Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, mám Fabii I RS. Objevil se mi problém. Když jedu v klidu, vse se zdá, že jde ok. Akorát mi přijde, že jde stuha zatáčet. Ovšem když jedu "pilu" tak se mi děje dost neprijemna věc. Povětšinou, když jedu rovne a pak chci zatáčet doleva, tak jakoby se seklo řízení, nejde zatočit. Bud musím vic zabrat a nebo trochu pootočit do prava a pak jde normalne i do leva. Tusi někdo, co by to mohlo byt? Diky

Odesláno z mého SM-P605 pomocí Tapatalk

V 27. 6. 2017 na 23:37, Wittmann napsal:

jeden drát je napájení řídící  jednotky, ty dva tenčí jsou dvoulinka CAN - datový okruh, přes který ŘJ serva komunikuje se zbytkem auta. Výpis závad máš?

 

Zdravím, tak sem byl dnes na té diagnostice a vypsalo to toto:

 

Address 09: Cent. Elect.
Labels: Control Module Part Number: 6Q1 937 049 D
Component and/or Version: 
Software Coding: 
Work Shop Code:   
VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-5072

2 Faults Found:

00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            49-00 - No Communications
01309 - Power Steering Control Module (J500) 
            49-00 - No Communications

 

Takže je servo KO?? No asi jo, když to nemá komunikaci ani s čidlem, což je pochopitelné, pokud nefunguje ŘJ serva..  Ještě jeden dotaz, pokud je tedy servo KO, můžete mi poradit, co je to za typ??? (viz. foto)

 

Děkuji p4vel ;)

 

servo_JER112.jpg

T R W

  • 2 týdny později...

Ahoj všem, mám problém, to že servo běží i když nehýbu volantem jsem se tady již dočetl, takže to řešit nebudu, ale mám problém v tom, že se mi během jízdy rozsvítí kontrolka serva, servo funguje,ale volant jde hodně lehce otáčet, všiml jsem si že to dělá hlavně když jsou venku velké teploty. Druhý den je zase vše ok když nastartuju ale jen nějakou dobu a pak se zase rozsvítí. V zimě mi to nedělalo. Jestli někdo ví v čem to může být budu rád za odpověď :-)

jako že řízení změkne ještě víc? Mohl by to být snímač řízení (zajišťuje regulaci výkonu serva při zatáčení). Výpis z VAGu by prozradil více...

ano změkne ještě víc, všude jsem četl spíš opak že přestává fungovat a já mám opačný problém :-D

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku

kdyby přestávalo fungovat,tak ti bude tuhnout až vypne úplně. Taky bych se zaměřil na snímač jak ti radí Wittmann.

v principu je to toto, jaký konkrétní typ máš ty nelze určit. Pro upřesnění závady je potřeba výpis z diagnostiky. Může být i chyba jinde.

 

Pokud tomu nerozumíš, tak nemá smysl o tom spekulovat a dej to do servisu.

Je to tak,nemá smysl kupovat drahé součástky a nakonec zjistit,že závada je jinde. Diagnostika je nutná!

nechám si udělat diagnostiku u kamaráda, když taky čtu že v servisech každého natahují :-D Jinak servo mám 2 roky nové TRW. Ještě dotaz, tu diagnostiku třeba udělat když mi svítí ta kontrolka serva? protože svítí jen občas při větších teplotách venku a delší jízdě :-)

Upraveno od krmartin

To neva,že ti momentálně nesvítí kontrolka. Chybu máš už určitě zapsanou jako sporadickou. Tak stačí jen přečíst. Samozřejmě mrknout se na měřené hodnoty atd.

  • 2 týdny později...

Napíšu jak to dopadlo u mě - viz příspěvek o stránku dříve.

 

Tak jsem všechno postupně prošel (baterie, konektory, kabelové vedení, kontakty), a došel k tomu, že je špatné servočerpadlo. Takže shánění po internetu, nakonec jsem koupil za nekřesťanských 2500 servo z vrakoviště. Ukázalo se to i tak jako nejekonomičtější varianta, protože to co předvádějí repaséři, to je zlodějina. Repas stojí okolo 4000, jenže jen když jim pošlete předem svoje staré čerpadlo, jinak chtějí třeba dvojnásobek. Možná zkusím, jestli by teď nechtěli koupit to rozbité čerpadlo za ty 4k :D 

Výměna servočerpadla je celkem uživatelsky snadná, zvládnul jsem to na heveru - stačilo sundat kolo a podběh + levou mlhovku + vyndat airbox a baterku s držákem. Pak jsem se už ke všemu dostal golou s prodloužením. Nárazník dolů nemusí! Práce sakum prásk 2,5 hodiny (a můžu říct, že je určitě příjemnější, když Vám přitom nezačne pršet :D ).
Jedinej problém byl s převlečným  šroubem na vysokotlaké hadici, protože se šroub neotáčel, zareznul. Takže jsem jako ko*ot místo šroubem musel otáčet celým servočerpadlem abych ho vyšrouboval - totéž pak při montáži. Pak jsem nakonec musel ještě trochu přihnout tu hadici tak jak potřebovala a celou dobu se modlil, aby to někde neprdlo, na některých místech byl plášť prodřený a už byla vidět rezavá místa...no nic moc. Snad to vydrží. 

