Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

V čem je jiná kategorie? :D Měla navigaci, má sedačky, má kola :) možná podvozek je stavěn pro trochu jinou rychlost :) která je vám stejně k prdu, když je omezena na 250 kmh a to si myslím, že nová O3 zvládne taky :) u Audi platíte za značku 2x víc, než u Škodovky a můžete si tam udělat víc kravin a dát si na to 20" kola a dělat machra, že máte Audi. Ale je taky 2x dražší, než Škodovka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se líbí, jak u nás lidi za bezpečnostní prvky nedají v naprosté většině ani korunu. Ale v základu by je chtěli strašně moc. A ještě jedna poznámka:

je naprosto normální prakticky u všech značek, že se ceny modelů jednotlivých tříd překrývají.

To jen tak, až zase někdo začne pyskovat, že se Octavia Elegance 1.8TSI/132kW s DSG a všemi příplatky dostává na XXX tisíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mc2uba: Nesouhlasím s tebou:

1) Sice Hyundai nemám rád, no poměr cena/užitek je někde jinde. Zpracování je slušné, v mnoha případech nabízí dokonce měkčené materiály tam, kde Octavia už ne (jízdní vlastnosti, design, apod. neberme teď v potaz)

2) Co je v OIII v 21. století za vysokou výbavu? Konkurence nabízí už léta to, co OIII a mnohdy dokonce více (už jen blbost jako je hlídání mrtvého úhlu mohla Octavia dostat). Navíc kolikrát samostatně, či v základu, ne v balíčku za příplatek 65 tisíc(!) ,abych si nechal toho Columbuse šlohnout... A že je v základu tolik systémů, vč. ESP? Nic, než předpisy EU, nikoli dobrá vůle Škodovky

3) Já osobně Audi rád nemám. Ale to jen tak naokraj. Jinak malý příklad: Před cca. 8 lety jsem si koupil 127cm plazmu za něco přes 50 tisíc Kč. Dnes seženeš takovou televizi za 20 tisíc (čili odhadem o 60% levněji), máš tam Full-HD a další věci, které v té době nikdo nenabízel. O šíři okrajů kolem obrazu nemluvě. Doba jde tolik dopředu, že není na části těchto systémů za nižší částky nic neobvyklého - ba naopak, docela to trvalo...

4) Raději bych měl na výběr pořádné motory s přiměřeným objemem a tím přiměřenou spotřebou a přiměřenou životností, než maloobjemové nesmysly, nadopované výkonem a 60 turby, který po zatížení kufru ztrácí dech a brzy se na něm něco po****. Navíc Octavia roste a těžkne, no stálé zatvrdnutí na dieselu se 105 koňmi, navíc s "benefitem" v podobě snížení objemu mi jako pokrok vůči váze a velikosti auta nepřijde.

5) Octavia III = Golf 7. To když na Trabant přilepím kufr a Mercedesu jej useknu, Trabant bude spadat do lepší třídy, neboť je větší? Pro mě osobně je například ten kufr k ničemu - pokud chci kufr, koupím si kombi. Jen tahám velikost a váhu s sebou. Ano, designově se mi hatchbacky líbí asi nejméně, no za tu cenu bych neváhal. Rapid je kočkopes všech starých dílů a s Golfem nemá společného nic, než koncern..

6) Škodovka to má "dobře vymyšlené" (neberme v potaz to, že při tom řazení do tříd zaspali vůči konkurenci o několik let / desetiletí) co se rozdělení do tříd týče. Ale co je dobře vymyšleného na Rapidu, to tedy vážně nevím - a zjevně to neví většina zákazníků, neboť Rapid se vůbec, ale vůbec neprodává. Než dát tolik peněz za patlaninu s tvrdým interiérem a spekulativními tvary, raději připlatím pár tisíc za nové auto, neporovnatelné s Rapidem (G7, nebo OIII)

