Jump to content

2.0 TDI 103KW malý výkon v otáčkách do 2500


petro_cz
 Share

Recommended Posts

Zdravim, mam takový problém s 2,0 TDI 103kW , auto regulerně táhne až od 2500 otáček, do této hodnoty mám pocit, že jedu s vlekem. Chová se to následovně: Jedu na dvojku v koloně (1200 otč/min )a chci předjet, dám plný plyn a prakticky nic, otáčky jdou líně nahoru, ale překročím 2500 a je z toho raketa. Byl jsem v servise a vse je v pořádku, prý!! Ale jen prý turbo dává menší tlak, než požaduje řídící jednotka, co s tím! Najeto 40 000 Km, nové turbo (odešlo, praskla příruba). Šíleně mě to leze na nervy, když vím, že to auto může jet lépe a já to musím točit jak formuli. DSíky za radu a postřehy.

Link to comment
Share on other sites

nie som odborník, ale pouvažoval by som aj nad váhou vzduchu, prípadne niečo by mohlo byť v rozvodoch, resp. či oni sa v nich nešprtali pri výmene turba. Zdá sa mi, že tu už bol aj taký prípad, že hneď odišlo aj nové turbo po pár km :(

Link to comment
Share on other sites

Zdravim, mam takový problém s 2,0 TDI 103kW , auto regulerně táhne až od 2500 otáček, do této hodnoty mám pocit, že jedu s vlekem. Chová se to následovně: Jedu na dvojku v koloně (1200 otč/min )a chci předjet, dám plný plyn a prakticky nic, otáčky jdou líně nahoru, ale překročím 2500 a je z toho raketa. Byl jsem v servise a vse je v pořádku, prý!! Ale jen prý turbo dává menší tlak, než požaduje řídící jednotka, co s tím! Najeto 40 000 Km, nové turbo (odešlo, praskla příruba). Šíleně mě to leze na nervy, když vím, že to auto může jet lépe a já to musím točit jak formuli. DSíky za radu a postřehy.

Zdravím..taky nejsem odborník, ale kdyby to byla váha vzduchu, tak by se to po napíchnutí mělo objevit jako závada. Zkus se taky podívat, jestli nemáš prasklou hadici od turba

Link to comment
Share on other sites

Zdravím..taky nejsem odborník, ale kdyby to byla váha vzduchu, tak by se to po napíchnutí mělo objevit jako závada. Zkus se taky podívat, jestli nemáš prasklou hadici od turba

Tak já už vůbec nejsem odborník, ale když mi tuhle zimu kuny prohryzali 3 kablíky ze 4 včetně opláštění od váhy vzduchu, jednotka ani nepípla. Zjistil jsem to výrazným snížením výkonu motoru. Když jsem otevřel kapotu bylo vše jasné.

Takže váha vzduchu nebo její nastavení by mohla být cesta (ale taky možná ne).

Link to comment
Share on other sites

Tak já už vůbec nejsem odborník, ale když mi tuhle zimu kuny prohryzali 3 kablíky ze 4 včetně opláštění od váhy vzduchu, jednotka ani nepípla. Zjistil jsem to výrazným snížením výkonu motoru. Když jsem otevřel kapotu bylo vše jasné.

Takže váha vzduchu nebo její nastavení by mohla být cesta (ale taky možná ne).

Tak jsem udělal malý test, odpojil jsem konektor váhy a auto jede úplně stejně. Je tu někdo, kdo by mohl zkusit a napsat stav jak se auto chová. U mě absolutně stejný stav. Divný ne? V servisu nenašli nic. Díky za spolupráci

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem udělal malý test, odpojil jsem konektor váhy a auto jede úplně stejně. Je tu někdo, kdo by mohl zkusit a napsat stav jak se auto chová. U mě absolutně stejný stav. Divný ne? V servisu nenašli nic. Díky za spolupráci

Ja jsem pocítil výrazně slabší výkon při vyšších otáčkách a vyšší rychlosti na dálnici. Těžko to odhadnout, ale kdybych musel, tak bych řekl 20% výkonu dolů.

