Přejít na obsah

Vysoká spotřeba


Speedlimit

Doporučené příspěvky

Dekuju vsem za rady ;)

Takze se pokusim neprekracovat onu hranicni 3000 ot.min. a uvidim kolik si ta mrska vezme.

Edit: Takze jsem se dneska v poradku vratil :)

Auto jsem moc nehonil a vecinou jsem se drzel kolem tech 3000 ot. nekdy i vice, kdyz bylo treba.

Pred odjezdem jsem natankoval plnou nadrz. Nekolikrat jem to nechal cvaknout, abych tam dal dost benzinu a nemusel pak nekde tankovat.

Co jsem nekde procital, tak dost lidi uvadi ze se do Fabie na nekolikrat lupnuti vejde kolem 55litru. Takze jsem to odhadem vypocital ze rucicku mam jeste nad rezervou par milimetru, kdyz jsem dorazil domu. Takze mam v nadrzi kolem 10litru. Takze jsem vyjel kolem 45litru maximalne. Celkove jsem najel 725km a to jsem se jeste motal pres Brno a po Praze. Takze me to vychazi prumerne na 6,2litru na 100km. Coz si myslim ze je super :)

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je moc pěkný :) Já poslední dobou zjišťuju, že když chci ušetřit benzín tím, že jedu stejnou rychlostí třeba na rychlostní silnici, tak je pro MPI dobrá rychlost okolo 110 kmh. Je to divný, ale když jsem jel udávaných a prý nejlepších 90 tak benzín mi zmizel víc než když jsem jel těch 110.

Teď otázka pro zkušenější, je to normální? :)

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak kazdopadne je to dane stylem jizdy. Chce to proste dobrzdovat motorem a z kopcu mit zarazenou rychlost.

A tech prumernych 6,2litru je dane hlavne tim, ze jsem jel dlouhou trasu volnejsim tempem ;)

Uvidim kolik to bude papat kdyz budu jezdit tady po okrskach. Predpokladam ze kdyz to nebudu moc honit a budu se drzet max 3000ot. tak bych se mel pod 7 litru vejit.

Nevim jak je moc presna kontrolka paliva, ale asi velka odchylka tam nebude. Tak asi zkusim jak me pipne kontrolka paliva vynulovat tachac a nabrat treba 10 litru benzinu a pak uvidim kolik ujede nez me kontolka zase pipne. A vypocitam prumernou spotrebu.

Edit: Tim nejvecim nenazrancem myslim primo muj typ motoru 1,4 Mpi AME ?

Ja mel za to, ze ty nejnenazranejsi jsuo nejake ty co plni euro 3 a maji 2x labda sondu..

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem si te spletl s Pavlem Fabiakem promin :) jestli ti plni Euro 3 tak mas jako ja 1 lambdu a muzes se radovat :) Ja se v tech typech motoru nevyznam jen vim ze 50kw MPI zere kdyz ma euro 4 a 2 lambdy .. my co mame euro 3 slavime :) a to teda mas normal spotrebu :p Ja se dostal i na 4.8 jak jsem jel ze slovenska z liptovskeho mikulase asi 200 km domu a spotreba the best 4.8 nakonec 5L prumer :) mam PP snad meri dobre jinak taky jsem kopce trochu vyuzil a jezdil max do 110 byly to okresky jen chvili dalnice kde jsem jel 130..

Ja mam vyzkousene ze na trase nad 10 km uz to zere i pod 7 kdyz se to nehoni a po meste kdyz je zahraty motor a nehoni se da se taky dostat pod 8 bez problemu

Myslim ze MPI je sice neusporny ale za to nenarocny moturek ktery staci i ridicum sviznejsi povahy ikdyz si pak vice cucne ale klidnym ridicum s hodne km za rok je skvelou volbou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takze sem dam dalsi mereni spotreby. Cesta ze Vsetina do Prahy po dalnici a za par hodin cesta z5 + ruzne motani po Praze atp. Celkova delka 730km. Spocitano a secteno= spotreba 6,4litru na 100km. Rychlost jsem se drzel kolem 120Km/h mistama pres 150Km/h. Snazil jsem se drzet v levem pruhu, takze i pres toto je ta spotreba luxusni, a kdyz bych jel opravdu volnejsi nohou, tak kolem 6litru se do da udelat bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem to psal o par radku nahore. Je to 1,4Mpi Kombi 50Kw AME. Za chvilku bude oslavovat 220tis.Km poctivich a motor jede porad jak ma. A to jak jsem jel na z5 tak se me pocitove zdalo, ze se motor jeste vic rozhybal, a opravdu sel lepe za plynem a musel jsem se hlidat abych mistama tu 150ku neprekracoval, takze mu delsi trasi kde jsem honil otacky nad 4tis.Ot.min delali asi velice dobre a vsechno se poradne protahnulo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Plně souhlasím s juke.box

Měl jsem takovouhle spotřebu, když jsem s autem jako svým prvním blbnul a zkoušel rychlost, v normálním provozu jsem měl 8-10l, stačilo nejezdit jako prase, naučit se rozjíždět, trošku se zamyslet nad řazením, nechat vyčistit zpětnou klapku, vyměnit olej, svíčky a filtry a jsem na kombinované spotřebě 5-7l/100km při kombinované spotřebě.