.. Zde je hlavní problém v tom, že Škodovka měla výjimečné postavení před komunisty - tehdy byla Škoda pojmem. Po komunistech ji VW sice zachránil a jedná se o slušná auta, no je to pořád "jen Škoda" a toto se nezmění. Škodovka se ze svých modelů snaží dělat prémiová auta vysokou cenou a strohou výbavou s vysokými cenami příplatků, to však nestačí. Pokud se chci pochlubit, řeknu "pod barákem mi stojí BMW". Nebo "pod barákem mi stojí Mercedes". Když někam přijdu a hrdě prohlásím "pod barákem mi stojí Škoda", všichni se mi leda tak vysmějí. Nechápejte mě špatně - Škoda je dobré auto, to ne, že ne a mám tuto značku docela rád. Rád tak, že auto dostanu zdarma od firmy a není špatné. Sám bych však neměl sebemenší důvod, proč si to auto kupovat - za tu cenu to pro mě není nic prémiového a výbava je prostě vtipem pro české zákazníky (firmy), na které Škodovka spoléhá. Pochybuji, že by v zahraničí nabývala stejně sociální výbavou, jako v ČR s tak drahými příplatky. A například verze Ambition mi v případě OIII vážně nedává smysl.

Opět jen můj názor - nechci se s tebou hádat, zkrátka jsem jen reagoval.

PS: Má slova se naplňují: Auto má hezkou barvu a hezký interiér, no na výše publikovaných fotkách auto stojí na 17" a už tak stojí opět jako koza a kola jsou velmi malá a neuvěřitelně "vcuclá". 15" a 16" budou katastrofální...No holt, mě, jakožto potencionálnímu zákazníkovi, velmi pomůže, že při prezentaci auto mělo distanční podložky, stáhnuté pružiny, 18" kola se sportovním podvozkem, plnou nádrž a řidiče za volantem, aby hezky sedělo........

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle me resite hovna ;)

kazdymu kdyby stala doma na dvorku, zahrade, chalupe ci nekde jinde nova OIII a bit i treba v zakladni vybave ACTIVE s paketem plus + nejaka mensi dovybavicka tak by kazdej byl spokojenej a nerekl by pul slova

ale proste kritika musi byt ;):D ja si nestezuju na nic ;)

u RAPIKA by se neco naslo u OIII uz vubec,.... uvidime jak bude vypadat taky testovaci jizda a prvni dojem ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovna za půl mega, hmm, taky dobrý. :kol-32: Když si zvykneš na určitou úroveň výbavy a ani nemusí být "v plný palbě", nechce se ti slevovat. Tak proč nějaký ACTIVE? I kdyby to byla funglovka. A to netoužím po nějakých fičurách typu Lane assistant, asistent únavy a jiných podobných ptákovin...Navíc, po zkušenostech s tehdy (v roce 2010) novým motorem 1.2 TSI, bych si raději nějaký ten pátek počkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PAWOUK: .......... pokud dobre ctu tak by si na tom byl o nejakych 40 000 kc lip nez s OII ne ? podle me si nemas ani pravo stezovat teda :D

jinak ja daval jenom priklad ACTIVKY ;) nekomu proste vyhovuje a to ze nema zrcatka a kliky v barve vozu,... to uz neni takovej problem je striknout a ze je na plechacich to uz vubec ne ;) ty budou dobry na zimu a na leto si tam stejne naboucha HLINY takovy jaky se mu budou libit ;) a nebou treba ani tak zalezly jako originaly ;)

ale proste ma kazdej svoji prioritu, ale i tak to nemeni na tom nic ze proste a jednodusse je cena OIII nasteva dobre ;) to mi nikdo nevyvrati a za tim si stat budu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pořád dokola tady :D

Chtělo by to nějaký dlouhodobý test Škodovky vs. Korejec. Jak které auto bude funkční třeba po 5ti letech nebo 10ti letech. Jak bude vypadat interiér apod. To by rozhodlo, které auto má nejlepší poměr cena/výbava/výkon.

