Přejít na obsah

Dobití akumulátoru


Marek1806

Doporučené příspěvky

FII 51kW

Jelikož jezdím často převážně městský provoz, tak bych si ještě chtěl před zimou dobít pro jistotu akumulátor . Můžu ho tedy dobíjet zapojený nebo ho raději dobíjet odpojený? Má to nějaký zátky, který musím odklopit, nebo je to bezúdržbový? Mám ten akumulátor s okem. Dík

Touto nabíječkou ho budu nabíjet.

post-18596-1256219371_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rada jak brno, určo tam nemá akumu a jestli se dostane k zátkám, tak tu baterku zničí a ztratí záruku.

Včera jsem se díval a oko mi svítí zeleně, tak to raději nechám být, nerad bych něco zničil a pak tloukl do hlavy :wallbash: s tím, kdybych na to nehrabal, udělal bych lépe. Auto zatím startuje dobře, pak se uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rada jak brno, určo tam nemá akumu a jestli se dostane k zátkám, tak tu baterku zničí a ztratí záruku.

:smich::palec2::smich: AKUMA je vyhradny dodavatel bateriek pre Skodovku -vyrobny zavod. Na linke kde sa sklada auto ti daju do auta baterku znacky Akuma!!!!! lol:prc:

To cislo co je napisane na baterke 1JO 915 105AC a 1JO 915 105AB je co myslis zac???? Cislo origo dielu!!!! :kuk: :kuk:

Pozri si tie dve baterky kazda je z inej Skodovky a ma inu kapacitu-Ah. A vyrobca je AKUMA.

Pisatel prispevku nepisal jak je stara ta BATERKA . Odkial vies ze je este v zaruke????? :palec2: :palec2:

Precitaj si tento navod:

Alebo chod na test do SERVISU SKODA na test baterky: http://www.skoda-auto.sk/servis/tipy_rady.php?id=463 ;):)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni to zadna veda. Dokud je to v zaruce, tak bych to neresil. Pak taky ne. ;) Dnesni baterky uz vydrzej mnohem vic, nez driv. Pokud trosku jezdis a auto nestoji pul roku v garazi, tak netreba resit. A az to zacne zlobit (hur tocit. Ne az kdyz uz to ani nehne), tak vymenit.

Nabijeni - zasadne odpojenou baterii. Povolena vicka (pokud lze, aby se mohly vypary uvolnovat (lepe vetrane misto, zasadne ne v byte) a nabijet 10hodin cca 0,1 proudu podle toho jaka to baterie je. Tedy 44Ah - 4,4A, 60Ah - 6 A atd. Destilku dolevat, pouze pokud nejak vyzmane chybi, ale myslim ze u novejch baterii to ani neni mozny.

nicmene mam R 3 roky, baterka origo a nemusel sem si ji zatim ani vsimnout. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je ta chyba, já sem myslel....někoho jinýho a ten má combi

Musím se zítra kouknout jakou mám baterku, jestli je to ta reciklovaná akuma, tak se naštvu, ale myslím, že mám vartu.Baterku nikdy od auta neodpojuji ani ji nedemontuji.Z nějakýho auta je to třeba otázka hodiny práce pro dva.S ponorky a lodi to taky nevyndávají :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nemyslíš vážně.Když svařuješ na autě, tak v žádným připadě se akumulátor neodpojuje.Ty jako myslíš, že když tu baterku odpojíš, tak odpojíš současně abs, počítač atd.Tohle je právě nebezpečná situace, když nastane něco z toho sváření, tak aku to pobere, prostě to zvýšený napětí zakumuluje.Jak začlo elektronický ABS, tam se doporučovalo odpojovat řídící jednotku. ale kdo to dělal :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bude používat kvalitní nabíječ, tak by neměl být problém nabíjet, i když bude baterie ve voze. Já si letos hodlám pořídit tento CTEK MULTI XS 3600, a v návodu je psáno, že lze přímo dobíjet, ikdyž je baterie ve vozidle namontovaná. Navíc některé bezúdržbové baterie ty víčka na odšroubování nemají, nemluvím teď o AKUMĚ, tu jsem taky dobíjel mimo vozidlo s odšroubovanými víčky. Současná to neumožňuje, tak to prdnu bez demontáže.

Editováno: , autor: blizard
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nemyslíš vážně.Když svařuješ na autě, tak v žádným připadě se akumulátor neodpojuje.Ty jako myslíš, že když tu baterku odpojíš, tak odpojíš současně abs, počítač atd.Tohle je právě nebezpečná situace, když nastane něco z toho sváření, tak aku to pobere, prostě to zvýšený napětí zakumuluje.Jak začlo elektronický ABS, tam se doporučovalo odpojovat řídící jednotku. ale kdo to dělal :feve:

Precitaj si DP pri zvarani na aute co treba odpojit!!!! Nech si kazdy dobija baterku na aute zapojenu . Ak si odpali niaku RJ, tak si moze za to sam!!!! Plati to aj pri zvarani CO2, Elektroda.

