Přejít na obsah

Zahřátí motoru


Cedric

Doporučené příspěvky

Tož máš asi zázračný auto, to mně ani náhodou, i pří vyměněným termostatu. Vlažný vzduch po cca 3 km :feve:

Jí včera při -7°C dostal motor na 90°c po 1 Km jízdy a cca 4 minutách dle PP. Je ale fakt, že mám zimní clonu na masce a dole v nárazníku za mřížkou světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se mi zdá dost rychle, ale zas to má o půl litru menší objem. Mě 1.9 TDi se ohřívá při -5 tak 12km volnější jízdou (do stovky a většinou jen na pětku). Jinak mě docela zarazilo, že se to včera ohřálo samo. Ujel jsem se studeným motorem 1 km, zaplé výhřevy sedaček, světla a asi za 15minut byla ručička na 90. To u sdi jsem nezažil. Jinak včera jsem poprvé pochopil asr:)) U cca 100kw to jinak hrabe v 50 i na čtyřku:)) S ASR je to v pohodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tvrdí motoráři, tak hodně záleží na chladící kapalině a stavu chladícím okruhu.

Je fakt, že mám okruh propráchnutej a zbavenej vodního kamene. Sice se musel proplachovat asi 6x, ale stálo to za tu necelou tisícovku. Na to že tam leju jen G12+ teď teda G12++, tak tam bylo kamene jak sviň.

Bylo to znát okamžitě a teď v zimě je to ještě markantnější. Rychlejc se ohřeje a v létě se motor nepřehříval a ventilátor spínal spíš vyjímečně. Předtím to bylo dost často co běžel ventilátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes při - 10 °C ujeto fábií 1.2 htp (47) 8 km než ukázala ručička 90 °C. Jel jsem skoro celou dobu na 4. rychlostní stupeň - kolem 60 - 70 km/h. Po dosažení 90 °C mi při odlehčení motoru z mírného kopce, teplota na budíku zase klesala na 80 °C, že by termostat v háji, nebo je to normální jev ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem to taky zkoušel, teplota -10C, 1,5km městem a pak dálnice do 100km/h a po pěti kilometrech byl motor ohřátej, jel jsem do tý doby s vypnutým topením. Potom znova se studeným motorem jsem jel pomaličku do 50km/h po zasněžených okreskách už se zapnutým topením a na 90C se ručička dostala až tak po 15km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to normálny jav, trojvalec sa dá lahko podchladiť, stačí pri státí na volnobeh pustit ventilátor v kabíne na trojku a max. kúrenie pri teplote okolo 0C ručička klesne na tretinu rozsahu

Jo a ještě jedna věc. Ten můj žebrák (1.2) se v mrazu nechce na volnoběh ohřát. I když třeba jedu v mrazu (-10) 5 km, na budíku 75 °C, tak když zastavím a nechám to klepat, tak teplota nahoru nejde :feve: . Fabky co máme v práci 1.4 16 v se zahřívají podstatně lépe, řekl bych. Asi nacpu před motor nějaký dekl.

Editováno: , autor: L@dis1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odpovedal si si sám. 1.4 motor má predsa 4 valce a 1,2 má tri valce, 4 valce produkujú viac tepla pri chode motora ako 3 valce. Na volnobeh sa trojvalec pri teplote cca -5C a vypnutom kúrení zohreje na 90C cca po 20 minutách.

Zakryť chladič resp. predok auta má zmysel iba z dôvodu prúdenia studeného vzduchu na motor a jeho ochladzovania.

Najúčinnejšie sa mi zdajú tie kryty na kapotu a kryt pod ŠPZ. Sú však svinsky drahé a urýchlia ohrev motora iba asi tak o 20% -nič moc, trojvalec je proste trojvalec.

Samotný chladič by som priamo nezakrýval, lebo za pri vyššej rýchlosti enormne zvýši tlak vzduchu na chladič a keby predsa zapol ventilátor chladiča tak nenasaje nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky přihodim pár postřehů z posledních dnů :) dnes brzy ráno (teplota - 18°C) jsem nastartoval svýho traktůrka...nechtělo se mu, ale chytl napoprvý - i když se dalo počítat jak se pomalu přidává válec za válcem :D pak cesta 12km dom, kdy se po neprotáhlý promrzlý cestě jelo na 3 - 4ku do 70km/h a za celou cestu se ručička ukazatele teploty zvedla o 3mm...holt zima je zima :) PS: topení začlo lehce hřát cca po 7km jízdy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po cca 5km už topí po 10km je ručička uprostřed, pokud je po cestě kopec tak je to o dost dříve.

Na volnoběh to začíná topit tak po 10min, ale to je blbost nechat to bublat na volnoběh.

Jinak motor se nepodchlazuje ani při jízdě s kopce.

Jednou když byl fakt extra mráz cca -25 tak ručička stoupla na prostředek a pak (asi jak se otevřel termostat) zase spadla.:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam tiez 1.4 MPI 50kW. Vcera bolo -13, ked som siel celu severnu dialnicu D1. Ventilator na 3, kurenie na 3/4 a vsimol som si, ze motor sa podchladzoval, rucicka bola tak asi 1-2 mm pred stredom, ako ma byt. Akonahle som stupal do kopca, vyssie otacky, hned bola ako ma, zvolnil som tempo po rovine, opat trosicka klesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma niekto skusenosti s sdi? Mne sa zda ze to slabo kuri aj po prejdeni 30 km, rucicka teplomery tak do 1 / 3 (to je pri -10 a menej, parkujem vonku). Nechapem. Ma to mat aj nejake. V com moze byt chyba?

Dnes pri +4 kurila ako diva po 4-5km.

hovorim o 1,9 sdi combi s klimou r.v.2003

Dakujem vsetkym co poradia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak já se taky přidám. jakmile je pod nulou tak se fabka zahřívá tak 15km motor mám TDI (ATD) což divný není ale divný je že se mi ani v létě ani v zimně ručička nepostaví, ale zastaví se tak 2-3mm od středu a vejš nejde a druhej problém je v chlazení jak mám zahřátej motor a jedu z kopce (při vyřazení i rychlosti bez plynu) tak mi spadne teplota při tak -5 i o 50% a to má topení na 1 stupeň a teplotu ani ne v půlce. je to u tohoto motoru normální nebo je něco špatně ??? PS : dá se případnej problém zjistit na vagu??? ten mám ale chyby to nehlásí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...