Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Nechci konfrontovat, máš sice pravdu, ale to se bavíme o klidné jízdě, ale než plným plynem nechat proklouznout spojku na 2rs (docela prasárna), pak opravdu raději za 1rs. Věřím, že stejným způsobem by zareagovalo i DSG.

Tak jasně, že by DSG podřadilo, pochybuji, že může nechat proklouznout spojky.

Přijde mi pohodlnější nechat sklouznout spojku, samo ne pod plným plynem, ale zvednout tak otáčky nad 1000, dejme tomu k 1300-1500. To není žádný extra prokluz, jeden rozjezd do prudkého kopce dá spojce zabrat více. Dělám to tak i v FI a v 165tkm mám spojku původní.

Ale to s tím plynem bude pravda, já sledoval ještě jednu vlastnost a to, že to povolení plynu z plného na 1/2, jakoby ještě zabralo víc než na ten plný. Obecně mi přišlo, že na půl plynu to zrychlovalo lépe :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě ta kultivovanost je OK.Otáčkymi podle vagu taky lítají jak popisuje HASKI.Kdybyste viděli jak mi motor v autě skákal když měl drážku ve válci...to bylo jak splašený kamna,tohle je OK.

Jinak 2 stupen mi přijde silný a nad 100 km/h táhne hezky i 5.Je to prostě o tom to auto udržovat nad 2800 ot no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem sa spytat, aky olej lejete do 1.6 MPI s QG1 ? Ja som doteraz lial Castrol EDGE 0W-30 , ale ten nema pozadovanu normu 503.00(pozadovana k QG1) resp. splna inu normu. V servise mi poradili, aby som olej zmenil na Castrol EDGE 5W-30. Je to dolezita vec aby som striktne dodrziaval normu 503.00 pri tomto motore ? RV 11/2005

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názory, s videem klidně začnu, až bude počasí a čas:)

Momentálně řeším spíše chvění v kabině, připisuju to na vrub levému silentbloku (u baterky), akorát nemohu najít nikde číslo dílu, nemáte někdo číslo tohoto dílu? (levé uložení motoru/silentblok - 1.6 mpi 75kw BGU)

Taky mám podezření na reakční spěru, ale dneska jsem strávil pod autem celý den a nikde žádná vůle, krom motoru.

Jinak měnili jste někdo u 1.6 MPI svíčky? Dá se to udělat nějak lehčeji a rychleji než sundavat tu lištu?

palmexman : klidně tě svezu, jsem ze severu Prahy - Dejvice/Praha-Západ, napiš kdyžtak na palad1ncz@centrum.cz a domluvíme se.

Editováno: , autor: Palad1n
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj byl jsem se podívat na ojetině na kterou jsem dal zálohu.

Nikdy jsem s 1.6 nejel. Jel jsem s autem celkem 5kilometrů ...

Rozjel jsem se z křižovatky dám dvojku na dlouhé rovince a pomalu mačkám plyn na podlahu auto malinko škublo a otáčky pomalu nahoru auto ale nemělo chuť nabírat rychlost...prostě mi ta dvojka přišla slabá.

Ostatní stupně lepší ale zrovna jsem měl takovej úsek kde se moc nedalo auto nějak víc zkoušet, stejně to jde hned na rozvody tak tohle nechám prohlídnout servisákem, kterej má tu 1.6 najetou.

Co mám druhé auto 40kW tak to proti tomu na dvojku trhá asfalt.

Když se v tom sveze někdo, kdo zná 1.6, tak bude hned vědět.

Já přesedlal z F1 1.4 44kW a myslel jsem, že mě bude muset někdo vždycky roztlačit lol (mimochodem s tou 1.4 natrhnu 1.6 :kol-46: , na rozjezd samozřejmě).

Nicméně zvyk jsem si, řadim nad 3k ot. a na lenost si už nestěžuju. :kol-75:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska stihl nahrát tři videa, snad to případným zájemcům pomůže s výběrem motoru. Motor jede dobře, pokud vám nevadí neustále řadit a podřazovat.Níže uvedené testy jsou spíše informativní, samozřejmě každé auto mělo jiné kola.

jedu 50-90 na dvojku za 4.3s (1.6), 1.2 TSI to umí za 5s, ale na trojku.. 1.2 TSI tedy vítězí v pružném zrychlení na trojku, ale na dvojku zrychluje oproti MPI hodně podobně).. Fabie II 1.4 TSI DSG to má za 3s.

je zrychlení z 80-120 na trojku za 7.3s - pro srovnání... 1.8TSI to má za 4s na čtyřku (!) (absolutní vítěz), 1.2HTP ve Fabii to má za 13s na trojku, ochipovaná O2 1.9 TDI (z 77kw na 103kw) to má na trojku za 5 vteřin.

je zrychlení 0-100, které jsem však podělal špatným přeřazením trojky, navíc mi ze začátku neuvěřitelně mlátilo od podvozku a defakto 3 vteřiny jsem hrabal ve 30km/h na místě, než se auto konečně rozjelo.

