Chossse Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 Zdravim hosi,chtel jsem se jenom zeptat jak vam toci motor?Mam 1.9 TDi 74kw 4x4,6 stupnova prevodovka,ted je po cipu neco kolem 100kw!Kdyz jedu po dalnici mam zarazenou 6 tak mi to pri 3000otackach jede 150!Kamos ma taky octavec a pri 3000 ma neco pres 160!Ale nema to 4kolu!Ze by to bylo ze to je 4kolka?Jak to toci vam at sem klidnejsi! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavius84 Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 Zdravim hosi,chtel jsem se jenom zeptat jak vam toci motor?Mam 1.9 TDi 74kw 4x4,6 stupnova prevodovka,ted je po cipu neco kolem 100kw!Kdyz jedu po dalnici mam zarazenou 6 tak mi to pri 3000otackach jede 150!Kamos ma taky octavec a pri 3000 ma neco pres 160!Ale nema to 4kolu!Ze by to bylo ze to je 4kolka?Jak to toci vam at sem klidnejsi! To nevim, ale ja mam 81 kW po chipu a jen petikvalt. Ale schvalne to zitra zkusim.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beeson Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 (editace) Asi tě to bude prd platný, mám TDi 66Kw, nečipovaná ,5-ti kvalt , při 3000 otáčkách na rovině po dálnici rychlost kolem 140 Km/h Editováno: 5. Červen 2007, autor: beeson Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JimTDI Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 co vím, tak 66ka má poslední stupen(5ku) nejkratší, pak je 6kvalt 4x4 a nakonec 5ka u 81kW, ta je nejtěžší....96kW nepočítám, ty jsou jinde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 Zdravim hosi,chtel jsem se jenom zeptat jak vam toci motor?Mam 1.9 TDi 74kw 4x4,6 stupnova prevodovka,ted je po cipu neco kolem 100kw!Kdyz jedu po dalnici mam zarazenou 6 tak mi to pri 3000otackach jede 150!Kamos ma taky octavec a pri 3000 ma neco pres 160!Ale nema to 4kolu!Ze by to bylo ze to je 4kolka?Jak to toci vam at sem klidnejsi! Mohu tě uklidnit... jsem na tom stejně! tak kolem tý +-150 tacho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 co vím, tak 66ka má poslední stupen(5ku) nejkratší, pak je 6kvalt 4x4 a nakonec 5ka u 81kW, ta je nejtěžší....96kW nepočítám, ty jsou jinde... Že by až takový rozdíly mezi převodovkama? Měl jsem za to, že 6ti kvalt na PDčkách je nemlich to stejný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bartes Vloženo 5. Červen 2007 Sdílet Vloženo 5. Červen 2007 na moji fabce 1.9TDI (puv. 74kW, nyni kolem 100kW) mam na 5. kvalt pri 3000ot lehce pres 150km/h.. .. tak me vysvetlete na co delaji ten 6. kvalt? To na jednicku utahne panelak za sebou bo co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 na moji fabce 1.9TDI (puv. 74kW, nyni kolem 100kW) mam na 5. kvalt pri 3000ot lehce pres 150km/h.... tak me vysvetlete na co delaji ten 6. kvalt? To na jednicku utahne panelak za sebou bo co? To me taky podrz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 66kW a 81kW je totéž. 3000ot/min = +-140km/h. Šestka u 77kW 4x4 je o něco mááálo delší. Kvalty jsou blíž u sebe - u té 4x4 to chápu. A 96kW má mnohem delší. A nejdelčí je Fabia RS. A je to dost vhodné - chtěl bych ji, abych netočil při 210km/h do čeveného pole. Ale třeba i u 180km/h je to už zbytečně moc v otáčkách..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chossse Vloženo 6. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 Zdravim hosi,chtel jsem se jenom zeptat jak vam toci motor?Mam 1.9 TDi 74kw 4x4,6 stupnova prevodovka,ted je po cipu neco kolem 100kw!Kdyz jedu po dalnici mam zarazenou 6 tak mi to pri 3000otackach jede 150!Kamos ma taky octavec a pri 3000 ma neco pres 160!Ale nema to 4kolu!Ze by to bylo ze to je 4kolka?Jak to toci vam at sem klidnejsi! Mohu tě uklidnit... jsem na tom stejně! tak kolem tý +-150 tacho... Dikes to jsem rad,ze nejsem sam! Prave ten kamos co jsem psal ma taky PD,ale tu 96kw!Je to skoda,ze netoci trosku jinak,nechce se mi totiz po dalnici hnat 180 protoze pak jde spotreba rapidne nahoru a to fest rapine! