pavelka. Vloženo 9. Únor 2010 Sdílet Vloženo 9. Únor 2010 (editace) Zdar. Chtěl bych si koupit Octavii Combi, 1,8 t, s LPG a Haldexem. Jaký je na ni váš názor? A má v běžném provozu z hlediska bezpečnosti (zatáčky, stabilizace apod) Haldex svou funkčnost nebo by to byla zbytečnost? Jak velký je rozdíl jet v tomto autě v běžných podmínkách s Haldexem této generace a bez něj? Neco už tady bylo napsáno, ale jak si třeba ten motor rozumí s LPG? A jak se třeba auto chová v krajních situacích (nebo zatáčkách apod) při připojení Haldexu? Díky. Editováno: 9. Únor 2010, autor: pavelka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 9. Únor 2010 Sdílet Vloženo 9. Únor 2010 Pokud nebydlíš někde v horách, kde se denně 5 měsíců v roce musíš prohrabávat od cesty k baráku, tak je to zbytečnost. O litr větší spotřeba, 100 kilo nahoru proti předokolce, dle mnohých sjíždění zadních gum a logické riziko poruchy dalších mechanických sestav a podsestav, a to vše jen v pseudočtyřkolce. Bezpečnost je o tom, co je mezi sedákem a volantem, ne o haldexu …. Rozdíl v normálních podmínkách je ten, že auto s haldexem je o něco línější a víc žere. A chování v krajní situaci – pro mne třeba nepříjemné vykopnutí do zatáčky (hlavně pravá je pak laskoška), když se připojí zadek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 9. Únor 2010 Sdílet Vloženo 9. Únor 2010 když už 4x4 tak jedině s ESP, mam jen klasiku na předek a bohatě to stačí a servi je levnější Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Řehoř Vloženo 9. Únor 2010 Sdílet Vloženo 9. Únor 2010 Mám 4x4, ESP doděláno a nelituju. Žádné vykopnutí ze zatáčky jsem ještě nezažil, ano víc to žere. V létě mám 5.7 a teď 6.7. Jsem spokojený. Takže za mě 4x4 ano... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmik Vloženo 9. Únor 2010 Sdílet Vloženo 9. Únor 2010 ptal se na 1.8T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eresto Vloženo 10. Únor 2010 Sdílet Vloženo 10. Únor 2010 mam za to, ze ak nebyvas v nejak extra nehostinnych podmienkach kde je dlho lad a sneh, popripade nebyvas v lese a kazde rano nechodis do prace po zablatenych cestach tak ti to je zbytocne. vyssia spotreba, vacsie riziko poruchy, dalsie servisne naklady, pruznost atd.... musis si zratat pre a proti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 10. Únor 2010 Sdílet Vloženo 10. Únor 2010 jak jednou jezdis ve ctyrkolce tak uz auto hnane jednou napravou nechces,a nejde tady a nejaky poruchy atd.to sou nesmysly kdyz se o auto nestaras tak se sere,ale auto ma mensi kufr myslim o 100litru,ctyrkolku si kup urcite budes nadseny ale mela by met ESP,a s 1,8T budes jezdit kolem 10litru pri normalni jizde,ja bych tento motor nedoporucoval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 10. Únor 2010 Sdílet Vloženo 10. Únor 2010 (editace) Pravděpodobnost poruchy není nesmysl, ale obyčejná statistika - více pohyblivých součástek, větší riziko poruchy a problémů. Autor tématu se ptá na normální ježdění, tak mu vysvětlete, v čem je ta čtyřkolka v normálním každodenním provozu lepší než dvoukolka. Já jezdím v práci oběma variantami a mimo extrémní situace, které i u nás na Valašsku, a to ještě mimo hlavní tahy, jsou tak 2x-3x za zimu, kdy by se se čtyřkolkou jelo o něco lépe, nevidím pro čtyřkolku důvod. Ale když už, tak jedině s 1.8T, protože zbylé 3 motorizacev OI jsou na 4x4 slabé, ale to je můj osobní názor. Běžná spotřeba 8,5 litru, dálka po okreskách okolo 7,5 (kolega, 1.8T 4x4 Combi chip na 140kW). Editováno: 10. Únor 2010, autor: Tesna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eresto Vloženo 11. Únor 2010 Sdílet Vloženo 11. Únor 2010 Tak ked sa bude chcet chodit nahanat s kamaratom po mokrych lukach a zasnezenych letiskach tak nech si ju kupi. Ale inak v beznej premavke ten haldex ani poriadne nezopne. Nikto nehovori ze je 4x4 zla vec. Ked zapadnem s mojim RS-om tiez si poviem, ze 4x4 by bolo lepsie.... To je jasne. To asi kazdy. Ale nech si rozmysli kolko krat do tyzdna, mesiaca alebo roku sa dostane do takej situacie?????