Přejít na obsah

Chiptuning 1.4 MPI 50kW


pmultimix

Doporučené příspěvky

Všude se čip točí jen kolem TDi, konečně založíme forum jen o zážehových atmosférech. Co si myslíte o tomto?

Cimbu ohledně čipnutí: Naše firma se již od roku 1994 zabývá seřizováním řídících jednotek motorů Škoda. Při těchto úpravách jsme zúročili zkušenosti ze startů v soutěžích mistrovství Evropy a domácího mistrovství v automobilových rallye. Poznatky z více jak 40 000 námi provedených aplikací úprav řídících jednotek jsou takové, že úpravy nemají vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a jejich příslušenství. Úpravou programu řídící jednotky jsme dosáhli zvýšení výkonu z 50 na 57 kW (77,5 PS) přičemž maximální výkon je k dispozici při 5 500 ot. min –1 . Kroutící moment se zvýšil v maximu o 8 N.m na 128 N.m při 3 000 ot. min –1 . oproti 120 N.m u sériového provedení (viz diagram v příloze). Povedlo se nám zlepšit průběh kroutícího momentu prakticky v celém rozsahu otáček, s maximálním rozdílem 13 N. m při 5 500 ot. min –1 . Zlepšeny jsou také tzv. přechodové stavy, motor po změně polohy pedálu akcelerátoru reaguje bez zbytečných prodlev a škubání. Spotřeba paliva se při shodném stylu jízdy sníží cca o 0,5 1/100km, při plném využití nového potenciálu motoru se samozřejmě zvýší. Úpravu provádíme přeprogramováním řídící jednotky přímo ve voze. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software.

Seřízená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V. A. G., ATAL, VAS apod. jako sériová , je tak zjistitelná pouze subjektivně jízdní zkouškou, nebo objektivně na válcové motorové stolici. Vlastní úprava včetně diagnostiky a zkušební jízdy trvá cca 45 minut.

přikládám i graf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno,vzhledem k tomu ze mam rok vyroby 2000 tak o tom celkem dost uvazuju. Slo by mi hlavne o odstraneni te prodlevi na plyn.Sice sem si na to uz zvykl ale obcas mne to s*re. Zvyseni vykonu je sice pekny ale zajimalo by mne spis to zvyseni kroutaku. Neni to sice o moc ale u tohole motoru se kazdej kousek pocita lol .

Jinak od Cimbu jsou v mem okoli 3 feldy 1,3 po chipu a pochvalujou si to, takze toho, ze se bude motor srat bych se ani nebal.

Pokud se tady najde nekdo kdo uz to na tomhle motoru ma tak asi nejenom ja uvitam zkusenosti a postrehy. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno,vzhledem k tomu ze mam rok vyroby 2000 tak o tom celkem dost uvazuju. Slo by mi hlavne o odstraneni te prodlevi na plyn.Sice sem si na to uz zvykl ale obcas mne to s*re. Zvyseni vykonu je sice pekny ale zajimalo by mne spis to zvyseni kroutaku. Neni to sice o moc ale u tohole motoru se kazdej kousek pocita lol .

Jinak od Cimbu jsou v mem okoli 3 feldy 1,3 po chipu a pochvalujou si to, takze toho, ze se bude motor srat bych se ani nebal.

Pokud se tady najde nekdo kdo uz to na tomhle motoru ma tak asi nejenom ja uvitam zkusenosti a postrehy. -_-

Jo, to bych byl rád, kdyby to sem někdo napsal, jaké to bylo. Jak velkou máš ty tu prodlevu v plynu? Tak sekundu? jednou se mi to stalo, ta díra, bylo to tak přes sekundu, naštěstí jen jednou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj neco pod sekundu(asi).

Jinak ted sem si vsiml ze hned vedle je to samy tema a je tam dost i o 1,4 50kw, takze by asi nebylo od veci to tu zamcit a presunout se tam :)

Ne, to je to o těch TDi, konečně je téma, kde se tohle nebude řešit. Všude TDi TDi TDi. Mě to je ukradené, když mám MPI. A o tom se tam skoro nemluví, nebo mluví, ale že to nemá cenu chipovat, na to kašlu. Má to cenu, a určitě je 7kW poznat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a dodávám, cena podle ceníku vychází kolem 5200,-

v SK je terazky akcia na 44 a 50 kW MPi a HTP 40, 47 kW - 4 litre bez DPH.

asi do toho pojdem.

ani nie pre vyssi vykon, ale hlavne pre tie opravene prechodove rezimy.

idem oslovit sponzora.

;)

Jaké přechodové režimy?

