Duben 10, 20169 r Motor žere 0,5l oleje na 1000km a svítí kontrolka motoru. Načíst závady chci při výměně oleje. A u toho Shellu píšou odstraní nečistoty, vyčistí a motor omládne. Ale ta vo Červený Karkulce bude asi pravdivějejší.
Duben 10, 20169 r Každý moderný olej má čistiace schopnosti... teda kým sa nevyčerpajú aditíva. Potom sa už motor len zanáša. 0.5l na 1000 je už strašne moc, nemalo to náhodou už opravované ventily?
Duben 11, 20169 r No při ztrátě 0,5l na 1000km bych nějakou výměnu moc neřešil, to bych nejdříve začal pátrat po závadě.
Duben 11, 20169 r Ale v knize ŠKODA FABIA JAK NA TO od H.R.Etzolda se píše. "Motor by neměl na trase asi 1000km spotřebovat více než 1,0l oleje." Na můj nájezd do 5000km ročně mi to nevadí a pokud se to nebude zhoršovat tak to nechám. Motor má už 160 000 km tak co bych chtěl.
Duben 11, 20169 r To je už dosť vysoké číslo. Aj výrobca tú hranicu nastavuje vysoko - aby nemusel riešiť moc reklamácií. Ja sa práve tiež blížim k 160 000km a spotreba oleja je skoro nula. To už ale niektoré tesnenia boli vymenené pri výmene rozvodov :-) Závisí ako dlho chceš auto ešte vlastniť. Možno to nebude zložitá oprava.
Duben 11, 20169 r souhlasim s prispevkem nad mojim. Vyrobci se tim jisti, ale uz je to obrovska spotreba oleje. Nejjednodussi kontrola je asi vizualni kontrola motoru, jestli motor neni nekde nejak vic od oleje, v tomto pripade by oprava nemela byt problem. Pokud je motor suchy, zacal bych se pripravovat na zavaznejsi opravu. Kazdopadne bych ten olej nemenil, nez prijdes na problem. Upraveno Duben 11, 20169 r od Terenius
Květen 6, 20169 r Tak jsem se rozhodnul že si provedu výměnu olej sám. Připojuji několik pohledů na tuto akci a s čím jsem se setkal. Veľmi pekný návod na výmenu oleja - chválim Váš bratský počin voči ostaným HTP-čkárom. Ja som prešiel na fabku 1.2 HTP/40 kW motor MBD zo Š Favorit. Tam výmena oleja bez problémov. Tu si chcem tiež vzhľadom na ceny a "odborný prístup" servisov (auto má 10 r.) pomôcť sám. Akurát mi chýba info, aký kľúč imbus na matku olejovej vane. Lebo o favoritoch bolo kopec kníh, ale nemec ku fabii I. sa rozhodol byť nejak nedostupný a veľmi skúpy na podrobnejšie info. Takže aký imbus na maticu olej. vane motora BMD, prosím. Vopred ďakujem.
Květen 6, 20169 r ale nějaký kvalitní, našel jsem po dědovi nějaký na kterém jsem udělal 3 závity....:-))), udělal jsem z něj vrták.
Leden 11, 20178 r 2 hours ago, swift said: link na tie normy je vyborny, ked vychadzam z toho ze nase 1.2 HTP pozaduju oleje podla normy VW501.01 tak ten moj Mobil 1 5W-50 to splna s lahkostou, takze ta rada od Jandu z Cimbu na pouzivanie tohto oleja ma aj v tomto smere podlozene opodstatnenie. No ale predsa je tu nieco este inak - ak teda motor 1.2 HTP je stavany na normu 501.01 ta v popisnom vyjadreni znamena: VW 501 01 – konvenčné viacrozsahové motorové oleje bez ľahkobežného charakteru pre benzínové a nepreplňované naftové motory na strane druhej norma 502.00 je uz uplne ina: VW 502 00 – ľahkobežné oleje pre benzínové motory pri sťažených podmienkach použitia no a preco sa k tomu dostavam? Takze ked mame nase 1.2 HTP podla normy 501.01 v tomto pripade Mobil 1 5W-50 tuto normu splna viz. nemecky web: http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx?tabs=Spezifikationen#tabs Lenze! Ked pojdem podla vyhladavaca spravneho oleja pre 1.2 HTP (AWY/BMD ine som nepozeral, a je to samozrejme bez LongLife intervalu) tak mam pouzit olej Mobil 1 0W-40 a ten splna VW 502.00! Takze sme si isti, ze 1.2 HTP pozaduje normu VW 501.01 ? Lebo su to dve protichodne normy... Myslim ze v navode bola aj norma 501.01. Vyslovene protichodne asi nebudu. Na Lubrizole ( https://www.lubrizol.com/en/Lubricant-and-Fuel-Additives/Engine-Oil-Additives/ACEA/Relative-Performance-Tool diky dmiklos) sa zda ze 502.00 ju kompletne nahradzuje. Neviem co myslia tym lahkobeznym olejom u 502 00. HTHS hodnota je tu stale normalna (min. 3.5). Niektorym normam staci 1% uspory paliva oproti referencnemu 15w-40 a uz je to pre nich lahkobezny olej. Myslim ze nejake HTP jazdili aj s olejom s nizkym HTHS (<3.5) ale pre narocnejsie jazdy alebo do opotrebeneho motora by som to fakt neskusal. Ked chce mat clovek absolutnu istotu, najlepsim riesenim je analyza pouziteho oleja. Upraveno Leden 11, 20178 r od gourney
Únor 27, 20178 r Dávám TEXACO 10W/40 specifikace A3/B4, SN/CF norma 502 00. Koukal jsem v obchodě na MOGUL EXTREME 10W/40 a má úplně stejnou specifikaci a plní 502 00. Tak asi přejdu na Mogul.
