Přejít na obsah

Kódovanie BCM u faceliftu


Diamant

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Začínam s VCDS, tak ma zaujíma zopár vecí, ale teraz začnem tou podstatnou. Mám verziu 11.11.3, kábel klon, takže by som s tým nemal chodiť na internet, ani by som nemal používať novšiu verziu VCDS. Moja otázka je, či môžem z novšej verzie (nainštalovanej na inom PC) preniesť adresár Lables do mojej, a tým pádom mať aktuálnejšie Lables kódy. Práve vo verzii 11.11.6 je novšia verzia Labels pre moju navigáciu, tak ma zaujíma čo tam je menené, alebo doplnené. Prípadne by som tam rovno nahral Labels z verzie 12.10 Beta.

 

Ďalej som omylom spustil VCDS keď som mal notebook pripojený na internet, ale našťastie bez pripojeného kábla. Pre istotu som VCDS odinštaloval a nainštaloval znovu, ale bojím sa aby mi to nezablokovalo kábel. Nejaký nápad čo by som mal ešte spraviť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V principu na klonu moc s LABELama nepoexperimentuješ každá verze má údajně jiné kódování, takže adresáře nejsou záměnné ale můžeš to zkusit a uvidíš třeba budeš mít štěstí. Co jsem zkoušel já tak na mé verzi nešla udělat diagnostika jelikož nebyl kabel registrovaný. Jinak toho připojení na net se neboj podmínka je, že nesmí být připojený kabel zároveň aplikaci VCDS to vadit nebude pokud není spuštěná. Ale i takto rozbité kabely se dají spravit. 

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúšal zvlášť aj jedno, aj druhé. Ale musím sa tiež opraviť. Nie to je modré, čo nefunguje, ale to čo zaškrtnuté (tj. hodnota bitu je 1). Vyzerá to tak, že ten BT (viď lamer.cz  :kol-28:  ) naozaj nemám. Škoda, neostáva mi nič iné, len kúpiť BT modul, alebo ďalšie handsfree do ucha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, hrajkal som sa dnes pár hodín s VCDS. Väčšinu toho čo tu ľudia nastavujú, ja som už mal zapnuté (staging, auto-lock a podobné srandičky), ale objavil som aj nejaké nové veci, ako napr. hlásenie nízkej hladiny vody v ostrekovači (toto ešte musím otestovať), blikanie smeroviek a brzdového svetla pri núdzovom brzdení, a hlásenie vypálených žiaroviek, čo som doteraz nemal. LEDky nepoužívam, tak som to všetko pozapínal. Ďalej v nastaveniach prístrojovej dosky som našiel niečo ohľadom zobrazenia objemu paliva. To som zapol tiež, a objavila sa mi na Maxidote ďalšia položka, Refuel. Zatiaľ mi to nepíše žiadnu hodnotu, sú tam iba tri čiarky a písmeno l, asi ako liter. Aktuálne mám v nádrži odhadom 47 litrov paliva, tak sa počas jazdy nič nemenilo. Keď budem mať v nádrži pod 45 litrov, tak to začne počítať, že koľko litrov mi ubudlo z plnej nádrže? Alebo je to na niečo iné?

Potom som skúšal CH/LH zapnúť, či pôjde bez senzorov na pevno, ale vyzerá to tak, že nie.

Potom som ešte objavil špecialitku, v Lcode Distance Impulse Number. Zaujímavé je, že nastavená hodnota bola myslím 02, jednoducho Škoda Octavia a podobné autá. Tak som to zmenil na Fabiu 5J, aj ma pamäť neklame hodnota 01. Zaujíma ma, či len ja to mám takto, alebo aj niekto iný. Ak sa dobre pamätám, tak to bol hneď Byte 0. Viem že cez toto by sa nepriamo mal nastavovať obvod kolesa. Podľa nejakej VW stránky som vygooglil nejaké hodnoty a vypočítal že by som tam mal nastaviť Bit 07. Staršie verzie VCDS mali totiž namiesto modelu auta uvedené počty otočenia kola za jeden kilometer, krát 44. Keď som si to zrátal (obvod môjho kolesa je 1856 mm), tak by som podľa starého označovania tých bitov mal nastaviť rovno 07-ku, ktorá bola najbližšie k číslu 23706. Máte v tejto veci niekto prehľad?

 

Ďalej som si všimol tri zaujímavosti. Prvou je že, PP klame ohľadom teploty chladiacej kvapaliny. Vyčítal som reálnu hodnotu 71,5°C a ručička pri tom bola na 90°C. Viem že je to takto nastavené, ale nečakal som, že aj pri 71,8°C vode to bude stále ukazovať 90°C. Dá sa tá ručička nejako naučiť/donútiť, aby ukazovala reálnu hodnotu? Verím, že toto drbnuté ukazovanie sa dá nejak zrušiť, len mám taký pocit, že to nie je zdokumentované.

Ďalšia špecialita je vonkajší teplomer. Po krátkej jazde a následne státí bola nameraná hodnota 27°C (asi teplo z motora), ale ukazoval korigovanú hodnotu 21,5°C, ktorá bola určite reálnejšia.

Nakoniec ma zaujíma, či by sa nedal tachometer nejakým spôsobom vyladiť/kalibrovať, aby ukazoval reálne(jšie) rýchlosti. To by ma určite potešilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych taky velice ocenil aby teploměr ukazoval skutečnou teplotu. Toto co tam mám - neustále 90°C se rovná kontrolce --- podchlazeno - teplota v mezích - přehřáto. Na to nemusí být měřák.