Pokud tankuješ za 200,-, tak při ceně 32,-Kč/l benzínu je to 6,25l/100km, pokud na to najedeš jen 52km, formou start, 3km kombinovanou jízdou tam, stop a to samé zpátky, tak mi ta spotřeba přijde relevantní. Startováním odebírá dle mého laického názoru auto nejvíce benzínu a eletriky z baterie, tím hůř na kratší trasy, kdy se baterka nestihne dobít na původní hodnotu.

Jsem názoru, že na to, aby se baterka po startu dobila na původní hodnotu, je třeba najet na auto více kilometrů, cca kolem 100 (co jsem někde četl, ale bohužel již nevím kde). Co je na tom pravdy nevím, ale zní to logicky)

Dál jsem četl článek o řazení, kdy při rychlosti 50km/h mít zařazenou 5ku není na škodu a auto by mělo žrát míň (možná je to tak jen u dieslů, to už nevím jistě), samozřejmě mám v práci kolegyni, co jezdí na jedničku 50km/h a to člověk pak neví, jestli má plakat smíchy nebo šokem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

100km je blbost, baterka se pri klasickem nastartovani=start cca 1-2sekundy, dobije zhruba po 15minutach jizdy. Kdyby to bylo jak pises, tak bys musel porad nekde baterku dobijet a vydrzela by ti tak pul roku.

Potom pri zarazenem 5.kvaltu jezdit s Fabii rychlosti 50km/h je taky hloupost,pokud by to teda nebylo z kopce, coz se skoro jako jizda nepovazuje, bo by to jelo skoro na volnobeh. Motor bude podtoceny, a kdyz by bylo jen male stoupani tak budes muset seslapnou vic plyn a auto se bude dusit a tim padem bude mit veci spotrebu! Idealni je jezdit kolem nejvetsiho krouticiho momentu, takze u Fabie je to kolem 2500ot.min. Kdyz bys to drtil na 5.rychlost, tak to bude mit tam 1500ot.min a to je uz fakt malo, i na diesla. Chce to otacky alespon kolem 2000ot.min jinak auto mordujes a motor to nici vic, nez kdyz bys auto vytacel!Bo tlaky na klikovku budou dost silne a ty razi povedou k tomu, ze motor nevydrzi tolik Km jak by mel. To je dulezite si uvedomit, nez tady napises podobne moudra.

Na dalsi tvoje blaboly nebudu ani reagovat, bo me to prijde ze si asi spal v knihovne :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dobrý den všem.

Prosím o radu s hledáním příčiny vyšší spotřeby podle palubního počítače.

Auto Škoda Fabia I 1.4 MPI/44kW,, 115t km, motor AZF, 2 lambda sondy.

Jízda s teplým motorem na volnoběh - spotřeba je teď asi 2,5l/100km (asi od 1,7 do 3l / 100km - dříve okolo 0,7 l/100km - ale auto má při volnoběhu 800 ot/min), dojezd před zastavením (při snižování rychlosti k nule) je teď až 8l/100km (ale motor běží na 800 otáček), po zastavení je spotřeba 0,9 l/h (tj. normální), při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí je spotřeba 0 (taky normální).

Průměrná spotřeba je teď podle PP mnohem vyšší než dříve.

Předem chci říci, že jsem čistil vstř, klapku a dal smazat adapt. hodnoty, od té doby najeto asi 500 km.

Vyměněné díly: svíčky, palivový a vzduchový filtr, lambda sonda před katalyzátorem (ta původní byla OK (resp. po výměně se stav nezměnil, takže jsem tu koupenou naštěstí vrátil).

Možné příčiny: měnil jsem výfuk, mám tam teď original spojku za 2. lambda sondou, ale trochu to tam utíká, bez problémů zacpu výstup výfuku a auto běží dál. Vlnovec je OK. Nebo že by to bylo tou vyčištěnou klapkou? VAG-COM verze IHR 304.0 ukazuje vše jakoby OK, regulace lambda okolo nuly, skup. 030 je 111/110, jen skupina 31 (lambda sondy) je nějaká divná, ukazuje +/- 0,991 a -0,998, obě hodnoty jsou asi napětí ve voltech. To +/- znamená, že se ta hodnota mění, více je mínusová, občas je plusová. Ale znaménko nemá vůbec vliv na běh motoru. Nebo že by byl nějaký divný ten palubní počítač? Ale kromě okamž. spotřeby ( a následné průměrné spotř.) PP chodí dobře.

