Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

aky olej ide do serva?nakolko dnes je nedela a potrebujem jazdit a nechcem zadret riadenie,da sa tam dat aj nejaka nahrada co kupim na benzinke alebo v tescu?kamos vraj dal DOT4 ale mne sa to nezdaa

http://jak.ill.cz/vybrat_vhodny_olej.php

Informace o náhradách olejů dle norem a vlastností. DOT4 je norma vlastností a co já vím tak je takto označována brzdová kapalina s vyšším bodem varu. Tudíž rozežere některé gumové manžety, těsnění, lak. Osobně jsem si dle článku vybral vhodný levnější olej na dolití serva, ale nakonec jsem sehnal i originální za 200czk/0,5l ,každopádně ta náhrada splňovala specifika originálu a po smísení - žádné bubliny, žádná pěna, žádný oddělený film, prostě normál situace. Naopak některé mísit nejdou, ale ty nemají odpovídající specifikaci, jako jsem nejprve koupil zcela nevhodný olej, který mi nabídly v prodejně škoda-díly Castrol ATF TQ DIII za 195Kč litr. Ten tedy určitě NE - jedině snad při nové celkové náplni. No zkus článek na: http://jak.ill.cz/vybrat_vhodny_olej.php :specool:

Vše o olejích nejen do serva!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dufam, ze to nieje to co ti povedali v servise... neviem co mas moznost si dat urobit kompletnu diagnostiku elektriky alebo nie, ale s najvacsiou pravdepodobnostou to bude snimac natocenia volantu TRW a stoji 100-150 eur. Ja som to riesil tiez... vymenil som servo sice jazdene ale stalo 200 eur a nakoniec to bolo to cidlo. tiez som sa nechal oklamat servisom...

ale moze to byt aj servo, nevylucujem

Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj all skodovaci :)) mam takovej problem, vcera jsem si delal kontrolu moji Fabie a vyskocila mi chyba:

00816 3010 Snímač servo. řízení (přerušení zkrat. plus)

Nevite prosim co s tim..?? V autech se moc nevyznam, ale rychle se ucim a zrucnej jsem taky :))

Aky mas rocnik Fabie? Vies ci mas servo TRW alebo Koyo? Rocniky do 2001 so servom TRW maju velmi poruchove snimace uhlu natocenia volantu (je priamo na hrebenovom riadeni v casti, kde z riadenia stupa "tyc" volantu - je "zastrceny" z boku - od kolesa).

Stary typ snimaca TRW (vcelku s kablom, kabel vychadza zo snimaca z takej ciernej plastovej krabicky) je nestastne navrhnuty a dostava sa donho vlhkost. Rozne vysusovanie niekomu pomohlo ale moje skusenosti su, ze dlhodobo nie.

Ak mas riadenie TRW a stary typ snimaca TRW (s hranatym plastovym "zadkom" z ktoreho napevno vychadza kabel), je pravdepodobne, ze skor ci neskor budes mat problemy s kontrolkou volantu, modulovanim vykonu (vrcanim) elektromotora serva aj pri stojacom aute na volnobeh a kolisanim napatia v sieti (blikanie svetiel, osvetlenia pristrojovky...)

V servisoch velmi radi tvrdia, ze treba vymenit celu elektrohydraulicku jednotku. Vacsinou byva problem v snimaci. Ak uz mas prejavy blikania svetiel, tak overit sa to da tak, ze cez demontovanu LP (vodicova strana) mriezku alebo hmlovku v narazniku odpojis kabel od snimaca riadenia z RJ serva - je to trojpinovy konektor uplne na kraji smerom k blatniku.

Bude svietit kontrolka volantu, servo bude fungovat na polovicny konstantny vykon (pri prudkom toceni volantom bude posilovat malo) - ale ak blikanie svetiel prestane, treba vymenit snimac.

POZOR - nikdy nekupujte stare prevedenie snimaca TRW, iba to inovovane (tusim D na konci cisla dielu), resp. repas (DX na konci cisla dielu, v pripade repasu sa stary snimac musi odovzdat predajcovi) - inovovany snimac ma zadnu cast celokovovu - kabel vychadza napevno z takeho kovoveho valceka na "zadku" snimaca.

Ak VAG nechce komunikovat s RJ serva, problem moze byt v znamom hnijucom zvazku pod airboxom (vedu tadial aj dva vodice CAN Busu do RJ serva) alebo v silovom napajani serva (stredny konektor s dvoma hrubymi vodicmi +12V a kostra) - silovych 12V musi byt pritomnych trvalo - privod ide iba cez tusim 50A plochu "plechovu" poistku pod vrchnym deklom akumulatora.

Az po overeni (premerani) vsetkych kablov do serva (tri konektory, zlava trojvodicovy - spinanych 12V a CAN Bus, v strede dvojvodicovy hrube vodice - silove trvale +12V a kostra, na kraji k blatniku trojvodicovy - snimac riadenia) az potom podozrievajte samotnu elektrohydraulicku jednotku serva.

Editováno: , autor: Pilotek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked daš aj hrebeňove FabiaII tak to ide ale do hrebeňa FabiaI to nepasuje. Senzor uhlu FabiaII je ozaj lacna 33€. Su rozdielne proťajšky senzoru uhlu.