Link to comment
Share on other sites

Zkusit to napíchnout, projet akční členy, a pak si dát zkušební jízdu a mít to napíchlý a viděloby se něco víc co by to mohlo být. Teď jsem zkoušel O1 a měla zatuhlý ty naklápěcí lopatky u turba. Ale ta jela na 75% pořád.

Možná ta váha, ale je divný že se to pak chytne, jako když už to pak zase je vše funkční.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Zkusit to napíchnout, projet akční členy, a pak si dát zkušební jízdu a mít to napíchlý a viděloby se něco víc co by to mohlo být. Teď jsem zkoušel O1 a měla zatuhlý ty naklápěcí lopatky u turba. Ale ta jela na 75% pořád.

Možná ta váha, ale je divný že se to pak chytne, jako když už to pak zase je vše funkční.

No po hrozném bádání zjistili v servise, že mámdost špinavý filtr vzduchu, po výměně se to už nedusí, ale pořád když si sednu do 1,9 TDI 66kW, a na dvojku sešlápnu plný plyn, tak hrabe, tohle fakt jede až od těch 2500 ot/m je mi divný, že prostě tenhle nový motor to nedá od spodu, v servise to uzavřeli tím, že to bude asi vlastnost toho 16V motoru, stále mě to žere. Takže jestli tu někdo přišel jak to řešit, budu rád když se podělí.

Link to comment
Share on other sites

Zdravim, mam takový problém s 2,0 TDI 103kW , auto regulerně táhne až od 2500 otáček, do této hodnoty mám pocit, že jedu s vlekem. Chová se to následovně: Jedu na dvojku v koloně (1200 otč/min )a chci předjet, dám plný plyn a prakticky nic, otáčky jdou líně nahoru, ale překročím 2500 a je z toho raketa. Byl jsem v servise a vse je v pořádku, prý!! Ale jen prý turbo dává menší tlak, než požaduje řídící jednotka, co s tím! Najeto 40 000 Km, nové turbo (odešlo, praskla příruba). Šíleně mě to leze na nervy, když vím, že to auto může jet lépe a já to musím točit jak formuli. DSíky za radu a postřehy.

Ahoj, já měl kdysi to samé a bylo to opravdu váhou vzduchu :palec2:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Zdravím, riešim teraz podobný problém na svojom zánovnom BKD. Motor sa mi zdá pocitovo mdlí do 2500ot a leniví na rozbehoch oproti známeho Golfu V 1.9TDI. Po prekročení týchto otáčok vystrelí tak ako má. Žiadne závady na vagu niesu, auto sa inak správa v poriadku. Najazdené poctivé km, 72tis.

Teraz k otázke. Podľa indícií by to mohla byť váha vzduchu, ale nesedí mi ešte jedná vec. Od cca 1800 do tých 2500ot je počuť jemné syčanie od sania, po prekročení 2500 otačiek to pomynie a auto vystrelí vpred. Príde mi to ako keby si sám vypuštal pretlak dokiaľ sa v tých 2500ot nechytí váha. Je to možné? Turbo nehúka, zdá sa byť v dobrej kondícií a nije cítiť žiadne zašklby na ťahu od nízkych otáčiek, takže predpokladám že VGT regulácia funguje. Hadičky podtlaku som letmo skontroloval a nevyzerali byť nijak poškodené.

Viete mi potvrdiť vadnú váhu, poprípade čo by som mal zmerať alebo skontrolovať na VAGu.
Vopred ďakujem za každú radu a prikladám video v ktorom je slabo počuť to syčanie a nábeh krutiaku od 2500ot:  https://onedrive.live.com/redir?resid=e6152b54e99817f7!10186&authkey=!AOLJ6yk8fe3GFMU&ithint=video%2cmp4

 

Edit: Dneska prebehla výmena váhy vzduchu a je to hneď o 100% lepšie :kol-47:

Edited by Thief1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 years later...

Ak by niekto hladal odpoved k tomuto, tak cez vcds treba urobit Basic settings Charge pressure control .. cize urobit "zakladne nastavenie turba" .. da sa to vraj aj cez delphi. ;) 
to iste aj ked sa robi vymena EGR - basic settings egr. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...