Přejít na obsah

špatný teplý start


cuco

Doporučené příspěvky

Problem je ,ze ja to porovnavam s 1.6 mpi.

Takze neviem naisto co vidis na diagnostike a taktiez nevidel som 1.4 mpi rozobratu.

 

Napisal si ,ze sa merali kompresie.Lenze ak nie su rozvody na 100% nema to zmysel ju merat.

 

Taktiez na 1.6 tkach pekne vidno na vagu pocer zubov ako su rozvody nastavene a ak pridas plyn tato hodnota musi byt nemenna.Toto ti zaruci ze remen je naspanovany.Ak by bol volny hodnoty by sa menili.

 

Ak mechanicky nastavis podla rysiek a pripravkov a kuknes na diagnostiku musi byt hodnota zubov podla vyrobcu.Ak nie je moze byt senzor spomaleny alebo spinavy.Toto som myslel rozvody touto dvojitou kontrolou aj po elektrickej aj po mechanickej.

 

Cidlo klepania si asi tazko kontroval.Tieto cidla sa utahuju predpisanym postupom a ak ho nevies nedotykaj sa ho.

 

Cidlo kvapaliny aj keby ukazovalo -65 motor musi nastartovat.

 

Pretekajuci vstrek to moze byt no na to je skuska ako som uz pisal.

 

Toto je pristup aky ja mam pri zistovani chyb.Najprv zistit stav motora potom tesnost a az tak sa menia veci aj ked pokus omyl.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to neporovnávej, protože to nejde. Není tak náhodou tento 1,4MPI  původem z Favorit/Felicie ? Ty si asi pleteš 1,4/16V  německý. Tak informace bych hledal v tématech 1,3 MPI- felicie.

Jinak základ je tlak paliva-filtr, vyčištění a nastavení škrtící klapky, čidlo teploty kapaliny. netěsnost sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to opravdu nejde srovnat s 1.6, anebo 1.4 16V. Tenhle motor je trochu svéráz, na to už jsem si zvykl, ale stejně by měl startovat.

 

Za tepla startuje, ale po odstavce je problém. Může to být senzory otáček?

 

Může být problém v zapalovacím modulu?

 

Motor táhne poměrně solidně a neztrácí v celém spektru otáček. Může to být přesto čerpadlo?

 

Samotný startér by mohl být vadný? Točí se krásně, motorem (oproti křupce se 330tkm nezní jako před umřením).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde mi na rozum, že to dělá jen za určité teploty motoru. V úterý tuším, jak bylo horko, tak zase déle točila, a to se s ní několik dní nejelo. Teď jde zase za studena na jedno otočení atd. Furt stejné.

 

Klapka vyčištěná v otevřené poloze, nastavena VAGem. Čidlo teploty nové - podle VAGu nelže, jen rozdíl pár stupňů (asi holt kapalina nikdy nebude mít teplotu shodnou s okolním vzduchem, kterou naměří čidlo u mlhovky).

 

Chystám se na měření tlaku paliva zaruzných teplot, tedy před jízdou, během jízdy a po odstávce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to je asi fajn nápad. Zkusím ho prohodit a zkusím prohodit i snímače otáček a uvidím.

Čidlo teploty na termostatu jsem dával nové před půl rokem. Mám nové i všechny filtry, svíčky a lambdu - furt stejné.

 

Zajímavé je, že po tom, co jsem vyměnil těsnění pod hlavou na té druhé (ta má 330tkm), tak to trochu dělá také, ale vždycky v pohodě naskočí a nemá tendence chcípnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dneska jsem měnil těsnění, co je nad klapkou v plastovém potrubí, protože bylo úplně tvrdé. Při té příležitosti jsem se rozhodl prostříknout klapku čističem brzd (před nějakou dobou jsem ji mel venku a čistil pořádně štětcem - tohle bylo jako prevence). Krom toho, že starty furt stejné, tak se asi v sání nakumulovalo více toho čističe a nevyvzlínal.

 

Po startu měl motor tendence chcípnout, klepal se a z výfuku šlo černo :o Nemohl jsem tím třeba podpálit ventily nebo něco oddělat? Asi to muselo hodně hořet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je směs bohatá, tah hoří špatně. Na to, aby se v motoru teplem něco poškodilo to chce čas. Minuta na volnoběh u právě nastartovaného = studeného motoru nemůže nic poškodit. Katalyzátor se u zatěžovaných motorů chladí bohatou směsí. Na to, aby směs v katalyzátoru hořela nemá kyslík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to jo. Zarazilo mě, že to hulí černě a kromě z výfuku i od někud z motoru (jestli tam tedy nedoputovalo pod autem to, co šlo z výfuku). Anebo mě napadlo, jestli ten čistič nenavázal olej ze sacích beranů. Vím, že tam na dně trochu bylo.

Prostě to vypadalo hodně nezdravě, no.

Editováno: , autor: Ferdinand II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako jak co, no. Na tom autě jsem už dělal mraky věcí. Nebojím se toho, jen když něco zvořu, tak se pak děsím, co jsem oddělal. Takže tady jsem měl strach o ventily a katalyzátor.

 

Jinak dělal jsem si např. těsnění pod hlavou a to šlo samo. Pak servo, stahovačky, vůle ventilů...

 

Ještě ke špatným startům - nemůže mít vliv i drážkový řemen? Zkrátka po startu v tom někdy tak jako syčí a mechoš říkal, že mi prokluzuje řemen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Takže jsem nechal vyčistit a zkontrolovat vstřiky. Vyčištěné, test ok, prý jsou v pořádku. Při zpětné montáži jsem dal všechny nové těsnící o-kroužeky. Dal jsem nové těsnění pod klapku + ji dočistil, vymazal adaptace ŘJ a nastavil klapku. Přehodil jsem zapalovací lištu a senzory otáček z druhé Fabie, která se chová normálně. Dal jsem nový senzor úhlu natočení, aby servo nespínalo, kdy nemá.......

 

Furt stejné... Jakmile to stojí po jízdě, tak se sotva natočí. Když je ale rozhycovaná na dálnici třeba na pumpě, tak startuje úplně zdravě. Za studena normálně, ani nijak nelítá do otáček. Zbývá čerpadlo a startér, ale nevím. Jede normálně, nechlastá nadmíru, jde do otáček... Jsem bezradný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já vím Matěji, ale koho. O nikom, kdo zná dobře problémy těhle starých Škodováckých motorů neznám. Jen tak nějaký běžný mechanik tohle asi nerozlouskne. Snad tady, když by se našel nějaký fajnšmekr :-)

 

Já už jsem vyloučil hromadu věcí. Nevím jen, jak je na tom čerpadlo, jen si říkám, že pak by to nebylo jen hodinu po jízdě, ale furt. Skoro sázím má SW (ten je mimochodem upravený od p. Jandy s doměním, že to třeba pomůže).

 

Porovnával jsem zatím některé hodnoty. Zajímavé je, že AQW má zatížení na klapku při startu 14 - 16 %. Zjistím, jak je na tom AME.

 

Jeden mechanik mě odkázal, že si mám nechat aktualizovat software, který řeší tyhle chyby, jenomže ve Škoda servisech mi vesměs sdělili, že to už neumí, nebo nemají potřebná data. 

Editováno: , autor: Ferdinand II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...