Já mám všeobecně německý auta rád. Je to můj styl. Neříkám, že se mi korejci nelíbí. Některý ano. Třeba Hundaj i40 v combíku je designově podle mne tak nadčasové auto, že se na ní škodovka nemůže hrabat designem ani za 10 let :D ale seděl jsem v tom autě, je to velké auto, ale když otevřu kufru, tak si vyrazím zuby od dveře kufru, které končí zhruba v týhle výšce, takže do kufru bych lezl skoro po 4. Interiér vypadá sice dobře, ale digitální modré podsvícení bylo pěkné tak v 90. letech a ne v autě 21. století. Materiál je u nového auta samozřejmě krásný, měkký a pohodlný, ale jak bude vypadat za 10 let?

Ano, je to škodovka a pro koncern je to nejlevnější značka a tím pádem taky nezaostalejší.

Jak tu psal Pawouk, jde o to, na jakou výbavu jsi zvyklý a co od auta chceš. Samozřejmě, když se podívám na výbavu max O3, tak si říkám, co tam je za super věci, ale já si řeknu "k čemu?" řídit umím, tak k čemu parkovací senzory, hlídání jízdního pruhu nebo aby mi auto ukazovalo na palubce kolik je tam max. povolená rychlost. Já tohle fakt nepotřebuji. Já jsem spokojený, když auto má elektrický okna, vyhřívaný zrcátka, tempomat, klimošku, nějaké ty bezpečností systémy a loketní opěrku, abych měl trochu pohodlí v tom autě. Víc od toho auta nepotřebuji a to mi O3 ve výbavě Ambition dá naprosto s přehledem.

Rapid a G7 nesrovnávám kvalitou spracováním apod., ale prostorem :) to je všechno co by se tam dalo hodnotit společně.

Jinak myslím si, že O3 už spěje mezi velmi kvalitní a luxusní auta. Přece jenom, proč by v příplatkové výbavě byla alcantara, kůře a imitace dřeva? To je snad znak luxusních aut, ne? Nebo O2 měla tuhle možnost? Já si myslím, že neměla :D

A co se týče toho, že se ti lidi budou smát, že máš doma Škodovku a ne BMW apod., tak to se hold bavíš s lidma, který jsou na tom finančně trochu jinak a ne běžní lidi v ČR. Myslím, že tak polovina lidi v ČR by ti tu Octavii záviděla, že jí máš doma v garáži a nesmála by se ti.

Btw. jsi podle mne akorát další člověk, co je tady na foru jen proto, že dostal Škodovku od firmy, ale sám by si to auto nikdy nekoupil a koukal po jiných značkách, i třeba premiových typu BMW apod. Ale pro takový lidi Škodovka není a vždy jim to auto bude připadat vtipné, drahé a pro zákazníka okrádající :)

Btw. schválně si zkus nakonfigurovat BMW 5. řady, na kolik by tě vyšlo. Vsadím se, že když za něj dáš 790 000 kč, tak budeš rád a pro majitele BMW budeš ten socka majitel BMW :)

Mě se Octavie 3 libí, výbavy jsou podle mě klasické pro škodovku, nic nepřekvapilo, ani neurazilo :) bohužel pro mě je to auto drahé, protože prostě nevydělávám tyhle peníze. A neříkám, že je předražené, ale jen pro mne osobně drahé. Kdybych měl jistých 50 000 kč měsíčně, tak neváhám a budu mezi prvními objednavateli.

Co se týče těch motorů, tak s tím už nic nikdo neudělá, prostě to tak půjde dál a i BMW, Audi apod. má tyhle motory, které mají malý objem a vysoký výkon. To že má Audi 4,2 TFSI je věc jiná :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Co se děje s novým 1,2 TSI?

Pardon, to jsem se přepsal - mělo tam být "tehdy novým motorem 1.2 TSI". Myšleno v roce 2010. V příspěvku to zedituji.