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 11. Únor 2010 Sdílet Vloženo 11. Únor 2010 ctyrkolu vyuzijes treba ted v zime skoro porad staci aby napadlo trochu snehu a nepojede silnicar,to samy na mokry silnici atd.a ze ostatni motorizace sou slabsi je sice pravda ale poku chipnes TDI tak mas treba 150koni a 380NM a pak uz to jede a spotreba max 7litru,ale je to kazdeho vec za me urcite ctyrkola vitezi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 12. Únor 2010 Sdílet Vloženo 12. Únor 2010 Když nejsou argumenty, tak se hned vytasí větší poruchovost... jak komické. 4x4 vydrží to stejné co předokola, stačí si ohlídat některé specifické věci. A jestli vám přijde dát pár stovek za olej a filtr haldexu, 1x za 30, resp. 60t km jako vysoké náklady, prosím. Jízdní vlastnosti jsou lepší za všech podmínek a to pravě díky jinému řešení zadní nápravy. Varianta s ESP je rozhodně doporučována, sociální verze může za určitých okolností malinko postrašit řidiče... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 12. Únor 2010 Sdílet Vloženo 12. Únor 2010 Takže podle tebe je až na pohon prakticky stejná dvoukolka stejně poruchová. Což znamená, náhon na 4 kola je absolutně a 100% bezporuchový ... Bez urážky, pobavils ... ale komický argument máš ty. Nikdo tu nikde neřekl, jak nebo kolikrát víc je 4x4 problémovější, ale prostě je a vždy bude ... toť obyčejná logika a statistika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Řehoř Vloženo 12. Únor 2010 Sdílet Vloženo 12. Únor 2010 No tak to se asi nikdo rozumný hádat nebude, že když je nějaká věc na autě, která funguje, tak bude zajisté podléhat i poruchovosti... Sám se hrozím možnosti, že by se haldex vysypal a že jsem o jeho poruchách už taky něco četl, vadné řídící jednotky, spálené čerpadlo haldexu... Nicméně po zkušenosti dvou zim, které jezdím s 4x4 bych tuto volbu mohl jedině doporučit. Narozdíl od svého předchozího kolegy však mimo motorizaci 1.8T, kde by bylo dobré k tomu mít ropný vrt na zahradě (nadsázka). Nedostatečný výkon motorů 66 popř. 74 kW lze vyřešit chipem... Sám jsem rozhodnutý do toho jít. A že se haldex při běžném provozu nezapne také není pravda, jeho práce není jen zapnuto/vypnuto, ale sevření haldex spojky je kontinuální od rozepnuto po sepnuto podle aktuální potřeby. Systém haldex je poměrně složitý a proto doporučuji prostudovat studijní příručku 29, kde je vše vysvětleno... Krom pohonu čtyř kol získáváte s tímto autem i lepší zadní nápravu, která má víceprvkové zavěšení, na druhou stranu ztrácíte asi 100 l zavazadlového prostoru a vozíte asi 130 kilo zátěže navíc. Což mě osobně vůbec nebolí... Snažím se jezdit co možná úsporně, čas od času provětrat motor, ať se zbaví sazí a průměrnou spotřebu jsem měl v létě 5.7, teď v zimě 6.7, což je pěkné... Co se týče jízdních zkušeností, to ať si posoudí každý sám, když si to vyzkouší, o tom nemá cenu se bavit. Další věcí je to, že pořizovací cena takového auta není až zas tak závratná ve srovnání s předokolkou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TonyRS Vloženo 14. Únor 2010 Sdílet Vloženo 14. Únor 2010 Já bych rozhodně do čtyřkolky šel, ale ne s motorem 1,8T. Měl jsem možnost se svézt v Passatovi s haldexem a byl to super zážitek . Volil bych ale asi opravdu spíše nějaký TDi než tu 1,8T, přeci je rozdíl jet za 6 litrů nebo za 9 a nehledě k tomu, že ať si říká kdo chce co chce, tak TDi 81kw s tím bude cvičit stejně jak ta 1,8. