Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

ja zase odporucam chudacika 1.2 12v. na mesto uplne staci a ak mas dobru vybavu tak komfortne vozenie za rozumne peniaze.

vela toho co vo fabii je alebo sa da za par korun dorobit svojpomocne a origo je to za velke peniaze nemaju ine auta za ovela vacsie peniaze.

a samozrejme stale plati ze tuknut mozes hocikedy a urcite zozenies lahsie plechy a narazniky a ake kolvek diely na najrozsirenejsie auto ako na nejake ine.

pokial sa o auto staras, neverim ze ta necha v stichu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám fabiu 6r.som max. spokojný!Jediný väčší problem som mal s riad. jed. motora hneď po kúpe,ale vyriešilo sa to cez záruku takže žiadny problém! :palec2:

Ak ti smiem poradiť nekupuj auto cez bazár tam dokážu "zázraky" lol Radšej si počkaj a kúp auto od fyzickej osoby.

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked som len tak jednym ockom cital vase problemy s motormi (asi 1,4 MPi), uz prestavam vazne uvazovat nad kupou tohto auta. Zda sa mi ze nieje az take spolahlive ako so pocul doteraz. Alebo ma viete dostat s tohto omylu??? Za akekolvek info vopred dakujem

SOM Z TOHO ZMATENY!!!! :help: :help: :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím.

Rozhodl jsem se na poslední chvíli koupit starou Fabii v combiku, a furt mi vrtá hlavou jaký motor...

Chtěl bych do toho klimatizaci tak se zatím víc přikláním k 1.4 kvuli výkonu. Už jsem se tu sice dočetl, že klima s 1.2 není zas tak velký problém ale jak je to u kombiku?

Jinak mě na tom zajímá výkon - dostatečný / nedostatečný,

taky hlučnost - 1.2 je prý docela slyšet

a samozřejmě spotřeba

Prosím o radu, názor a vaše zkušenosti s těmito motory.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zapoměl si napsat, pro jaké účely to auto máš - jaké vzdálenosti jezdíš, zda denně nebo občas? Mimoto už tu toho je o motorech napsáno dost a dost :) Stačí jen hledat a číst.. Zas tu bude bouřlivá diskuze, kdy se tu akorát pohádá Reso a Houmr lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odpoveď je jednoduchá : viac ako 15tis/rok a viac extravilán(+dialnice) tak 1,4 , ak menej ako 15tis/rok a mesto + okresky tak 1,2 v pohode.

1,4 a 1,2 podobný výkon (parameter pre dosiahnutie max. rýchlosti)

1,4 necíti toľko zaťaženie alebo kopec

1,4 tichší motor

1,2 živšia v meste

1,4 väčšia spotreba po meste (mimo mesta je to zhruba rovnaké)

1,4 vačšie naklady (poistka, servis..)

(Ja osobne by som volil 1,2 má viac predností ako nevýhod)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj mel sem fabii combi 1.2 HTP 47 KW a jelo to vic nez slusne tahal se za tim i prives s plachtou a taky v pohode !!! vaha privesu byla 400-600 Kg. Ale spotreba je slabsi stranka toho to motoru jezdil sem v rozmezi 7.5-9l(me to bylo fuk platila to firma) jinak nezpominam na nej spatne. :palec2:

p.s. mel sem na tom pneu 205/45/16

post-8-1200328453_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP 12V je v klidu motor. Ani ten hluk neni tak desnej. Jen pri prudsim zrychlovani dava o sobe vedet. Pri normalni jizde je to v klidu. Ten zvuk vysavace je jen hlavne na prvni dva kvalty, pak zni docela dobre. Urcite si to musis pred koupi zkusit, urcite oba dva motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam mam uvedenou fabii (s 1.2) a jsem sni vcelku spokojen. Jezdim teda hlavne kratsi trasy, ale podle meho se ani na dalnici neztrati. Auto je zivy a spise zalezi na stylu jizdy.

Kdyz jedes klidne, tak ses schopnej se dostat na spotrebu kolem tech 6l/100km, kdyz jedes sporovneji (+mesto) (coz delam vecne ja) tak spise tak kolem 8l. Co se dalnice tyce, klidne i s 1.2kou muze clovek frcet po dalnici 140-160km/h a vpohode. Samotrejme odpovidajici je i spotreba paliva :).

Jinak co se zvuku motoru tyce. Je to dost subjektivni dojem, nekteri lidi vnimaji HTP jako zvuk dieselu, me to uz neprijde, nebo jsem si zvyk - nevim :)

Nejvetsi limity tohoto motoru objevis pri predjizdeni, kdy auto zrychluje pomaleji, nez by bylo nekdy vhodne (zejmena kolem tech 90-120km/h). Ale opet opakuji, neni to nic tragickeho, jen je treba si uvedomit, ze proste nejses schopnej predjizdet takovym stylem, jak to mohou delat nekteri vlastnici silnejsich aut (v tomto ti ani 1,4ka nepomuze)

Na zaver: auto je to urcite dobre, ja bych volil uz neco silnejsiho - a to z duvodu, ze vazne jezdim sportovneji, pro beznou jizdu + firmy je to idealni volba.

