Přejít na obsah

Přední brzdy - klepání


Petula

Doporučené příspěvky

Ahoj,

dokážete někdo poradit? Už jsem z toho zoufalej...

V jednom kuse se mi dělá vlna na předních kotoučích. Stačí ujet tak 5-10.000 km a klepe to. Zkoušel jsem origo servis (kam normálně chodím) i prý kvalitního týpka v Brně, který rozumí oktávkám. Za poslední 4 roky (120.000km-210.000km) tam jsou tak čtvrtý kotouče. Zkoušel jsem origo i neorginální (TRW - žádný šmejdy), ale výsledek pořád stejnej. Ńejlepší je to vždy po 1000km, kdy si nový kotouče i destičky sednou, ale pak to začíná velmi pomalu házet. A teď (ujeto ma 7.000km po výměně pro změnu za TRW) to klepe tak, že při vyšší rychlosti na dálnici je to až nebezpečný, brzdí to málo (destičky lížou v té rychlosti asi jen ty vrcholky vlny na kotoučích).

Už mi to "spravili" s tím, že ty první kotouče byly vadný, pak že bylo vadný jedno ložisko, pak že se už musí vyměnit unašeče...

Prosě už mě to nebaví, za chvíli mi vymění i rezervu se slovy, že za to může ta.

Jediný řešení už je origo servis, kde si na ně přišlápnu, ale už vidím, že mi zase dají nový kotouče + díl ABC, který to zaručeně způsoboval a za půl roku tam budu zas. Jak z nich dostanu peníze zpět za ABC, který to nezpůsobovalo? Kotouče mi sice vymění zdarma, ale přidají k tomu další díl XYZ... Jo, jinak dělá to už alespoň od těch 120.000km

Jinak zadní v pohodě, auto má sice 210.000km, TDI 81kW (+ chip na 103kW) 2001, ale mám ho od malička a nechce se mi ho zbavovat, pořád slouží a žere 5l ve městě.

Dík za jakékoliv náměty. Jsem z Brna, takže uvítám i tipy na dobrý typy.

Peta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to pročíst celé vyvěšené téma jak ti psal MichalF, protože rada, že si máš připlatit na Ate nebo Brembo a budeš mít na 100% po problému není pravda! Křivení kotoučů je velký problém, který má kupa lidí, pročti si to téma a zjistíš, že se křiví i Brembo, BremboMAX, i Ate, znám případy i zkřivaných Zimmermanů. Sám jsem vyměnil na autech spousty brzdových sestav, často na přání zákazníka a reklamací je spousta. Na mém autě se zkřivily i BremboMAX i tím nejšetrnějším zacházením. Ani kompletní GO nápravy (nové tlumiče, horní uložení, uložení ramene a stabilizátoru) nepomohlo.

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez som riesil pred 1 1/2 mesiacom vymenu prednych kotucov a platniciek. Na povodnych bolo najazdenych podla zaznamu predchadzajuceho majitela cca 80.000km. Po precitani celeho fora a doporucenia mojho sevismana mam teraz ATE + ATE. Na kotucoch bolo napisane upozornenie, ze montovat i s ochrannym naterom. Prvych 10 km to vobec nebrzdilo, po zodrani ochranneho nateru to bolo hned perfektne. No po cca 3.000 - 4.000km opat ten isty problem. Pri brzdeni v rychlosti do cca 50km/h je to dobre. No pri trosku prudsom zadrzdeni vo vacsej rychlosti sa bedal roztrasie, volant sa roztrasie nielen do stran, ale i hore-dole. Vlastne roztrasie sa cele auto.

Vcera som opat studoval cele forum a zvazujem vymenu horneho ulozenia tlmicov. Ako zistim ci su zle? Pocas jazdy nepocujem od nich ziadny zvuk. Vola v nich je, pokial je auto na zdvihaku. Je to v danej situacii normalne?

