Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

k hodnotam tlaku sa niekde dostanem? ci len nejako odmerat?
 

Obávam se, že s tím budeš mít víc problémů než užitku. Mimojiné bych očekval problémy na STK nebo pojišťovně v případě nějakého problému a zjištění neautorizovaného zásahu do řízení. To ale určitě víš,že.

 

Tak bych pohledal učební pomůcky od těchto dvou typů řízení. Z toho by se dalo odvodit jestli to vůbec půjde. Ta složitá elektronická regulace tam je z nějakého důvodu a je odladěná na typ (zuby-převod hřebenu). Tak se osobně domnívm, že by jsi musel použít v podstatě i celou jinou mechaniku. Ale myslet znamen hovno vědět.

,,Ta složitá elektronická regulace tam je z nějakého důvodu a je odladěná na typ (zuby-převod hřebenu).,, Tiež si myslim.

Takže hydraulické řízení pracuje s tlaky cca 70-90bar podle typu motoru (zřejmě korekce hmotností benzínu a nafty)

elektrohydraulické řízení používá tlak cca 100bar

Regulace bude složitá z dúvodu používání snímače rychlosti a natočení volantu, protože se mění v závislosti na rychlosti a natočení posilovací účinek, tedy zřejmě otáčky čerpadla nebo nějaký hydraulický obtokový ventil.

Čerpadlo na řemenu přece žádnou regulaci nemá. Posiluje furt stejně. Při parkování půjde hůř a při vyšší rychlosti zase posiluje zbytečně moc. V tom je právě výhoda el.hydraulickýho. Má menší spotřebu energie.

To já vím, já čerpadla měnit nechci. Jen mne to téma zaujalo. Ono teoreticky by to mohlo nějak fungovat. Ale s jakou učínností,životností,konfortem, těžko říct. To nepočítám náklady a vybavení. Já osoně bych nad tím ani neuvažoval.

To spíš bych zkusil tu elektrickou jednotku zprovoznit normálně bez regulace, ale nejspíš by to rozhodilo celou elektriku. Ono to servo nenní Led žárovka do kufru, to si trochu těch ampéru cucne. (známé problémy s úhlem natočení a zhasínání světel atd.)

... V tom je právě výhoda el.hydraulickýho. Má menší spotřebu energie.

Asi to myslíš dobře, ale říkáš to blbě.

 

Elektrohydraulika nemá menší spotřebu energie, naopak bych řekl že má o dost vyšší spotřebu - ale má výhodnější "průběh" tý spotřeby, protože díky elektronický regulaci odebírá jen tehdy, když je ten posilovací účinek potřeba = při zatáčení v malý nebo žádný dopředný rychlosti - a naopak ve vyšší rychlosti, kdy je lepší "cítit kola ve volantu" se posilovací účinek omezuje. Tím klesá i vliv na výkon motoru tehdy, kdy je ho nejvíc potřeba = ve vysoký rychlosti.

 

V porovnání dob silnýho a slabýho posilovacího účinku = velký a malý spotřeby pak má elektrohydraulika CELKOVĚ menší spotřebu - s tím se pak dá bez problému souhlasit. U čistě hydraulickýho řešení (pohon řemenem od motoru) se toho dá docílit taky, ale regulace by byla mnohem složitější a hlavně technicky náročnější, než jen "přiškrcovat tlak čerpadla" omezením napájecího proudu.

Já psal o celkový spotřebě. Myslel jsem, že to bude pochopitelný. Nechtěl jsem to tak zdlouhavě vypisovat.

elektrohydraulické co do komfortu a účinnosti jednoznačně +, ale je ohodně složitější a tímto taky náchylnější na poruchy. Většinou co vím shnije elektronika vzhledem ke špatnému umístění a vniknutí vlhkosti.

na hydraulice se v podstatě nemá co pokazit.

Jak moc velký je rozdíl v úspoře paliva nemám tušení.

nebude pracovny tlak elektrohydraulickeho zavisly od regulacie? Teda by riadeniu nemalo vadit ked tam bude staly tlak od hydraulickeho riadenia.

Vsak octavie stym kludne mozu jazdit tak preco by mali jej "nevyhody" nejako extra vadit pri fabii.

Elektroniku tam netreba vobec riesit kedze robili auta bez posilnovaca (juniorka). Staci ju len vypnut kodovanim,

 

bol som zato ze elektrohydraulicke servo davali koli slabsim motorom aby neplytvali zbytocne vykonom ked tam aj tak ziadny nebol :D, ale ked mam v aute 2.0i tak sa mi to stale javi ako jednoduchsie riesenie hlavne financne a na poruchovosť

 

co sa tyka legislativy mi to moze byt uplne jedno kedze v papieroch mam iny motor ako v skutocnosti

Zdravím,

 

měl bych tyto závady:

 

Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 423 156 F 

  Komponent a/nebo - verze: Lenkhilfe           0003

        Kódodvání softwaru: 00110

               Kód opravny: WSC 00000

5 Nalezeny chyby:

01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)

        37-00 - Defekt

00566 - Provoz servorizeni

        27-00 - nesmyslny signal

01288 - sv.30 servorizeni

        07-00 - signal prilis nizky

00817 - Teplotni ochrana servorizeni

        35-00 -  -

01290 - Referencni napeti servorizeni

 

Auto (fabia TDI 74kw, ATD 2000, TRW řízení, 210 000km) fungovalo úplně normálně a teď jak začalo mrznout, tak se po ranním nastartování rozsvítila kontrolka řízení a servo nefunguje. Ve Vagu je vidět teplota řízení 200C a píše, že je vypnuté. 

Kabelový svazek pod baterkou byl rozmotaný, kabely jsem prohlédl a zdají se být OK.