Před zvýšením spotřeby jsem měl problém s tím, že po nastartování motor běžel v pohodě, po 20s se na chvíli jakoby přidusil a od té doby byla regulace lambda sondy okolo -30% a byl cítit nespálený benzín.Problém se nějak vyřešil testem klapky nebo ventilu u nádobky s akt. uhlím, prostě to už nedělá. Pak jsem preventivně vyměnil výše zmíněné díly.

Nemáte někdo zkušenosti s podobnou závadou? Nebo že by to byla vlastnost po adaptaci klapky?

Děkuji za odpovědi.

Petr Filipi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapka:

Nevím přesně jestli jsem to udělal dobře, ale bez nastartovaného motoru jsem podle dílenské příručky navolil ve VAGu nějakou skupinu, teď už nevím přesné číslo (008?) a za chvíli se ve 4. poli objevilo Adp. OK. Tak jsem to snad udělal dobře.

Čidlo teploty:

S tím jsem si užil svě a jako zkušený elektronik nechápum, jak je to možné. Čidlo je rezistor s odporem podle teploty (tj. s termistorem - a je jedno jestli je to NTC nebo PTC). Jako nejlepší se ukázalo čidlo původní, při tom motor naskočil naprosto bez problémů, otáčky nekolísaly. Když čidlo odešlo (aspoň jsem si to myslel), dal jsem tam jiné, se stejným číslem. Motor se okamžitě začal chovat jinak, hlavně když byl studený. Tak 10s po nastartování otáčky kolísaly, bez plynu jsem nemohl vyjet z garáže, jak jsem byl zvyklý. Někdy motor i "chcípl". Ze zoufalství jsem tam dal čidlo původní, které nebylo nakonec vadné, a motor se zase choval krásně. Ale jednoho dne tohle původní čidlo fakt odešlo. Tak jsem ho vyměnil, samozřejmě se motor choval jinak, kolísal po nastartování, ale aspoň nezhasínal. Nedávno se mi objevila na palubovce kontrolka teploty, tak jsem čidlo vyměnil, a možná od této doby se motor chová "divněji". Ale opět to bylo něčím jiným, kontrolka teploty je totiž sdružená s čidlem množství chlad. kapaliny, což jsem ve spěchu nějak nezaregistroval. Staré čidlo mám ještě doma, mohu ho vyzkoušet dát ho zpět.

Ale jak jsem psal - všechna čidla, pokud nebyla úplně KO, ukazovala při studeném motoru ve VAGu nějakou reálnou teplotu a po zahřátí motoru byla rafika vždy uprostřed. Podle toho usuzuji na to, že čidla fungují dobře. Nicméně mohu odpřísáhnout, že po výměně jednoho dobrého čidla za druhé dobré čidlo se motor může chovat jinak, a to dosti rozdílně. Na 90°C ukazují čidla stejně (ve VAGu i na mechanickém měřáku teploty), za studena ukazují taky nějakou reálnou teplotu. I když mají nějaké rozptyly hodnot odporu termostoru, tak pro motor přece musí být jedno, jestli má 20°C nebo 30°C.

Ale čidlo vyměním, to není problém, mám ho doma.

Co ten výfuk - může to trochu utíkat na spoji před 1. tlumičem (=kousek za 2. lambda sondou) - tj. že v pohodě udržím hadr na výfuku a motor běží dál? Jde to něčím utěsnit? Třeba kamnářským silikonovým tmelem do 1300°C?

Petr

Editováno: , autor: Petr Filipi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předem, nejsem eletrikář a nemám zkušenost s těmito motory E4 (jen s E2 resp 1lambda). Takže jen pár info.

Jízda s teplým motorem na volnoběh....

PP přece ukazuje jinou spotřebu při každé jiné rychlosti auta. Čili ty hodnoty co uvádíš nejsou porovnatelné, poče pojedu 100kmh, vyřadím a spotřeba bude ukazovat např 1,5l/100km a při 60kmh bude třeba 3l/100km...atd.

Motor E2 1,4 44kw i 50kw měl při stojícím voze spotřebu volnoběhu 0,7-0,8l/h, kde volnoběh okolo 800 je ok.

Čidlo teploty....

Osobně jsem v novým čidlem neměl takové problémy. Ale stalo se mi, že i nové čidlo (neorig z Kelly) bylo vadné. A hlavně se to projevovalo tím, že se ukazatel postupně dostával k 90°C a pak spadl na 0°C, opětovné obnovení stačilo vypnout a zapnout klíček, kde po sleze ani to nepomohlo.

Podle DP lze zjistit odpor čidla na konektoru při dané teplotě a to bych zkusil proměřit.

Výfuk...

Jestli jsou úniky za lambda sondama, neni to podle mě tak tragické jako před nima.

VAG a přispůsobení...

Vše se provádí na motoru 01

Zkontrolovat při volnoběhu a 80°C měřené hodnoty podle DP na skupine 000 (např hraniční hodnoty uhlu škrtící klapky, regulátoru volnoběhu a stabilizace volnoběhu...atd.)

Co říká ReadinessCode

Přizpůsobení škrtící klapky se prování v základním nastavení 04 na skupině 060

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...