Na videu mám 100km/h za 12s (90km/h bylo za 9.3s, pak se řadí), Každopádně auto je schopné s 1.6 MPI dát na rovince i 10.5s při dokonalém řazení a pokud neproklouznou na začátku kola.. jen tam jsem ztratil skoro 3s, pravděpodobně kvůli lehkému předku + malým kolům). Auto bylo prázdné, jen řidič, 95 Natural. Pro srovnání : 0-100km/h : 1.8 TSI DSG 8 vteřin/ 1.8 TSI manuál 7 vteřin/ 2.0 TDI 103kw 9 vteřin/ 1.8T (O1) 8 vteřin/ O2 RS 2.0TSI DSG 7 vteřin/ Fabia 1 1.4 MPI 50kw 13.5 vteřin/ Fabia 2 1.4 16V 11.5s

Podle mě je 1.2TSI rychlostně hodně podobná nezatížené 1.6MPI, tedy za předpokladu, že řidič umí u MPI řadit (musí znát motor, aby využil jeho skrytý potenciál), 1.2 je tišší a o dost kultivovanější, spotřeba je +- podobná.

Líbí se mi, že u TSI stačí opravdu jen mačkat pedál a unášet se lineárním výkonem/krouťákem, MPI má hluché místa, zejména na 4 a 5 stupeň dole... Při zatížení MPI hodně rychle vadne, kopce nemá ráda... to TSI/TDI motory příliš netrápí.

Nevíte někdo co to bylo za rány ve třetím videu na začátku? Silentblok motoru nebo převodovky? Tlumiče?

Jak to máte vy? :)

Snad jsem trochu pomohl s výběrem.

Editováno: , autor: Palad1n
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty rány mi to dělalo taky, řekl bych, že to dělají kola při prokluzu, respektive, že ten prokluz není úplný (nehvízdají) ale, že se to občas chytí a tak to kope, na SII s R18 225/45 mi to dělá taky.

Do OII mimo RS verzí je nejlepší 1.8TSI, pro naftové příznivce 2.0TDI, ještě se mi líbil 1.4 TSI, 1.6 MPI je dobrý základ a pokud člověk jezdí sám, tak se s tím dá i svižně jezdit, ale třeba na dálnici už tam není rezerva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ASR má dle budíků vypnutý, řekl bych, že kola při tak prudké akceleraci poskakují po asfaltu (špatná adheze). Nebo je ve vozidle ESP, to nejde 100% vypnout a možná se snaží kecat do věcí do kterých mu nic není : ). V práci jsme měli 1.6 MPI s pouze ASR a to když se vyplo, tak super svezení, žádná elektronika - člověk má šanci zablbnout na sněhu na parkovišti, novější už jsou povinně vybaveny ESP a to je opruz, sice "jde" vypnout, ale stejně, když auto chceš dostat do hodin a skluzu, tak do toho jednotka ESP kecá a "nenechá" řidiče ve štychu - takže žádná sranda.

Jinak jak z práce znám lidi, co maj doma nafťáky, tak brečí, že to nejede, žere atd., ale přeci jen v práci jezdíš trochu jiný styl než doma - teda aspoň u nás je to nutnost. Já mám doma už 2. 1.6 - 1. byla v 1.6 SR 74kw v Golfu IV (najeto cca. 90tkm a druhou mám od zimy Octavii 1.6 MPI BSE(17tkm), teda předělanou na plyn, ale nemůžu si stěžovat. Není to závoďák, nechá se s tím jezdit kolem 7 litrů LPG/100 km, dlouhodobý průměr mám 8 díky dovoleným, na které mi díky LPG zbývá, protože při dálničním 130 si vezme kolem 9l/100km. Nechá se s tím užít i trochu srandy - obrovsky naroste spotřeba a musíš být sám, max. ve 2 autě. Při větším zatížení ( jak hmotnostním, tak ve vyšších rychlostech) chybí více potenciálu pod kapotou, ale s tím musí člověk, který si tento motor koupí počítat. Já chtěl jako správný čech velký kufr, proto jsem přesedlal z G-IV do Octavie a jsem spokojen. Nejsem závodník, a po některých zážitcích z práce asi už nikdy nebudu :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krysolet007 : Bavím se o D1 úsek 49-196 km. Tento úsek je na spotřebu vyjímečný a ojedinělý. Na jaře jsem byl v Holandsku najeto necelé 3 tkm ve 4 lidech s naloženým kufrem věcí na 5 denní dovče. A co jsem jsem změřil tak 120km/hod 7.5 l, 130km/hod 8.2 l, 140km/hod 9l. Když jezdím po okreskách, dostal jsem se už i k 6 litrům, ale to je hrozný opruz. Měření jsem prováděl cestou díky tempomatu cca. 300 - 400 km v kuse od čerpačky k čerpačce, doprava řídká, protože jsem měřil v noci, rychlost tachometrová. Fotky z palubáku nemám, ale mám vedenou tankovací knížku :) a výše uvedené se mi potvrdilo nedávno cestou do Chorvatska taky cca. 2,5 tkm za týden.