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Zdravim hosi,chtel jsem se jenom zeptat jak vam toci motor?Mam 1.9 TDi 74kw 4x4,6 stupnova prevodovka,ted je po cipu neco kolem 100kw!Kdyz jedu po dalnici mam zarazenou 6 tak mi to pri 3000otackach jede 150!Kamos ma taky octavec a pri 3000 ma neco pres 160!Ale nema to 4kolu!Ze by to bylo ze to je 4kolka?Jak to toci vam at sem klidnejsi! Mohu tě uklidnit... jsem na tom stejně! tak kolem tý +-150 tacho... Dikes to jsem rad,ze nejsem sam! Prave ten kamos co jsem psal ma taky PD,ale tu 96kw!Je to skoda,ze netoci trosku jinak,nechce se mi totiz po dalnici hnat 180 protoze pak jde spotreba rapidne nahoru a to fest rapine! Jedinej podstatnej důvod proč je v autě 6.kvalt je ten že jsou převody víc rozložený a u 4x4 se to využije nebo i u obyč nafty, protože ropa má užší spektrum využitelnejch otáček. Takže 5. kvalt u pětikvaltu může být stejnej jako 6. u šestikvaltu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 ....tak to bych se hádal, že má ropa užší spektrum využitelných otáček..... Ale záleží na tom co bereš jako "využitelný" Pokud bereš 1500 - 6500, pak ano. Ale pokud bereš otáčky, kde má motor alespoň někaký krouťák....pak asi těžko. Nějaká cesta s větším výškovým rozdílem...do kopce z kopce....tak myslíš že bude potřebovat víc řadit diesel, nebo benzín, co? Já myslím že benzín.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 ....tak to bych se hádal, že má ropa užší spektrum využitelných otáček..... Ale záleží na tom co bereš jako "využitelný" Pokud bereš 1500 - 6500, pak ano. Ale pokud bereš otáčky, kde má motor alespoň někaký krouťák....pak asi těžko. Nějaká cesta s větším výškovým rozdílem...do kopce z kopce....tak myslíš že bude potřebovat víc řadit diesel, nebo benzín, co? Já myslím že benzín.... Tak to se asi hádat budeme. Využitelné otáčky motoru jsou jen jedny a to takové, při kterých je motor schopen bezpečně pracovat: benzím cca 1500 - 6500, nafta 1000 - 4500. Co z toho plyne, benzín 5000 a nafta 3500. Tak nechápu, co tady řešíš. Kdyby se mluvilo o optimálních otáčkách, tak by se to asi vyrovnalo, cca benzín 2000 - 3500 a tak to má i nafta. A jestli mi chceš tvrdit, že točíš naftu na 6000 tak se budu hádat já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Říkám že záleží na tom, co bereš jako využitelné otáčky....nevím, jestli to co jsi napsal je definice....ale já beru využitelné otáčky ty, při kterých je motor schopen dostatečně akcelerovat....a benzín v 1500 teda spíše deceleruje....záleží na pohledu na věc! To, že pro každého z nás jsou využitelné otáčky někde jinde je už jasné. Ale co jsem tím chtěl říct: jestli jsi někdy počítal převodovku tak víš, že se počítá podle kroutícího momentu a odporů. Když vezmu, že odpory u osobních aut jsou podobné, tak rozhodující je kroutící moment, tedy jeho průběh a hodnota. Z toho plyne, že dieslu u dieselu mohou být kvalty dál od sebe, protože má sice menší rozsah otáček, ale kroutící moment je dostatečný v celém rozsahu. Vem si graf krouťáku 1,9TDI 150PS a 1,8T 150PS a udělej si čáru dejme tomu ve 200Nm a mrkni, jaké spektrum otáček je nad touto čarou u benzínu a jaké u dieselu. Pochopíš co beru jako "využitelné otáčky". Není to pro mě rozsah, kdy je motor shopen pracovat, ale rozsah, kdy se dá jezdit! Ale je to zase o stylu jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Jezdil jsem s Audi A8 4,2 a můžu ti říci, že v 1500 otáčkách mě to tlačilo do sedačky jak ďas. Nebudu tady dále diskutovat o využitelných otáčkách, zestručněnoou definici jsem napsal. To že si někdo začne vymýšlet vlastní definice je sice hezké, ale v diskuzích asi nepoužitelné. Já mám u svého benzínového motůrku 2,0 skoro plochou křivku točivého momentu od 2400 do 4500, a využívám ho od 1500 do 6500. Moc si pleteš využitelné otáčky s optimálníma. A jestli jsou podle