Přejít na obsah

1.4 16V start na 3 válce


Doporučené příspěvky

Mám 1,4 63kW najeto cca 2 000 km. V pondělí start při -20 st., vše OK. Dneska start při -18st. Nejdříve to naskočilo v pohodě a potom to chvilku jelo jakoby na 3 valce a prdělo to do výfuku a měl jakoby tendeci chcípnout. Říkal jsem si, nechám to tak a uvidím, jestli to zhasne a ne, pak se spravil. Neřekl bych, že to střílelo do výfuku, ale nepravidelný chod to mělo. Zatím uvidím, pokud se to bude opakovat,zajedu s tím do servisu. Do teď se mi to ještě nestalo. Ovšem pravdou je, že auto stojí pořád venku a navíc jezdím pouze městské, krátké vzdálenosti.

No,v takové zimě se kolikrát není čemu divit :feve: Zkus to sledovat,možná trochu víc projet,atˇse ta vlhkost z toho pořádně vypálí a uvidíš.To taky může dělat benzín-ta kvalita taky nic moc :kuk: A pokud to nepomůže tak atˇse starají v servisu.Otázka je na co přijdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sleduju to a zatím v pohodě. Nabírám pocit, že za to možná trochu můžu já. Protože když si uvedomí, že to stálo celé odpoledne a noc a nad ránem, kdy jsem vyjížděl bylo kolem -18st a já do toho vlítnul a sotva zasunul klíček tak nastartoval. Možná jsem mohl nechat trochu tu promrzlou elektroniku vzpamatovat :doh Od té doby se už to nestalo a auto funguje bez problému, uvidíme :palec2:

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Poslednu dobu som tiez startoval na 3 valce. Horsie je ze stale tak ide aj na volnobehu. Niekedy sa to umravni a zapoja sa vsetky, ale zachvilu vypadne opat. Po pridani plynu sa chod trochu umierni, netrase tak motorom. Problemovy je 4. valec, sviecka v nom je sucha zaciernena. Po vycisteni a vymene s inym valcom, opat to iste. Prehadzoval som aj vstrekovace, stale to iste. Ci je 4. vstrek pripojeny alebo nie motor sa trasie stale rovnako. Na diagnostike som mal raz jedinu chybu a to 17535 (prilis bohata zmes?). Inak sa zatial neobjavila ziadna ina. Ked som siel naposledy tak som uz citil aj stratu vykonu, motor vobec nechcel ist do otacok, takze uz sa to netyka len startu a volnobehu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prověřit jak cívku, tak vedení ke vstřikovači 4. válce. A změřit kompresní tlaky zastudena i zatepla. Černá zanesená svíce znamená nadměrnou dávku paliva, ale může to znamenat i vynechávání zážehu vinou špatný cívky nebo špatný zapalování z důvodu malýho kompresního tlaku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Nie som si istý, či sa jedná o strt na 3 valce, ale robilo mi to to iste. Po pridaní otáčok nad 2000 - 2500 mi to islo pravidelne.

Co nepomohlo: vycistenie sktiacej klapky

                         výmena cidla teploty chladiacej kvapaliny

                         precistenie vstrekovacov (ultrazvuk + chémia do paliva )

                         výmena sviečok

                         výmena indukčných cievok

                         Skoda servis Batrdejov: 2 x diagnostika - podla nich vsetko OK

                         Tankovanie drahého benzínu - výkonného a jazda po dialnici na vysoké otáčky

 

Kto pomohol: velmi solídny pán : Richard - Polsko- dedina/ mestecko: Tylicz ( po 3 rokoch neúspešných pokusov som dostal tip na tohto cloveka)

 

co urobil: najprv poriadna diagnostika motora. Trvala 1 hod. a 50 minút, vrátane monitoringu počas jazdy.

Výsledok diagnostiky: nefunkčné čidlo teploty nasávaného vzduchu . pri teplote 20 st.celzia                                                 ukazovalo  pri volnobehu 60 st.C, pocas jazdy klesla                                                                           hodnota na 48 st.C ......

                                   lambda sonda sice funkcna, teda kontrolka motora nesvietila, ale isla vzdy na                                    maximum, co nemá !!!