 

A údaj na tachometru taky. V létě na 195/55 R15 proměřuje -3km/h to znamená abych jel 50km/h, tak musí ukazovat 53km/h, a na zimních mám 185/60 R14 a tam to proměřuje -6km/h. Pro 50km/h musí tacho ukazovat 56km/h. To se taky promítá do počítadla ujetých kilometrů. ukazuje víc než je skutečnost.

Kdyby to šlo tak bych raději, každý půlrok překódoval, aby ukazoval vždycky přesně, než si pořád domýšlet kolik asi v určitých rychlostech proměřuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mění se nastavení impulsů v jednotce 17 - Instruments, viz obrázek. Hodnoty v mm odpovídají pak takto: (rozdíly jsou ale minimální.. nemá cenu to řešit :)

 

Coding digit: 1
1938mm

Coding digit: 2
1948mm

Coding digit: 3
1958mm

Coding digit: 4
2081mm

Coding digit: 5
1928mm

Coding digit: 6
1918mm

Coding digit: 7
1908mm

post-64099-0-00057200-1375356141_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG_VCDS_Distance_Impulse_Number.png

 

Takto vyzerá u mňa vo VCDS 11.11.3 nastavnie Distance Impulse Number. Vidíte dobre, napriek tomu že mám Fabiu 5J, nastavenú som tam mal Octaviu. Teraz mám dilemu, či nastaviť pre bit 03 hodnotu 02, alebo rovno tú 07. Zatiaľ som dal 02, už aj to je lepšie ako 01.

 

Ďalej som ešte našiel tieto dve hodnoty, ktoré sú dosť zaujímavé. Treba si otvoriť 17-Instruments, vybrať Advanced Measuring Values a vybrať uvedené položky K-number a Wheel circ. Skúste pozrieť aké tam máte hodnoty. Ja sa pokúsim s tým pohrať a zistiť či tieto hodnoty nejak navzájom súvisia.

 

VCDS_Instruments_Advanced_Measuring_Valu

 

Doplnenie:
Trochu som počítal, a zistil tom že to K-number by mohlo sedieť ako počet otáčok kolesa na 1 km krát 44 (toto je nejaká bulharská konštanta). V tom prípade mi po spätnom prepočte vychádza 1869,47mm na obvod kolesa, čo je milimetrovým rozdielom presne obvod 195/55 R15 kolesa Fabie (bežná veľkosť pre 5J). Dnes v noci sa mi už nechcelo sedieť v aute, ale zajtra vyskúšam všetky nastavenia Distance Impulse Number a po každej zmene skontrolujem či sa K-number zmenilo. Ak sa to K-number bude meniť, tak zapíšem všetky hodnoty a spravím spätný výpočet obvodov kolesa, prípadne doplním aj nejaké bežné rozmery pneumatík k tomu.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sedím v aute a hrajem sa s VCDS. Vyskúšal som všetky možné hodnoty pre Distance Impulse Number a toto sú výsledky:

Distance ímpulse number - K-number - Wheel circ.

00 - 
01 - 23536 - 1829 mm
02 - 23536 - 1829 mm
03 - 23820 - 1807 mm
04 - 23820 - 1807 mm
05 - 
06 - 
07 - 
08 - 

Hodnoty kde nie sú údaje sa nepodarilo nastaviť, Error 31: Request out of range

 

Nie som z tohto múdrejší a vôbec nechápem prečo majú Fabia a Octavia rovnakú hondotu, ale Polo 6R ktoré má rovnakú veľkosť kolies ako Fabia II inú, ešte menšiu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pár príspevkov dozadu som spomínal, že som zapol zobrazovanie hodnoty Refuel na MaxiDOTe. Odsledoval som ako to funguje, a ukazuje to, že koľko paliva treba načerpať aby bola plná nádrž. Háčik je v tom, že to ukazuje iba presnosťou 5 litrov, tj. 5-10-15-20-25-... litrov, takže je to skôr orientačná hodnota. Ak je nádrž plná, tak ukazuje iba tri čiarky: --- l. To isté, ak je v nádrži natankované viac ako 45 litrov. Samotný PP tiež počíta s tým, že nádrž je plná, nedokáže zmerať/odhadnúť o koľko je viac natankované v nádrži (čo je logické). Túto funkciu považujem skôr za blbosť, asi nie náhodou je vypnutá. Výhodou po zapnutí je, že ju netreba znovu vypínať cez VCDS, ale dá sa vypnúť a znovu zapnúť aj cez nastavenia MaxiDOTu.

 

Čo sa týka kontroly hladiny ostrekovača, tá nefunguje. Aj keď je v nádrži dostatok kvapaliny, stále ukazuje, že ju treba doliať. Takže aj keď som trochu dúfal, naozaj nemám merač hladiny vody v ostrekovači.

 

Nakoniec info ku korekcii spotreby. Nastavil som, aby výpočet spotreby korigoval PP na 103% reálnej hodnoty. Dnes som po dlhšom čase (tretie tankovanie od posledného a skoro 1500 kilometrov) tankoval zase plnú nádrž. PP som od poslednej plnej nádrže nenuloval a ukazovalo mi dlhodobý priemer 5,5 litra. Dnes po zadaní všetkých tankovaní do tabuľky som dostal tú istú hodnotu (5,50 l / 100 km) aj na spritmonitor.de, takže 103%-ná korekcia sa ukazuje ako ideálna, a tým pádom teraz vidím na PP aj reálne hodnoty (doteraz bol rozdiel väčšinou 0,15 litra, pri väčšej priemernej spotrebe do 0,3 litra na 100 km).

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...