tebe využitelné otáčky ty, při kterých je motor schopen dostatečně akcelerovat, tak to je tedy smutné, já jsem kdysi jezdil se Škodou 120 a ta nikdy podle mého dostatečně akcelerovat neuměla, tak už vím čím to je, neměla využitelné otáčky motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 (editace) Jezdil jsem s Audi A8 4,2 a můžu ti říci, že v 1500 otáčkách mě to tlačilo do sedačky jak ďas. Nebudu tady dále diskutovat o využitelných otáčkách, zestručněnoou definici jsem napsal. To že si někdo začne vymýšlet vlastní definice je sice hezké, ale v diskuzích asi nepoužitelné. Já mám u svého benzínového motůrku 2,0 skoro plochou křivku točivého momentu od 2400 do 4500, a využívám ho od 1500 do 6500. Moc si pleteš využitelné otáčky s optimálníma. A jestli jsou podle tebe využitelné otáčky ty, při kterých je motor schopen dostatečně akcelerovat, tak to je tedy smutné, já jsem kdysi jezdil se Škodou 120 a ta nikdy podle mého dostatečně akcelerovat neuměla, tak už vím čím to je, neměla využitelné otáčky motoru. Jestli sis všimnul, tak jsem dal jako příklad motory se stejným výkonem a podobným objemem,, a ne 4,2l No a Š120 - to máš pravdu. Ta žádné využitelné otáčky nemá....to jsou prostě jen otáčky No jo....jasně že si každý brání svoje. Já mám maximum krouťáku na hranici 400Nm a NIKDY mi neklesá pod 290Nm...od 1500 do 4500 ...tak jsem se troch rozvášnil. Ale stále nesouhlasím s tím, že Dieslel potřebuje méně odstupňované převody! 4x4 jasně - a víme proč. Najdu si to někde přesně, ty převodové poměry... Editováno: 7. Červen 2007, autor: tdipower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Ham Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 na moji fabce 1.9TDI (puv. 74kW, nyni kolem 100kW) mam na 5. kvalt pri 3000ot lehce pres 150km/h.... tak me vysvetlete na co delaji ten 6. kvalt? To na jednicku utahne panelak za sebou bo co? ja mám 1.9 TDi PD po čipu.... při 3000ot mám ručičku mezi 175-180 km/h..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Tak abych tuto diskuzi s tdipowerem ukončil, neboť mě již nebaví a myslím si, že ostatní čtenáře taky ne, Tak pouzě zopakuje jednu věc, Definice využitelných otáček je jen jedna!!! A ohledně toho, že mi vyčítáš, že jsem použil k přirovnání motor 4.2, trak si přečti svůj první odstaveček, já ti ho sem zkopíruju: Říkám že záleží na tom, co bereš jako využitelné otáčky....nevím, jestli to co jsi napsal je definice....ale já beru využitelné otáčky ty, při kterých je motor schopen dostatečně akcelerovat....a benzín v 1500 teda spíše deceleruje....záleží na pohledu na věc! To, že pro každého z nás jsou využitelné otáčky někde jinde je už jas; jen jsem ti tady něco podtrhl. Ber si to jak chceš, ale dále se jž vyjadřovat nebudu. KaJe A teď celkově k tématu, jsem docela překvapenej, kolik otáček ti TDI točí, na to, jakou mají sílu, by mohli mít převodovky fakt trochu delší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 8. Červen 2007 Sdílet Vloženo 8. Červen 2007 na moji fabce 1.9TDI (puv. 74kW, nyni kolem 100kW) mam na 5. kvalt pri 3000ot lehce pres 150km/h.... tak me vysvetlete na co delaji ten 6. kvalt? To na jednicku utahne panelak za sebou bo co? ja mám 1.9 TDi PD po čipu.... při 3000ot mám ručičku mezi 175-180 km/h..... Pán je hrubec... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke_TDI Vloženo 8. Červen 2007 Sdílet Vloženo 8. Červen 2007 (editace) na moji fabce 1.9TDI (puv. 74kW, nyni kolem 100kW) mam na 5. kvalt pri 3000ot lehce pres 150km/h.... tak me vysvetlete na co delaji ten 6. kvalt? To na jednicku utahne panelak za sebou bo co? ja mám 1.9 TDi PD po čipu.... při 3000ot mám ručičku mezi 175-180 km/h..... Pán je hrubec... To ze ji mas po chipu je prece fuk! Ten ti nezmeni prevodovy pomer ! Jinak mam 1,9TDI po chipu a pri 3000 mi to jede myslim 130 Editováno: 8. Červen 2007, autor: WolwZz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 