Přejít na obsah

Problém s ukazatelem paliva


Bompar

Doporučené příspěvky

Mám takový problém. Mám Formana r.v. 93 (stříkačka). Když mám ukazatele paliva (benzín) a natankuju třeba skoro půl nádrže. tak ukazatel ukazuje když slapnu na brzdy ukazatel se zvedne nejmín do třičtvrtě nádrže povolím brzdu ok ... když jedu doprava někam na křižovatce nebo prostě budu jezdit kolčka doprava opět se ukazatel zvedne docela vysoko když jedu po kruhači nebo-li pořád doleva ukazatel klesně až na červenou k rezervě, ale nerozsvítí se. Kde byste viděli problém? Špatný ukazatel (budík) palivoměru? Neda se to nějak opravit? Napadá mě jen tohle. Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mám F rv. 90 a je normální, že vidím jak mi šplouchá benzín v nádrži podle ručky na budíku, ba naopak když se mi stalo, že se ručka nehýbala, po natankování plné nádrže, tak se jednoho krásného dne stalo, že mi při "plné" nádrži došel benál a zrovna na dálnici :prc: plovák se zasek nahoře a jak klesala hladina v nádrži tak si cucnul vzduch a ikdyž tam bylo aspoň 25 litrů tak jsem byl na suchu :smich: naštěstí plovák stojí pár šupek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Ja mam taky problem že mi nesvieti kontrolka rezervy a už sa mi parkrat stalo že som ostal vysiet na ceste .... Neviete mi poradit v com može byť problem. Kontrolku som skusil vymenit a nepomohlo. Dik za pomoc
V nádrži na tom měřáku paliva je kontakt , na víku nádrže jsou vývody na ukazatel paliva a na kontrolku rezervy (aspoň doufám , že si to dobře pamatuju) , když ty dráty propojíš (anebo odpojíš - fakt si to nepamatuju ) tak se musí rozsvítit ta kontrolka anebo se musí pohnout ta rafička ukazatele stavu paliva , pokud to funguje , je závada v nádrži - musíš vyndat ven čerpadlo , anebo plovák - podle toho jestli je to stříkačka , anebo karburátor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano a ak mas karbes a nesvieti ti rezerva, tak je vescinou chyba v tom kontakte v plavaku. Das von plavak, tam mas bezec a taku packu ktorej sa ten bezec musi dotknut k tomu, aby ti zasvietila rezerva. Casto sa stava, ze ten pliesok sa posunie a potom bezec nezavadi o neho, a nesvieti kontrolka. Mne to robilo tiez. Zobral som plochy tenky srobovak, a jemne so vyhnul tu patku, aby sa jej bezec dotykal.. Rezerva blika a potom svieti :) Este si treba dat pozor a nevyhnut ho moc..... Potom sa stava, ze bud az tam neprejde, alebo prejde a nedokaze ho hladina benzinu zdvihnut.. Je to jednoduche.. Robil som to x krat.. Ale ked plavak ukazuje zle tak, ze skace, pripadne nefunguje cast nadrze na ukazateli, tak rezerva sa da vecsinou aj tak rozbehat... Vela zdaru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte páni,

mám taký závažný problém... Mám Favo 135L, podľa príručky by mal mať 43L palivovú nádrž. Je tu však problém... Načapoval som donho 10L benzínu a ukazovateľ na prístrojovke zrazu vystúpil na polovicu, teda na 50%. A to iba pri 10litroch. Tých 10L som spálil a ukazovateľ znova klesol dole, až na tú červenú časť, kedy signalizuje prázdnu nádrž.

Je teda divné, že pri 10L je nádrž zaplnené do polovice a zas naopak. Nechcem riskovať ze bude jazdiť až pokiaľ to niekde neskape, preto vás chcem poprosiť o radu, ako tento problém vyriešiť, nájsť chybu, resp. zistiť skutočný stav nádrže.

Ešte upresním, nie som automechanik, netuším čo sa kde nachádza a pod. :-/ Takže v podstate moto-lama...

Vďaka za Vašu pomoc a rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam zase ten problem že mi nesvieti kontrolka rezervy a už sa mi parkrat stalo ze som ostal na ceste stat. Neviete mi poradiť čo s tym?

to mam rovnaky problem aj ja inac. nielenze mi zle ukazuje stav nadrze, ale nesvieiti ani kontrolka rezervy :-/

Natankovat vzdy doplna sa da, len aj tak... tankovat zbytocne, ked v nadzi je este dost benzinu... a zase, spoliehat sa... ano, este tam daco bude a zrazu bum... :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

1) Zkontrolovat žárovku v palubovce, jestli není spálená nebo jestli je vůbec osazená. Je tam bezpaticová celoskleněnka 12V/2W zastrčená do plastové pomocné bajonetové svorky - a je k ní přístup jak k penězům, musí se vymontovat komplet celý přístrojový štít. Postup je v údržbové příručce, na požádání popíšu - odmontovával jsem to za celou dobu kvůli nejrůznějším důvodům snad 10x.

2) Pokud je žárovka OK, je potřeba jít po vodiči na desce přístrojového štítu až k připojovacímu konektoru - nepamatuju si číslo, ale dá se to vystopovat. Pod kobercem po vyjmutí zadních sedadel je víčko, pod nímž je čidlo - plovák s odporovou dráhou a kontaktem. Odporová dráha je spojená s měřidlem, kontakt se žárovkou. Při pohybu plováku dolů se musí kontakt spojit a připojená žárovka rozsvítit - bohužel už si nepamatuju, jestli kontakt spíná k +12V nebo ke kostře, protože jsem to celé musel rozdělávat jen 1x - v prvním roce používání auta. Vše je ale v údržbové příručce, která by měla jít stáhnout z nějaké databáze. Je tam i obrázek, jak má být správně pozohýbán drát - nosič plováku, aby indikace nebyla příliš nepřesná. Jinak potvrzuju, při plné nádrži ručka klesá opravdu pomaleji, než při poloprázdné. Mně osobně po seřízení když se rozsvítila "hladová žárovka" ("oko Prorokovo", "nejdražší kontrolka na světě"...) v nádrži zbývalo palivo na ještě téměř 70km jízdy, přestože ručka palivoměru se celou dobu téměř dotýkala nulové značky... Přesto jsem celou dobu vozil a stále i v dalším autě vozím 5l kanystr s "nedotknutelnou zásobou" - kolikrát jsem tak mohl "šplejchancem do nádrže" pomoci i někomu jinému bych asi nespočítal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

ahoj mam taki mesi problem s ukazwatalom paliva v faworitke minule som bol na pumpe som tankol asik tak 20L a idem nastarotvat a pozeram rucicka svieti a ukazuje rezervu tak som skontroloval ze ci mi neunika palivo a nic neuniklo tak mam podozreni na poruchu plavaku no newim kde ho hledat za pomoc vopred dekuji

Editováno: , autor: Luďa
Stačí jedno téma. Druhý duplicitní sem smazal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dojem, že pod zadní pravou sedačkou je kryt a pod ním plovák, který je vsazený do nádrže.

Odpojíš kabely (opatrně) a vyndáš celý plovák ven.

Samotný plovák je na drátu a tím je spojený s takovým kontaktem, který jezdí po cívce a tak určuje, kolik tam je paliva.

Opravovat to nemá smysl, kup nový.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...