Problém se zdá se (ťukťuk) vyřešil. Servo spíná a točí zas jak zamlada. Nafta na 195/50 a točení bez serva na místě teda není žádná sláva. 

Celkem jsem si za tuhle legraci dal 3500,- a měsíc trápení. Ale možná ještě něco dostanu za staré čerpadlo. Btw, ochotou servisů řešit tenhle problém jsem byl velice zklamanej. Holt v situaci, kdy je každý den bez auta problém, se člověk musí smířit s tím, že bude servisovat sám o víkendu.

 

ta převlečná matka na té trubce se celkem dobře uvolňuje zmzarovacím sprejem. Ale také jsem poprvé točil celým servem :-)

  • 1 měsíc později...

Zdravím všechny tady. Potřeboval bych trochu poradit. Jsem zvyklý si dělat na autech všechno sám ale tady nemám zkušenosti. Nedávno jsme koupily novější (místo fildy ) auto do rodinya je to fabia 1,4 16v se k 2002.A hned od začátku mám problém se servem. Skoda že jsem na to nepřišel hned při předváděcí jízdě. Omlouvám se jestli tady už tenhle problém je popsaný  ale četl jsem tady  a nic podobného jsem nenašel. Můj problém je že když volantem točím normální rychlostí jako   při jízdě tak dobrý ale jak chci rychleji (škubnout) tak to ztuhne a jde to těžko. Jakmile povolím tlak na volant a znova chci točit (pomalu) zase posiluje normálně. Na vagu žádná chyba. Když s tim škubnu tak klesne hodnota proudu třeba i na 3A. Oleje je dost. Co by to mohlo být? Díky moc za každý postřeh.  

a ostaní položky z bloku hodnot? Na snímač to reaguje? Napětí OK?

před 8 hodinami, Wittmann napsal:

a ostaní položky z bloku hodnot? Na snímač to reaguje? Napětí OK?

Jak píšu, elektrické servo je pro mě novinka. Tohle auto spíše ženy. Já mám O1 TDI. Takže mi prosím nápověz  který bloky sledovat, na co se dívat. Nebo udělat log s tím že jednou budu točit pomalu a podruhé rychle? 

z hlavy si ty jednotlivé kolonky nepamatuju, je to ale popsané v Dílenské příručce (najdeš ji přes Google) - v bloku hodnot se dají sledovat otáčky serva a to jak skutečné, tak požadované. Také tam najdeš výstup ze snímače otáčení (poznáš jestli servu dává signál, že má přidat), také se tam dá sledovat proud a napětí na svorkách.  

 

Teorerticky je možné, že to dělá i převodka řízení. Podobně se servo může odpojit pokud volant rveš nadoraz do krajní polohy.

Zdravím. Přesně tyto podobné problémy mám už dva roky když jsou venku mrazy. Při rychlejším otáčení volantu se servo kousne, ztuhne. Pak se zase chytí a jede. Na diagnostice žádná závada nenačtena. Řešil jsem jiný snímač otáčení, nová baterie, vyměnil olej v servořízení, prošel ukostření i svazek a nic. Přes léto pohoda vše funguje. Ale bojím se co přijde v zimě.

No já auto koupil tak měsíc zpět a už to tak bylo. Prostě auto nachystané na prodej v České republice. Máš tam koyo nebo trw.? Jestli koyo měl bych pro tebe možná teorii co to dělá. Ale zase mi nejde do hlavy proč jen v zimě. Včera jsem moc neměl čas to řešit. Dnes si chci trochu pohrát s vagem a trochu zjistit víc info co by to mohlo být. 

Upraveno od nomac

Je tam koyo. Auto je 1.2 http 47 kw, 2005 najeto 82000 km. Na té diagnostice i když nefungovalo momentálně servo a svítila kontrolka tak závada nic a prý se servo jako odpojí či co. Ještě jsem to taky řešil s dalším elektrikářem a ten radil dát tam autobaterii silnější co tam vleze. Ted tam je 44 amh.

Kdyby ale byl problém v nedostatečném napětí, tak by to ŘJ serva měla poznat a měla by to vyhodit jako chybu.

Mimochodem teď koumu ten můj problém na vagu a mě senzor v bloku dvě ukazuje taky pořád nulu ať točím jak točím. Ale já mam trw.  

to asi zas tak moc nevadí. Akorát z toho článku v odkaze úplně moudrý nejsem. Očividně to psal někdo sice velmi zvídavý, ale ne úplně obeznámený s funkcí serva. Také mě mate, že snímač hlásil chybu - musel být tedy opravdu vadný, nemohlo to být jen tím volným kroužkem. Jako inspirace je to však velmi dobré.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.