PAWOUK: .......... pokud dobre ctu tak by si na tom byl o nejakych 40 000 kc lip nez s OII ne ? podle me si nemas ani pravo stezovat teda :D

jinak ja daval jenom priklad ACTIVKY ;) nekomu proste vyhovuje a to ze nema zrcatka a kliky v barve vozu,... to uz neni takovej problem je striknout a ze je na plechacich to uz vubec ne ;) ty budou dobry na zimu a na leto si tam stejne naboucha HLINY takovy jaky se mu budou libit ;) a nebou treba ani tak zalezly jako originaly ;)

ale proste ma kazdej svoji prioritu, ale i tak to nemeni na tom nic ze proste a jednodusse je cena OIII nasteva dobre ;) to mi nikdo nevyvrati a za tim si stat budu ;)


Ale jo, vychází to levněji, v tom problém nevidím - nicméně je to stále drahé. Já jsem OII kupoval jako roční, protože půl mega bych za to v žádném případě nedal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

(jízdní vlastnosti, design, apod. neberme teď v potaz)

Konkurence nabízí už léta to, co OIII a mnohdy dokonce více (už jen blbost jako je hlídání mrtvého úhlu mohla Octavia dostat)

Navíc Octavia roste a těžkne, no stálé zatvrdnutí na dieselu se 105 koňmi

Pokud se chci pochlubit, řeknu "pod barákem mi stojí BMW". Nebo "pod barákem mi stojí Mercedes". Když někam přijdu a hrdě prohlásím "pod barákem mi stojí Škoda", všichni se mi leda tak vysmějí.

a) pokud chci řvát kvůli jedné věci (cena), není úplně ok neřešit jiné věci. například to, že korejci a frantíci vyklesali s cenami z jediného důvodu - začala klesat i škoda a podle té staví svou cenovou politiku. levnější jednoduše být MUSÍ, protože nic jiného nezbývá. tak je to vždycky, když se někdo snaží dobýt tržní podíl.

B) prakticky nic z technických novinek pro Octaviu není snad s výjimkou kolenního airbagu tak podstatnou položkou, která by to auto v rámci mainstreamových značek srážela do podprůměrnosti. kessy, lane assist, side assist, to všechno jsou pro daný segment nadstandardní prvky, které se naprosto míjí s hlavní cílovou skupinou Škody. proto taky mohla nabízet jednu generaci 8,5 roku a stále rostly prodeje.

c) octavia roste a udávaná hmotnost klesá. základní motorizace je o 40kg lehčí, 1.2TSI/77kW o 35kg, 1.4TSI o 55kg, 1.8TSI o 30kg. zmiňovaný 1.6TDI je u nové generace lehčí o 45kg, 2.0TDI o 65kg. stálé zatvrdnutí na 105 koních se projevuje tak, že je stovka o 0,5s lepší

d) pokud se někdo má potřebu realizovat značkou auta, tak je mně ho upřímně líto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si spočítal kolik by mě vyšla OIII 1.4 TSI 103 kW Ambition ve stejné (obdobné) výbavě,jako mám svoji OII 1.4 TSI 90 kW Ambiente.

Takže OIII 504 900 Kč,OII 542 600 Kč. Takže z mého hlediska je OIII poněkud levnější.

Zlevnila zadní loketní opěrka z 4200 na 1400,zdražilo stínící rolo na zadním okně z 1500 na 3000. Jinak jsou ceny doplňků co mám i na svém autě obdobné.

