Přejít na obsah

Brzdové kotouče a destičky - výměna


Pítr

Doporučené příspěvky

Chci taky měnit kotouče a desky na zadku.Kouknul jsem pro představu na auto kelly a original maji 2x jednou 255x10 a 260x12

Tomu moc nerozumím?Proč dva různé rozměry a oba origo?

Ještě takový dotaz ohledně kotoučů.Když vezmu (příklad Ferodo) jak poznám,že to je origo Ferodo a né nějaká čínská kopie?

Je na třmenech imbus číslo 7 ?

Editováno: , autor: lukyboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže na zadku mám kotouče 260/12,kolega na 1,9 r.v. 2005 má zadní 255/10 (což dle DP nesedí)

Žádnej imbus (soudil jsem dle fabie) na třmenech není je tam v šroub pístkách s klasickou hlavou 13 a třmeny drží 14 torx.

Na kotoučích Ferodo je název vyražen na Zimmermanech né,ale jsou natřeny barvou.

Není nad to si odpovědět sám,ještě k tomu na foru :smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Tak jsem myslel, že tu někdo podá info, jak a co při výměně kotoučů a destiček, nebo všicí jezdíte do servisů? Fotodokumentaci jsem našel jen pro O1, chtěl bych se do toho pustit na své O2 2,0 combi, ale chci se nejprv nachytřit...od toho tu jste, ne? ;)

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem myslel, že tu někdo podá info, jak a co při výměně kotoučů a destiček, nebo všicí jezdíte do servisů? Fotodokumentaci jsem našel jen pro O1, chtěl bych se do toho pustit na své O2 2,0 combi, ale chci se nejprv nachytřit...od toho tu jste, ne? ;)

díky

Už se to tady řešilo i fotky jsem tu našel...v příloze máš rady z DP ale vesměs je to prostě klasika jako u jinejch aut...pokud nemáš obě ruce levý, neměl by to být problém...jen bacha je to škodovka, takže třeba třmeny jsou uchycený na šroubech s hvězdičkou, ne imbus...na to se připrav ať nejsi překvapenej...předek jde v pohodě, zadek taky...jen jsem po poradě tady na fóru dal bacha na stlačení zadního pístku do třmenu...pač když budeš postupovat jako vpředu a jen ho zatlačíš počítej s tím, že si zku...víš ručku-samostav...musíš pístkem při zatlačování i otáček...fakt to s trochou šikovnosti jde za pomocí dvou sikovek ;-).

Tak hodně zdaru :-)

podvozek OII.PDF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Octavia 1.9 TDI r.v. 11/2004 výbava elegance zadek kotouče 260/12 mm a ty hvězdičky mě taky ser.u :aggressive: jeden šroubek na kotouči šel celkem dobře dolů druhej se mi podařilo zkur..t tak jsem ho odvrtal a bylo jinak třemy drží na dvouch hvězdičkách (tisícihran) M14, kur.a sem lítal 3 hodiny po různejch městech až ve 30 km vzáleným jsem ji sehnal no nenasralo by to člověk něco rozdělá a pak zjistí že na to nemá vercajk kur.a :aggressive: . Akorát mi není jasné na jakou stranu mám s tím pístkem otáčet Můžete někdo poradit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

trochu to tu oživíme...jak jsem psal výše...tak ty kotouče a destičky na zadku jsou jiné ne podle motorizace, ale podle výbav (nižší stupně classic atp. maj 255x10 - třemen tuším CII 38 a vyšší jako ambiente, elegance aj maj 260x12 - třmen CII 41) - viz foto pro identifikaci co máte na OII...

post-32466-0-30028600-1297421412_thumb.j - kotouč 255x10, třmen CII 38...bo tak nějak

post-32466-0-52156100-1297421424_thumb.j - destičky ke kotouči 255x10

post-32466-0-33524300-1297421433_thumb.j - kotouč 260x12, třmen CII 41

post-32466-0-15034900-1297421439_thumb.j - destičky ke kotouči 260x12 - s přidržovacíma plíškama destiček

Jen by mělo zajímalo, jestli se má seřizovat pří výměně destiček i kotoučů na zadku ruční brzda...to totiž v případě mé OII znamená rozebrat taky půlku vnitřku kol9 mám jumbo box...zlatej favorit :rolleyes: (chytrý knížky řikaj každá jinak)????

Editováno: , autor: tomcat007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jsme u toho...tzn., že se v tomhle případě seřizuje a musím rozebrat celej vnitřek abych se k ní dostal...mluvím totiž o jejím mechanismu, který je součástí třmenu...takže bude asi potřeba nastavit páčky na dorazy, pač měnim jak kotouče tak destičky :feve:

řikáš oběma po směru ručiček ...a máš to vyzkoušený?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to v podstatě jednoduchý.Prostě zatlačíš pístky dovnitř na doraz.Dáš nový kotouče,nový destičky,našlapeš brzdový pedál a je hotovo.

Pak ještě můžeš párkrát zatáhnout ruční brzdu.Somozřejmě ti musejí fungovat páčky na brzdičích,jinak je musíš rozhýbat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte, dnes som mal trochu cas tak som zhodil predne aj zadne koleso a pomeral som brzdy...vpredu sa ten kotuc sklada akoby z dvoch casti...v stredeje to vetranie...odmeral som kazdu cast zvlast...vonkajsia mala 0,8cm a vnutorna 0,9 cm...zadny kotuc mal 1,1cm...je to pls zrele na vymenu?

Editováno: , autor: pajko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...