Jelikož jezdím občas po D1 výše zmíněný úsek, tak tam spotřeba vždy vzroste o cca. 0.5 l max litr, když jede ještě klima ve všech jízdních režimech. Jinak na dovolenou vždy ve 4 (zatím pouze dospělý) a řádně naloženi. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To klepání při prohrabu mi také dělá. Dělala to i Fabie I 1.4 44kW. Přisuzuju to jevu, jak píše Lancelot.

Pár pocitů a posřehů.

Pokud srovnávám auta jako taková...téměř všechno je to o váze auta, ale i trochu o pocitu hluku, vibrací. Auto, které rezonuje, řve, duní, dává o sobě vědět, že se snaží z výkonu vydat co nejvíc. Tichá, jemná Octa 1.6 se nám zdá, že se tolik nesnaží, ač vlastně nejede tak zle. Každé autoale ve vyšších otáčkách řve, nicméně každé uplně jinak.

Když jsem koupil místo 60k Fabie 100k Octu, bylo to rozporuplné. Třeba Fabie nebo Aygo zrychlují do určité rychlosti velmi podobně, ale každé z těchto slabších aut taky úplně jinak, ačkoli mají podobný výkon.

Fabie tahala od začatku, ale polevovala od 3500-4000ot. Projev zvuku, robusnost, dunění motoru bylo znát každýma otáčkama a každou reakcí plynu.

Octa právě naopak odspodu, tichá a lehce najíždí později od cca 3000ot (zajímavé dunění je mezi 2000-2500ot-toho jsem si všiml, až když jsem seděl vzadu). Celkově je vzadu na sedačce lepší zvukový projev výfuku než ve předu. Už jenom sundání víka vzduch. filtru změní dunění k pocitu síly, přitom auto jede téměř stejně. Spotřeba je stejná.

Pedál plynu? Zlaté lanko. Lankové Aygo reaguje okamžitě, aspoň to o sobě nechá slyšet i z dunění boxu filtru.

60k Fabie (oproti 68k) je na reakci nebe a peklo. 68k Fabie je něco, co bych nepřekousl.

Octa je skoro jako 60k Fabie, ale i tak po sešlápnutí dojde k jakoby k doladění a plynule zvyší výkon. Prostě tu není onen kopanec, co by měl okamžitě nastat při sešlánutí plynu. Dunění ani nic dalšího se neděje (protože tam je na vstupu vzduchu rezonátor). Rozdíl mezi polovinou a plným plynem ihned nepoznáte, ale dojde později.

Pokud někomu Octa 1.6 nejede, může to být právě onen pocit, co se tu znažím navodit. (pak zkuste sundat víko vzduch. filtru a jedte se projet :-) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ASR bylo vypnuté, ESP nemám, ale asi bych ho ani nepřekousl :)

mirek2007: O tom LPG jsem taky dost silně uvažoval, kde máš prosímtě hrdlo do LPG nádrže? V nárazníku nebo u benzínového hrdla? Jinak kufr je u O2 obrovský a pokaždé, když se mnou jede někdo, kdo O2 nezná, tak žasne.

Haski : Dělá to opravdu hlavně na mokrém asfaltu, na suchém tolik ne. Jinak máš pravdu, u 1.6 chybí hlasitý zvukový projev nebo turbo zátah, proto se zdá, že nejede. Máme v rodině ještě Fábii I a rozdíl je to veliký, O2 má mnohem jistější podvozek, který zkresluje pocit z rychlosti (u O2 máte pocit, že při 90km/h jedete 50km/h, u Fábie to odpovídá)

Spotřebu mám průměr v létě bez klima cca. 6.8l/100 (65% město)

1.6MPI má problém s pružným zrychlením, jinak výkon je naprosto dostačující. Prostě nemůžete na čtyřku zrychlit z 50km/h, auto se trápí a nejede, dokud se nedostanete nad 2000ot.