Akorat tu je dost podstatna vec, O3 ma pouze "fosnu" vzadu, a ne daleko drazssi viceprvek jako O2, ktery je pri ostrejsi jizde vzdy lepsi .. navic dost podstatna vec u 2,0TDI 110Kw pomalu top nafta.. idealni na dalnicni jizdy a ma to taktez jen fosnu vzadu?, pro me nepochopitelny... byt to okecavaji jak je skvela a upravena, navic G7 ma viceprvek "uz" od motorizaci 90kw+ .. na O3 zbyla jen pro 1,8TSI , varianty RS a 4x4.... a to ma O3 vetsi zadek, tak by to melo byt spise obracene ne.. :kol-44:

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, ale dovolím si parafrázovat bojlera před tebou " naprosto se to míjí s hlavní cílovou skupinou Škody" = kolik % zákazníku ten víceprvek pozná při jízdě a ocení ho? Ono se to úplně přesně porovnat ani nedá - nová 1.4 TSI má třeba i větší výkon oproti starší atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mc2uba: jen jedna věc - i OII měla možnost připlatit si za dřevo a alcantaru ;)

bojler:

a) A když to vezmeš z druhé strany - nabídne ti Octavia takové pohodlí a ticho, jako např. Citrón C4? Neber teď v potaz, že je pro tebe Citrón určitě, stejně jako pro mnoho lidí (vč. mě) uhoupaný kačer. Někdo hledá pohodlí a ticho a na jízdních vlastnostech mu nesejde. Právě tak, jak shazuješ ostatní konkurenční značky za jízdní vlastnosti, já mohl shodit Škodovku za hlučnost v interiéru a příliš tvrdý podvozek. Co se designu týče, Hyundai se mi například nelíbí, no na druhou stranu si nad designem lámali hlavu déle, než v případě až na detaily stále stejně vypadajících Škodovek. Někomu se tak možná design Hyundaie, apod., líbí. Nikde žádné +, ani -, pouze otázka preferencí..

b ) Kdo mluvil o podprůměru? Škodovka je naopak zcela průměrná. Já právě apeluji na onu cenu, která je nadprůměrná a to neopodstatněně

c) Pokud hmotnost opravdu klesá, zde ti dávám za pravdu - to mi nebylo známo. Zde nemohu kritizovat pouze Škodovku, downsizing je bohužel všude, protože EU se zbláznila

d) Lituj si, koho uznáš za vhodné, já osobně preferuji značku auta, která mi za mé peníze nabídne dostatečnou výbavu, pohledný design a určitou prestiž (a to nejen v případě auta, ale také hodinek, mobilu, či čehokoli), aby bylo vidět, že to auto stálo milion. ne jako v případě vyšperkované Octavie, kterou každý odhadne tak na 400 tisíc. Tady jaksi nejde o to, něco si dokazovat. Tady jde o přímou úměru mezi tím, co zaplatím a tím, co za své peníze dostanu. V případě Škodovky jsou ceny značně nadsazené a to ve všech ohledech.

.. Toť asi tak na závěr dne vše, více se k tomuto tématu nehodlám vyjadřovat. Někdo má osobní, nenásilný názor a pouze se baví na fóru, někdo to zde očividně příliš prožívá (zjevní milovníci značky a spíše subjektivní, než-li objektivní názory). Toto téma (a netvrdím, že jsem v tom třeba já nevinně) mi v posledních týdnech připomíná spíše bitevní pole - jeden mele přes druhého :kol-32:

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znovu opakuju, že při BĚŽNÉ jízdě rozdíl nepoznáš. Rozdíl poznáš až v extrémních vyhábacích manévrech, kdy ten zadek sedí o chlup dýl na silnici. Dlouhý zadek auto v krizové situaci začne lehce přetáčet, ale ESP zasahuje adekvátně a dá se říct i s citem. I s vypnutým ESP se dá to vychýlení udržet a korigovat, auto má velice jistý předek (díky novému umístění a sklonění motoru směrem k posádce :kol-47: ). Tím je auto i velmi dobře ovladatelné v rychlých zatáčkách.

