo potom chip....čo by bolo lepšie..pretože auto som len teraz kúpil a ešte dva roky ho budem splácať tak nejako to vylepšiť Děláš si z nás legraci, nebo opravdu nemáš ponětí která bije? Technicky je to pochopitelně řešitelné, ale vydat něco jako Kč 100 tis., abys uspořil na spotřebě? Jaký chip? Máš v autě řídící jednotku, která neumí regulaci turbodmychadla, tak jak ji to chceš naučit, když tam taková datová pole prostě nejsou? K té spotřebě: Každý kůň chce své palivo. Ovšem kůň skutečně používaný a ne kůň disponibilní. Pokud budeš mít 1,6T s výkonem 160k, není to samo o sobě důvod aby se tvoje spotřeba změnila - abys jel teď po rovině a za bezvětří 120 km/h na to potřebuješ tak 35 k. Ty ale budeš potřebovat i po úpravě, tak kde by měla být jaká úspora? Ovšem pokud budeš trvale a beze zbytku využívat 160k místo toho abys využíval 102k, bude tvoje spotřeba odpovídajícím způsobem vyšší. Ne nižší. K technice: - vytvoříš cestu vzduchu od airboxu s filtrem do kompresoru turbodmychadla, odtamtud přes mezichladič stlačeného vzduchu do pléna před sacími kanály motoru - pak další od výfukových kanálů přes turbinu turbodmychadla, katalyzátor a tlumiče ven z auta - motor bude potřebovat přestavbu na snížení stupně komprese, použití trysek na postřik dna pístů tlakovým olejem pro účinnější odvod tepla, větší vstřikovací trysky paliva, adaptér na účinný chladič motorového oleje, úprava mazání, abys měl tlakový olej pro mazání a chlazení turbodmychadla a vratku od něj do vany - a to nejtěžší - regulace turbodmychadla, takže regulace waste-gate ventilu a blow-off ventilu, úprava kabelového svazku pro přidání uvedených regulačních prvků - a řídící jednotka - současná je ti k ničemu, protože snímá zatížení motoru podle klapky, zatímco ty potřebuješ takovou, která umí snímat zatížení podle plnícího tlaku (takže i odpovídající MAP senzor) a kdybys to chtěl mít vyvoněné, tak by měla umět pracovat i s MAF senzorem Na tvém místě bych se poohlédl po jiném vačkovém hřídeli a odpovídajících datech k němu. Ale třeba tě opravdu zajímá jen přeplňovaný motor a nastíněné problémy a ceny ti nevadí... Editováno: 7. Říjen 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 11. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2012 to Tonda-B: JOP to 01thomas: ..nehledě na to, takto předělaný motor je vlastně nechtěným prototypem, takže je možné, že i když to vše správně poskládáš a nastavíš, motor to nemusí ani ty 2 roky vydržet, páč na to není kovanej (stavěnej). Někde jsem tu dával i video na předělávku asi starší Audi A3 1,6 74kW, kde tam napáchali kompresor. Jak dlouho tato úprava vydrží, kolik to stálo peněz, času a zkušeností...určitě hodně. Jestli tímto disponuješ, šup na to. Soudě, peníze na to nemáš (auto splácíš, a chceš usměvně ušetřit na benzínu),zkušenosti taktéž, jinak by ses tu takhle neptal.....takže rada, ač i já nejsem profík tohoto oboru, bych být tebou na tuto úpravu zapomněl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirek2007 Vloženo 14. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2012 Díky blesku to není stopro vidět, ale pokus o EKO cestu cca. 50 km průměr dle PP 4.7 l/100 km v benzínu. Prostě fantazie:). Jinak se mi podařilo min. jednu nádrž nechvátat a soustředit se a dostal jsem se na kombinovanou spotřebu 6.6 l/100 km v LPG, což je úplná fantazie, akorát už se to cestování dá nazývat pouze přesunem:), ale tankovat po 680 km 44.5litru LPG za 750,-Kč bylo velmi příjemné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysolet007 Vloženo 15. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2012 paráda, kór ještě na LPG... to LPG máš z výroby nebo dodělávané? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 15. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2012 Podle před FL budíku jedině dodělávané, OEM zástavba LPG se dávala až do FL OII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysolet007 Vloženo 15. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2012 aha, jestli se plyn montoval ve výrobě až od FL, tak to potom jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 15. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2012 Tak teď koukám, tak těch origo zástaveb bylo více (nicméně před FL nebyla žádná origo zástavba), ale poslední je dost povedena a vypadá, aspoň co se budíku týče takto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Mám najeto na Octávii tour 4 tis km.Ubyl mi olej.Je ted něco málo nad minimem.Mám jít do servisu at mi ho delejou a někde zapíší,kdyby byl problém a olej ubýval dále,nebo si ho dolít sám?Žere vám olej?Auto je 3měsíce staré. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 (editace) To je normalni že to žere olej.Je to v záběhu a 1.6tky tim byly pověstne že ho berou.Mělo by si to ještě "sednout".Doli olej podle normy VW 502.00,505.00.Předpokladam že je tam 5W-40 z výroby.V servisu ti stejně nic jiného neporadi jen abys ho dolil Editováno: 4. Listopad 2012, autor: bitttpower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NRoctavia Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Vies kolko si ho mal, ked si auto priniesol? Mozno vobec nebol do plna... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Bylo tam něco pod půlkou jak jsem ho koupil,ted tam je skoro minimum.Sleduji to od začátku,protože na Fábii co jsem měl předtím mi ubýval olej,takže jsem na tu kontrolu trochu uchylný.Nevím kolik to je v litrech,ale počítám tak 0.5litru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysolet007 Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 normálně si ho dolej a dál to neřeš. Já taky dolévám, hlavně, když jezdím hodně po dálnici, tak si to trochu oleje veme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirek2007 Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 (editace) Normálka dolij, nědělal bych z toho vědu, dle příručky je spotřeba oleje normal, myslím že tam dokonce píše kolem 1L na 5tkm. Možná i více. Jinak zálěží na oleji, já když auto koupil (jeté)a odvez ho k mechanikovi na výměnu, řekl, že lije jen castrol (nejlepší zkušenosti)a nic jiného, jenže octa byla jetá na shell. Během 6tkm jsem dolil skoro 2 litry oleje, tak jsem přešel na shell a už 10tkm od výměny a nic, jinak u mýho auta záleží na jízdě. Co jsem pozoroval, tak když držím do 4t otáček, tak neubyde ani kapka, jakmile někde dost spěchám, tak hned koukám, že olej mizí, sice po troškách, ale mizí . Jo a není to přestavbou LPG na kterou se všichni vymlouvaj:) Jinak moje zkušenost pramení z dlouhé cesty z Holanska cca. 1.000km v kuse, tam skoro žádný úbytek (kontroloval jsem, protože jsem auto měl chvíli a po zkušenostech s Castrolem) a zpátky permanentně 140-150km/hod dálnice domů a doléval jsem necelý půl litr. Editováno: 4. Listopad 2012, autor: mirek2007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NRoctavia Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Tak tam dolej vtedy, ked ti zasvieti zlta kontrolka oleja. Ked pozeras, nemusi byt steceny uplne dole, ja som to tiez casto pozeral, a raz bolo presne v polke, raz presne na minime, a na dalsi den opat polka. Dolial som az ked zasvietilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 A kdy zasvítí?Jak je na minimu,nebo už pod ryskou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Jak svítí kontrolka, tak už je to dost na hraně. Olej dolít, když je na spodní rysce. Mezi horní a dolní hranou rysky je to litr oleje. MPI si během prvních 10tkm veme zhruba ten litr, pak už je to méně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusan.k Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Ok.Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NRoctavia Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Mne ked zasvietila oranzova kontrolka oleja, tak bola presne na minime. Dolial som liter a bola na maxime Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Nezajetý diesel se chová prvních min 20tis km lenošně. Pokud to auto bylo nové a nezajeté, nedivím se, že se Ti to zdálo lenošné. Myslím tím 1.6 TDI. Mimochodem: Jak můžeš šlapat TDIčku na krk, když to není zahřáté? Navíc tehdy, když se rozhoduješ, co si vybrát za motor. Každopádně jsi určitě velkou chybu neudělal tím, že jsi si vybral benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 10. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2012 Mě loni v Chorvatsku zasvítila kontrolka ale na rysce už nebylo nic.Pak jsem vyměnil motor, protože mi to žralo při dálniční jízdě 1l/1000 km (drážka ve válci, spečené pístní kroužky).Na novém motoru mám najeto 25 000, blíží se mi druhá výměna oleje.Známej mi tam leje nakej mogul 10w-40 a neubyla ani kapka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanesek Vloženo 10. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2012 10W-40 jo totiž hustý tak nemizí , podle servisních prohlídek nastavených z výroby tam může být různý olej . 5W-30 mizí hlavně nad 3000 ot/min . 5W-40 nemizí . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 11. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2012 u služebáku O2 FL 1,6 se olej doléval taky velmi brzo a do výměny byl už klid, na mojí O1 tour mám 50tis. a blíží se 2 výměna a za celou dobu jsem dolil necelý litr a to jezdím 80% jízd jen dálnice a zůstanu u LL shell 504.00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 4. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2012 Nemáte někdo zkušenosti s touto závadou na OII, 1,6 MPI? Před časem mi začaly kolísat volnoběžné otáčky ve chvíli, kdy jsem za jízdy vyřadil rychlost a jel na neutrál třeba z kopce, atd. To začly otáčky "lítat" v rozmezí 1000-2000 otáček a chvíli trvalo, než spadly na správných cca 700. V servisu načtena sporadická závada 17811 - Systém zpětného vedení výfukových plynů. Následně vyměněn EGR ventil. Otáčky už nekolísají, ale stejně, při vyřazení nespadnou hned plynule na těch 700, ale jakoby se zadrhnou někde mezi 1300-1500, tam chvíli zůstanou a pak pomalu klesnou dolů. Co jsem zkoušel jiné OII s tímto motorem, tak tam po vyřazení klesnou plynule a skoro hned. Přijde mi, že mi i trochu stoupla spotřeba. Momentálně ani v servisu netuší, co by se mohlo dít. Při načtení je motor bez závad. :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.