9. Červen 2007 Sdílet Vloženo 9. Červen 2007 Říkám že záleží na tom, co bereš jako využitelné otáčky....nevím, jestli to co jsi napsal je definice....ale já beru využitelné otáčky ty, při kterých je motor schopen dostatečně akcelerovat....a benzín v 1500 teda spíše deceleruje....záleží na pohledu na věc! To, že pro každého z nás jsou využitelné otáčky někde jinde je už jasné.Ale co jsem tím chtěl říct: jestli jsi někdy počítal převodovku tak víš, že se počítá podle kroutícího momentu a odporů. Když vezmu, že odpory u osobních aut jsou podobné, tak rozhodující je kroutící moment, tedy jeho průběh a hodnota. Z toho plyne, že dieslu u dieselu mohou být kvalty dál od sebe, protože má sice menší rozsah otáček, ale kroutící moment je dostatečný v celém rozsahu. Vem si graf krouťáku 1,9TDI 150PS a 1,8T 150PS a udělej si čáru dejme tomu ve 200Nm a mrkni, jaké spektrum otáček je nad touto čarou u benzínu a jaké u dieselu. Pochopíš co beru jako "využitelné otáčky". Není to pro mě rozsah, kdy je motor shopen pracovat, ale rozsah, kdy se dá jezdit! Ale je to zase o stylu jízdy. Ano, to jsi napsal přesně - využitelné otáčky jsou tam, kde je motor schopen dostatečně akcelerovat. A pro akceleraci potřebuje výkon. A výkon je součinem krouťáku a otáček. Když budu mít benzín a diesel podobně zpřevodované a na stejnou max. rychlost, tak s benzínem budu na stejný stupeň točit okolo 45% otáček víc než u dieselu. Takže krouťák benzínu může být o tohle číslo menší a bude mít stejný výkon (akceleraci) jako diesel. A opačně, potom diesel by měl mít v celém spektru otáček podstatně vyšší krouťák, aby nahnal "chybějící" otáčky vůči benzínu. A křivka momentu krásně zobrazuje, kde který motor bude zrychlovat nejlíp a její plochost zase jak plynule. A vzhledem k tomu, že benzíny mají obvykle plošší křivku než diesely, tak mají dostatečný krouťák v širším rozsahu než diesel. "Dostatečnost" krouťáku toho či onoho motoru nelze posuzovat dle jeho absolutní hodnoty, ale vždycky s přihlédnutím k otáčkám a jejich rozsahu, kde neklesá pod nějakou hodnotu maxima (často se v testech se uvádí 85%). A to je ta oblast, kde auto šlape nejlépe. Samozřejmě, i pokles pod třeba těch 85% neznamená, že ten krouťák je malý, ale ridič při akcelari už zaznamená, že motor tak netáhne. A když porovnáváš u TDi hodnotu 200Nm, tak u 1.8T mi stačí udělat čáru někde na 140, abych měl s tebou srovnatelné využitelné otáčky - a kde pak jsme? Předpokládám, že oba od volnoběhu po omezovač Neznám sice konkrétní parametry tohodle TDi, ale s hodně velkou pravděpodobností budou dynamické parametry obou motorů ve stejném autě s ohledem na stejný výkon srovnatelné, i přes jejich rozdílné charakteristiky. TZn. diesel bud zrychlovat "přískoky" a benzín téměř plynule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 11. Červen 2007 Sdílet Vloženo 11. Červen 2007 Tak dneska jsem to take zkusil.U kazalo mi to 140 -145 . Okta combi 1.9 66 Kw ,2001,173000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jenik3 Vloženo 11. Červen 2007 Sdílet Vloženo 11. Červen 2007 Zdar a silu, uz se to tu objevilo. Kdyz udelas chipa (jen a pouze) tak by se ti nemely menit otacky vs. rychlost. "jen" tam bude navic nejakej ten kroutak. Zas tak moc o chipu nevim, ale u TDI se zvysuje MPa, takze utahne i ten barak. Ja mam sve 1.8T jen 5-ti kvalt, ale i tak mi to staci. Pravda, pri 150kmh to toci neco navic oproti tve 100Kw/6. Diskuze na tema vyuzitelnost otacek mi pripada marniva. TDI tahnou odspodu a nam benzinum to zase trochu dyl vydrzi (ten zatah). H. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
///M5 Vloženo 11. Červen 2007 Sdílet Vloženo 11. Červen 2007 Hoši, super debata... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TDIfun Vloženo 12. Červen 2007 Sdílet Vloženo 12. Červen 2007 Tak ja mam zacatek cerveneho ve 220km/h Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.