K těm 105PS... bohatě to na jízdu stačí. A krom toho, dá se to nachipovat - jako téměř vše dneska :kol-31:

Kdo chce srovnávat s frantíkama, ať tak činí. Ale když se tu rozčiluje o dílech, které nepatří do 21.století, tak do téhle doby nepatří ani volant nastavitelný jen výškově. A takových "detailů", které ve výsledku oddělují zrno od plev je vícero.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě apeluji na onu cenu, která je nadprůměrná a to neopodstatněně

Zkus prosím pochopit, že pokud chceš prorazit na trhu, musíš vyhodit peníze za reklamu, musíš se v ideálním případě vymezit a mít příslušně nižší ceny. Jak moc záleží na produktu. Jinak nového zákazníka nezískáš. To, že prodává Peugeot 308 combi za nějakých 350 s velmi slušnou výbavou, to není filantropie, ale nutnost. Jinak by neprodali ani kolo.

Škoda svého času docela dost posrala vztah se zákazníky držením cen. Řada konkurentů na tom postavila strategii a první co od nich uslyšíš není kvalita, není auto jako takové, ale je to "sleva a výbava". Přispěla k tomu i druhá generace Fabie, u které úspory nebyly ve stejném gardu jako snížení ceny/rozšíření výbavy.

Pro zákazníka by to bylo dobře, pokud by šlo jenom o nás. Jenže západ je v hajzlu a na slevu a výbavu musí slyšet čím dál víc lidí. Auta došla tak, že o pozitivním ohlasu rozhoduje ovládání radia na volantu. Že se loupe lak a rezne kapota, to už nikdo nechce vidět, to se nedá srovnat v ceníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, tak jsem si zkousel spocitat 1.2TSI/77 Ambiente + vse co mam ve sve 3mesice stare 1.4TSI/90 OIIFL a vysla ma o 95.000 draze (objednaval jsem na konci cervence, takze tam byla Champion sleva).

No, nakonej jsem rad ze jsem nepockal, protoze 95.000 uz by bylo nad limit a k tomu ta zadni naprava.

Octavky mam 9 let, ale kdybych se dneska rozhodoval co koupit, tak misto O3 radeji G7

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nebudou SunSafe skla, tak velka skoda, doufam, ze budou alepson pro L&K vybavu, na kterou cekam, Ve spojeni s panorama strechou to bude nezbytnost.

Na sve soucasne O2 FL L&K s 1.8TSi a SunSafe skly opravdu vim, co znamena slogan "auto, které neslysite". Pro pametniky, reklamni slogan Mazdy nekdy z 90. let... Neni tissi Octavie, nez v této konfiguraci.

Jen doufam, ze nebudu muset dovybavovat parkovaci kameru a osvetleni nohou, jako u stavajiciho auta, a ze bude mozne opet nezavisle topeni, to jsou věci, kterých bych se nerad zbavil s prodejem stavajiciho auta...

Jeste jedna věc - ani slovo o moznem elektrickem otevirani kufru (5. dveri), s tim se tedy opet nepocita ?

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnešní době je pro lidi poměrně důležitá výbava auta. Ale když se zeptáte zkušených mechaniků, povětšinou jim všem stačí centrál, přední okna v eletrice a manuální klima, resp. abs. Mluvil jsem o tom s pár mechanikama a skoro každý říká to samé. Nejsem kritik různých stupňů výbav - samozřejmě, že je nutno dbát na bezpěčnost, komfort atd., ale i když mám roční nájezd kilometrů na běžného uživatele poměrně velký, můžu říct, že mi stačí tato "obyčejná výbava".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenik je cenik, a cena s kterou odchazite od dealera se muze znacne lisit a nekde dojde ke sleve 8-12% coz pri koncove cenikove cene neni zanedbatelna polozka.

Ja kupoval manzelce frantika a nehnul jsem s nima ani o korunu dolu. Vymamil jsem z nich jen koberce, ktery jeste nebyli orig. a parkovaci senzory ktery tam domontovali a ktery lze koupit v OBI za 600,-

Je treba posuzovat skutecnou cenu a ne tu na papire.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...