                                   vstrek paliva do valca trval namiesto 1,5 ms až 3 ms!, teda dvojnásobok času

Oprava: vycistenie teplotného cidla umiestnného v skrtiacej klapke (kód motora mám BXW 6L)

             výmena sondy pri katalyzatore. Mám iba jednu, comu sa cudoval, lebo objednal 2 , tak                       jednu vrátil.

Výsledok: motor nasáva vzduch, ktorého teplota je podávaná do riadiacej  jednotky už korektná, teda reálna. 

Vstrek trvá tak dlho ako má- v závisliosti od zatazenia ( klíma, rádio...)

Motor ide plynulo, pravidelne a po starte už netrasie ako keby isiel na 3 valce.

Vivat po 3 rokoch - vyriesené.

P.S. : verte mi, NIE JE TO NORMÁLNE, ak Vám toto povedia v akomkoľvek servise.

Na margo VW group a ich motorov sa ten mechanik vyjadrilo jasne: (voľný preklad): už to nie je to, co bývalo...

Dávam to tu pre tých, čo si s tou poruchou stále lámu hlavu a nevedia to odstrániť . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V kódu motoru máš chybu, ten je jen BXW, označení 6L je nejspíš fábule "dvojka" (roomster má označení 5J, "jedničková" fábule je 6Y). Nový označení toho samýho motoru pro nejnovější emisní normu je CGGB. 

A s těma lambdama - nevím jak nejstarší "bé-iks-wéčka", ale já mám taky motor BXW, výroba je z konce roku 2007 a mám 2 lambdy. Jedna je hned pod "parohama" na přední straně motoru a druhá je až v půlce auta zašroubovaná do středního dílu vejfukovýho potrubí před sekundárním katalyzátorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Chcem sa podeliť o podobný problém , nakoľko práve tu som taktiež hľadal pomoc, ktorú som aj našiel takže je fér opísať  moje riešenie.

Môj problém začal asi mesiac po kúpe vozidla/ apríl 2014/  škoda roomster 1,4 16 V , motor BXW r.v.2007 , ktoré som dal  hneď po kúpe prerobiť na LPG. Začalo to nestabilitou otáčok pri rannom studenom štarte, kolísali asi 30 sekúnd. stávalo sa to sporadicky . Asi po mesiaci začalo vozidlo po prvom štarte zdochýnať. Taktiež som sa nemohol pohnúť z miesta auto nemalo žiadny výkon. To všetko sa upravilo asi po jednej minúte a bolo to sprevádzané strieľaním do výfuku. Vtedy som pochopil  že to bude ešte horšie a začal som hľadať  kde je problém. 

 

- diagnostika v škoda servise  bez problému . Tam som vylúčil vstrekovače, ktoré boli v poriadku, tlaky benzínu v poriadku,  vymenené teplotné čidlo , odišiel som bez zistenia závady.

 5 mesiacov beznádeje , novú nádej som dostal tu po prečítaní príspevku  jojoba71, ktorý mi dal novú nádej čím mu takto ďakujem . Ten pán v Poľsku bol mnou kontaktovaný ešte v ten deň. Po týždni som počul tieto slova " samochod pali spawne " čiže je to opravené.

 

moja závada bola trochu iná ako opisuje jojoba71 , vozidlo si ťahalo falošný vzduch na sacom porubí na spoji pri hlave , sú tam štyri gumené tesnenia , kde dve boli na dotykových častiach opálené na čierno  . jednotka vozidla si vyrátala chudobnú zmes, preto automaticky pridávala benzín až sa vozidlo pri štarte presýtilo benzínom, čo som cítil aj na výfuku. Tiež mi bol vymený snímač kľuky , neviem či to malo s tým nejakú súvislosť, ale po výmenene štartujem  vozidlo  kľúčom kratšie. 

 

možno každý z nás má inú závadu, problém nieje v motore, ale v dobrom mechanikovi, ktorý sa nespolieha iba na WAG.

jojoba71

 ešte raz ĎAKUJEM na tip ,  zatrúb keď sa budeme v BJ stretávať    212   /evč/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...