Este jednu vec som si dnes otestoval po precitani fora. Rano ked som sadol do auta, pedal bol pri nenastartovanom aute tvrdy a pomocou brzdy som nedokazal auto udrzat na miernom kopceku. Po nastartobani brzdovy pedal ma zo zaciatku jemny chod, potom sa pritvrdi a pokial nan stale tlacim, tak sa pedal povoluje. Je to OK? Alebo chyba ako sa tu niekde pise v brzdovom valci, resp. v hadicke podtlaku? Kde je ta hadicka presne?

Dakujem za postrehy

Peter

O1 1,9TDi 81kW r.v. 2000, 230.000km

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kámoš dělal ve štanglu a říkal že na ATE měl jen jednu reklamaci za dva roky co tam dělal a že jich prodal(jednu sadu i mě) Byl to Golf IV f tuningu voe,f červeným íčku prej pičo! Že se ani nediví,protože jízda,se kterou si pro ně přijel byl styl Raikonen. Takže když se ti zvlní kvalitní kotouče bude problém jinde,nebo prostě tomu dáváte kopr. Ono když zajíždíš brzdy,musíš zátěž přidávat postupně a až po 200 km jim dát záhul. Ale to snad všichni víte. A tomu že se tam má nechat ta impregnace tomu se divím. Děláme hodně brzd,jak koučových,tak bubnových,bubny hlavně u aut které naváží na stavbu,protože když vlítnou ze silnice do stavební kaluže,je po kotoučích. Jde hlavně o TIR ale ve všech montážních návodech je psáno o jeho odtranění čističem brzd a dodáno nikdy ne ředidlem,páč i to je mastný. Alternativa je dle mechaniků technický benzín. Nic to nemění na tom,že pokud je dobře zajedeš kvalitní koutouče na osobní nezvlní se,teda když nejsou potom sjetý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez som riesil pred 1 1/2 mesiacom vymenu prednych kotucov a platniciek. Na povodnych bolo najazdenych podla zaznamu predchadzajuceho majitela cca 80.000km. Po precitani celeho fora a doporucenia mojho sevismana mam teraz ATE + ATE. Na kotucoch bolo napisane upozornenie, ze montovat i s ochrannym naterom. Prvych 10 km to vobec nebrzdilo, po zodrani ochranneho nateru to bolo hned perfektne. No po cca 3.000 - 4.000km opat ten isty problem. Pri brzdeni v rychlosti do cca 50km/h je to dobre. No pri trosku prudsom zadrzdeni vo vacsej rychlosti sa bedal roztrasie, volant sa roztrasie nielen do stran, ale i hore-dole. Vlastne roztrasie sa cele auto.

Vcera som opat studoval cele forum a zvazujem vymenu horneho ulozenia tlmicov. Ako zistim ci su zle? Pocas jazdy nepocujem od nich ziadny zvuk. Vola v nich je, pokial je auto na zdvihaku. Je to v danej situacii normalne?

Este jednu vec som si dnes otestoval po precitani fora. Rano ked som sadol do auta, pedal bol pri nenastartovanom aute tvrdy a pomocou brzdy som nedokazal auto udrzat na miernom kopceku. Po nastartobani brzdovy pedal ma zo zaciatku jemny chod, potom sa pritvrdi a pokial nan stale tlacim, tak sa pedal povoluje. Je to OK? Alebo chyba ako sa tu niekde pise v brzdovom valci, resp. v hadicke podtlaku? Kde je ta hadicka presne?

Dakujem za postrehy

Peter

O1 1,9TDi 81kW r.v. 2000, 230.000km

Tak dnes mam presne po 5260km nove kotuce, taktiez ATE. Tie stare sa posielaju na reklamaciu. Dufam, ze chyba bude v nich. Mechanik na poruchu o povolovani brzdoveho pedalu povedal, ze je zly hlavny brzdovy valec, tak sme ho tiez vyemnili. No po vymene, odvzdusneni to robi tiez, nic sa nezmenilo. Tak sa radil s dalicimi mechanikmi a ty mu povedali, ze mali presne taky isty pripad, ze je to vadne ABS, ale pokial auto pekne brzdi, ak pedal zabera hned od zaciatku a funkcia ABS fungujr, tak si to nemam vsimat.