Tak jsem dal do Fabie 1 (r. 2000) novější řízení TRW i se snímačem z Fabie 2 a nechce mi to komunikovat s řídící jednotkou servomotoru, už nevím co s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do toho stym hlinik kružkom si dal ten snimač ktory je na foto jedna prispevok 826 ked ano tak by to malo fungovať.

Jinak to ani dát nejde. Bohůžel nefunguje, a zkoušel jsem dávat i jinej snímač, protože jsem myslel že je špatný, protože V.A.G mi napsal že snímač je vadný a v bloku naměřených hodnot mi neukazuje žádné stupně natočení volantu.Myslím si že nekomunikuje s řídící jednotkou servomotoru, protože mám auto z r. 2000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

zdravím, prosím vás o radu. Když např. vyjíždím z garáže, tak mi někdy při točení volantem zejména blíž ke krajním polohám nebo úplně těsně před nimi ztuhne volant, že nejde otočit. Stává se to při stání na místě. Musím tudíž trochu popojet ale i tak se to někdy stane. Zajímavost je, že v garáži, kde je taková lesklá dlažba se to neděje. Byl jsem VAGU a nic tam nenašli, i prý odběr proudu je v pohodě. Další věc je, že kdybych chtěl dělat losí test a prudce za jízdy otáčet, tak to řízení rovněž brutálně ztuhne...jinak vše ok, vůle je nula. Moc díky za nápady. (jde samozřejmě o Fabii)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dal do Fabie 1 (r. 2000) novější řízení TRW i se snímačem z Fabie 2 a nechce mi to komunikovat s řídící jednotkou servomotoru, už nevím co s tím.

Tak jsem měl auto v servisu a řekli mi, to co už jsem věděl a to že mi nekomunikuje servo s řídící jednotkou servomotoru a že pro toto novější řízení je potřeba i novější řídící jednotku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobry den, prosim vas vie mi niekto poradit ako sa mera hladina oleja v serve? Musim zeleny uzaver zasrobovat a tak pozret hladinu, alebo odsrobovat a potom len ponorit a tak odmerat? Ked len ponorim tak olej je nikde malo pod max, ked zasrobujem tak hladina je nad max. Dakujem (1.2 12V htp)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja s blikajicimi svetli a servem co obcas zabere samo od sebe (kdyz to vubec necekam) jezdim uz pres pul roku a uz jsem si na to jakstaks zvikl.az na to naladovy servo teda.uvazuju ze vytahnu kabel cidla z jednotky a budu jezdit na nouzak.hold bude svitit kontrolka a servo pujde na 50% vykonu ale neda se nic delat.davat cidlo za 2000-3500 kc do auta za 80000kc se mi moc nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nefunguje mi servořízení, potřebuju poradit, na servu řízení jsou 4 kontakty pro čidlo uhlu natočení. Na kontaktech by dle dokumentace mělo být -5 0 0 +5 voltů , já jsem naměřil na poslední svorce pouze 0,9 voltu. Také čidlo servořízení vykazuje hodnoty na svorkách zvláštní. všude je nulový odpor, pouze dva krajní kontakty ukazují 3,5k ohmu. Může mi někdo poradit co s tím může být? mám podezdření na nefunkční servomotor případně snímač uhlu natočení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravm ,

po krátké době opět problém s mojí Fabčou sdi.... Při točení volantu při plném raidu se se ozývají divné zvuky, jak když něco napínáte a pak pak to povolí, jak kdyby to mělo něco blokovat. V servise Skoda mi řekli, že je to silentbloky, které jsou popraskané a že je mám hned vyměnit. Chci se zeptat, jestli paes je zakopán opravdu v tom nebo se mám zaměřit i na něco jiné, v čem by mohl být problém.. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsem už zkoušel a nic to nedělá.. dělá to jen při plnym raidu, když třeba parkuju nebo když zatáčim a musim více točit volantem.. jinak auto žádný zvuky nedělá za jízdy ani při vypnutym mototu dyž chci točit volantem... ještě by mě zajímalo co vůbec ty silentbloky zajišťují v autě...

Editováno: , autor: Winstonn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

záleží jaké silentbloky? můžou to být silentbloky ramene - přední zadní...nebo silentbloky uložení stabilizátoru

silentbloky ramene přední a zadní tlumí rázy a pohyb ramene nápravy pří brždění a akceleraci (rameno mírně cestuje)...když jsou popraskaný, tak jde slyšet "kovový" zvuk především při brždění a akceleraci

silentbloky stanilizátoru nápravy - uložení stabilizátoru - je to gumička vyplňující prostor mezi kovovou sponou uchycení stabilizátoru a samotným stabilizátorem, vlastně přidržujou samotnej stabilizátor nápravy...když jsou KO, tak jde slyšet při přejíždění menších nerovností "ťukání, klepání"

ale při točení volantem se spíš ozývá to uložení tlumiče - axiální ložiska...dělá to přesně co píšeš + takový křupání, může to dělat i jen jedna strana (ale většinou je i druhá načatá)

osobně bych vsázel prostě na ty axiály, ale pokud mají být nějaký silentbloky prasklý, tak rozhodně silentblok zadního ramene (dost častej jev, dělají se již zesílený, ty už vydrží mnohem víc ;) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...