Prostě řadit, řadit, řadit a motor se Vám odmění :)

Jinak doporučuji vyměnit olej v převodovce, já ho měnil dnes (145 000km) a rozdíl v řazení a v práci se spojkou je obrovský. (cena : 400kč)

Editováno: , autor: Palad1n
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palad1n: Prosím tě víčko plnění mám v nárazníku. Dle platné legislativy - schvalovacího procesu hromadné přestavby Octavie II je oficiální možnost pouze do nárazníku. Některé firmy, ale nabízí tankovací otvor k hrdlu benzínové nádrže. Chtěl jsem ho k hrdlu nádrže, ale bylo mi to rozmluveno hned 2 argumenty.

1) vedle hrdla benzinové nádrže je málo místa, firma tam dá takový konektor s menším průměrem na který musíš při každém tankování našroubovat redukci, protože průměr tankovací pistole je cca. 5 cm a to se tam nikam nevejde.

2) okolí hrdla benzínové nádrže je z tvrzeného plastu přichyceno ke karoserii. Ten plast je narušen otvorem pro konektor LPG, na který našroubuješ redukci, pak nasadíš tankovací pistoly a tankuješ. Hmotnost pistole je cca. 2 kg, plus tlak, kterým tam čerpadlo tlačí LPG do nádrže, to celé na redukci. Takže časem může dojít (dle vyjádření technika dochází) k vylomení tankovacího hrdla LPG z plastu u hrdla benzínové nádrže, plast se zničí a musí se vyměnit taktéž.

Dle mých krátkých zkušeností s LPG mohu jen doporučit, teda jestli najedeš aspoň nějakej kilometr(mě by se přestavba měla zaplatit max. do roka od instalace), aby se ti přestavba nějak rozumně vrátila. Mě to vyšlo na cca. 27 tKč, jezdím v průměru za 1.6,-Kč/km včetně cca. 40 l benzínu na starty. Tankuju ale jen Vervu 100, dle mých informací by měla být bez bio přísad a tak by neměla zanášet palivové čerpadlo a usazovat se v nádrži. Jinak k podrobnostem se podívej do sekce Fabia I - motor, je tam speciál LPG fora a tak je info pro všechny škodky a LPG:). Jinak LPG čerpaček je mraky, Cizina taktéž není problém, akorát musí člověk trochu plánovat.

A ke kufru? no je to výborný, prostě se tam vejde všechno:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mirku co tam máš za lpg systém?Já budu dávat lpg na jaře,až se auto trochu zajede a taky kvůli záruky.Jinak s tím kufrem je to sporné.Asi je velkjý,ale mě třeba u Fábie IIcombi vešla rezerva na stojáka na bok kufru a jezdil jsem.Těd mám octu combi a tam se rezerva na stojáka navejde,abych zatáhl plato a to mě štve.Je to samozřejmě dáno výškou kola,i když nevím jak velky rozdíl v cm tam je.Nepočítám ale moc,ale budu to muset řešit jinak.Co se týče auta,tak mám najeto skoro 3 tis a už se to zlepšuje.Auto záčíná táhnout lépe a to mě těší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dusan.k : Systém jsem vybral Lovato Easy Fast, je to plně italský systém - servis a případné náhradní díly jsou za rozumné ceny. Je to takový mezi systém - není to polská kopie čehokoliv, ani to není nejkvalitnější a také nejdražší BRC, nebo Tartariny. ( I když teď bych možná připlatil za lepší)

No rezervu nevozím, jen na delší dovolenou jí díky kufru mám kam přibalit :) . Vozím sprej na opravu pneu a jinak spoléhám, že v ČR se kdyžtak domluvím a opravu kola nějak pořeším, plus díky úvěru mám havarijko, tak bych využil služeb :) . Rozdíl v rezervě určitě bude, protože jen rozdíl v rozměru ráfku je 2,5 cm a další rozdíl ve výšce pneu 195/65/15 proti 165/70/14, takže možná zdání klame, že do fábie se vejde v pohodě. Co jsem chtěl to jsem v oktávce bez problému odvezl, i když v plánu jsou samozřejmě hagusy :), ale to až se sejde pár korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte, chcem sa spýtať či je možné na motor 1.6 MPI domontovať turbo?

Ano, to je možné.

Nicméně je to naprosto nerentabilní, nehledě na to, že (nevím jak na Slovensku, ale bude to asi obdobné), tohle nejde jednoduše zlegalizovat.

Jako u všech těchto dotazů, doporučím jediné rozumné řešení - koupit místo mpi něco silnějšího.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...