 

Díky za rady.

ak nevadi opytam sa tu: v servo nadrzke je olej pod minimom cize idem dolievat len ma napadlo ze ten stary vytiahnut striekackou a dat novy ale je tu otazka nezavzdusnim tym servo? Dakujem za info

Ten starý nevytahuj. Normálně jen dolej.

Zdravím,

 

měl bych tyto závady:

 

Číslo dílu řídícího modulu: 6Q0 423 156 F 

  Komponent a/nebo - verze: Lenkhilfe           0003

        Kódodvání softwaru: 00110

               Kód opravny: WSC 00000

5 Nalezeny chyby:

01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)

        37-00 - Defekt

00566 - Provoz servorizeni

        27-00 - nesmyslny signal

01288 - sv.30 servorizeni

        07-00 - signal prilis nizky

00817 - Teplotni ochrana servorizeni

        35-00 -  -

01290 - Referencni napeti servorizeni

 

Auto (fabia TDI 74kw, ATD 2000, TRW řízení, 210 000km) fungovalo úplně normálně a teď jak začalo mrznout, tak se po ranním nastartování rozsvítila kontrolka řízení a servo nefunguje. Ve Vagu je vidět teplota řízení 200C a píše, že je vypnuté. 

Kabelový svazek pod baterkou byl rozmotaný, kabely jsem prohlédl a zdají se být OK.

 

Díky za rady.

Nechcem ťa strašiť ale ked som mal zavadu J500 defekt tak sa nedalo nikdy rozchodiť.

fajla bojím se,že v tomhle má hubo44 naprostou pravdu.Taky jsem měl to samé. Chyba uvnitř na elektronické desce. Jestli to rozchodíš bude zázrak.

Upraveno od Mirek 835

já to měl taky a po týdnu "posilování" to samo zmizelo - předpokládám, že tam nějak natekla voda a stačilo to vysušit - nicméně opakovat se to může kdykoli a zázrak už se konat nemusí....

ak nevadi opytam sa tu: v servo nadrzke je olej pod minimom cize idem dolievat len ma napadlo ze ten stary vytiahnut striekackou a dat novy ale je tu otazka nezavzdusnim tym servo? Dakujem za info

 

stačí dolít, protože to asi bude jen dočasné řešení. Bylo by dobré zjistit, proč ten olej zmizel...

Ten olej skoro vždy ide do manžety hrebeňoveho riadenia. Iba raz som videl že pušťala vyskotlaka hadica.

no právě...

Fabie rok 2001,nefunguje posilovač TRW,Vag píše chybu 1288-napětí na svorce 30 příliš malé.Na konektoru u serva naměřím 12,6V ,ale ve Vagu v měřených hodnotách mi to ukazuje 7,5V. Altík normálně dobíjí,kabeláž v pořádku,obě pojistky taktéž,baterka vyměněná za novou.Takže asi problém přímo v servu,shánět nové? Vše se stalo po odpojení baterky při jejím nabíjení.Díky za každou radu. :kol-47:

fajla bojím se,že v tomhle má hubo44 naprostou pravdu.Taky jsem měl to samé. Chyba uvnitř na elektronické desce. Jestli to rozchodíš bude zázrak.

 

To jste mi nepotěšili, zkusil jsem odpojit ten kabel od snímače natočení volantu - žádná změna, konektory prostříknout kontaktolem - taky beze změny, takže asi jdu shánět nové servo čerpadlo

stačí dolít, protože to asi bude jen dočasné řešení. Bylo by dobré zjistit, proč ten olej zmizel...

predpokladam ze povodny majitel nemal nadrzku serva otvorenu ako kupil auto ked ze je zasita pod bateriou a auto ma uz 126tis. km

to přece nevadí, pokud vše funguje, jak má, tak olej (výrazněji) nemizí. Teď jenom záleží, jak rychle se ztrácí. Jak psal Hubo, pravděpodobně ho najdeš v manžetách...

Fabie rok 2001,nefunguje posilovač TRW,Vag píše chybu 1288-napětí na svorce 30 příliš malé.Na konektoru u serva naměřím 12,6V ,ale ve Vagu v měřených hodnotách mi to ukazuje 7,5V. Altík normálně dobíjí,kabeláž v pořádku,obě pojistky taktéž,baterka vyměněná za novou.Takže asi problém přímo v servu,shánět nové? Vše se stalo po odpojení baterky při jejím nabíjení.Díky za každou radu. :kol-47:

 

tých 12,6v meriaš multimetrom na konektore? ak áno tak to meriaš zle, je to napätie naprázdno, ty potrebuješ poznať napätie pri záťaži... ak je tam 7,5V tak je chyba buď v prívodných kábloch, pozri aj ukostrenie alebo potom v konektore na kábli... priípadne aj v konektore na čerpadle, dá sa to rozobrať a preletovať...

minulý týden se rozsvítila kontrolka servořízení, chyběly asi dvě deci oleje, které jsem dolil, ale servo stále nejede, řízení je sice tužší, ale v poho se s tím dá jezdit a dnes po napíchnutí na VAG zjištěno následující:

 

Řídící jednotka: 6Q0 423 156 R
Komponent: LenkhilfeKYO V913
Kódování: 10140
Opravna #: WSC 13765
2 Nalezeny chyby:
00566 - Provoz servorizeni
                            27-00 - nesmyslny signal
01314 - rid.jedn. motoru
                            49-10 - bez komunikace - Sporadicky

 

 

Můžete mi říci zda je servo v háji, nebo je zakopaný pes jinde,ať nemusím zbytečně vyhazovat peníze za servis, který bych si udělal sám? Dík

 

PS: hrozí nějaké poškození řízení, nebo něčeho jiného, když jezdím i s tou rozsvícenou kontrolkou?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.