Ako sa starat o AKU: http://www.autobaterie.com/rady.php

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak podle tebe všechno? Aji centrál,motorky v oknech, všechny žárovky, altík, startér, abs, posilovač řízení atd. Já se tebou řídit nebudu, mám rodinu a kvůli třeba výfuku budu týden demontovat elektrický věci a nevydělám si ani na chleba:help: .

K té baterce-mám Vartu a vrch je tepelně přivařen, tj bezudržbová, k tomu elektrolitu bys ses dostals tak nanejvýš rozbruškou.Ale jak píšeš, každý at si dělá co chce, hlavně nenechávat klíček v zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak podle tebe všechno? Aji centrál,motorky v oknech, všechny žárovky, altík, startér, abs, posilovač řízení atd. Já se tebou řídit nebudu, mám rodinu a kvůli třeba výfuku budu týden demontovat elektrický věci a nevydělám si ani na chleba:help: .

K té baterce-mám Vartu a vrch je tepelně přivařen, tj bezudržbová, k tomu elektrolitu bys ses dostals tak nanejvýš rozbruškou.Ale jak píšeš, každý at si dělá co chce, hlavně nenechávat klíček v zapalování.

No jo, ty máš ale tzv. absolutně bezúdržbovou baterii, taky jsem měl ve feldě Vartu, ta měla nahoře jen dekl a na bocích na horním okraji dvě malé dírky jako odfuky. Obyčejné bezúdržbové akumulátory mají na horním deklu víčka, stejně jako je mívaly staré baterie, jen se dají odšroubovat jen mincí nebo něčím podobným a ne rukou. A ta Varta měla navíc novou technologii calcium-silver (prostě tam soudruzi z NDR nacpali někam trochu stříbra a vápníku:-))

Protože bys měl při nabíjení obyč. bezúdržbovky ta víčka odšroubovat, on vodík je vážně někdy pěkná mrcha, tak bych v autě fakt nenabíjel. Navíc když budeš do baterie pouštět proud o velikosti kapacita/10, tedy při 44Ah tam půjde 4,4A, tak bude baterie moc hezky bublat a kyselinka bude stříkat autu do motorového prostoru a to se autu nebude líbit, protože kyselina, ta se neptá, tiše žere, tiše leptá.:-)

Resumé:

Zcela bezúdržbové akumulátory bych klidně nabíjel v autě, protože jsem paranoidní, odpojil bych kabely a přesvědčil se, jestli nejsou odfuky zašpuntované. Nevím, jestli ty odfuky mají všechny zcela bezúdržbové akumulátory, ale Varty je mají, teda ta série, co jsem měl já, je měla.

Pseudo bezúdržbový akumulátor by šel ven z auta, odšroubovat víčka (na Slovensku asi 5O centů, v Čechách, na Moravě a ve Slezsku pětikoruna, ale jen odhad, už jsem to fakt dlouho nedělal) a do dobře větrané a chladné místnosti.

Co se týká nabíjecího proudu, mám asi 40 let starou nabíječku s automatickou elektronkovu regulací (ano, je to obrovská a těžká bedna a ano, je od armády), takže nabíjím proudem, o který si akumulátor sám řekne, zjednodušeně řečeno. V praxi to na začátku bývá něco kolem 3A u 44Ah aku, pak se to ustálí na 2A a když je baterie nabitá, nebere si nic:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

každá baterka s víčky má odfuky, když se podíváte na ty víčka, tak tam jsou díry a je to jako průtokový šroub.Měli jsme nabíječku(před potopou) a tá začínala 100A a potom pomalu klesala a u ní se připojovala přímo na pol aku,tak se muselo zdělat svorky.

A foto s HTP

P1010013_4_.JPG

Editováno: , autor: petrumr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak podle tebe všechno? Aji centrál,motorky v oknech, všechny žárovky, altík, startér, abs, posilovač řízení atd. Já se tebou řídit nebudu, mám rodinu a kvůli třeba výfuku budu týden demontovat elektrický věci a nevydělám si ani na chleba:help: .

K té baterce-mám Vartu a vrch je tepelně přivařen, tj bezudržbová, k tomu elektrolitu bys ses dostals tak nanejvýš rozbruškou.Ale jak píšeš, každý at si dělá co chce, hlavně nenechávat klíček v zapalování.

:palec2::smich: Kde som pisal ze treba odpojit vsetko!!!! lol:smich: :smich:

1. Pri nabijani baterie odpojit kable + aj minus. Otvorit zatky co su na baterke a doliat destilovanu vodu (ak sa da otvorit-ma zatky 6ks na baterke) a pripojit nabijacku.

2. Pri zvarani staci odpojit baterku t.j. kable popripade vybrat baterku z auta a zvarat:vyfuk, podbeh, zadny diel, kufor, atd.

;):)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokáže tedy někdo skutečně odpovědět jestli se může nabíjet baterka připojená nebo je nutné, lepší baterii odpojit(určitě lepší odpojit, ale to se vymažou všechny paměti ve vozidle, RJ, rádio, atd.)

A jaké je přípustné, doporučené maximální napětí při tom dobíjení, aby se nepoškodily elektrické jednotky, jestli třeba 16V není už moc pro ty jednotky, to mě zajímá asi nejvíce. Nabíječku mám obyč bez řídíci elektroniky prostě dává proud 6A pořád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...