Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Ono to DSG se prej se všemi motory zas tak nepovedlo. Někde jsem četl recenzi, nemohu si vzpomenout na motorizaci, ale vyloženě to DSG odsuzovali v porovnání s manuálem, na pomalé reakce při sešlápnutí plynu. Asi tedy také záleží na motoru. Nicméně, rád bych to právě s 1,8 TSI zkusil, abych mohl porovnat rozdíl. Do města to DSG bude dobrá věc, zejména na zácpy, kolikrát mě od spojky při popojíždění už bolí noha....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


s DSG jsem se svezl jen jednou (rok 2009 0cta 1,8 TSI) ale moc mne to neohromilo-tím nechci říct, že je motor či převodovka špatná. Já s tím jel poprvé a ani nevěděl co je to ten "kickdown" a až mi prodejce řekl, že mám šlápnout víc na pedál plynu tak jsem to pochopil. Jenže to bylo v nějakou-pro elektroniku asi-nevhodnou dobu, motor řval jak zběsilý a nic moc se nedělo. Ale jak říkám, spíš za to můžu já. Přesto to "dobrodružství při nájezdu od Globusu na Svitavy" v podstatě rozhodlo, že to bude "ereso" s manuálem. A tu 1,4 TSI jsem si namyslel v práci jako služebák, ale to topení mě asi fakt zabije, jestli ty mrazy budou trvat....no o účinnosti motoru asi taky ale spíše si myslím, že je tam-právě kvůli chladiči stlačeného vzduchu - ten objem kapaliny velký a proto to netopí. Ale třeba se oteplí, než zmrznu

Nemyslím si, že problém s dlouhým náběhem topení má u tohoto motoru až takovou souvislost s množstvím chladící kapaliny, to by na tom stará 1.6 MPI musela být úplně stejně a ta žádný mezichladič nemá. Rozdíl je tam jen 0.3 l v neprospěch 1.4 TSI.
post-32075-0-33310600-1328954770_thumb.j
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím všechny příznivce TSI motorů,

co se týče rychlosti topení, byla to jedna z věcí, která mě mile překvapila (zkušenost z předváděcí jízdy, domů octávka dopluje až za pár týdnů), topilo to zhruba po 3 km jizdou po okrskách při venkovní teplotě -8°C, to samy platí pro zahřátí motoru, ten se na 90 zahřál zhruba po 4-5 km. Těšim se na ní, doufam že nesklame, hodně příspěvků tady mě utvrdilo že ne, tak uvidíme..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem se snažil najít ten test topení jak v časopise (nenašel jsem) tak i na webu (taky ne), ale nechápu jedno-tady se všichni diví, když napíšu, že to blbě topí a všem to topí normálně, přitom web je PLNÝ dotazů na teplotu a konstatování , že motory 1,2 a 1,4 TSI špatně topí..... respektive dlouho trvá než se ohřejí na teplotu přijatelnou pro pobyt v autě.....tak nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to topí tak pomalu ( jak jsem již psal, topí až po cca 10 km a zahřatý motor po 20km), jelikož jak říkám, auto stojí venku-dejme tomu v 17.00 hod je odstaveno, startuje druhý den 8.00 --tj. nějakých 15 hodin venku- teplota neklesne pod - 15 a v noci se drží kolem - 25 C. Takže mi teď už také přijde celkem adekvátní ten dlouhý čas na roztopení..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejen že se 1,4 TSI velmi pomalu ohřívá (viz předchozí příspěvek), ale ani výkon topení při zahřátém motoru není nic moc. Podle mne je topení lehce poddimenzované. Je to nejhorší topič ze všech aut, co jsem měl. Hůře topila snad jen Škoda 100 :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Topí to za delší dobu,ale že by to bylo tak tragické,to zase ne.Mohu srovnávat oba motory,jak 1,2 tak i 1,4 a je to takřka stejné.Nicméně jsem si u druhého auta poručil vyhřívané sedačky,díky nim mi pomalejší naběh topení příliš nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Ve Světě motorů ( 3/2012) je srovnávací test spotřeby hybridní Toyoty Auris, Naftové 1.6 Mazdy3 a hlavně Golfu 1.4 TSI (90 kW).

Opět mě velmi zaráží, jaké spotřeby udávají u 1.4 TSI. (Samozřejmě, Oktávka a Golf nejsou totožná auta, ale i přesto...)

Město: 9.3 l

Dálnice 8.7 l (130 km/h)

Okresky 6.4 l

Ano, psali, že styl jízdy nebyl na spotřebu, ale běžný. Také beru na vědomí, že testovaný Golf měl najeto "jenom" necelých 9000km.

Ale nerozumím té spotřebě ve městě a na dálnici.. Ty okresky beru..

Vycházím samozřejmě z mých vlastních naměřených hodnot ( Octavia 1.4 TSI, r.v. 2011, cca 16 000km). Podobných hodnot ve městě bych dosáhl možná, kdybych jel nějaký Drag race napříč městěm, ale jinak těžko.. :kol-28:

Jaký názor na to máte vy, přátelé TSI? ( Případně i zkušenosti se sprinty s 1.4TSI :kol-47: )

Dnes vyšel ve SM běžný srovnávací test sedanů Hyundai Elantra 1.6 16V vs. Toyota Corolla 1.6 Valvematic vs. VW Jetta 1.4 TSI. TSI tam dopadlo docela prachbídně (viz. výňatek z článku).

post-32075-0-96382400-1329768762_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi nějak nezdá, jestli to není jiná 1,6, tak já se s ní vezl a ten motor je neskutečně línej....