(kdyz vidim jak kamos "prasi" s RSem a pritom ma prumernou spotrebu 6-7l tak bych brecel..)

Editováno: , autor: mytrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.5 roku mam HTP 47kW. Nejdulezitejsi je, jak uz kluci psali jakym zpusobem budes auto provozovat. Pro jizdu mestem a na okresky je HTP vice nez vhodne. Ma spotreba s lehkou nohou se pohybuje okolo 5.1 l. Co se tyce zvuku motoru neni to zase tak spatne, pripadne zesilis trochu radio a motor neni slyset.

Pokud bych ale dnes stal pred rozhodnutim jako ty, sel bych do 1.4/59kW a to ze dvou duvodu. Prvni je urcita vykonova rezerva napriklad pri predjizdeni kamionu. S HTP musis myslet hodne dopredu a zvazovat bezpecnost predjizdeni. Pokud jede kamiom 100 km/h a rovinka na predjizdeni neni opravdu dostatecne dlouha, nastava problem. Druhy duvod je nedostatecna akcelerace ve stoupajicim a tahlem kopci, kdy pred tebou jede treba Avia, jedes za ni, predjizdeni viz vyse.

Drive jsem resil jeste zakonne pojisteni, ktere je do 1.2 vyhodnejsi, dnes uz to az takovou vyhodu nevydim.

Pokud bych ti mel tedy poradit, tak bez do te 1.4/59kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja sa hadat nebudem, nemam nic proti HTP. na mestsku premavku a primestsku je to v pohode. zalezi co od auta chces jeho urcenie ako bolo pisane.

ak ta neblokuju financie a riesis rovnaku vybavu len ci 1,2 alebo 1,4 bez do 1,4 nie je tam nad cim vahat.

ono v buducnosti aj ked to budes predavat tak predsa ze ta 1,4 bude lepsie lakadlo ako mraky HTP (tot len uvaha).

a spotrebu riesit medzi HTP a 1,4: tak v meste bude tak o 0,5-1L brat menej HTP, mimo mesto narovnako, dialnica bude lepsia 1,4.

inak s tou 1,4 sa da pri rozumnej jazde po meste 6,5.

jednoducho povedane ze ta 1,4 59kW je asi to najvhodnejsie co s benzinov mozes mat vo fabii. (dostatocne vykon pre normalnu jazdu, spotreba ....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 74kW ;)lol

ne teď vážně z těhle dvou určitě 1.4 59kW, která bude žrát velmi podobně jako 1.2 a přitom budeš mít o něco větší výkonovou rezervu, navíc tento motor má na svůj objem velmi pěkný sportovní zvuk ;)

dobrá provokace :p

no zcela vážně bych se přiklonil taky k 1.4 59KW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych se priklonil k 1.2. 1.4 nebude o moc lepsi a rozdil v cene je tusim 30 tisic. Co se tyce hlucnosti tak zrovna na dalnici jiz bylo nekolikrat receno v motoristickych casopisech, ze 1.4 oproti 1.2 hodne huci.

Resit 1.2, nebo 1.4 je prast jak uhod. Pokud bych neresil penize tak bych sel do 1.9 tam opravdu rozdil je, ale radeji bych ty prachy v rozdilu 1.2- 1.4 dal za vybavu ve prospech 1.2.

Jeste bych mozna dodal,, ze zrovna akcelerace na petku ze 100 rekneme do 120 byla u 1.2 lepsi nez u 1.4 55KW, takze neni to tak hrozne. Po zvyseni vykonu to bude +-.

No kazdej ma na to jinej nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačně 1.2 12V, celkově nižší náklady. 1.4 mi přijde trošku staré koncepce, zvláště po sundání krytu motoru:)))) Jinak 1.2 mi přijde motorově tichá a spotřeba??? Asi jak kdo s tím jezdí, ale dá se s tím jezdit i za kombinovanou 9L

Myslím, že jsi mimo mísu. Řeč je o 1.4 16v, ne o MPi. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednou tady někdo dával docela zajímavou tabulku hodnot, tak jsem si jí zkopčil a tady je:

60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,4/18,1 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 12,8/17,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 74kW: 13,1/18,3 s

Vmax/0-100km/h pro HTP 47kW: 162/16,3

Vmax/0-100km/h pro 16V 55kW: 170/14,1

Vmax/0-100km/h pro 16V 59kW: 175/13,1

Vmax/0-100km/h pro 16V 74kW: 186/11,6

(bohužel nvm čí je to práce, takže jestli to autorovi vadí, tak ať mi písne já to smažu :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že jsi mimo mísu. Řeč je o 1.4 16v, ne o MPi. ;)

No vsak ja jsem myslel 1.4 55KW . A mimo misu ???

60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s

Nemyslim :)

Jak rikam je to prast jak uhod ten rozdil je mizernej, ale nebudu Ti brat tve iluze o 1.4 55 KW. Kdyby to napsal nekdo kdo ma 1.9 tak to vemu, ale to je jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...