Únor 27, 20178 r zdravím, já jezdil asi 5 let Emperol 5 W 50, na podzim jsem zkusil Mobil new life 0 W 40 a musím říci, že při těch letošních mrazech byl znát hodně velký rozdíl po nastartování. Protože už nejsem žádný divoch, tak nepředpokládám ani v létě nějaké problémy s olejem. Motor má najeto 120 000 km a zatím olej nežere, tak uvidím.
Únor 27, 20178 r New life 0w-40 je práve jeden z najlepších olejov čo sa tam dajú použiť. Používa ho často Porsche a znáša aj vysoké teploty. Jazdiť na plný výkon by som sa s ním nebál. Má PAO základ a z toho vyplývajú tieto vlastnosti. Nadšenci čo posielajú vyjazdený olej na analýzu (bohužiaľ nikto z nich nemá presne tento motor) tvdia že s ním majú najnižšie opotrebenie. Samozrejme je o niečo drahší...
Březen 1, 20178 r A teď je otázka, zda je potřeba takový olej do tříválcové mašiny... mám za to, že do takového auta stačí kdejaký značkový olej, který splňuje normu. Pokud to člověk mění tak, jak by měl, tak by to mělo být přeci v pohodě.
Březen 1, 20178 r Súhlas - na bežné podmienky bude stačiť i najlacnejší 10w40 pokiaľ plní normu. Hlavné je včas ho meniť. Možno by som si dal pozor aby tam nebola norma ACEA CX, no to sú zase drahé oleje. Oleje ako new life budú možno lepšie na extrémne podmienky , i tam môže byť rozdiel malý. Jazdy maximálkou mi to vydržalo i s lacnými olejmi (ale často menemými) V lete uvidím ako si viedol diesel v zimných mrazoch, som zvedavý či tam bude nejaký rozdiel v opotrebení.
Březen 1, 20178 r před 4 hodinami, gourney napsal: Možno by som si dal pozor aby tam nebola norma ACEA Cx Už zase to prokleté ACEA Cx. :-) Proč jen ACEA Cx? Podobně ( i více) omezená některá aditiva mají jiné moderní oleje API SM, SN ......
Březen 1, 20178 r Môj zoznam čomu sa vyhnúť teda nie je kompletný :-) Sú to informácie ktoré sa dosť ťažko zháňajú. V tomto prípade dokonca Jaroslav Černý, ktorý sa vyjadruje dosť opatrne, tvrdil že jak je to možné radšej sa ACEA Cx vyhnúť. Ktoré API majú obmedzené ktoré aditíva? Tiež sulfáty alebo niečo úplne iné ? Zatiaľ som niekde videl kritiku voči API SL a SM a SN má byť zase OK. No babo raď :-) Staršie API už budú mať len "staršie" oleje.
Březen 1, 20178 r Zajímavá informace. Také dávám 0w-40 - new life od Mobilu a nyní se chystám zkusit to samé od shellu. Též se vyhýbám Cx kvůli "absenci" sulfátů. A jak uvedl gourney "jedna paní povídala" i o vyšších normách SM...., ale pro normálního smrtelníka je nedohledatelné co jim kvůli ekoteroristům "chybí". Pokud má někdo interní info. podělte se, člověk hledá, porovnává technické listy a nakonec přebere protože tam zásadní info. není.... Jinak nepřeháníme to už? To začíná zavánět tím, neměnit co 10tis, ale co tankování, jak Amíci!
Březen 1, 20178 r Něco se dá vyčíst například tady. dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf Hlavně nebuďte paranoidní. :-) Sulfáty se řeší u naftových specifikací kvůli filtrům pevných částic. U benzínových specifikací se neřeší, ale to neznamená, že tam jsou. Upraveno Březen 1, 20178 r od McMatej
Březen 12, 20178 r dobrý den vlastním fabii 2005 1.2 47kw a mam dva dotazy 1. mám při výběru oleje zvolit normu 501 01 nebo 502 00? 2. zvolit 5w30 , 10w40 nebo 5w50 děkuji
Březen 12, 20178 r To je fakt, krátka odpoveď neexistuje a všetky informácie tu už zazneli. Ak to mám zhrnúť každý olej z Tvojho výberu splní svoju funkciu, možno je zásadnejšie včas vymeniť než vybrať "lepší". Závisí trochu i od toho či auto jazdí moc krátkych jázd alebo často využíva výkon. I tak nebude žiadny z tých olejov vyslovene nevhodný.
Březen 12, 20178 r před 3 minutami, gourney napsal: To je fakt, krátka odpoveď neexistuje a všetky informácie tu už zazneli. Ak to mám zhrnúť každý olej z Tvojho výberu splní svoju funkciu, možno je zásadnejšie včas vymeniť než vybrať "lepší". Závisí trochu i od toho či auto jazdí moc krátkych jázd alebo často využíva výkon. I tak nebude žiadny z tých olejov vyslovene nevhodný. no právě že mám auto v tuningu tak že někdy na to šlápnu uvažuji na 5w50
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.