Tyhle články bývají dost často zaplacené a na objednávku určité automobilky, nedá se jim objektivně věřit, navíc v tom hraje zaujatost autora k určité značce, jeho zkušennosti a pocity. Já se s tím setkal již u zbraní, kde jistý časopis prosazoval zásadně určitý druh zbraně a nakonec po letech vyšlo najevo, že tyhle testy a recenze byly právě totuto značkou zaplaceny a dobře zaplaceny, čili reklama a zase jen reklama....

Ta 1,4 TSI je pocitově mnohem lepší než ten jejich slavnej 1,6 z Toyoty s Vavematicem :), já s tim jel. Navíc zrovna motory Toyoty nejsou žádnej zázrak, možná že jsou spolehlivé, ale výkonem mě rozhodně nenadchly. Ten jejich dvoulitr v turbodieslu je slušnej propadák.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, neznám ty 1.6ky, ale při rychlosti 90km/h mimo obec a 110 po dálnici se hravě dostanu taky na 6,5l.

Teď jsem byl v Alpách, plně obsazené auto i kufr, box na střeše, cca 1000 km tam a z5, z 95% po dálnici, rychlost 140-150 tacho. A průměrná spotreba 8,1l/100 km. Ja jsem spokojen :)

Editováno: , autor: hercous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to také nějak nechápu. Už jenom ten "hrubý chod" - jindy tvrdí, jaký tichý tento motor je a pak napíšou tohle... Ostatní motory neznám, ale takovou spotřebu jsem, kromě města, snad na PP ani nikdy neviděl. Podobnou trasu Praha-Č.Budějovice tímto stylem jsem jel pod 6 litrů...


Tyhle články bývají dost často zaplacené a na objednávku určité automobilky, nedá se jim objektivně věřit, navíc v tom hraje zaujatost autora k určité značce, jeho zkušennosti a pocity. Já se s tím setkal již u zbraní, kde jistý časopis prosazoval zásadně určitý druh zbraně a nakonec po letech vyšlo najevo, že tyhle testy a recenze byly právě totuto značkou zaplaceny a dobře zaplaceny, čili reklama a zase jen reklama....

Clinte, to by mě také zajímalo jak to je. SM totiž tradičně bývá osočován, že hrubě nadržuje koncernovým značkám.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To neberu...ta naše 1,4 TSI (myslím základ) není z nejnovějších taky nejsem typem "škoda a nic jiného" (i když na 2.0 TSI z domácí eresy nedám dopustit-neřeším-li spotřebu :kol-31: ) a nikdy jsem s žádným japoncem nejel (1 den Mitsubishi Galant 1,8 85 kW v roce 1998) ale nemyslím si, že by to byl zas tak hrozný moteur..... Ono to je těžké, být jeden den redaktorem v Květech a druhý den ve Světě Motorů....A přesto, že jsem spíše přes tu lékařskou elektroniku, tak docela dobře vím, jak se dělaly testy PC součástí v časopisech (každý musí z něčeho žít, že jo....) Já tvrdím, že škodovka je nechutně drahá a 1,4 TSi moc netopí. Přestože jsem vždy objektivní, všechno, co tvrdí ostatní nepřátelé škodovky, je lež :kol-28:

Editováno: , autor: radim1234
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdekdo si myslí, že ten 1,4 TSI vyšel z 1,4 16V...

Clinte já kdesi četl, že moc mladý základ to není, ale z čeho to původně vzešlo, to nevím...

Jediné dva přeplňované motory s přímým vstřikem před 1.4TSI 90kW byly 2.0TFSI 147kW a 2x přeplňovaný 1.4TSI 125kW. "Morálně" nahrazuje 1.6FSI, ale s tím nemá společného skoro nic. Takže pokud se přesněji nespecifikuje co znamená základ, je blíže pravdě to, že se jedná o nový motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si konečně "vyhrabal" příručku Service 68, kde je popsán 1,4/92 kW TSI - je to sice CAXC (asi do Superbu-smazal jsem Etku tak nevím) ale základ je asi stejný jako Octa (nebo úplně? nevím-spíš si to představuju jak kdysi u Intelu-co neprošlo jako P4, byl Celeron :-). V té příručce píšou že:

-blok je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem a jako open-deck (mezi vnitřní stěnou bloku válců a tělesem válců nejsou žádné přepážky (1,4 16V tohle nemá)

-kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...)

-písty (zcela nové, pístní čep 19 mm), ojnice - jiné než 1,4 16V

A to bych řekl, že je základ motoru. Samozřejmě palice, soustava sání a vstřikování je kompletně něco jiného. Takže Clint a všichni, kdo tvrdí, že to je komplet nový motor mají pravdu. Asi jsem se přehlídl, ale zdálo se mi, že jsem někde četl, že to má základ v něčem letitém..... Omluva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...