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juro sdi Vloženo 14. Únor 2010 Sdílet Vloženo 14. Únor 2010 No dúfam,že sa nemýlim,ale Tdi 81kW sa do 4x4 nemontoval. Len 66kW a 74kW PD. Inak štvorkolku by som privítal-zrovna dnes som musel použit retaze..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 14. Únor 2010 Sdílet Vloženo 14. Únor 2010 jj 81kW ve 4x4 neni nikdy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TonyRS Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 Hmm, a já si myslel, že se dělala octa 4x4 i v 81 kw, ta 74 je už PD, že jo ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 přesně tak je to PD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny_R Vloženo 19. Únor 2010 Sdílet Vloženo 19. Únor 2010 Tak ze své zkušenosti mohu potvrdit, že na zimu jako byla tato je 4x4 ideální mám 1,8T 4x4 přes 190 hp a líné mi to opravdu nepřijde, navíc je s Haldexem docela sranda a nemusíš mít k tomu zrovna velké parkoviště. K opotřebení kol: pokud člověk s tím autem blbne, počítá stím, že gumy zničí, zde se opotřebovávají více zadní, ale o to méně přední, když to ostře odpíchneš nehrabeš předníma. Jinak ESP mám, ale mám ho permanentně vypnuté. Jediná zbytečnost co je u Haldexu, že se v něm musí docela pravidelně měnit olej . cca 30-50 tis KM. Jinak jednoznačně doporučuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 19. Únor 2010 Sdílet Vloženo 19. Únor 2010 to 'Tesna': Ano, to je pravda že čím více součástek, tím větší riziko poruchy. Nicméně nejezdíš jen na kole, protože má málo součástek, ne? Jinak k výběru. Myslím že 1,8T 4x4 je dobrá volba, jen bych promyslel tu spotřebu a nájezd km/rok. Jestli to auto chceš jako kočkolap pro oslnění, tak dobrý. Pokud Ti jde i o spotřebu tak 1,9TDI 4x4 je lepší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stasek Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Asi je to kazdeho vec co mu vyhovuje.. urcite neni spatna ani jedna volba ,ale zkuste si s predokolkou udelat tohleto : Je to bezva pocit si takhle projizdet zatacky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VSemi Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 to 'Tesna': Ano, to je pravda že čím více součástek, tím větší riziko poruchy. Nicméně nejezdíš jen na kole, protože má málo součástek, ne? Jinak k výběru. Myslím že 1,8T 4x4 je dobrá volba, jen bych promyslel tu spotřebu a nájezd km/rok. Jestli to auto chceš jako kočkolap pro oslnění, tak dobrý. Pokud Ti jde i o spotřebu tak 1,9TDI 4x4 je lepší pokud to chceš jako kočkolap tak určo né oktávku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VSemi Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Asi je to kazdeho vec co mu vyhovuje.. urcite neni spatna ani jedna volba ,ale zkuste si s predokolkou udelat tohleto : Je to bezva pocit si takhle projizdet zatacky.... k čemu je to dobré takhle projíždět zatáčky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stasek Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 k čemu je to dobré takhle projíždět zatáčky? Zkus to a uvidis... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VSemi Vloženo 30. Březen 2010 Sdílet Vloženo 30. Březen 2010 Zkus to a uvidis... ve 4 kolkách sem jezdil.....ale tohle sme dělali jen někde naletišti atd...v běžném provozu asi těžko využitelné...........kup zadohrad a můžeš to dělat i v létě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.