Este koncom tyzdna som objednany na vymenu horneho ulozenia tlmicov. Skusam uz vsetko mozne, nechcem opúat po par tisic km menit kotuce. Dufam ze to pomoze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak az po precitani tejto informacie som si uvedomil prvu vymenu brzdovych kotucov som musel riesit po cca najazdeni 4.000km od vymeny lozisiek, spodnych gulovych capov, silenblokov stabilizatorov a brzdovych platniciek. Je mozne, ze by mi dako zle nalisovali loziska?

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Jo u každé sady kotoučů je takovej mastnej papír. To není ale papír od sváči dělníka podílejícího se na výrobě kotoučů, ale všeobecný keci k montáži. VŽDY JE TAM takovej obrázek kterej upozoŕňuje na nutnost změřit házivost náboje a tím pádem nového kotouče, rádného očištění naboje po demontáži starého kotouče atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám takovej malej problém, poslední dobou pokaždé když couvu, po delší době stání, nebo se rozjíždím ta sliším takové vrzání, jakoby kotouče měli osmicu, už by zřejmě potřebovali vyměnit, a jak to tady tak pročítám zřejmě by nebylo špatný vyměnit i ta ložiska, nemá někdo představu co by mě to mohlo stát?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám takovej malej problém, poslední dobou pokaždé když couvu, po delší době stání, nebo se rozjíždím ta sliším takové vrzání, jakoby kotouče měli osmicu, už by zřejmě potřebovali vyměnit, a jak to tady tak pročítám zřejmě by nebylo špatný vyměnit i ta ložiska, nemá někdo představu co by mě to mohlo stát?

Děje se mi přesně to samý. Znamená to teda, že sou kotouče v háji? (Zvuk jde určitě ze zadních).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děje se mi přesně to samý. Znamená to teda, že sou kotouče v háji? (Zvuk jde určitě ze zadních).

Těma kotoučema to prej není, podle mýho známýho mechanika jsem zkusil zabrzdit trochu výrazněj při 130km/h a pokud to nejak vyrazne nemlati nebo neháže tak jsou brzdy v pořádku. A u toho ložiska je to tak že by hučelo při zatáčení (přední). Tak hledám dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Chce to pročíst celé vyvěšené téma jak ti psal MichalF, protože rada, že si máš připlatit na Ate nebo Brembo a budeš mít na 100% po problému není pravda! Křivení kotoučů je velký problém, který má kupa lidí, pročti si to téma a zjistíš, že se křiví i Brembo, BremboMAX, i Ate, znám případy i zkřivaných Zimmermanů. Sám jsem vyměnil na autech spousty brzdových sestav, často na přání zákazníka a reklamací je spousta. Na mém autě se zkřivily i BremboMAX i tím nejšetrnějším zacházením. Ani kompletní GO nápravy (nové tlumiče, horní uložení, uložení ramene a stabilizátoru) nepomohlo.
ano ano ano svata pravda jedine co mi pom hlo bylo ze jsme koupil z vrakarny vetsi kotouce (288mm)z 1,8 turba nebo 1,9tdi 96kw komplet s tehlicema ted ujeto 40 000km a vse v poho!!!!!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamarád mi vyměnil kulaky, čepy řízení i s tyčema (vše febi), kotouče (přední) i s destičkama (vše ferodo). Brždění je slabší, než se kotouče zajedou, najel jsem teda jen 200 km, ale žádný problém s házivostí nebo nějakýma ránama. Jen mě nejde do palice to, že když jedu 20 až 60 tak je slyšet na některých nerovnostech od přední nápravy klepání jako by čepy nebo možná brzdiče, nevím. Čepy to být nemůžou - to v žádném případě, i kdyby byl některý od febi šmejd nemlátil by takto po několika kilometrech.

Můžou to být třeba brzdiče, že by si ještě nějak sedly s destičkam ?? když ale brzdím je klepání slyšet což by brzdiče při brždění nedělaly.

Tak nevím, počkám a uvidím, jestli si to nějak sedne a přestane to klepat, Jinak s kotoučema jsem zatím spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...