Jinak vyšší krouťák znamená, že to auto víc a dýl táhne a zrychluje, třeba místo uvadnutí na 4500tis. uvadne až v 5200? je to tak? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

citat z cimbu.sk : "Upravené sú taktiež prechodové režimy (akcelerácia a decelerácia ), kde motor reaguje na zmenu polohy plynového pedálu výrazne rýchlejšie".

tu je uryvok z email korespondencie s Cimbu :

otazka : ...chcel by som sa spytat, ci chip na Fabiu 1.4 MPI 50kW

odstrani kolisavy volnobeh motora a tzv. "dieru v plyne",

ked motor reaguje oneskorene na zosliapnutie pedalu plynu.

odpoved : ano, oba problémy SW resí, navíc díky vetsímu tocivému momentu budete mít nizsí spotrebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam čipnuto od Cimbu a spokojenost, vřele doporučuji.

Fakt? a jaký máš motor? A popiš chování motoru před a po čipu. Odkdy předtím začal tahat a odkdy teĎ, jestli jsi tam díru měl, nebo neměl (pokud ne, jestli čipem nevznikla třeba prodleva ;) )

A jinak najeto po čipu máš kolik?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
mam čipnuto od Cimbu a spokojenost, vřele doporučuji.

Fakt? a jaký máš motor? A popiš chování motoru před a po čipu. Odkdy předtím začal tahat a odkdy teĎ, jestli jsi tam díru měl, nebo neměl (pokud ne, jestli čipem nevznikla třeba prodleva ;) )

A jinak najeto po čipu máš kolik?

taktéž mám po čipu od CIMBU a jsem spokojený.... samozřejmě se od toho nedají čekat zázraky, jedná se drobné zvýšení, nicméně výhodu vidím v tom, že to auto více táhne, především, když je dobře zajeté a hlavně zahřáté. Abych to shrnul, každému říkám, že PŘED čipem jsem byl v autě sám a do táhlejšího kopce jsem musel na 5-ku zapomenout, teď tam sedíme 4 a jede to i na pětku a nedochází k poklesům.... jsem spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 roky později...

Chtěl bych tohle téma oživit. Zajímal by mě rozdíl ve spotřebě před a po, může prosím někdo napsat? Nepotřebuji extra výkon, ale nižší spotřeba se hodí. Teď mám dlouhodobou prům. 6.8 a klesá (mám auto chvíli a nuloval jsem to), do práce jezdím 5,8 - 6,0.

díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejedná se přímo o Fabku, ale mám už rok chip na mé Feldě 1.3 MPi 50kW (rv 99), jak jsem udělal řidičák před 3 lety jezdil jsem za 6,8l/100km, po pořádné servisní jsem jezdil dlouhou dobu za 6,6, pak jsem koupil Soietu a spotřeba klesla na 6,2, na které jsem jezdil asi další rok. Minulý rok jsem koupil 14" kola, to šla spotřeba o deci nahoru na 6,3l/100km záhy jsem to nechal v květnu nachipovat a jezdím za nějakých 5,7l/100km. Mám palubní PC, tak jsem si to mohl detailně pohlídat. Ten chip je opravdu perfektní, auto to hodně změnilo, mám ho od Cimbu, od jiné společnosti bych ho nechtěl, jsem s tím naprosto spokojený, je to opravdu vychytané, žádná prodleva, když člověk jede na spotřebu dají se zajíždět velmi úsporné jízdy okolo 5l/100km (při 90km/h to bere nějakých těch 5 litrů), na druhou stranu jak na to člověk šlápne tak to jede nesrovnatelně jinak než před chipem. Nevýhoda je, že se dá spotřeba hůře sledovat, v sérii mi to bralo těch 6,3, jak jsem psal, ať jsem jel jak chtěl dá se říct, číslo bylo hodně stabilní, nyní to dost skáče, člověk zajede agresivně a je na 7 litrech, za to při 70km/h na čtyřku tam často vidím 3,5-4l/100km apod. dlouhodobý průměr je okolo těch 5,7l/100km. Taky to jde vidět na peněžence, jezdím o litr méně než kdysi v sérii.

Lepší spotřeba závisí na předsunutějším předstihu - který zapříčiní vyšší tlak - vyšší sílu motoru - menší spotřeba paliva při stejném stylu jízdy, lepší výkon závisí jednak taky na tom předstihu ale taky na tom, že jak dáte podlahu tam se tam tlačí více paliva.

Mám v plánu letos nachipovat u Cimbu dědovou Fabku, má 1.4 MPi 50kW, tak jsem zvědavý co to udělá, podle mě tak bude ještě větší rozdíl než jsem pocítil na Feldě, co s tím jezdím tak cítím, že ta elektronika do toho hodně "kecá".

Snad jsem vám aspoň trošku pomohl, shrnutí: je to ta nejlepší úprava jak snížit spotřebu a zároveň auto probrat. Za ty peníze do toho nekoupíte jinou věc, která by měla tak velký efekt, samozřejmě to nechcu zase přechválit, ať si nemyslíte, že začnete trhat asfalt...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...